ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در ژاپن

رشته فارماکولوژی در ژاپن یکی از رشته های جذابی است که متقاضیان برای تحصیل آن بایستی آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی این کشور را بگذرانند. ساختار کلی برنامه تحصیلی فارماکولوژی نیز در این کشور طوری است که دانشجویان برای اخذ مدرک تخصصی خود بایستی 5 سال (4 سال آموزش تئوریکی و بالینی+ یک سال دوره انترنی) را طی کنند. پس از اتمام این دوره تحصیلی و اخذ مدرک خود نیز می توانند با گذراندن آزمون داروساز ملی یا national pharmacist exam مجوز کاری خود را بدست آورده و به کار پردرآمد داروسازی در این کشور بپردازند. تیم کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله شما را در جریان اطلاعات کاملی در خصوص الزامات تحصیل فارماکولوژی در ژاپن قرار داده و به سوالاتتان پاسخ می دهند.

  • آیا دانشجویان ایرانی نیز امکان اخذ پذیرش در رشته فارماکولوژی از دانشگاه های ژاپن را دارند؟
  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کشور ژاپن چگونه است؟
  • آیا تحصیل این رشته در ژاپن هزینه زیادی می خواهد؟
  • چگونه می توان به عنوان داروساز در ژاپن کار کرد؟
  • درآمد داروسازان در کشور ژاپن 2021 چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ژاپن

ژاپن یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رشته آنکولوژی محسوب می شود چرا که اولا این کشور از یک نظام آموزشی کیفیت بالایی برخوردار بوده و ثانیا ژاپن مهد فناوری های مدرن جهانی است و مسلما از نظر سطح فناوری های به روز مربوط به فارماکولوژی نیز در رتبه اول جهانی قرار دارد. اما خود رشته فارماکولوژی در ژاپن یک کورس آموزشی 6 ساله می باشد و ساختار آن به این صورت است:

  • سال اول تحصیلی: دانشجویان بیوتیک یاد گرفته و با آموزش دروس پایه ای مثل بیولوژی، شیمی و فیزیک آماده ورود به کورس های تخصصی می شوند.
  • سال دوم و سوم تحصیلی: دانشجویان وارد مباحث تخصصی برای قبول شغل داروسازی می شوند.
  • سال چهارم: سمینارهای پزشکی دانشجویان غالبا بر روی مراقبت دارویی و آموزش های پیشرفته جهت کار در بیمارستان ها و داروخانه ها متمرکز می باشد.
  • سال پنجم: در سال پنجم به دانشجویان فرصت مشارکت در جلسات کلینیکی در بیمارستان ها و داروخانه ها داده می شود.
  • سال ششم: سال آخر تحصیلی و مربوط به آموزش انترنی و کار تحت نظر استاد راهنما در محیط واقعی می باشد.

دانشگاه های مختلفی در کشور ژاپن وجود دارد که برنامه های داروسازی را به دانشجویان علاقه مند ارائه می دهند. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، امکان تحصیل رشته فارماکولوژی در ژاپن در هر سه دوره تحصیلی وجود دارد:

دوره/ مقطع تحصیلیتعداد دانشگاه های ارائه دهنده برنامه داروسازی
لیسانس78 دانشگاه
فوق لیسانس67 دانشگاه
دکترا33 دانشگاه

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ژاپن

اخذ پذیرش از رشته فارماکولوژی در ژاپن

طبق قوانین آموزشی کشور ژاپن، فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور کاملا به صورت آنلاین بوده و متقاضیان برای شروع این پروسه بایستی به سایت دانشگاه مربوطه در کشور ژاپن مراجعه نموده و مدارک لازم را ارسال کنند. ابتداء لازم است با برترین دانشگاه های داروسازی این کشور شامل دانشگاه های زیر آشنا شوید:

  • دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه اوزاکا

اما شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ژاپن شامل ارائه مدرک دیپلم متوسطه، گذراندن آزمون ورودی+ مصاحبه آنلاین و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ژاپنی می باشد. معمولا متوسط شهریه سالیانه پرداختی دانشجویان فارماکولوژی در ژاپن نیز حدود ¥535800 (ین ژاپن) می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ژاپن

طبق قوانین و مقررات تحصیل در ژاپن، متقاضیان پس از اخذ نامه پذیرش خود از دانشگاه داروسازی ژاپن می توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی ژاپن اقدام نمایند. ویزای مذکور نیز مختص دانشجویانی است که مایل به اقامت تحصیلی طولانی مدت در این کشور می باشند. فلذا مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزای ژاپن 2021 از قرار ذیل می باشد:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای تحصیلی ژاپن
پاسپورت به همراه کپی های آن
عکس های پاسپورتی جدیدمعمولا در ابعاد 3 در 4
گواهی صلاحیتصادره از دفاتر خدمات مهاجرتی در ژاپن
نامه پذیرش از دانشگاه ژاپنی
کپی کلیه مدارک آکادمیک
گواهی عدم سوء پیشینه
مدرک تمکن مالیحدود 2 میلیون ین ژاپن (شامل صورت حساب بانکی، فیش حقوقی، نامه اسپانسری، گواهی اخذ بورس تحصیلی)
انگیزه نامه

شانس استخدام متخصصان رشته فارماکولوژی در ژاپن

با توجه به همه شواهد و قرائن حاصل از بازار کار ژاپن می توان متوجه این نکته شد که شانس کاریابی و استخدام فارغ التحصیلان فارماکولوژی در کشور ژاپن بسیار بالا است. اولا نرخ بیکاری در ژاپن همواره زیر 3% بوده است و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود این رقم در ماه فوریه به حدود 2.9% رسیده است:

نرخ بیکاری در ژاپن

از این گذشته رشته فارماکولوژی در ژاپن جزء رشته هایی است که در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور وجود دارد و تقاضا در بازار کار کنونی نسبت به جذب متخصصین این رشته بسیار بالاست. از جمله شرکت های داروسازی معتبر ژاپنی برای استخدام متخصصان این رشته شامل شرکت داروسازی تاکدا، شرکت دارویی آستلاس، شرکت دایچی سانکیو و غیره می باشد. از طرف دیگر متوسط درآمدی این متخصصان در ژاپن نیز بسیار بالاست. همان طوری که در نمودار زیر هم به وضوح مشاهده می شود، متوسط درآمد سالیانه فارماکولوژیست ها در کشور ژاپن حدود ¥11053997 (ین) می باشد که معادل $100931 (دلار) می باشد:

متوسط درآمد سالیانه فارماکولوژیست ها در کشور ژاپن

پیش بینی می شود که این رقم درآمدی در سال 2026 با 13% افزایش به حدود ¥12506583 (ین) برسد؛ واقعیتی که نمود عینی آن را می توان در نمودار زیر هم مشاهده کرد:

رقم درآمدی در آینده در ژاپن

نحوه اخذ مجوز کار در رشته فارماکولوژی در ژاپن

همان طوری که در مطالب فبلی هم گفته شد، کشور ژاپن از بهترین مقاصد کاری فارماکولوژیست ها در دنیا محسوب می شود. چرا که هم نرخ بیکاری متخصصان این رشته در ژاپن بسیار بسیار پایین و هم درآمد آنها در ژاپن بسیار بسیار بالاست. اما برای کار فارماکولوژی در ژاپن شما نیازمند اخذ مجوز کار به عنوان داروساز در این کشور هستید. مجوزی که فقط از طریق گذراندن آزمون داروساز ملی یا national pharmacist exam به متقاضیان اعطاء می شود. ضمنا تنها آندسته از متقاضیانی که از برنامه داروسازی 6 ساله دانشگاه های ژاپن فارغ التحصیل شده اند حق شرکت در این آزمون را دارند.

اما علاوه بر اخذ مجوز کار داروسازی در این کشور متقاضیان نیازمند اخذ ویزای کاری ژاپن می باشند. ویزایی که با دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای ژاپنی اخذ شده و آغاز کننده درخواست این ویزا نیز کارفرمای ژاپنی است. چراکه کارفرمای ژاپنی ملزم به آگهی پست شغلی و نیز درخواست مجوز از طرف متقاضی می باشد. برای اطلاع دقیق از مشخصات و شرایط مهاجرت به ژاپن از طریق ویزای کار می توانید با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *