ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در لیتوانی

رشته فارماکولوژی در لیتوانی

هدف از ارائه رشته فارماکولوژی در لیتوانی سازماندهی و تهیه تحصیلات سطح دانشگاهی مدرن در داروسازی و انجام تحقیقات علمی مربوطه می باشد. دوره تحصیلی فارماکولوژی در لیتوانی یک دوره فول تایم (تمام وقت) در حدود 5 سال می باشد و امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه های مطرح این کشور مثل دانشگاه لیتوانی فراهم است. پس از اتمام تحصیلات در این رشته نیز متقاضیان می توانند:

  • به فعالیت های دارویی و تحقیقات علمی بپردازند.
  • به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.
  • در آزمایشگاه های دولتی و خصوصی به پژوهش بپردازند.
  • در شرکت ها و کارخانجات داروسازی ملی و بین المللی کار بکنند.

هموطنان محترم می توانند سوالات تخصصی خود درباره شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به لیتوانی 2021 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان بگذارند.

مزایای تحصیل رشته فارماکولوژی در لیتوانی چیست؟

با اینکه نظام آموزش عالی و دانشگاه های کشور لیتوانی در بین کشورهای صاحب نام اروپایی دیگر کمتر شناخته شده است اما تحصیل در لیتوانی می تواند امتیازات زیادی مخصوصا برای دانشجویان رشته فارماکولوژی در پی داشته باشد. دانشجویان و متقاضیان فارماکولوژی در لیتوانی بایستی بدانند که لیتوانی از جمله کشورهای پذیرنده فرآیند بلونیا (Bologna process) بوده و از همین رو آموزش رشته فارماکولوژی و مدرک آکادمیک در این کشور مورد تایید اغلب کشورهای اروپایی است. از این گذشته امکان و فرصت تحصیل فارماکولوژی در لیتوانی به زبان انگلیسی آنهم با هزینه نسبتا پایین فراهم است. حالا به این امتیازات امتیاز اخذ بورس تحصیلی و انجام کار نیمه وقت دانشجویی را هم اضافه کنید. عزیزان در قالب نمودار زیر نیز می توانند با شرایط کار دانشجویی در لیتوانی هم آشنا شوند:

شرایط کار دانشجویی در لیتوانی

اما از همه اینها مهمتر اینکه دانشجویان فارغ التحصیل از رشته فارماکولوژی در لیتوانی از فرصت کار پس از تحصیل و اخذ اقامت کاری لیتوانی هم برخوردارند. اما چگونه؟ چگونگی اخذ این نوع اقامت لیتوانی بسیار آسان است. طبق قوانین لیتوانی، دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های لیتوانی می توانند برای اخذ ویزای جستجوی کار لیتوانی درخواست دهند. ویزایی که با هدف جستجوی کار به این دانشجویان اعطاء شده و ماکسیمم مدت اعتبار آن نیز تا 12 ماه پس از صدور می باشد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در لیتوانی

فارماکولوژی رشته ای جذاب و پرطرفدار در کشور لیتوانی است و دانشجویان بین المللی در قالب این رشته تحصیلی می توانند ضمن دریافت آموزش های تئوری و عملی همچنین تخصص ضروری برای تبدیل شدن به یک داروساز ماهر را نیز به دست آورند. غالبا دوره فارماکولوژی در دانشگاه های لیتوانی یک دوره تمام وقت تحصیلی بوده و ماکسیمم به مدت 5 سال نیز ادامه پیدا می کند. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، مهلت درخواست پذیرش در این رشته از دانشگاه های لیتوانی 5 جولای هر سال و زمان شروع کورس فارماکولوژی نیز 1 سپتامبر است. همان طوری که مشاهده می شود، متوسط هزینه تحصیل سالیانه در این رشته برای دانشجویان اروپایی حدود €5600 (یورو) و برای دانشجویان غیر اروپایی در حدود €8400 (یورو) می باشد:

متوسط هزینه تحصیل سالیانه رشته فارماکولوژی در لیتوانی

اما بخش مهم دیگری از خرج و مخارج دانشجویان رشته فارماکولوژی در لیتوانی مربوط به هزینه زندگی آنهاست. در این مورد نیز جالب است بدانید که هزینه زندگی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی ارزان بوده و بین €300 تا €800 (یورو) متغیر می باشد. بی تردید محل زندگی و اقامت دانشجویان در لیتوانی و نیز سبک زندگی آنها در بالا یا پایین رفتن هزینه زندگی آنها در این کشور تاثیر گذار است. در جدول زیر می توان با برخی هزینه های زندگی دانشجویان خارجی در لیتوانی 2021 آشنا شد:

آیتمهزینه به یورو
اجاره بهای خوابگاه یا آپارتمان€60 الی 300€
هزینه غذایی€150 الی 300€
هزینه اقلام آموزشی و مخارج متفرقه€20 الی 40€
هزینه تفریح و سرگرمی€100 الی 300€

شرایط پذیرش در رشته فارماکولوژی در لیتوانی

همانند هر کشور دیگری برای اخذ پذیرش در لیتوانی نیز بایستی به صورت آنلاین و صرفا از طریق سایت خود دانشگاه مورد نظر اقدام کرد. پس همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، مهلت ارائه درخواست پذیرش در لیتوانی تا 15 ژوئن هر سال و زمان شروع سال تحصیلی ار یکم سپتامبر می باشد. از مهمترین شرایط قبولی در رشته فارماکولوژی در دانشگاه لیتوانی نیز ارائه مدرک دیپلم متوسطه با نمرات خوب در دروس تخصصی و مدرک زبان انگلیسی می باشد. اما از جمله مدارک مورد نیاز دیگر برای اخذ پذیرش در این رشته تحصیلی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی
  • مدرک زبان انگلیسی (IELTS یا TOEFL)
  • فرم درخواست تکمیلی
  • دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

شرایط پذیرش در رشته فارماکولوژی در لیتوانی

ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در لیتوانی

کل پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی با اخذ نامه پذیرش به اتمام نمی رسد بلکه دانشجویان با دریافت نامه پذیرش 50% مسیر را پیموده اند. نیم دیگری از این مسیر مربوط به دریافت ویزای دانشجویی لیتوانی است. بنابراین دانشجویان رشته فارماکولوژی تا قبل از شروع سال تحصیلی خود مهلت خواهند داشت تا جهت دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی اقدام کنند. ویزایی که اقامت موقت لیتوانی را به دارنده آن اعطاء می کند و دارندگان آن همچنین حق کار دانشجویی در کشور لیتوانی را هم خواهند داشت. اما مدارک ضروری به منظور درخواست ویزای تحصیلی لیتوانی 2021 از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی لیتوانی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب
  • تاییدیه سلامت
  • بیمه سلامت دانشجوئی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اسکان در لیتوانی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

سرمایه گذاری در لیتوانی از آسانترین و در عین حال سریعترین روش ها برای اخذ اقامت اروپا در سال 2021 میلادی می باشد. این کار صرفا از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود در لیتوانی میسر بوده و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را در این مسیر راهنمایی می کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *