ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در آذربایجان

رشته فارماکولوژی در آذربایجان

رشته فارماکولوژی در آذربایجان از جمله رشته هایی است که در دانشگاه های خاص در این کشور ارائه می شود و دانشجویان اندکی در آن پذیرش می شوند. رشته فارماکولوژی از جمله رشته های ترکیبی میان علوم زیستی و علوم داروسازی است که به بررسی سازگاری داروها با موجودات مختلف می پردازد و می تواند در این زمینه به پزشکان کمک بسیار زیادی داشته باشد. بسیاری از فارماکولوژیست ها در محیط آزمایشگاهی کار می کنند و این مسئله که با بیماران سرو کار ندارند می تواند با توجه به روحیه هر فرد جز نکات مثبت یا منفی این حرفه باشد.

کشور آذربایجان از آن جهت مورد توجه هموطنان ما قرار می گیرد که به ایران بسیار نزدیک است و بسیاری از هموطنان ما به زبان رسمی این کشور تسلط نسبی دارند. حقیقت امر آن است که این کشور از نظر علمی در سطح ضعیف تری از ایران قرار دارد و به همین دلیل نمی تواند گزینه ای مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور به شمار آید چراکه هزینه های تحصیل و زندگی در آن بیشتر و کیفیت تحصیل در آن کمتر از ایران است. با این حال به سادگی نمی توان از کنار جذابیت های این کشور برای بسیاری از هموطنانمان گذشت و به همین دلیل است که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آذربایجان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آذربایجان چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در آذربایجان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور به کار در آن مشغول شده؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در آذربایجان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که در همسایگی ایران قرار دارد و به همین دلیل است که جمعیت نسبتا زیادی از ایران هر ساله تلاش می کنند تا خود را برای تحصیل به این کشور برسانند. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و در برخی از موارد شباهت های فرهنگی زیادی میان آنان و ایرانیان وجود دارد. از طرف دیگر رفت و آمد والدین دانشجویان به این کشور نیز ساده تر از برخی کشورهای اروپایی است. مجموعه این عوامل آذربایجان را به گزینه ای جدی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.

در حال حاضر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته فارماکولوژی در آذربایجان در دانشگاه های این کشور وجود دارد و افرادی که به این رشته علاقه مند هستند باید 4 سال دوره تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند تا واجد شرایط دریافت مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی شوند.

اما مزایا و معایب تحصیل این رشته جذاب و آینده دار در جمهوری آذربایجان به شرح زیر است:

مزایا و معایب تحصیل این رشته جذاب و آینده دار در جمهوری آذربایجان

دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان در شهر گنجه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. این دانشگاه که در سال 1919 افتتاح شده است یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود. با این حال دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند تا برای تحصیل در رشته فارماکولوژی دانشگاه پزشکی آذربایجان در شهر باکو را انتخاب کنند چراکه دسترسی آن ها به امکانات شهری را نیز افزایش می دهد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری آذربایجان

مدارک لازم برای پذیرش از رشته فارماکولوژی در آذربایجان

در بین دانشگاه های مختلف جمهوری آذربایجان، دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان در شهر گنجه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. این دانشگاه که در سال 1919 افتتاح شده است یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود. با این حال دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند تا برای تحصیل در رشته فارماکولوژی دانشگاه پزشکی آذربایجان در شهر باکو را انتخاب کنند چراکه دسترسی آن ها به امکانات شهری را نیز افزایش می دهد.

اما برای اپلای Apply و پذیرش از رشته فارماکولوژی در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان تامین شرایط زیر الزامی است:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی با حداقل نمره 14 در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • قبولی در آزمون ورودی

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در آذربایجان

یکی از امتیازات اعزام دانشجو به آذربایجان به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی، هزینه های اندک تحصیل و زندگی در این کشور است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته فارماکولوژی در آذربایجان را دارند بایستی بدانند سطح شهریه آنها نسبتا پایین و مقرون به صرفه است. که قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان نیست و این می تواند دغدغه های مالی دانشجویان را به حداقل برساند.

در جدول زیر می توان با سطح شهریه دانشجویان رشته فارماکولوژی در مقاطع مختلف تحصیلی آشنا شد:

سطح شهریه دانشجویان رشته فارماکولوژی در آذربایجان (دلار در سال)
کورس آمادگی$3000
مقطع کارشناسی$4000
مقطع کارشناسی ارشد$4500
مقطع دکتری$5000

از سوی دیگر هزینه های زندگی در آذربایجان نیز بسیار مقرون به صرفه است. یک دانشجو که در این کشور به خوبی هزینه های زندگی خود را کنترل کند، می تواند مبلغی در حدود 594$ (دلار) در ماه را برای زندگی خود در نظر بگیرد که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد.

متقاضیان تحصیل در جمهوری آذربایجان باید در نظر بگیرند که اجازه کار به دانشجویان خارجی در این کشور داده نمی شود و قانون از کار کردن دانشجویان خارجی در این کشور ممانعت به عمل آورده است. دانشجویان در کشور آذربایجان تنها در یک صورت می توانند به کار مشغول شوند و آنکه یک درخواست برای تغییر وضعیت اقامت خود در این کشور ارائه دهند که بالغ بر 1000$ (دلار) هزینه برای آن ها در بر خواهد داشت. در این صورت دانشجو می تواند به صورت تمام وقت به کار در این کشور مشغول شود و در این صورت می تواند دوره تحصیلی خود را نیز متوقف کند.

درآمد یک فارماکولوژیست در آذربایجان

دانشجویان در جمهوری آذربایجان قادر خواهند بود تا پس از پایان دوره تحصیل خود، در صورت تمایل، ویزای تحصیلی خود را با پرداخت 1000$ (دلار) به ویزای کاری تبدیل کنند و با در اختیار داشتن اجازه کار قانونی، برای یک کارفرمای قانونی در این کشور کار کنند. این فرصت به آن ها کمک می کند تا بتوانند اقامت جمهوری آذربایجان را به دست آورند. دانشجویان خارجی در کشور آذربایجان معمولا پس از آنکه مدرک تحصیلی خود را به دست آوردند، عظم سفر می کنند و کشور سومی را برای ادامه زندگی خود و کار انتخاب می کنند. یکی از دلایل عمده ای که تحصیل در آذربایجان را به کمتر کسی می توان پیشنهاد کرد، قرار گیری دوباره در مسیر مهاجرت است.

با همه این تفاسیر، فارماکولوژیست ها در جمهوری آذربایجان به درآمد نسبتا بالایی دسترسی دارند و از این طریق می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به راحتی تامین کنند. برای دریک بهتر این موضوع، در نمودار زیر متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در جمهوری آذربایجان نشان داده شده است.

رنج درآمد فارماکولوژیست ها در آذربایجان

 

اگرچه این سطح از درآمد در کشورهای اروپایی بسیار کم به نظر می رسد اما در کشور آذربایجان درآمدی بیش تر از متوسط درآمد در این کشور به حساب می آید. لازم به تکرار است که کشور آذربایجان نمی تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور باشد اما در صورتی که قصد تحصیل در کشوری ارزان قیمت و با کیفیت مناسب را دارید، قادر خواهید بود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فارماکولوژی در آذربایجان

در بخش پایانی مقاله فوق به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • درآمد یک فارماکولوژیست در آذربایجان چگونه است؟ دانشجویان در جمهوری آذربایجان قادر خواهند بود تا پس از پایان دوره تحصیل خود، در صورت تمایل، ویزای تحصیلی خود را با پرداخت 1000$ (دلار) به ویزای کاری تبدیل کنند و با در اختیار داشتن اجازه کار قانونی، برای یک کارفرمای قانونی در این کشور کار کنند. این فرصت به آن ها کمک می کند تا بتوانند اقامت جمهوری آذربایجان را به دست آورند. دانشجویان خارجی در کشور آذربایجان معمولا پس از آنکه مدرک تحصیلی خود را به دست آوردند، عظم سفر می کنند و کشور سومی را برای ادامه زندگی خود و کار انتخاب می کنند. یکی از دلایل عمده ای که تحصیل در آذربایجان را به کمتر کسی می توان پیشنهاد کرد، قرار گیری دوباره در مسیر مهاجرت است.
  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در جمهوری آذربایجان چگونه است؟ جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که در همسایگی ایران قرار دارد و به همین دلیل است که جمعیت نسبتا زیادی از ایران هر ساله تلاش می کنند تا خود را برای تحصیل به این کشور برسانند. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و در برخی از موارد شباهت های فرهنگی زیادی میان آنان و ایرانیان وجود دارد. از طرف دیگر رفت و آمد والدین دانشجویان به این کشور نیز ساده تر از برخی کشورهای اروپایی است. مجموعه این عوامل آذربایجان را به گزینه ای جدی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *