ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در آلمان

رشته فیزیوتراپی در آلمان

از جمله رشته های شاخه پزشکی در کشور بی نظیر آلمان که امروزه دارای متقاضیان بسیار زیادی است، رشته فیزیوتراپی در آلمان می باشد. براساس گزارش های واصله از سوی وزارت کار دولت آلمان، این کشور در سال 2014 میلادی در زمینه فیزیوتراپی دچار کمبود نیروی انسانی بوده و از این رو از فیزیوتراپیست های داخلی و بین المللی استقبال ویژه ای به عمل می آورد. در سال 2015 میلادی وضعیت بحرانی کمبود نیرو، کمی بهبود پیدا کرد اما همواره با کمبود فیزیوتراپیست مواجه است.

اگر بعنوان فیزیوتراپیست قصد مهاجرت به آلمان را دارید، مقاله تنظیمی ذیل از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نموده تا به اطلاعات خوبی در این زمینه دست یابید. موسسه مذکور یک موسسه مهاجرتی معتبر دارای سابقه ای درخشان است که کلیه پرونده های مهاجرتی را به نحو احسنت به انجام می رساند. ارائه مشاوره های تخصصی و حرفه ای به صورت تلفنی و حضوری از سوی این موسسه انجام پذیر می باشد.

  • شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی چیست؟
  • نحوه کاریابی رشته فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟
  • مدارک مورد نیاز برای اشتغال و تحصیل رشته فیزیوتراپی چیست؟

تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان در 2023

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در آلمان در سال 2023 بدین صورت است که دانشجوی متقاضی بایستی تقریبا 4500 ساعت در این رشته تحصیل نماید که در قالب 3 الی 4 سال خواهد بود. برنامه هایی که در این مدت ارائه می گردد، به صورت تئوری و عملی می باشد. پس از گذراندن این مدت، دانشجو می بایست در آزمون ایالتی شرکت نموده و کسب نمره قبولی کند. پس از آن مجوز کار در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی به فارغ التحصیلان اعطا می گردد و اکنون می توانند در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

به پایان رساندن دوره دبیرستان و دارا بودن مدرک زبان آلمانی سطح B2 از الزامات ورود به دانشگاه های آلمان است. همچنین، متقاضی نباید هیچ گونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای داشته باشد و از گواهی سلامت پزشکی را باید در دست داشته باشد تا ثابت گردد از لحاظ جسمانی و روانی مشکلی نداشته و در سلامت کامل است. مجموعا 250 دوره فیزیوتراپی در کشور آلمان وجود دارد که تعدادی از آنها وابسته به بیمارستان های دانشگاه های مختلف این کشور هستند. امکان تحصیل در کلیه مقاطع در رشته فیزیوتراپی در آلمان برای دانشجو فراهم است.

برخی از پرطرفدار ترین گرایش ها در مقطع تخصص فیزیوتراپی که می توانید دنبال کنید شامل موارد زیر است :

  • عصب شناسی کاربردی در ورزش
  •  ورزش و عملکرد انسانی
  • خانواده درمانی
  • استئوپاتی
  • سلامت و توانبخشی

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان در دانشگاه های مختلفی ممکن شده است اما همگی آنها دارای رشته فیزیوتراپی نیستند. اسامی دانشگاه هایی که ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در آلمان هستند، به شرح زیر می باشد:

  •  Osnabrück University
  • Baden-Wuerttemberg Cooperative State University
  • Lübeck University
  • Steinbeis University, Berlin
  • Berlin IB University

دانشگاه علمی کاربردی Kiel University: این دانشگاه در رشته فیزیوتراپی در آلمان اقدام به پذیرش دانشجویان علاقه مند به این رشته در مقطع کارشناسی نموده است. مدت زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی به صورت 4 ساله بوده و مبلغ شهریه تحصیلی آن به صورت سالیانه معادل 230€ (یورو) خواهد بود.

  • دانشگاه Jena Calau: این دانشگاه به صورت یک دانشگاه علمی کاربردی فعالیت می نماید و کلیه دانشجویان علاقمند به رشته فیزیوتراپی در آلمان در مقطع کارشناسی می توانند از این دانشگاه پذیرش اخذ نمایند.
  • دانشگاه (Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg (OTH Regensburg: این دانشگاه نیز از دانشگاه های معتبر در کشور آلمان بوده که رشته فیزیوتراپی را به صورت تمام وقت برای دانشجویان تدریس می نماید. دانشجویان متقاضی برای گذراندن این رشته در مقطع کارشناسی بایستی به مدت 4 سال وقت بگذارند.
  • دانشگاه Staatlich Anerkannte Physiotherapie Schule Ortenau: دوره های کارشناسی در تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان در این دانشگاه ارائه می گردد. بنابراین چنانچه قصد تحصیل در آلمان در رشته فیزیوتراپی را دارید می توانید نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اقدامات لازم را به عمل آورید.

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های آلمان

زمینه های شغلی رشته فیزیوتراپی در آلمان

یک فیزیوتراپیست برای کسب درآمد در رشته فیزیوتراپی در آلمان، دارای زمینه های شغلی متفاوتی است که می تواند در این زمینه ها ارائه خدمت نماید. برخی از زمینه های کاری یک فیزیوتراپیست در زیر آورده شده است که موجب همکاری با قشرهای مختلف جامعه می گردد:

  • فیزیوتراپی به منظور رسیده شدن نوزادان نارس و کامل شدن اجزای بدن آنها مانند شش ها
  • فیزیوتراپی در جهت بهبود معلولیت های جسمی کودکان و نوجوانان و بهبود وضعیت آنها مانند سیستم های عصبی و ستون فقرات
  • درمان افراد مبتلا به فلج در اندام مختلف و همچنین افراد سالخورده که در سنین بالا و انتهایی زندگی خود بوده و دچار بیماری های کهولت سن هستند.
  • فیزیوتراپی برای بازگردانی تناسب اندام و بهبود مواردی مانند درد ماهیچه ها، رباط ها و مفاصل در بزرگسالان به دلیل فعالیت های حرفه ای یا زمینه های تحصیلی
  • فیزیوتراپی برای ورزشکاران جهت توانبخشی پس از مصدومیت های به وجود آمده در اعضای مختلف بدن
  • کمک به اشخاص مبتلا به امراض عروقی و متابولیک از جمله دیابت، فشار خون بالا یا آرتروز و غیره
  • فیزیوتراپی به منظور رفع ضعف درد انتهای لگن زنان باردار در قبل و بعد از تولد
  • فیزیوتراپی جهت رفع استرس و درمان امراض شغلی برای افراد شاغل مانند کمردرد، دست درد یا درد پا و غیره

اقامت دائم و کار در آلمان در 2023

برای مهاجرت به آلمان در سال 2023 به منظور انجام کار فیزیوتراپی در آلمان، زمینه های شغلی مختلفی وجود دارد. از جمله فرصت های شغلی که برای فیزیوتراپیست ها در آلمان وجود دارد، استخدام در بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین خانه های سالمندان می باشد که می توانند انواع فعالیت های مراقبتی را ارائه دهند. آمارهای دقیقی در مورد مهاجرت فیزیوتراپیست ها به دست آمده است که نشان می دهد در بازه زمانی 2010 الی 2014 میلادی، در هر سال تقریبا 5 ویزای کاری برای کارفرماهای مشغول فعالیت در زمینه فیزیوتراپی صادر شده است. همچنین در سال های مذکور تعداد 21 ویزای کاری آلمان نیز برای افراد فیزیوتراپیست صادر گردیده است.

اکثریت کلینیک های خصوصی آلمان در سال 2023 همانند گذشته با کمبود نیروی فیزیوتراپیست در بخش ورزشی یا اسکلتی مواجه هستند. بنابراین یافتن کار در آلمان در رشته فیزیوتراپی در آلمان به سادگی امکان پذیر است. اگر دارای سابقه کاری حداقل 3 سال هستید، شانس بیشتری برای استخدام خواهید داشت. چنانچه حدود چند سال از استقرار و اقامت شما در کشور آلمان در زمینه کاری سپری گردد، می توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی لازم در این زمینه را داشته و با ارائه مشاوره های تخصصی، به بهترین نحو احسنت این امر را به انجام می رساند.

سوالات پرتکرار در باب فیزیوتراپی در آلمان

متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در آلمان سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • تحصیل در رشته فیزیوتراپی در آلمان چگونه است؟ تحصیل در رشته فیزیوتراپی در آلمان بدین صورت است که دانشجوی متقاضی بایستی تقریبا 4500 ساعت در این رشته تحصیل نماید که در قالب 3 الی 4 سال خواهد بود. برنامه هایی که در این مدت ارائه می گردد، به صورت تئوری و عملی می باشد. پس از گذراندن این مدت، دانشجو می بایست در آزمون ایالتی شرکت نموده و کسب نمره قبولی کند.
  • چه دانشگاه هایی در آلمان رشته فیزیوتراپی ارائه می دهند؟ دانشگاه اسنابروک، دانشگاه بادن-ورتمبرگ، دانشگاه لوبک، دانشگاه استین بیس و دانشگاه IB برلین.
  • زمینه فعالیت فیزیوتراپان در آلمان چگونه است؟ فعالیت فیزیوتراپان در جهات مختلف مانند رسیدگی به نوزادان نارس، بهبود معلولیت و وضعیت جسمی، توانبخشی، رفع مصدومیت ورزشکاران، رفع استرس و درمان امراض عروقی، کمک به افراد سالخورده که دچار کهولت سن هستند، میباشد.
  • فرصت های شغلی ساده برای فیزیوتراپان در آلمان چیست؟ به منظور انجام کار فیزیوتراپی در آلمان، زمینه های شغلی مختلفی وجود دارد. از جمله فرصت های شغلی که برای فیزیوتراپیست ها در آلمان وجود دارد، استخدام در بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین خانه های سالمندان می باشد که می توانند انواع فعالیت های مراقبتی را ارائه دهند.
4/5 - (3 امتیاز)

91 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در آلمان

  1. مهناز گفت:

    با سلام خدمت شما من پذیرش فیزیوتراپی در دانشگاه رومانی دارم میخواستم بدونم بعد از گذروندن یک ترم میتونم انتقالی بگیرم برم آلمان و اگر این امکان وجود نداشته باشه آیا پس از تحصیل راحت وارد بازار کار آلمان میشوم یا خیر
    با تشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید این نکته رو بررسی کنید که آیا دانشگاه شما با دانشگاه های آلمان همکاری داره یا خیر و این مسئله رو می تونید اقدام کنید یا نه.
      باید به این نکته هم توجه داشته باشید که به شما اجازه داده نمیشه که همه دوره تحصیلی خودتون رو در اون دانشگاه مهمان باشید.
      برای ورود به بازار کار هم محدودیت های زیادی هست که باید همه اون ها رو پشت سر بگذارید و یکی از اون ها برای مثال تسلط کامل به زبان آلمانی هست

  2. Adib گفت:

    سلام یه سولی ازشما داشتم
    تو المان الان وضعیت و جایگاه اجتماعی (درامد) فیزیوتراپی چطوره؟
    چون همونطور که میدونید این رشته جزء مشاغل پردرامد محسوب میشه
    اما من وقتی تحقیق میکردم دیدم که تو المان درامد فیزیوتراپ ها به شدت پایینه و حتی از میانگین درامد هم کمتره حتی از پرستار هم کمتر حقوق میگیرن( حدود ۲۰۰۰ تا نهایت ۳۰۰۰)
    این موضوع شاید بگید برای افرادی صحت داره که اسبیلدونگ رفتن و مدرک دانشگاهی ندارن اما افرادی که لیسانس این رشته رو هم دارن درامد خیلی بالایی ندارن نهایت ۱۰۰۰ یورو بیشتر از اوسبیلدونگ بگیرن
    این موضوع صحت داره؟
    یعنی واقعا وضعیت فیزیوتراپی انقدر در المان و اروپای غربی داغونه که اندازه یه ارایشگر دارن حقوق میگیرن ؟
    ساعتی ۱۶ یورو؟!!!!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فردی که کارشناسی فیزیوتراپی داره، به طور متوسط در آلمان 3500 یورو درآمد دریافت می کنه اما یک پزشک فیزیوتراپیست در این کشور بالای 9000 یورو در ماه درآمد داره

  3. نارسیس گفت:

    سلام خسته نباشید.
    برای تحصیل مقطع کارشناسی فیزیوتراپی در آلمان آزمون ورودی گرفته میشه؟
    و اینکه من دبیرستانم رو با معدل دیپلم تجربی ۱۹/۳۰ تموم کردم و دارم برای مدرک B1 هم اقدام میکنم، با این شرایط برای این رشته باید در آلمان در اِم کورس شرکت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آلمان برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی، قبولی رشته مورد نظر در کنکور ایران رو می خواد

  4. امیرحسین گفت:

    سلام یه سوال داشتم با عموما چه نمره ای میشه شانس تحصیل تو فیزیوتراپی رو داشت ۱.۶ کافی هستش؟ و اینکه دانشگاه برلین برای فیزیوتراپی آزمون ورودی دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دانشگاه شرایط خاص خودش رو داره
      بستگی داره که شما قصد دارید توی چه دانشگاهی تحصیل کنید. اکثر دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی شرح دادن که برای دریافت پذیرش از دانشجو چه انتظاری دارن

  5. mehrab گفت:

    سلام خسته نباشید من 19 سالمه بامعدله 18 میخواستم بدونم اگه بخوام برای فیزیوتراپی المان اقدام کنم باید حتما در کنکور فیزیوتراپی در ایران قبول بشم ؟ومدرک زبان B1 المانیم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما باید مدرک b2 هم داشته باشید

  6. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۲ سالمه مدرک کاردانی فیزیوتراپی از دانشگاه ۱۹ ماییس ترکیه دارم.
    میخواستم برای ویزای کار‌ آلمان اقدام کنم ایا امکانش هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام در صورتی می تونید که اولا از اعتبار مدرکتون در آلمان مطمئن بشید و در مرحله دوم زبان آلمانی رو تا سطح B2 مدرک بگرید

  7. Faeze گفت:

    باسلام من فارق التحصیل کارشناسی فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی لصفهان هستم برای اینه که بتونم همین رشته رو المان ادامه بدم باید چه کاری انجام بدم؟ سنم 25 سال هستش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارک تحصیلی خودتون رو در اختیار دانشگاه هایی قرار بدید که این رشته رو ارائه می کنند و بعد از گرفتن پذیرش اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید

  8. Hossein گفت:

    سلام و درود. وقت بخیر
    من چندتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید. من الان پذیرش کالج M-KURS دارم و میخوام کالج رو شروع کنم. هدفم فقط فیزیوتراپی هست. بعد از اتمام کالج میتونم وارد این رشته بشم یا باید از طریق آوسبیلدونگ وارد این رشته بشم؟ من کل اینترنت رو زیرو کردم اما پاسخی پیدا نکردم.
    و یه سوال دیگه. تو این مقاله که شما زحمت کشیدید نوشتید اسم 9 تا دانشگاه اوردید که در سوالات پر تکرار اسم 5 تا دانشگاه اولی که در مقاله نوشته بودید فقط نوشتید. بقیه hochschule هستن؟
    و اینکه اگر کالج M-KURS گذرانده باشیم میتونیم وارد Hochschule بشیم یا باید فقط وارد دانشگاه بشیم؟

    ممنون از سایت خوبتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرکی که شما از کالج دریافت می کنید به شما این اعتبار رو می ده که وارد دانشگاه بشید. حتی بعضی از کالج ها اعتبار ارائه مدرک کارشناسی رو هم دارند

  9. Prshng گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار، من اقامت آلمان رو دارم و ۳۷ سال سن دارم آیا امکان گذراندن آوسبیلدونگ این رشته برای من هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این دوره های آموزشی محدودیت های سنی کمتر از 25 سال برای شهروندان خارجی دارند و سن شما بیشتر از حد تعیین شده هست. اما با توجه به این که فرمودید اقامت دارید می تونید شرکت داشته باشید.

  10. مهسا گفت:

    سلام فرق اوسبیلدینگ و اموزش دانشگاهی چیه ؟ و یه چیز دیگه منظورتون از اوسبیلدینگ فیزیوتراپی همون نگداری از سالمندان هست یا تحت همین عنوان فیزیوتراپی ارائه میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      آوسبیلدونگ دوره های کارورزیه که شما رو برای ورود به بازار کار مهیا میکنه اما دوره های دانشگاهی دوره های علمی و آکادمیکه
      برای اطلاع بیشتر در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید

  11. پری گفت:

    سلام ببخشید ما فرمودید برای رشته فیزیوتراپی حتما باید دانشگاه ایران قبول شده باشیم که المان بتونیم این رشته رو بخونیم اما فیزیوتراپی داخل رشته های اوسبیلدونگ هم آورده شده که صرفا با دیپلم و فوق دیپلم تجربی میشه براشون اقدام کرد….
    سوال دومم اینکه اگر کسی ایرانی باشه المان ارشد مثلا حقوق میخونه، میتونه بعد از انصراف دادن مستقیم با دیپلم تجربی ایرانش پذیرش فیزیوتراپی رو بگیره؟؟ (چون از قبل چند ماه دانشجو ارشد تو المان بوده و از خاک المان اقدام کرده میگم)

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر بخواین در کشور آلمان دوره آوسبیلدونگ رو در آلمان بگذرونید باید شرایطش رو داشته باشید و این سوال دومی که میپرسید با واقعیت خیلی جور نمیاد لذا پیشنهاد میکنم ابتدا با مشاورین ما در تماس باشید

    2. ستایش گفت:

      سلام من میخوام ارشد فیزیوتراپی بخونم در آلمان ایا باید آزمون ورودی بدهم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        این موضوع به دانشگاه انتخابی شما بستگی داره اما در بسیاری از دانشگاه های تراز اول آلمان یک آزمون ورودی به صورت داخلی برگزار می شه

  12. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر..
    ببخشید تحصیل فیزیو تراپی به صورت لیسانس تا PHD هست یا فقط به صورت دوره ای هست؟
    و این نوع ها در کشور های مختلف متفاوته؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما بعد از تحصیل در دوره پزشکی می تونید در دوره تخصص وارد حوزه فیزیوتراپی بشید. در نظر داشته باشید که در بسیاری از کشورهای جهان، دوره های دو ساله آموزش محور برای این رشته وجود داره که میشه با انتخاب اون ها وارد بازار کار هم شد

  13. رضا صبوری گفت:

    با سلام وعرض ادب
    برای آوسبیلدوندگ حتما باید تو ایران داشگاه بریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر اینطور نیست رزومه تون رو بفرستید تا راهنماییتون کنم

  14. elham گفت:

    با سلام و احترام.
    فوق لیسانس آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی از دانشگاه سراسری علامه طباطبائی را دارم.میخواستم بپرسم برای تحصیل در دوره کارشناسی فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی آلمان که هزینه های کمتری را شامل شود چه شرایطی وجود دارد و چه اقداماتی باید انجام دهم؟ و اینکه شرایط سنی خاصی دارد با توجه به اینکه من بالای سی سال سن را دارم. با توجه به اینکه زبان انگیسیم خوب است و در تلاش برای گرفتن آیلتس هستم.
    لطفا پاسخ را به بنده ایمیل بفرمائید.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سن شما برای تحصیل در این مقطع در کشور آلمان مناسب نیست متاسفانه
      اما راه های دیگه و کشورهای دیگه ای هستن که بتونید در این رشته تحصیل کنید

      1. elham گفت:

        با سلام مجدد و خسته نباشید
        لطف میفرمایید بگید که چه کشورهایی امکان تحصیل در این رشته و در این مقطع وجود دارد؟

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          بستگی به شرایط شما هم داره نمیخوام یک مطلب کلی و بی ارزش خدمتتون بگم یا رزومه برای من بفرستید یا با ما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی رو دریافت کنید

  15. بهادر گفت:

    سلام کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش دارم از دانشگاه تهران…اگه مدرک زبان آلمانی بگیرم …میتونم در رشته فیزیوتراپی پذیرش بگیرم از دانشگاه انجا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پذیرش ارشد در اون رشته در مقطع لیسانس بایستی تحصیل کرده باشید و معدل خوبی داشته باشید و مدرک زبان آلمانی داشته باشید
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  16. سام گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون
    یه سوال داشتم اینکه مدک اوسبیلدونگ آلمان فقط برای همین کشور معتبر هستش یا در کشور های دیگر هم این اعتبار پا برجاست؟؟
    چون رشته ی دانشگاهی نیست عرض میکنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مدرک در آلمان معتبره و بازار کار خوبی هم داره

  17. مهسا گفت:

    دیپلم ریاضی دارم و کارشناسی(لیسانس)رو هم در رشته مهندسی تمام کردم
    آیا امکان ادامه تحصیل در رشته فیزیو تراپی در مقطع کارشناسی ارشد رو در یکی از دانشگاه های آلمان دارم؟
    اگر نه، آیا امکان تحصیل از مقطع کارشناسی رو در یکی از دانشگاه های آلمان دارم ؟بدون رفتن به کالج و بدون امتحان کالج دادن؟(چون۱۴۴واحد کارشناسی پاس کردم)

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اما بسیار پیچ و خم داره که باید از زیر و بم اون مطلع باشید
      لذادر این خصوص با مشاورین ما در تماس باشید

  18. آریان گفت:

    سلام بنده 25 سالم هست و نمره b2 آلمانی رو دارم و مدرک کارشناسی فیزیوتراپی میخوام ببینم میتونم باتوجه به مدرکم در آلمان کار کنم ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر سابقه کاری هم در این زمینه دارید امکانپذیره دوست عزیز

  19. امیرحسین گفت:

    سلام من با معدل ۱۵ میتونم اقدام به تحصیل فیزیوترامی کنم و مدرک زبان نداشته باشم باید چه کار کنم و ازمون ورودی داره

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا این مقاله رو مطالعه کنید اگر سوال یا ابهامی داشتید من در خدمتتون هستم

  20. گیتی گفت:

    سلام. من دانشجو ترم شش فیزیوتراپیم و تازه زبان آلمانی شروع کردم و اگه بتونم خودمو ب سطح B2 برسونم منو بدون سابقه کار قبول میکنن؟ و اینکه معدل تاثیر داره؟ ممنون?

    1. داوری گفت:

      سلام
      زبان ابزار اصلی کار شماست و ارتباطی به سابقه کار نداره اگر هدفتون رفتن به آلمانه باید براش یک برنامه ریزی درست داشته باشید

  21. سمیرا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید با دیپلم ریاضی در المان میشه یکی
    از این چهار رشته های فیزیوتوراپی و داروسازی و دندون پزشکی و پزشکی خوند؟ یا حتما باید دیپلم تجربی باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      چندین بار قبلا هم به شما عرض کردم که مشکلی نیست و میشه اقدام کرد به شرط اینکه قبولی دانشگاه های سراسری رو بیارید به علاوه داشتن مدرک زبان آلمانی که بزرگترین شرط های اون هستند

  22. دل ارا گفت:

    سلام من دانشجوی فیزیوتر اپی شهید بهشتی هستم ولی پردیس دانشگاه می خونم و به زبان المانی مسلط هستم
    الان پردیس بودن برای من مشکلی ایجاد می کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نه صرف پردیس بودن مشکلی ایجاد نمیکنه و دانشگاه شما همون شهید بهشتی محسوب میشه

  23. صدف گفت:

    سلام ببخشید برای تحصیل در المان حتما باید دانشگاه سراسری قبول شد تو همون رشته؟ مثلا من نمیتونم با معدل دیلپم و مدرک زبان آلمانی برم فیزیوتراپی بخونم؟ یا رشته های دیگه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پذیرش از دانشگاه نیاز به قبولی خواهید داشت

  24. آیدا گفت:

    سلام من دانشجوی ترم اخر فیزیوتراپی دانشگاه تهران هستم
    به زبان المانی مسلط هستم و مدرکB2رو دارم
    بعد گرفتن لیسانس میخام سریعا برای المان اقدام کنم فقط یه مشکل داره چون سابقه کار ندارم ممکنه قبولم نکنن؟ولی من مدرکB2رو دارم این چقدر شانس منو افزایش میده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کماکان این شانس رو دارید که ویزا شید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  25. سمانه گفت:

    سلام من رتبه ای در کنکور دارم که ممکنه حتی پزشکی شهرستان قبول بشم . میخوام بدونم برای ویزا تحصیلی و پذیرش المان ،شانس پذیرش در پزشکی و دارو و فیزیوتراپی برابره؟ اگر پزشکی روزانه قبول بشم میتونم به راحتی تو المان ادامش بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر پزشکی سراسری قبول شید و مدرک زبان آلمانی داشته باشبد این امکان وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  26. ریحانه گفت:

    نه کاردرمانی متفاوته از فیزیوتوراپی ولی خب بهم شباهت دارن منم تو کشورهای دیگه سرچ کردم تو استرالیا و امریکا و انگلیس بود ولی المان رو ندیدم و هرچی سرچ میکردم فیزیوتوراپی می اومد ولی خب تحقیق میکنم بهتون اطلاع میدم فرق فیزیوتوراپی و کاردرمانی اینه:

    در اساسی ترین سطح، فیزیوتراپی به طور خاص بر بهبود توانایی بیمار در انجام حرکات و عملکرد بدن تمرکز دارد، در حالی که کاردرمانی بر بهبود توانایی بیمار در انجام فعالیت های روزمره متمرکز است.

    فیزیوتراپی Physiotherapy

    فیزیوتراپی
    ‏PT توانبخشی جسمی افرادی است که در اثر آسیب دیدگی یا بیماری بهبود می یابند، در حالی که فیزیوتراپ ها نقص واقعی بیمار را درمان می کنند.

    فیزیوتراپ ها به طور گسترده در مکانیک بدن آموزش داده می شوند و از تکنیک های درمانی استفاده می کنند که به منظور کاهش درد، بازگرداندن عملکرد و جلوگیری از ناتوانی طراحی شده اند.

    برای کسی که از سکته مغزی بهبود می یابد، یک فیزیوتراپ می تواند تمریناتی را برای تقویت عضلات بیمار در راه رفتن، ایستادن و حرکات دیگر ایجاد کند.

    کاردرمانی Occupational Therapy
    ‏OT با داشتن هدف کلی کمک به بیماران برای انجام فعالیت های روزمره با بالاترین درجه استقلال ممکن، یک رویکرد جامع تر را اتخاذ می کند.

    پزشکان متخصص کاردرمانی مشتریانی که از آسیب دیدگی بهبود می یابند یا معلولیت رشد یا شناختی دارند را درمان می کنند.

    رویکرد آن ها احتمالا شامل تمرینات بدنی، ارتقاء سلامتی، سازگاری درمانی و تغییراتی در محیط کار بیمار باشد.

    برای شخصی که در اثر سکته مغزی بهبود می یابد، یک متخصص کاردرمانی می تواند درمان هایی را انجام دهد تا به بیمار کمک کند فعالیت های روزانه مانند غذا خوردن، حمام کردن و لباس پوشیدن را مدیریت کند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  27. ریحانه گفت:

    منظورم اینه اگر رشته کار درمانی سراسری روزانه ایران قبول بشم میتونم المان فیزیوتوراپی بخونم؟یا کار درمانی ؟آخه هرچی سرچ میکنم تو اینترنت کار درمانی تو کشور المان یا کشورهای دیگه فیزیوتوراپی میاد

    1. داوری گفت:

      من نمیدونم کار درمانی همون رشته فیزیوتراپیه یا متفاوته؟

  28. ریحانه گفت:

    سلام ببخشید رشته کار درمانی با فیزیوتوراپی فرقی میکنه؟اگر بخوای المان کاردرمانی خوند بازار کارش بهتره یا پرستاری

    1. داوری گفت:

      سلام
      من هم اینو نمیدونم چون در زمینه مهاجرت نیست لطفا تحقیق کنید و به من اطلاع بدید

  29. R_la گفت:

    واسه پذیرش اونجا باید کنکور سراسری رشته مورد نظرتو روزانه در بیای بعد واسه دانشگاه برلین مهمه سراسری چ شهری باشه یا ن فقط سراسری بودن مهمه؟مثلا تهران در بیای داروسازی با اهواز فرقی داره واسه پذیرش دانشگاه برلین ؟ یا مهم فقط در اومدنه سراسریه

    1. داوری گفت:

      مهم فقط سراسری روزانه یا شبانه بودنه

  30. R_la گفت:

    بعد اگر من در بیام سراسری روزانه رشته مورد نظرمو بخوام برم المان حتما باید 3_4ترم در ایران بگذرونم یا میتونم از همون مهر سال دیگه شروع درسمو المان شروع کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      از مهر سال دیگه بخواین بخونید به طور اتوماتیک دو ترم رو در ایران گذروندید

  31. R_la گفت:

    فیزیوتوراپی در المان 3سال هست یا 4سال؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هدفتون خوندن چه رشته ایه دوست عزیز؟ دندانپزشکی یا فیزیوتراپی؟

      1. R_la گفت:

        هر کدام ک بتونم تو ایران قبول بشم و اینکه مدت تحصیل هم برام خیلی مهمه برای همین میخوام بدونم مدت تحصیل دندان و دارو فیزیو توراپی چقدره چون مدت تحصیل هم برام مهمه چون دارو و فیزیو تقریبا رتبه های نزدیک به هم دارن تو ایران برا هم مهمه

  32. سیاوش گفت:

    سلام من دبیرستان رو تموم کردم با معدل دیپلم ۱۷.۸۰ و پیش دانشگاهی ۱۴.۹۰ اگر مدرک b۲زیان المانی بگیرم میتونم در المان تحصیل کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      علاوه بر اینها باید قبولی در آزمون سراسری رشته مورد نظرتون رو در ایران داشته باشید

  33. . گفت:

    با سلام من لیسانس رشته فیزیوتراپی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارم و ۲۵ سالمه. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در کشور آلمان چه شرایطی وجود داره؟ حداقل معدل و مدرک زبان مورد نیاز را هم لطفا بگید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      معدل لیسانستونن بهتره که حداقل 16 به بالا باشه و مدرک زبان آلمانی رو بعلاوه قبولی در آلمان رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  34. رویا گفت:

    سلام من دانشجوی فیزیوتراپی در دانشگاه تهران هستم ۱۹ سالمه و میخواستم به المان جهت ادامه تحصیل مهاجرت کنم دارم زبان المانیم یاد میگیرم چطور میتونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خوبه که در دانشگاه تهران در این رشته تحصیل میکنید
      نیاز به مدرک زبان b1 هم دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  35. Mary گفت:

    سلام من در رشته فیزیوتراپی دانشگاه تهران تحصیل می کنم
    می خواستم بدونم چه طور می تونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به آلمان بورس شم ؟
    و مدارک لازم برای بورسیه آلمان تو این رشته و این مقطع تحصیلی چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      رشته فیزیوتراپی نیاز به معادلسازی مدرک داره و تا زمانی که مدارک تحصیلیتون معادلسازی نشه امکان تحصیل در آلمان نیست

    2. R_la گفت:

      لطفا ساعت پاسخگویی رو برای تماس تلفنی بگین

      1. داوری گفت:

        از ساعت 9 صبح تا ساعت 7 غروب میتونید تماس بگیرید

  36. Sadegh گفت:

    با سلام
    من دارای مدرک کارشناسی کاردرمانی (توانبخشی ) با معدل ۱۶.۸۰ ، دیپلم ۱۵.۶۰ و پیش ۱۴.۹۰
    ۲۴ سالمه و دارم برای المانی b2 میخونم
    ایا میتونم برای فیزیوتراپی اقدام کنم؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شرایط شما برای ویزای جاب سیکر و یا دگذراندن دوره به نام آسبیلدونگ خوب می باشذ فقط حتما مدرک b2. دریافت کنید حتی در دورههای آسبیلدونگ میتونید حقوق دریافت کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

    2. R_la گفت:

      ن منظورم این بود کنکور رو 1400بدم و از الان کارامو کنم ک اگر در اومدم سال هر رشته ای دیگه معطل نشم اون وقت وردی 1400باشم میتونم از مهر1400ترم یک رو اونجا بگذرونم یا قانونی هست ک باید حتما 2_3ترم ایران خوند؟

      1. داوری گفت:

        اگر الان هم اقدام کنید باز یک الی دو ترم رو در ایران خواهید بود

  37. Sadegh گفت:

    با سلام
    من فارغ التحصیل کاردرمانی هستم ۲۴ سالمه با معدل ۱۶.۸۰
    دیپلم ۱۵.۷۰ و پیش ۱۴.۹۰
    ایا برای فیزیوتراپی در المان شانسی دارم؟
    دارم برای زبان هم میخونم تا به b2 برسم
    با سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شرایط شما برای ویزای جاب سیکر و یا دگذراندن دوره به نام آسبیلدونگ خوب می باشذ فقط حتما مدرک b2. دریافت کنید حتی در دورههای آسبیلدونگ میتونید حقوق دریافت کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

      1. sadegh گفت:

        خب اوسبیلدونگ فقط برای خود المان ارزش داره بقیه جاها معتبر نیست ، دانشگاه نداره که بصورت امادمیک درس خوند و از مدرکش استفاده کرد برای کشورای دیگ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          شما با تحصیل در دوره های اوسبیلدونگ یک مدرک معتبر دریافت می کنید که در بسیاری از کشورهای اروپایی معتبر هست اما این مدرک یک مدرک دانشگاهی به حساب نمیاد

  38. ن گفت:

    سلام وقت بخیر من لیسانس زبان انگلیسی دارم، برای تحصیل در المان در رشته فیزیوتراپی میتونم اقدام کنم؟ علاوه بر داشتن مدرک b1. لطفا جواب رو برام ایمیل کنید ممکنه نتونم بیام تو سایت ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر سن شما بالای 21 سال هست خیر نمیتونید

  39. شیرین گفت:

    سلام.بنده فیزیوتراپیست هستم با۱۱سال سابقه کار.۳۵ ساله.همسرم لیسانس برق وفوق لیسانس MBA و۱۵سال سابقه کارهای نفتی وسکو و۴۰ ساله.۱فرزند دارم.بهترین راه مهاجرت ما ب آلمان چیست؟؟داشتن شغل مناسب برامون مهمه،اونطور ک پیگیر شدم من باید تطابق بدم کورسهای تحصیلیمو!!آیا از صفر باید شروع کنم؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شرایط عمومی ویزای جستجوی کار آلمان به شرح زیر هست: برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته و مدرک کارشناسی داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید و با توجه به شرایطتتون شانس دارید و میتونید با ما قرارداد ببندید

  40. AIDA JARAHI گفت:

    سلام من 17 ساله هستم و دانش اموز سال سوم دبیرستانم معدل سال گذشته م 19.70شد و میخوام رشته ی فیزیو ترابی بخونم توی المان میخواستم شرایط دقیقش و مدارک و هزینه های لازم رو بدونم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید مدرک b1 آلمانی بگیرید و معدلتون خوبه چه دانشگاهی میخونید؟ برای اطلاع از مدارک و هزینه ها با کارشناسان ارشد ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *