ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در چک

رشته فارماکولوژی در چک

رشته فارماکولوژی در چک از جمله رشته هایی است که در تعداد دانشگاه های اندک ارائه می شود اما کیفیت آموزشی آن در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی در کشور جمهوری چک تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز می کنند و دلایل متعددی نیز در این زمینه وجود دارد. جمهوری چک یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپای شرقی است و هزینه های تحصیل و زندگی در آن نیز بسیار مقرون به صرفه است. همه این عوامل باعث شده تا چک یک مقصد مناسب تحصیلی در اروپای شرقی به حساب آید.

دانشجویانی که رشته فارماکولوژی در چک را انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که امکان تحصیل در این رشته به دو زبان انگلیسی و فرانسوی برای آن ها وجود خواهد داشت و باید پیش از آموختن یک زبان یا شرکت در آزمون بررسی کنند که تحصیل به هر زبان در کدامیک از دانشگاه های جمهوری چک امکان پذیر است و با توجه به علائق و شرایط خود دانشگاهی را برای محل تحصیل خود انتخاب کنند. در سال های اخیر با شیوع بیماری کرونا، رشته فارماکولوژی از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است و این موضوع مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در رابطه با شرایط تحصیل در این رشته در جمهوری چک توضیحات اولیه را در اختیار شما قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در چک چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در چک چه مقدار است؟
  • شرایط زندگی دانشجویان در جمهوری چک چگونه است؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در جمهوری چک وجود دارد؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در چک چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در چک

رشته فارماکولوژی یکی از رشته های بسیار مناسب برای تحصیل و رشد در آینده شغلی هر فرد است که در دانشگاه های مختلفی در جهان ارائه می شود. افرادی که تحصیل فارماکولوژی را به تحصیل داروسازی در چک ترجیح می دهند، معمولا برنامه ریزی دقیقی برای آینده خود دارند و تعاریف بسیار مناسبی از این رشته را به دست آورده اند. متخصصین فارماکولوژیست در آینده شغلی خود کمتر در محیط داروخانه به کار مشغول می شوند و محیط آزمایشگاهی محلی است که در آن به خدمت مشغول می شوند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در چک در دانشگاه های معدودی امکان پذیر است و چارلز در پراگ به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته فارماکولوژی شناخته می شود که توانسته رتبه 176 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد در حالی که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان رتبه 210 را در اختیار دارد.

دانشگاه دفاع در برنو نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در این رشته است و دانشگاه ماساریک در همین شهر نیز یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است که هزینه های مقرون به صرفه ای را به همراه خواهد داشت. دانشگاه علوم داروسازی و دامداری برنو نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی کشور جمهوری چک است که به دانشجویان اجازه می دهد تا در رشته فارماکولوژی به تحصیل بپردازند. تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در چک

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در چک

از جمله موضوعاتی که می توان به آن اشاره داشت، هزینه هایی است که در طول دوره تحصیل باید در جمهوری چک به دانشگاه پرداخت شود. شهریه دانشگاه های جمهوری چک به صورت سالانه تعیین می شود و دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در صورتی که نتوانند واحدهای درسی کافی را با موفقیت پشت سر بگذارند، در تمدید ویزای تحصیلی خود دچار مشکل خواهند شد.

هزینه تحصیل در چک در رشته فارماکولوژی برای دانشجویان بین المللی در حدود 4500€ تا 6000€ (یورو) در سال است و متقاضیان باید در نظر داشته باشند که طول دوره تحصیلی آن ها در حدود 5 سال به طول خواهد انجامید. در کشور جمهوری چک به سادگی نمی توان به بورسیه تحصیلی دسترسی پیدا کرد و این مسئله به این معنا است که فرد باید هزینه های تحصیل خود را شخصا پرداخت کند.

از طرف دیگر متقاضیان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند که خوشبختانه به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف کشور چک در حدود 350€ تا 700€ (یورو) در ماه است و این مسئله می تواند چک را به یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تبدیل کند.

دانشجویان در جمهوری چک این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند اما شرایط کار در این کشور دارای محدودیت هایی نیز هست. برای مثال دانشجویان نباید 7 روز متوالی در این کشور کار کرده باشند و یا تعداد ساعت های کاری آن ها از یک ماه در سال بیشتر شود.

درآمد یک فارماکولوژیست در جمهوری چک

جمهوری چک این فرصت را به دانشجویان خارجی داده است تا در این کشور اقامت کاری به دست آورند. برای این کار کافی است تا مدرک خود را از یکی از دانشگاه های این کشور دریافت کرده و پس از آن به جستجوی کار در این کشور بپردازند. در صورتی که فرد موفق به امضای یک قرارداد با کارفرمای رسمی در این کشور شود، به طوری که بر درآمد او مالیات وارد گردد، فرد قادر خواهد بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و یک اقامت کوتاه مدت دریافت کند. 5 سال کار پیوسته در کشور چک به فرد این اجازه را خواهد داد تا به صورت بلند مدت اقامت این کشور را به دست آورد.

فارماکولوژیست ها در جمهوری چک نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، به درآمد بسیار خوبی دسترسی دارند و به راحتی می توانند نیازهای اولیه خانواده خود را برطرف سازند. در نمودار زیر متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در کشور چک به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور چک

جمهوری چک گزینه ای تراز اول برای تحصیل در خارج از کشور نیست اما می تواند یکی از گزینه های قابل دسترس باشد. شما نیز در صورت تمایل به تحصیل در شرق اروپا و کشورهای ارزان قیمت می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *