ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در گرجستان

رشته فارماکولوژی در گرجستان

اگرچه تحصیل در گرجستان در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است اما تحصیل رشته فارماکولوژی در گرجستان را نمی توان انتخابی هوشمندانه دانست. بسیاری از دانشجویان بین المللی در این کشور شهروندان رسمی کشورهایی هستند که شرایط تحصیل در آن ها ضعیف تر از گرجستان است و همچنین از نظر مالی توان پرداخت هزینه های زندگی در کشورهای پیشرفته اروپایی را نخواهند داشت اما در صورتی که کمی منطقی به این مسئله نگاه شود، می توان دریافت که تحصیل در برخی از کشورها می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از تحصیل در گرجستان باشد.

رشته فارماکولوژی، رشته ای تقریبا مشابه با رشته داروسازی است و به همین دلیل در سال های اخیر توجه ویژه تری به آن شده است و تعداد دانشجویان آن افزایش یافته. با این حال به علاقمندان به این رشته توصیه می شود تا کشوری را برای تحصیل خود انتخاب کنند که در آینده شرایطی کاملا ایده آل برای آن ها ایجاد کند و بتوانند از این طریق اقامت پس از تحصیل، روند مناسبی را در شرایط زندگی خود ایجاد کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه در رابطه با شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در گرجستان توضیحاتی را ارائه خواهند کرد تا شما بتوانید با دیدی بازتر نسبت به انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود اقدام کنید.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در گرجستان چیست؟
  • دانشجویان برای تحصیل در رشته فارماکولوژی به چه بودجه ای نیاز خواهند داشت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در گرجستان چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در گرجستان چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در گرجستان

رشته فارماکولوژی یکی از رشته های کمتر شناخته شده در جهان امروز است اما به سرعت پیشرفت خواهد کرد و این افراد به یکی از اصلی ترین اعضای جامعه تبدیل خواهند شد اگرچه در حال حاضر نیز نقش بسیار ویژه ای در پیشرفت علم پزشکی ایفا می کنند. برای این که فردی بتواند در رشته فارماکولوژی در گرجستان به تحصیل بپردازد، قادر خواهد بود تا در این مرحله تنها به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد اما بنا بر دلایل مختلفی توصیه می شود تا دانشجویان زبان رسمی این کشور را آموخته باشند.

طول دوره تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور گرجستان 4 سال است و دانشجویان در پایان دوره تحصیلی خود مدرکی را دریافت خواهند کرد که مجوز حضور آن ها در بازار کار را خواهد داد. دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی نیز 2 ساله است و پس از آن فرد می تواند با شرکت در دوره 3 ساله دکترا، عالی ترین مدرک تحصیلی در این رشته را به دست آورد.

دانشگاه گرجستان در شهر تفلیس را می توان بزرگترین و بهترین دانشگاهی در این کشور دانست که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان می دهد. این دانشگاه که در سال 2004 افتتاح شده است در طول سالیان اخیر پیشرفت بسیاری را تجربه کرده و امروزه یکی از برترین دانشگاه های کشور گرجستان است. دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس نیز که در آستانه صد سالگی خود قرار دارد، یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. دو دانشگاه متخی و هیپوکراتس نیز دیگر دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی هستند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در گرجستان

بسیاری بر این باور هستند که تحصیل در گرجستان بسیار مقرون به صرفه و ارزان است در حالی که این یک باور نادرست است. برای این که یک فرد بتواند شهریه خود در رشته فارماکولوژی را پرداخت کند، باید سرمایه ای در حدود 2900$ تا 4800$ (دلار) در سال را در اختیار داشته باشد و از آنجا که امکان دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار دشوار است، نمی توان انتظار داشت که بتوان شهریه کمتری را پرداخت کرد.

از سوی دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز در این کشور در نظر بگیرند. به طور معمول می توان گفت که هزینه زندگی در گرجستان در حدود 450$ تا 600$ (دلار) در ماه است که البته این مبلغ نیز می تواند از زندگی در کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر باشد. پس می توان گفت که به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته فارماکولوژی در گرجستان حدود 10000$ (دلار) در سال است. دانشجویان در کشور گرجستان می توانند به طور نیمه وقت به کار مشغول شوند اما از آن جا که نرخ بیکاری در این کشور بیش از 20% است، نمی توان انتظار داشت که یک دانشجوی بدون تسلط به زبان گرجی بتواند شغلی داشته باشد.

همه این ها در حالی است که برای مثال یک دانشجوی ایرانی می تواند بدون نیاز به سرمایه از ایران در کشور ایتالیا با استفاده از بورسیه تحصیلی، هزینه دانشگاه خود را پرداخت کند و با مشغول شدن به کار دانشجویی هزینه زندگی خود را نیز تامین کند.

درآمد یک فارماکولوژیست در کشور گرجستان

شرایط کار در کشور گرجستان بسیار نامناسب است و بسیاری از جوانان این کشور نیز دست به مهاجرت می زنند تا بتوانند از این طریق آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. نرخ بیکاری بالا در این کشور سبب شده است تا کاریابی پس از تحصیل بسیار دشوارتر از کشورهای مطرح جهان باشد.

سطح درآمد در گرجستان نیز قابل مقایسه با متوسط درآمد در اروپا نیست و شهروندان این کشور به منابع مالی ضعیف تری دسترسی خواهند داشت. در نمودار زیر متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در گرجستان به تصویر کشیده شده است.

متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در گرجستان

مشخص است که یک فارماکولوژیست در کشور گرجستان از سطح درآمد مناسبی نسبت به همکاران خود در کشورهای اروپایی برخوردار نیست اما در کشور گرجستان دسترسی به این سطح از درآمد می تواند بسیار مناسب باشد. با این حال تحصیل در گرجستان را نمی توان به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور توصیه کرد چراکه اولا کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست و در مرحله دوم، شرایط کار پس از تحصیل در این کشور نیز بسیار نامناسب است. در صورت تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره های تخصصی ایشان در زمینه تحصیل، اقامت پس از تحصیل و یافتن شغل در کشورهای مطرح استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *