ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در کویت

رشته فارماکولوژی در کویت

با توجه به کیفیت نظام آموزشی، تحصیل در رشته فارماکولوژی در کویت را میتوان یکی از آخرین گزینه های ممکن برای تحصیل در خارج از کشور دانست. اگرچه کیفیت آموزش در کشور کویت حتی در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس در سطح مناسبی قرار ندارد اما هزینه تحصیل در این کشور بسیار بالا است و به همین دلیل است که تعداد دانشجویان خارجی در این کشور بسیار محدود است.

رشته فارماکولوژی در کویت از جمله رشته هایی است که در تعداد بسیار کمی از دانشگاه های این کشور ارائه می شود و دارای رتبه و اعتبار جهانی نیز نیست و به همین دلیل نمی توان به علاقمندان به این رشته توصیه کرد تا برای شروع تحصیل خود این کشور را انتخاب کنند. البته بسیاری از افراد به امید این که بتوانند در این کشور به کار مشغول شوند، کویت را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند اما متقاضیان علاوه بر شرایط کار پس از تحصیل و دستمزد بالای خود باید موضوعات دیگری را نیز مدنظر قرار دهند. به دلیل اهمیت تحصیل در رشته فارماکولوژی در جهان امروز و همچنین علاقه بسیار زیاد مخاطبان به شرایط کار در کشور کویت، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کویت چیست؟
  • آیا کویت از نظر مالی کشوری مناسب برای تحصیل به شمار می رود؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل و پس از آن در کشور کویت چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در کشور کویت چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کویت

علاقندان به تحصیل در خارج از کشور، پیش از آنکه دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کنند باید در نظر داشته باشند که قوانین داخلی کشورها در خصوص شرایط اقامت پس از تحصیل نیز می تواند آینده آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که فردی نتواند پس از تحصیل در کشور مقصد خود اقامت داشته باشد، روند بسیار دشواری را برای دریافت اقامت سایر کشورهای جهان پیش رو خواهد داشت.

یکی از مزایای تحصیل در رشته فارماکولوژی در کویت آن است که فرد قادر خواهد بود تا به زبان انگلیسی در این کشور به تحصیل بپردازد و از این طریق است که نیازی به یادگیری زبان سوم نخواهد داشت. دلیل اصلی این امر آن است که کویت در زمینه های تولید علم جایگاه مناسبی را در جهان در اختیار ندارد و از همین رو در مسیر آموزش دانشجویان از اساتید دانشگاه های خارجی برای تدریس، دعوت به عمل می آورد.

دانشگاه کویت که مشهورترین دانشگاه موجود در این کشور است، تنها دانشگاهی است که امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی را به دانشجویان خارجی می دهد. این دانشگاه که فعالیت خود را از سال 1966 آغاز کرده است، امروزه یکی از دانشگاه برترین دانشگاه های حوزه خلیج فارس است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کویت

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در کویت

در کویت سطح درآمد بسیار بالا است و همین مسئله باعث می شود که هزینه های تحصیل و زندگی نیز در همین سطح بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی باشد. بنابراین افرادی که نمی توانند در کشور کویت به کار مشغول شوند، با فشار اقتصادی روبرو خواهند بود مگر آن که پس اندازهای بسیار مناسبی را برای خود جمع آوری کرده باشند. بر اساس قوانین دولت کویت، دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کار کردن حتی به صورت نیمه وقت را نخواهند داشت بنابراین دسترسی آن ها به هرگونه درآمد در این کشور قطع شده است و این مسئله می تواند شرایط مالی سختی را برای آن ها به وجود آورد.

اولین هزینه ای که دانشجویان در کویت برای تحصیل در رشته فارماکولوژی با آن روبرو خواهند بود، شهریه تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در دانشگاه کویت در حدود 7500$ (دلار) در سال است که دانشجویان می توانند با استفاده از برخی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه آن را کاهش دهند. این بورسیه ها وابسته به شرایط علمی و رزومه دانشجویان تعیین می شود پس به متقاضیان توصیه می شود که پیش از این که وارد دانشگاه شوند و شرایط تحصیل را ارزیابی کنند، بر روی دریافت بورسیه تحصیلی سرمایه گذاری نکنند.

زندگی دانشجویی در کویت نیز بسیار پر هزینه است. دانشجویانی که در مسیر مهاجرت خود به کویت خوش شانس باشند، می توانند در خوابگاه های دانشگاهی اقامت داشته باشند می توانند با حدود 700$ (دلار) در این کشور سکونت داشته باشد اما در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، فرد ماهانه به حدود 1500$ (دلار) نیاز پیدا خواهند کرد. در حقیقت حداقل هزینه مورد نیاز برای تحصیل در رشته فارماکولوژی در کویت را می توان در حدود 21000$ (دلار) در سال تخمین زد.

درآمد متخصصین فارماکولوژیست در کویت

افرادی که کار در کویت را تجربه کرده اند به خوبی می دانند که شرایط اقتصادی در این کشور بسیار مناسب است و به همین دلیل، افراد بسیار زیادی نه تنها از قاره آسیا بلکه از سراسر جهان تلاش می کنند تا خود را به این کشور رسانده و درآمد بالای خود را قطعی سازند. با این حال، افرادی که در کشور کویت کار می کنند، شرایط دریافت اقامت دائمی این کشور را نخواند داشت. این بدان معنی است که فرد پس از پایان قرارداد کاری خود تحت هر شرایطی باید خاک این کشور را ترک کند و این یک نکته منفی در رابطه با شرایط زندگی در این کشور است.

فارماکولوژیست ها در کویت به درآمد بسیار مناسبی دسترسی دارند و این مسئله را به خوبی می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور کویت

برای درک بهتر این موضوع باید گفت که نسبت هر دینار به هر دلار حدود 3.3 است در نتیجه متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در کشور کویت در حدود 5752$ (دلار) در ماه است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، دسترسی به چنین درآمدی در حال حاضر غیر قابل باور است.

با وجود امکان رسیدن به چنین درآمدی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند تا کشورهای پیشرفته تری را برای تحصیل خود انتخاب کنید و تنها با یک تماس تلفنی قادر خواهید تا به کمک ایشان، بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *