ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در مکزیک

رشته فارماکولوژی در مکزیک

رشته فارماکولوژی در مکزیک را می توان به عنوان یکی از مهم ترین رشته های علوم پزشکی دانست که در سال های پیشرفت زیادی را انجام داده است. امروزه برخی از دانشگاه های کشور مکزیک توانسته اند تا در رنکینگ های بین المللی نیز جایگاه مناسبی را به دست آورند و این مسئله سبب خواهد شد تا مکزیک به زودی به یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل در جهان تبدیل شود چراکه امکان مهاجرت از این کشور به کانادا و آمریکا نیز به راحتی امکان پذیر شده است و دانشجویان بین المللی پس از تجربه یک تحصیل تقریبا ارزان قیمت در کشور مکزیک، قادر به مهاجرت به یک کشور عالی رتبه از نظر کیفیت زندگی خواهند بود.

رشته فارماکولوژی در جهان اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است چراکه این افراد به راحتی می توانند در مسیر درمان بیماری ها و بدون ارتباط مستقیم با بیماران تاثیرگذار باشند. این افراد در زمینه کشف و بهینه سازی داروها نقش بسیار ویژه ای بازی می کنند و همین مسئله حضور آن ها در کنار داروسازان را بسیار موثرتر از گذشته می سازد. در چنین شرایطی انتخاب برخی از دانشگاه های مکزیک برای تحصیل می تواند بسیار موثر باشد. به دلیل اهمیت تحصیل در این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در مکزیک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در مکزیک چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در مکزیک به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در مکزیک چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در مکزیک چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در مکزیک

مکزیک مقصدی کمتر شناخته شده برای تحصیل در خارج از کشور است و به همین دلیل بسیاری از افراد، پس از انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خود، در کشورهای مطرح جهان به دنبال شرایط بهتر می گردند. مکزیک در چند سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی در زمینه ارائه دروس دانشگاهی داشته است و تغییر جایگاه دانشگاه های این کشور در طی این سال ها به خوبی نمایانگر این موضوع است.

تحصیل در کشور مکزیک به زبان اسپانیایی امکان پذیر است و در برخی از رشته ها از جمله فارماکولوژی می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل پرداخت اما زبان رایج در این کشور اسپانیایی است و دانشجویان برای زندگی در این کشور باید به این زبان تسلط داشته باشند. تحصیل رشته فارماکولوژی در مکزیک در حدود 5 سال به طول خواهد انجامید و این مسئله باید در برنامه ریزی های جامع در خصوص شرایط تحصیل مورد بررسی قرار گیرد.

دانشگاه ملی آتونوموس مکزیک که در شهر مکزیکو سیتی واقع شده است، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. این دانشگاه در رشته مذکور، رتبه 194 را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی جهانی، رتبه کلی دانشگاه 399 اعلام شده است و این مسئله به خوبی نشان می دهد که رشته فارماکولوژی یکی از نقاط قوت این دانشگاه در کسب این جایگاه بوده است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در مکزیک

تحصیل در آمریکای شمالی می تواند هزینه بسیار زیادی را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت و به همین دلیل بسیاری از افراد به ناچار در این کشورها تحصیل نکرده و کشوری ارزان قیمت را برای تحصیل خود انتخاب می کنند تا بتوانند از این طریق هزینه های خود را کاهش داده و مهاجرت به خارج از کشور را برای خود میسر سازند. در چنین شرایطی، تحصیل در مکزیک می تواند گزینه ای بسیار جذاب برای دانشجویان باشد. هزینه های تحصیل در مکزیک بسیار مقرون به صرفه است و زندگی دانشجویی در این کشور نیز با قیمت هایی بسیار کمتر از آمریکا و کانادا جریان دارد.

هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 1800$ تا 3200$ (دلار) در سال است و البته در برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور ممکن است تا 18000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا کند. هزینه زندگی در دانشجویی در کشور مکزیک نیز در حدود 350$ تا 600$ (دلار) است و با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 900$ (دلار) در ماه، می توان در این کشور با بالاترین کیفیت ممکن زندگی کرد.

البته همه چیز به همین سادگی انجام شدنی نیست و فرد باید این هزینه را از پس اندازهای خود تامین کند چراکه دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل در مکزیک، اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت و در نتیجه منبع درآمدی نیز برای آن ها وجود ندارد تا بخواهند در مکزیک درآمدی مناسب داشته باشند.

درآمد یک فارماکولوژیست در مکزیک

شهروند خارجی که برای تحصیل به مکزیک مهاجرت می کند، این امکان را خواهند داشت تا در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که در شغلی مناسب استخدام شوند، اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و در نتیجه در این کشور سکونت بلند مدت داشته باشند. البته شرایط اقتصادی در کشور مکزیک به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان بومی نیز پس از پایان دوره تحصیلی خود نیز خاک این کشور را ترک می کنند و برای کار راهی آمریکا و گاها کانادا می شوند.

شرایط مالی و درآمد نیروی کار در مکزیک را می توان از عمده ترین دلایل این امر خواند. سطح درآمد در مکزیک قابل مقایسه با کشورهای یاد شده نیست اما در همین شرایط نه چندان مناسب، فارماکولوژیست ها در این کشور به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دسترسی دارند و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا سطح زندگی با کیفیت تری را در این کشور تجربه کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در مکزیک نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور مکزیک

با وجود این که شرایط اقتصادی و کیفیت زندگی در کشور مکزیک چندان مناسب نیست اما می توان گفت که این کشور در حال پیشرفت در زمینه آموزش است. شما نیز می توانید تحصیل در مکزیک را تجربه کنید اما توصیه ما به شما آن است که در ابتدا شرایط تحصیل در سایر کشورهای مطرح جهان را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *