ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی

رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی

رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی به سبب بازار کار مناسب و کیفیت برتر آموزشی، از جمله رشته های پرمتقاضی و پرطرفدار آفریقای جنوبی محسوب می شود. اکثر دانشگاه های دولتی آفریقای جنوبی برنامه لیسانس فیزیوتراپی را در مقطع لیسانس (BSc) و در عرض 4 سال به دانشجویان خود ارائه می دهند. از شرایط تحصیل در این رشته دانشگاهی می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نمره آزمون زبان اشاره کرد. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور تخصصی در باب شرایط و انواع روش های مهاجرت به آفریقای جنوبی به هموطنان عزیز خدمات مشاوره ارائه می نمایند.

شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی 2022

شرایط کار در آفریقای جنوبی برای متخصصان فیزیوتراپی کاملا مطابق قانون کار آفریقای جنوبی است و ساعت کاری فیزیوتراپیست ها در این کشور آفریقایی حدود 40 ساعت در هفته و یا به تعبیری 8 ساعت در روز می باشد. کلیه امور مربوط به تامین اجتماعی و ایمنی و سلامت کار فیزیوتراپیست ها نیز بر عهده کارفرمای آفریقایی می باشد. فیزیوتراپیست ها در 2022 می توانند در بازار کار رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی در مشاغلی همانند تراپیست (درمانگر) فیزیکال پیشنهاد کاری دریافت کرده و مشغول به کار شوند.

در آفریقای جنوبی، بزرگترین کارفرمای این کشور برای استخدام فیزیوتراپیست ها وزارت خدمات بهداشتی آفریقای جنوبی می باشد. اما شما برای کار به عنوان فیزیوتراپیست نیازمند احراز صلاحیت های لازم می باشید. از آنجایی که شما در دانشگاهی غیر از دانشگاه های آفریقای جنوبی تحصیل کرده اید، در ابتداء لازم است تا مدرک دانشگاهی مربوطه خود را با مراجعه به وب سایت شورای مشاغل سلامت آفریقای جنوبی معادل سازی کنید تا از این طریق با داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آفریقای جنوبی، بتوانید متقاضی ویزای کار آفریقای جنوبی باشید.

شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی

تحصیل رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی

برنامه تحصیلی فیزیوتراپی شامل یک برنامه 4 ساله با شش زمینه مختلف کاری یعنی قلب و عروق، سلامت عمومی، اسکلتی عضلانی، عصب شناسی، اورتوپدی، اطفال و فیزیوتراپی ورزشی می باشد. در سال اول تحصیلی شما بیشتر با مباحث نظری همانند مبانی علوم پزشکی، مبانی فیزیوتراپی و روانشناسی و… آشنا می شوید. در سال دوم، مباحث بیشتر حول دروس آناتومی، بیوشیمی و فیزیوتراپی یک می باشد. سال سوم تحصیلاتتان راجع به داروشناسی، توانمند سازی، پزشکی و جراحی عمومی و فیزیوتراپی 2 می باشد.

در سال چهارم، شما به مباحث فیزیوتراپی بالینی و مدیریت برای تراپیست ها می پردازید. از دانشگاه های معروف برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور آفریقای جنوبی می توان به دانشگاه کیپ تاوون، ویت واتر اسراند و دانشگاه پرتوریا اشاره کرد. لازم به ذکر است که مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی بدین شرح است:

  • فرم درخواست پذیرش دانشگاهی
  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی دیگر
  • ریاضیات: Level 5
  • علوم زیستی و یا علوم فیزیکی: Level 5
  • نمره آزمون زبان : Level 5

بر طبق قانون مهاجرتی کشور آفریقای جنوبی، متقاضیان تحصیل در برنامه آموزشی فول تایم یا تمام وقت (برای مدت بیش از 60 روز) بایستی به دنبال اخذ نامه پذیرش تحصیلی خود، برای درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی از طریق نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی آماده شوند.

درآمد رشته فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی

همانطوری که در مطالب فوق الذکر نیز بیان شد، میانگین درآمدی متخصصان فیزیوتراپی در کشور آفریقای جنوبی در حدود ZAR56000 (راند) می باشد که با توجه به فاکتورهایی نظیر سابقه کار می تواند بین ZAR30000 الی ZAR78715 (راند) متغیر باشد. همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می کنید بیشترین درصد افزایش درآمد متخصصان فیزیوتراپی در آفریقای جنوبی متعلق به رده فیزیوتراپیست ها با سابقه کار 2 تا 5 سال است:

سابقه کاریدرصد افزایشمیانگین درآمدی به راند آفریقای جنوبی (ZAR)
0-2 سال=30000
1-5 سال37%42240
5-10 سال12%47400
10-15 سال22%57750
15-20 سال18%68090
بالای 20 سال16%78715

می توانید برای تکمیل اطلاعات خود در خصوص اخذ ویزاهای کار و تحصیل آفریقای جنوبی با کارشناسان مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *