ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در مجارستان

رشته فارماکولوژی در مجارستان

رشته فارماکولوژی در مجارستان از جمله رشته هایی است که میتوان با آن، آینده شغلی مناسبی را در کشورهای اروپایی برای خود به ارمغان آورند. شرایط زندگی در کشور مجارستان قابل مقایسه با کشورهای برتر اروپایی نیست اما باید در نظر داشت که یکی از بهترین کشورهای اروپای شرقی است و هزینه های زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است. در طول چند سال گذشته نیز شرایط تحصیل در این کشور دچار تحول شده است و بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور توانسته اند پس از تحصیل خود در این کشور به سایر کشورهای خارجی مهاجرت کرده و زندگی بهتری را برای خود به ارمغان آورند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نقاط مختلف جهان در طول سال های اخیر به شدت تغییر پیدا کرده است چراکه بیماری های متعدد جدیدی در جهان بوجود آمده است و این مسئله نیاز به دارو را در جهان افزایش می دهد. در چنین شرایطی وجود یک فارماکولوژیست می تواند بسیار مفید و موثر باشد. شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کشور مجارستان به گونه ای است که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این رابطه توضیحات تکمیلی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

شرایط رشته فارماکولوژی در مجارستان

افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، می توانند با استفاده شرایط مناسب مهاجرتی به این کشور، به خواسته خود دست پیدا کنند. در مجارستان رقابت برای تحصیل در رشته های پزشکی بسیار مناسب است و متقاضیان قادر خواهند بود تا در این زمینه در رشته های مختلف تحصیلی پذیرش دریافت کنند. دوره تحصیل در کشور مجارستان در رشته فارماکولوژی در حدود 5 سال است و دانشجویان این امکان را دارند که به زبان های مجاری، آلمانی یا انگلیسی در این کشور به تحصیل مشغول شوند. ضمن آنکه متقاضیان قادر خواهند بود تا در دوره های آموزش زبان در این کشور نیز به تحصیل مشغول شوند و از این طریق بتوانند پیش از ورود به دانشگاه مدرک زبان خود را نیز در همین کشور دریافت کنند.

دانشگاه دبرسن یکی از دانشگاه های شناخته شده در جهان است که در همین شهر واقع شده است و دانشجویان خارجی نیز می توانند در آن به تحصیل در رشته فارماکولوژی بپردازند. دیگر دانشگاه مناسب برای تحصیل در کشور مجارستان، دانشگاه پچ است که فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرده است و به همین دلیل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور مجارستان و حتی اروپا است. دانشگاه سملوایز نیز یکی دیگر از دانشگاه های برجسته در کشور مجارستان است که در رشته داروسازی و همچنین فارماکولوژی از جمله دانشگاه های برگزیده در جهان است. در کنار این دانشگاه ها، می توان به کالج بین المللی اوه سینا نیز اشاره کرد که به احترام دانشمند بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا این چنین نام گذاری شده است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در مجارستان

هزینه رشته فارماکولوژی در مجارستان

به طور کلی هزینه تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر گرفت که در رشته های پزشکی شرایط کمی متفاوت است. البته در رشته فارماکولوژی هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است و قابل مقایسه با هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان نیست. هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور مجارستان برای دانشجویان بین المللی بین 4500€ تا 7000€ (یورو) در سال است و در برخی از موسسات آموزشی در این کشور از جمله کالج بین المللی اوه سینا، امکان استفاده از کمک هزینه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه خواهند کرد و دانشجویان از این طریق می توانند هزینه کمتری برای تحصیل خود پرداخت کنند. البته باید در نظر داشت که این تنها یک احتمال است و فرصتی نیست که به صورت قطعی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

خوشبختانه هزینه زندگی در مجارستان نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان در این کشور دغدغه مالی چندانی نخواهند داشت. به طوری که یک دانشجو می تواند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 500€ (یورو) حتی در شهر بوداپست نیز هزینه های زندگی خود را پرداخت کند و این مبلغی تقریبا نصف هزینه زندگی در کشورهای مطرح اروپایی برای دانشجویان است. از سوی دیگر، دانشجویان بین المللی در کشور مجارستان اجازه دارند تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند البته شرایط کار با زبان های غیر از زبان بومی در این کشور بسیار سخت است و باید این نکته نیز مورد توجه تمامی متقاضیان تحصیل در مجارستان قرار بگیرد.

دستمزد یک فارماکولوژیست در کشور مجارستان

یکی از مهم ترین مزیت هایی که تحصیل در کشور مجارستان می تواند به همراه داشته باشد، شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویان پس از دریافت مدرک خود از دانشگاه های مجارستان این اجازه را خواهند داشت تا به عنوان متقاضی کار در این کشور اقامت موقت داشته باشند و تنها با امضای یک قرارداد، نوع اقامت خود را به اقامت کاری تغییر داده و در این کشور بمانند.

شرایط کار و مهاجرت به مجارستان به طور کلی قابل مقایسه با کشورهای اروپای غربی نیست اما می توان آن را مطابق با استانداردهای بین المللی معرفی کرد چراکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم است و همین مسئله می تواند به افراد کمک کند تا در این کشور به کار دست پیدا کنند. میزان درآمد در کشور مجارستان نیز نسبتا خوب است ولی در قسمت غربی اروپا می توان به درآمد بهتری نسبت به این کشور دست پیدا کرد.

شرایط برای فارماکولوژیست ها نیز در این کشور نیز به همین صورت است و می توان اطلاعات بیشتری در این رابطه را در نمودار زیر به دست آورد:

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور مجارستان

در صورتی که فردی در مجارستان به تحصیل مشغول شود، قادر خواهد بود تا از طریق اقامت پس از تحصیل خود، اقامت یکی از کشورهای شنگن را به دست آورد. در صورتی که شما نیز به دنبال چنین فرصتی جهت اعزام دانشجو به مجارستان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات تخصصی درباب رشته فارماکولوژی در مجارستان

در بخش موخره مقاله پیشرو پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط رشته فارماکولوژی در مجارستان چگونه است؟ افرادی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، می توانند با استفاده شرایط مناسب مهاجرتی به این کشور، به خواسته خود دست پیدا کنند. در مجارستان رقابت برای تحصیل در رشته های پزشکی بسیار مناسب است و متقاضیان قادر خواهند بود تا در این زمینه در رشته های مختلف تحصیلی پذیرش دریافت کنند. دوره تحصیل در کشور مجارستان در رشته فارماکولوژی در حدود 5 سال است و دانشجویان این امکان را دارند که به زبان های مجاری، آلمانی یا انگلیسی در این کشور به تحصیل مشغول شوند. ضمن آنکه متقاضیان قادر خواهند بود تا در دوره های آموزش زبان در این کشور نیز به تحصیل مشغول شوند و از این طریق بتوانند پیش از ورود به دانشگاه مدرک زبان خود را نیز در همین کشور دریافت کنند.
  • هزینه رشته فارماکولوژی در مجارستان به چه صورت است؟ به طور کلی هزینه تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر گرفت که در رشته های پزشکی شرایط کمی متفاوت است. البته در رشته فارماکولوژی هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است و قابل مقایسه با هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان نیست. هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور مجارستان برای دانشجویان بین المللی بین 4500€ تا 7000€ (یورو) در سال است و در برخی از موسسات آموزشی در این کشور از جمله کالج بین المللی اوه سینا، امکان استفاده از کمک هزینه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه خواهند کرد و دانشجویان از این طریق می توانند هزینه کمتری برای تحصیل خود پرداخت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *