ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در هلند

رشته فارماکولوژی در هلند

تحصیل در رشته فارماکولوژی در هلند به گونه ای است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا مقصد رویایی خود را فراموش کرده و این کشور را برگزینند. بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در رشته فارماکولوژی در کشور هلند قرار دارند و مطالعه رنکینگ های بین المللی به خوبی نشان دهنده این موضوع است. دانشجویان در کشور هلند به راحتی می توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و البته شرایط زندگی در محیط شهری نیز در این کشور به زبان انگلیسی بسیار ساده است و از همین رو است که می توان هلند را به عنوان یکی از مقاصد جذاب تحصیلی در جهان معرفی کرد.

رشته فارماکولوژی در سال های اخیر مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرده است و امروزه در کنار رشته هایی مانند دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری، از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی به حساب می آید. دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود در این رشته می توانند وارد آزمایشگاه های پزشکی شده و بر روی اثر داروهای موجود بر سلامت موجودات زنده تحقیقات لازم را انجام دهند. امروزه شرایط کاری برای این افراد بخصوص در کشور پیشرفته ای همچون هلند، بسیار هموارتر از گذشته است. به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در هلند خواهند پرداخت.

شرایط رشته فارماکولوژی در هلند

هلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است به طوری که 6% از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته را در خود جای داده است. بهترین دانشگاه این کشور در رشته فارماکولوژی دانشگاه اوترخت است که رتبه 10 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی کلی برترین دانشگاه های جهان رتبه 54 را به خود اختصاص داده است.

در رده دوم برترین دانشگاه های هلند در رشته فارماکولوژی، دانشگاه لایدن قرار دارد که موفق به کسب رتهب 23 جهان شده است و در رده بندی جهانی نیز رتبه 86 به این دانشگاه اختصاص داده شده است. دانشگاه اراسموس روتردام نیز با قرار گرفتن در رده 68 جهان، سومین دانشگاه برتر هلند در ارائه این رشته تحصیلی است به طوری که جایگاه 39 را در رشته فارماکولوژی به خود اختصاص داده است. دانشگاه رادبود نایمخن نیز دیگر دانشگاه این کشور است که رتبه 84 را در رشته فارماکولوژی به خود اختصاص داده است و در رده بندی کلی دانشگاه های جهان در رده 103 قرار دارد.

دانشگاه خرونینخن نیز با قرار گرفتن در رده 85 جهان در رشته فارماکولوژی از بهترین دانشگاه های هلند و جهان در این رشته شناخته می شود و این در حالی است که دانشگاه نیز با کسب امتیازی مشابه رتبه 92 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه آمستردام نیز آخرین دانشگاه هلند در رشته فارماکولوژی است که توانسته رتبه ای دو رقمی به خود اخصاص داده و جایگاه 95 را به دست آورد. این دانشگاه در رده بندی جهانی در جایگاه 40 قرار دارد. دو دانشگاه VU آمستردام و ماستریخت نیز به ترتیب رتبه های 124 و 135 را در رشته فارماکولوژی به دست آورده اند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در هلند

هزینه رشته فارماکولوژی در هلند

شاید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که دانشجویان خارجی با آن در هلند روبرو می شوند، هزینه تحصیل در هلند باشد. دانشجویان اروپایی هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای را برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند اما شهریه دانشگاه های این کشور در رشته فارماکولوژی برای دانشجویان خارجی در حدود 8500€ تا 17000€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان این کشور را یکی از گرانقیمت ترین مقاصد اروپا برای تحصیل در رشته فارماکولوژی معرفی کرد. در برخی از دانشگاه های هلند بورسیه های تحصیلی مناسبی نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد اما از آنجا که دریافت این بورسیه نمی تواند قطعی باشد، به همه متقاضیان توصیه می شود تا پیش از مهاجرت هزینه های خود را به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار دهند.

علاوه بر هزینه تحصیل، شرایط موجود در رابطه با هزینه های زندگی در هلند نیز بسیار حائز اهمیت است. هزینه زندگی دانشجویی در هلند را می توان به صورت متوسط در حدود 1200€ تا 1600€ (یورو) در ماه تخمین زد که به نسبت کشورهای هم مرز با هلند نیز هزینه بسیار بالاتری به حساب می آید. ضمن این که در صورتی که دانشجویان همراه داشته باشند، باید هزینه اضافه را نیز در نظر بگیرند. دانشجویان در هلند می توانند به مدت 16 ساعت در هفته کار کنند و این اجازه در اختیار همراهان آن ها قرار نخواهد گرفت.

درآمد یک فارماکولوژیست در هلند

تحصیل در هلند بدون تردید گزینه ای مناسب برای زندگی آینده فرد خواهد بود چراکه قوانین هلند به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت کاری به دست آورده و با استفاده از آن بتوانند اقامت دائم هلند را نیز کسب کنند. سطح هزینه های زندگی در هلند بسیار بالاتر از میانگین اروپا است و همین مسئله سبب شده است تا متوسط نرخ درآمد در این کشور نیز بالاتر از متوسط اروپا باشد. فارماکولوژیست ها نیز از این امتیاز بسیار جذاب بهره مند خواهند شد.

نمودار زیر به خوبی این موضوع را به اثبات می رساند:

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور هلند

استانداردهای زندگی در هلند در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و به همین دلیل می توان با وجود هزینه های نسبتا بالای تحصیل در این کشور، به بسیاری از افراد توصیه کرد که هلند را به عنوان مقصدی برای تحصیل خود و همچنین زندگی پس از تحصیل انتخاب کنند. علاقمندان به رشته فارماکولوژی نیز گزینه های بسیاری را برای انتخاب در این کشور پیش رو خواهند داشت و این مسئله می تواند شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را تسهیل کند.

الزامات تحصیل رشته فارماکولوژی در هلند

با هزینه نسبتاً پایین زندگی، استاندارد بالای آموزش، و موقعیت مرکزی بر روی نقشه هلند به دانشجویان بین ‌المللی این فرصت را می ‌دهد تا از تجربه تحصیلی برجسته در خارج از کشور لذت ببرند و در عین حال سهم منصفانه ‌ای از دانش، فرصت ‌های اکتشاف و شهرت جهانی را به دست آورند. هلند به دلیل اعتبار آموزشی شناخته شده است و دانشگاه های هلند به دلیل دوره های مدرن، امکانات و آموزش های نوآورانه خود در سطح بین المللی شناخته شده هستند. بهترین کار این است که دانشجویان بین المللی هزاران مدرک تحصیلی انگلیسی را در رشته ها و سطوح تحصیلی متعدد در سراسر کشور خواهند یافت.

مدارک تحصیلی مورد نیاز بسته به موسسه متفاوت است. البته، اگر از یک کشور اروپایی آمده ‌اید، معیارهای آموزش نسبتاً راحت منتقل می ‌شوند. این همچنین در صورتی که در یک برنامه کارشناسی بین المللی (IB) در جای دیگری تحصیل می کنید، صادق است. با این حال، اکثر مؤسسات سیاست ‌ها و توصیه‌ هایی برای نحوه شناسایی، تأیید یا ترجمه رونوشت ‌های شما دارند تا به شما اجازه درخواست بدهند. علاوه بر این، آنها ممکن است شما را از دوره های خاصی که باید قبل از اجازه ثبت نام تکمیل کنید، مطلع کنند. علاوه بر این، Nuffic در مورد دیپلم های خارجی تحقیق می کند و آنها را با مدارک هلندی مقایسه می کند. شما نیز در صورت تمایل به تحصیل در هلند یا سایر نقاط برتر جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در باب رشته فارماکولوژی در هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط رشته فارماکولوژی در هلند چگونه است؟ هلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است به طوری که 6% از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته را در خود جای داده است. بهترین دانشگاه این کشور در رشته فارماکولوژی دانشگاه اوترخت است که رتبه 10 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی کلی برترین دانشگاه های جهان رتبه 54 را به خود اختصاص داده است.
  • درآمد یک فارماکولوژیست در هلند به چه صورت است؟ تحصیل در هلند بدون تردید گزینه ای مناسب برای زندگی آینده فرد خواهد بود چراکه قوانین هلند به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت کاری به دست آورده و با استفاده از آن بتوانند اقامت دائم هلند را نیز کسب کنند. سطح هزینه های زندگی در هلند بسیار بالاتر از میانگین اروپا است و همین مسئله سبب شده است تا متوسط نرخ درآمد در این کشور نیز بالاتر از متوسط اروپا باشد. فارماکولوژیست ها نیز از این امتیاز بسیار جذاب بهره مند خواهند شد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *