ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در نروژ به عنوان یک رشته دانشگاهی در شاخه علوم پزشکی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از شهروندان این کشور قرار گرفته است. نروژ کشور وسیعی در قاره اروپا نیست و به همین دلیل تعداد دانشگاه های موجود در این کشور نیز محدود است و از آن جا که رشته فارماکولوژی در جهان رشته ای کمتر شناخته شده به حساب می آید، دانشگاه های انگشت شماری در نروژ به ارائه آن می پردازند. بنابراین متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید دقت داشته باشند که اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بسیار سخت و البته رقابتی است.

رشته فارماکولوژی از آن دسته رشته هایی است که فارغ التحصیلان آن در بسیاری از نقاط جهان بلافاصله پس از تحصیل جذب بازار کار خواهند شد و می توانند از این طریق آینده کاری خود را تضمین نمایند. به همین دلیل به بسیاری از علاقمندان تحصیل در رشته داروسازی توصیه می شود که شانس خود را برای اخذ پذیرش در رشته فارماکولوژی نیز امتحان کنند. در چنین شرایطی است که آن ها می توانند علاوه بر افزایش شانس دریافت پذیرش از دانشگاه، شانس کاریابی پس از تحصیل خود را نیز افزایش دهند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همین رو در تلاش هستند تا در رابطه با شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در رشته فارماکولوژی در نروژ چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در نروژ چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در نروژ اقامت داشت؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در نروژ چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت آن است که آیا تحصیل در نروژ امکان پذیر است یا خیر. حقیقت امر آن است که ورود به دانشگاه های این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی بسیار دشوار است چراکه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن ها وجود ندارد و از همین رو است که متقاضیان باید در کشور خود ابتدا یک مدرک زبان نروژی دریافت کنند و پس از آن درخواست پذیرش از دانشگاه های این کشور را ارائه کنند. در مقطع کارشناسی ارشد اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای همگان فراهم شده است.

دانشگاه اسلو تنها دانشگاه کشور نروژ است که دانشجویان امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی را در آن خواهند داشت. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتهب 90 را به خود اختصاص داده است و در رشته فارماکولوژی توانسته است تا در جایگاه 126 جهان قرار گیرد بنابراین باید در نظر داشت که با وجود چنین شرایطی، دریافت پذیرش از دانشگاه اسلو برای شهروندان خارجی بسیار دشوار است و در عمل، متقاضیان با سطح رزومه متوسط قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه اسلو نخواهند بود و بهتر است کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب کنند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ

رشته فارماکولوژی در بسیاری از کشورهای دنیا، به این دلیل که در جمع رشته های گروه پزشکی قرار دارد، در دسته رشته های پرهزینه قرار می گیرد و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد ناامید کننده باشد. در نروژ اما شرایط به طور کامل متفاوت است. افرادی که در نروژ تحصیل می کنند، بدون در نظر گرفتن ملیت، می توانند به صورت کاملا رایگان دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند و این مزیتی است که در کمتر کشوری می توان آن را تجربه کرد.

نروژ همچنین به دانشجویان اجازه می دهد تا از ویزای همراه برای همسر خود نیز استفاده کنند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد نروژ را کشور مناسب برای مهاجرت خود به همراه خانواده می دانند. برای این کار کافی است تا فرد اصلی مبلغ 12000€ و به ازای هر همراه 11000€ (یورو) را به حساب دانشگاه واریز کند تا به عنوان تمکن مالی از آن بهره ببرد. این مبلغ به محض ورود به کشور نروژ به دانشجو بازپرداخت می شود. چنین مبلغی برای زندگی در نروژ برای یک سال کاملا کفایت می کند با این تفاوت که فرد می تواند در نروژ مشغول به کار شود.

بر اساس قوانین داخلی کشور نروژ، دانشجویان بین المللی در نروژ قادر خواهند تا به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته در این کشور به کار مشغول شوند و این فرصت در اختیار همراهان قانونی فرد نیز قرار خواهد گرفت و کمتر کشوری در اروپا را می توان یافت که به صورت همزمان امکان کار ضمن تحصیل را در اختیار فرد و همراه او قرار دهد. شرایط مناسب اقتصادی در کشور نروژ یکی عمده ترین دلایلی است که منجر به در اختیار گرفتن چنین فرصتی در نروژ شده است.

درآمد یک فارماکولوژیست در نروژ

اقامت پس از تحصیل در نروژ یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور اروپایی عضو شنگن است. تمامی دانشجویان بین المللی که مدرک خود را از دانشگاه های نروژ دریافت کرده باشند این فرصت را خواهند داشت که یک ویزای موقت جهت کاریابی در این کشور دریافت کنند و در صورت رسیدن به شغل مورد نظر خود و امضای قرارداد اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و این مسیر، ساده ترین مسیر رسیدن به کار در نروژ است.

شرایط اقتصادی در کشور نروژ بسیار مناسب است و دلیل اصلی این مسئله آن است که شفافیت اقتصادی در این کشور در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. نیروی کار در نروژ از درآمد بسیار مناسبی برخوردار است و این مسئله است که سبب شده است نروژی ها به یکی از ثروتمندترین شهروندان جهان تبدیل شوند. چنین امکانی در دسترس فارماکولوژیست ها نیز قرار گرفته است و این مسئله را به خوبی می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور نروژ

شرایط مناسب کار در نروژ را نمی توان به راحتی انکار کرد اما باید در نظر داشت که شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کمی دشوارتر از بسیاری از کشورهای جهان است. در صورتی که قصد تحصیل رشته فارماکولوژی در نروژ را دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در این مسیر پرفراز و نشیب در کنار شما باشند و تا رسیدن به هدف شما را همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *