ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در پرتغال

رشته فارماکولوژی در پرتغال

تحصیل رشته فارماکولوژی در پرتغال به عنوان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای ایجاد برتری در آینده کاری فرد باشد. پرتغال در کنار اسپانیا و یونان از ضعیف ترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی است و این موضوع می تواند انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد اما باید به این نکته اشاره داشت که همین موضوع سبب شده است تا این کشور شرایط مناسب تری را برای تحصیل از نظر مالی برای دانشجویان خارجی ایجاد کند ضمن آنکه هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است.

رشته فارماکولوژی در پرتغال را می توان به عنوان یکی از رشته های ضروری در دنیای امروز برشمرد چراکه بیماری ها در سالیان اخیر دچار تغییرات بسیاری شده و همین مسئله نیاز به تغییر در ساختار داروها را نیز افزایش می دهد. کیفیت تحصیل در کشور پرتغال به گونه ای است که بسیاری از افراد این کشور را برای ورود خود به اروپا انتخاب می کنند و تلاش می کنند تا پس از آن در مسیری گام بردارند که بهترین شرایط زندگی را برای آن ها در این قاره ایجاد کند و بتوانند در کشوری مناسب اقامتی دائم دریافت کنند. به دلیل اهمیت همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی تحصیل رشته فارماکولوژی در پرتغال خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در پرتغال چیست؟
  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته فارماکولوژی کدامند؟
  • هزینه های تحصیل در پرتغال برای دانشجویان رشته فارماکولوژی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در کشور پرتغال مشغول به کار شده و اقامت دریافت کرد؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در پرتغال چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در پرتغال

دانشجویانی که پرتغال را به عنوان محل تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور به دو زبان پرتغال و انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویانی که به زبان پرتغالی تسلط دارند، این فرصت را خواهند داشت که گزینه های بیشتری را پیش روی خود داشته باشند. تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور پرتغال در یک بازه زمانی 5 ساله انجام می شود و دانشجویان در پایان مدرکی معتبر در اتحادیه اروپا و کشورهای مطرح آمریکای شمالی و اقیانوسیه را دریافت خواهند کرد.

در پرتغال دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که تحصیل در این کشور را برای دانشجویان خارجی نیز فراهم می کنند اما شمار دانشگاه هایی که رشته فارماکولوژی را ارائه می دهند انگشت شمار هستند. دانشگاه پورتو یکی از بهترین دانشگاه های جهان در ارائه این رشته توانسته جایگاه 62 را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان در رتبه 271 قرار دارد.

دانشگاه لیسبون نیز با قرار گرفتن در جایگاه 124 جهان در رشته فارماکولوژی توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در میان علاقمندان به این رشته برای خود به دست آورد. در سوی دیگر نیز دانشگاه کویمبرا قرار دارد که رتبه 170 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است در حالی که در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان جایگاهی بهتر از 402 را به دست نیاورده است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در پرتغال

نوسانات قیمت ارزش سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان کشورهایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که هزینه های مقرون به صرفه تری را پیش روی دانشجویان خارجی قرار دهد. همچون بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، تحصیل در پرتغال در تمامی رشته ها برای دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند کاملا رایگان است اما دانشجویان بین المللی باید شهریه خود را به صورت کامل به دانشگاه پرداخت کنند.

شهریه دانشجویان رشته فارماکولوژی در پرتغال در طول یک سال تحصیلی حدود 950€ تا 4200€ (یورو) است که قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی از جمله انگلستان نیست. دانشجویان نخبه و افرادی که نمرات عالی در دانشگاه را دریافت کنند می توانند از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده کرده و شهریه کمتری را نیز به دانشگاه پرداخت کنند.

از سوی دیگر هزینه های زندگی در پرتغال نیز بسیار مقرون به صرفه است و انتظار می رود یک دانشجو با حدود 700€ (یورو) در ماه بتواند هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز به طور کامل پرداخت کند. دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند بدیهی است که شهریه کمتری پرداخت می کنند و هزینه تحصیل برای دانشجویانی که وعده های غذایی را نیز خارج از خانه میل می کنند بیشتر است.

در پرتغال به دانشجویان خارجی اجازه داده می شود تا به مدت 20 ساعت در هفته به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما حقیقت امر آن است که در بسیاری از مواقع دانشجویان توان یافتن شغل مناسب برای خود در این کشور را نخواهند داشت چراکه نرخ بیکاری در پرتغال بسیار بالا است.

درآمد یک فارماکولوژیست در کشور پرتغال

شرایط اقتصادی در کشور پرتغال چندان مناسب نیست و از همین رو بسیاری از دانشجویان خارجی پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، خاک پرتغال را ترک کرده و به کشوری با شرایط بهتر مهاجرت می کنند. اما پرتغال این اجازه را به آن ها خواهد داد که در یک بازه زمانی کمتر از یک ساله به جستجوی کار در این کشور بپردازند و در صورتی که شغل مناسبی پیدا کنند، اقامت پرتغال به آن ها اعطا خواهد شد. این اقامت در نهایت می تواند منجر به دریافت پاسپورت این کشور نیز شود.

درآمد در کشور پرتغال در مقایسه به بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح پایین تری قرار دارد اما افراد متخصص می توانند سطح درآمدی بالاتر از میانگین در این کشور را به دست آورند. به منظور کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در پرتغال به شرح نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور پرتغال

از آنجا که پرتغال یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است می توان این کشور را به عنوان گزینه ای مناسب برای تحصیل در اروپا معرفی کرد. در همین راستا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در مسیر رسیدن به این کشور از طریق تحصیل شما را یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *