ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در چین

رشته فارماکولوژی در چین

رشته فارماکولوژی در چین یکی از رشته های تحصیلی است که در جهان این کشور را به یک ابر قدرت تبدیل کرده و دانشگاه های متعددی آن را ارائه می کنند. کیفیت آموزش در کشور چین در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است و به همین دلیل افراد زیادی امروزه این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند تا از این طریق بتوانند آینده کاری خود را تحت تاثیر قرار دهند. هزینه های تحصیل در کشور چین در رشته های پزشکی نیز مقرون به صرفه است و از همین رو مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند و در نتیجه می تواند جایگاه علمی خود را نیز با حضور افراد حرفه ای بهبود بخشد.

در رشته فارماکولوژی چین یکی از قدرت های آموزشی جهان است به طوری که 11% از دانشگاه های برتر جهان در این کشور قرار دارند و این می تواند در انتخاب چین به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیل در این رشته بسیار تاثیرگذار باشد. افرادی که قصد تحصیل در رشته فارماکولوژی در چین را دارند، باید رزومه تحصیلی مناسب با جایگاه دانشگاه را ارائه دهند البته راه های میانبری نیز برای رسیدن به چین به عنوان مقصد تحصیلی وجود دارد که در ادامه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بخشی از آن را به صورت مختصر ارائه خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در چین چیست؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته فارماکولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در چین چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل دانشجویان خارجی در چین چگونه است؟
  • آیا یک فارماکولوژیست در چین از سطح درآمد مناسبی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در چین

در چین 32 دانشگاه دارای رنکینگ برتر جهانی در رشته فارماکولوژی وجود دارد و این مسئله می تواند شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را کمی ساده سازد اما افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های برتر چین را دارند باید رزومه ای قوی در اختیار داشته باشند. متقاضیان تحصیل در چین می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های پیش پزشکی شرکت کنند و از این طریق خود را بیش از گذشته آماده ورود به دانشگاه کنند.

11 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان در رشته فارماکولوژی در کشور چین قرار دارند و این در نوع خود می تواند یک رکورد محسوب شود و همچنین 26 دانشگاه از 200 دانشگاه برتر جهان نیز در این کشور واقع شده اند و این حقیقت تنها نشان دهنده کیفیت آموزش در کشور چین است.

دانشگاه داروسازی چین بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است و توانسته است در جایگاه 15 جهان در این رشته قرار گیرد. دانشگاه فودان در شهر شانگهای نیز با قرار گرفتن در رده 20 جهان در رشته فارماکولوژی به عنوان دومین دانشگاه این کشور در این رشته شناخته می شود. دانشگاه پکینگ نیز به صورت مشترک با این دانشگاه در رده 20 جهان قرار گرفته است.

دانشگاه شانگهای جیائو تونگ با قرار گرفتن در رده 24 جهان در رشته فارماکولوژی چهارمین دانشگاه برتر چین در این رشته است و دانشگاه سان یات-سن نیز با قرار گرفتن در رده 31 جهان همچنین یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. دانشگاه ژجیانگ که در رده 38 جهان قرار دارد نیز ششمین دانشگاه برتر چین برای تحصیل در این رشته مهم و حیاتی برای آینده زندگی بشر است. در رده هفتم برترین دانشگاه های چین نیز دانشگاه سیچوان در شهر چنگدو قرار دارد که در رتبه 46 قرار گرفته است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در چین

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در چین

یکی از موضوعاتی که تحصیل در چین را بسیار ارزشمند می کند، هزینه هایی است که دانشجویان باید برای تحصیل خود در این کشور پرداخت کنند. شهریه تحصیل در رشته فارماکولوژی در چین برای دانشجویان خارجی در حدود 3500$ تا 4500$ (دلار) در سال است که در بسیاری از کشورهای جهان، هزینه ای مقرون به صرفه برای تحصیل به شمار می رود.

از سوی دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در چین را نیز در نظر داشته باشند. شهرهای مختلف چین در این گستره سرزمینی، هزینه های متفاوتی را برای زندگی به دانشجویان تحمیل می کند اما به طور کلی می توان چنین بیان کرد که برای زندگی دانشجویی در چین دانشجویان ماهانه به 700$ الی 1100$ (دلار) برای تامین هزینه های زندگی خود نیاز خواهند داشت که تقریبا معادل هزینه های زندگی در برخی از کشورهای اروپایی است.

در چند سال گذشته، قوانین چین برای دانشجویان خارجی دچار تحولاتی شده است و در برخی از استان های این کشور اجازه کار دانشجویی به آن ها داده شده است و این مسئله می تواند به دانشجویان کمک کند تا بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را کاهش دهند و در نتیجه نیاز کمتری به استفاده از پس اندازهای مالی خود داشته باشند.

درآمد یک فارماکولوژیست در چین

یکی از موضوعات دیگری که می تواند تحصیل رشته فارماکولوژی در چین را تحت تاثیر قرار دهد، شرایط کار پس از تحصیل در این کشور است. بسیاری از افراد از آن جا که رشته تحصیلی آن ها در بسیاری از کشورهای جهان متقاضی بسیار زیادی دارد، مجددا تن به مهاجرت می دهند و خاک چین را به منظور کار در کشوری دیگر ترک می کنند و این در حالی است که به دانشجویان خارجی این اجازه داده می شود که پس از تحصیل، در چین اقامت کاری دریافت کنند و بتوانند درآمد مناسبی نیز در این کشور داشته باشند.

متخصصین فارماکولوژیست نیز در چین درآمد مناسبی را اخذ می کنند و این موضوع به خوبی در نمودار زیر به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور چین

فارماکولوژیست ها در کشور چین از درآمد مناسبی برخوردار هستند اما فرهنگ این کشور ممکن است برخی از افراد را ترغیب کند که خاک چین را برای شرایط زندگی بهتر ترک کرده و به کشوری پیشرفته تر مهاجرت کنند. با همه این تفاسیر می توان گفت که چین گزینه ای ارزشمند برای تحصیل در خارج از کشور است و علاقمندان به رشته فارماکولوژی می توانند چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. برای این که بتوان به این رویا دست پیدا کرد کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *