ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در کلمبیا

رشته فارماکولوژی در کلمبیا

رشته فارماکولوژی در کلمبیا یکی از رشته هایی است که به راحتی نمی توان به آن در دانشگاه های مختلف دسترسی پیدا کرد و مدرک خود را دریافت کنند. تعداد دانشگاه هایی که در کشور کلمبیا فرصت تحصیل در رشته فارماکولوژی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند از انگشتان دست کمتر است و این مسئله می تواند آینده افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از طرف دیگر باید صادقانه به این نکته نیز اشاره داشت که دانشگاه های کشور کلمبیا نیز از کیفیت تحصیلی مناسبی را ارائه نمی دهند و این خود دلیل اصلی در رابطه با عدم انتخاب کلمبیا به عنوان مقصد تحصیل است.

زبان رسمی کشور کلمبیا نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای این منطقه اسپانیایی است اما دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. رشته فارماکولوژی را می توان به عنوان یکی از رشته هایی در جهان معرفی کرد که در حال حاضر جایگاه بسیار بهتری از گذشته پیدا کرده است و انتظار می رود که در سال های پیش رو نیز جایگاه مناسب تری را برای خود اختیار کند چراکه رشد بیماری ها نیاز به مطالعات بیشتر درمانی را افزایش می دهد. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کلمبیا خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کلمبیا چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از بورسیه های تحصیلی در کلمبیا تحصیل ارزان را تجربه کرد؟
  • شرایط کار در حین و پس از تحصیل در کشور کلمبیا چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در کشور کلمبیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کلمبیا

چنانچه پیش تر نیز اشاره شد، رشته فارماکولوژی در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین رشته های علوم پزشکی در جهان است و به زودی در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز جایگاه بسیار بهتری را پیدا خواهد کرد. در حال حاضر در دانشگاه های اندکی در کشور کلمبیا می توان در این رشته به تحصیل پرداخت و تسلط به زبان اسپانیایی می تواند گزینه های بسیار بیشتری را در خصوص اخذ پذیرش در اختیار متقاضیان قرار دهد.

طول دوره تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور کلمبیا 5 ساله است و متقاضیان پیش از مهاجرت تحصیلی به کلمبیا باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشند چراکه می تواند برنامه ریزی های اقتصادی و زمانی را تحت تاثیر قرار دهد. دانشگاه تولیما در شهر ایباگو را می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های تحصیل در کلمبیا معرفی کرد. این دانشگاه که در آستانه جشن 80 سالگی خود قرار دارد یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور کلمبیا است.

دانشگاه آنتیکوا نیز یکی دیگر از دانشگاه های کلمبیا است که بیش از 2 قرن قدمت دارد و دامنه وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می دهد. دانشگاه کالداس نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب در کشور کلمبیا برای تحصیل رشته فارماکولوژی است. دانشگاه آتلانتیکا که در شهر بارانکوئیلا قرار دارد نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توان به عنوان مقصد تحصیلی آن را برگزید. دانشگاه یانوس در شهر ویاویسنچو نیز با وجود قدمت اندک در فعالیت های آموزشی، یکی دیگر از معدود گزینه های دانشجویان برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کلمبیا

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در کلمبیا

یکی از مهم ترین نکات مثبتی که در رابطه با تحصیل در کشور کلمبیا می توان به آن اشاره داشت، هزینه تحصیل در کلمبیا است. دانشجویانی که کلمبیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، با شهریه ای در حدود 550$ تا 2500$ (دلار) روبرو خواهند شد که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا، هزینه ای اندک محسوب می شود و بسیاری از دانشجویان بدون دغدغه چندانی می توانند آن را پرداخت کنند.

از سوی دیگر هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی در کشور کلمبیا برای پرداخت هزینه های زندگی خود به حدود 400$ تا 600$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت که قابل مقایسه با هزینه های زندگی در بسیاری از کشورهای آمریکای شمالی و اروپا نیست.

یکی از مهم ترین نکاتی که دانشجویان باید به آن توجه داشت داشته باشند آن است دانشجویان دو نوع ویزای متفاوت را در اختیار خواهند داشت. ویزای نوع V در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که دوره های یک ساله و کمتر شرکت می کنند و ویزای نوع M نیز در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که دوره تحصیلی آن ها بیش از یک سال به طول می انجامد. بر اساس قوانین کشور کلمبیا دارندگان ویزای M نمی توانند در این کشور به کار مشغول شوند و این می تواند شرایط تحصیل در این کشور را برای دانشجویان خارجی بسیار دشوار سازد.

درآمد یک فارماکولوژیست در کلمبیا

شرایط کار در کشور کلمبیا به گونه ای است که بسیاری از جوانان این کشور به خارج از کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند شغل مناسبی به دست آورند و یکی از عمده ترین دلایلی که کار دانشجویی در این کشور نیز امکان پذیر نیست همین مسئله است. با این حال علاقمندان به زندگی در کشور کلمبیا این فرصت را خواهند داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور بمانند و اقامت خود را به دست آورند.

شرایط دستمزد در کشور کلمبیا نیز چندان مناسب نیست و نمی توان به سادگی آن را با شرایط کار در بسیاری از کشورهای جهان مقایسه کرد. با این حال در صورتی که در مقیاس ملی مورد بررسی قرار گیرد، فارماکولوژیست ها در کشور کلمبیا درآمدی بالاتر از سطح متوسط در این کشور در اختیار دارند و این مسئله باعث می شود تا آن ها در کشور کلمبیا سطح زندگی مناسب تری نسبت به عموم را در اختیار داشته باشند. در نمودار زیر، متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در کلمبیا نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور کلمبیا

شرایط تحصیل در کشور کلمبیا را نمی توان در سطح استانداردهای جهانی دانست با این حال بسیاری از افراد تمایل به زندگی در این کشور خواهند داشت. شما نیز در صورتی که به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای برگزیده جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *