ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در آمریکا

رشته فیزیوتراپی در آمریکا

رشته فیزیوتراپی در آمریکا یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی و زمینه های کاری در این کشور می باشد که مخاطبین خود را داراست. هر ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی با کسب ویزای تحصیلی و ویزای کاری کشور آمریکا به این کشور مهاجرت می کنند تا با داشتن شرایط مورد نیاز اقدام به کسب اقامت در کشور آمریکا کنند. تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا در بهترین و معتبر ترین دانشگاه های این کشور که در سطح جهانی شناخته شده می باشند امکان پذیر می باشد.

دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند با تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا وارد بازار کار فیزیوتراپی در نقاط مختلف دنیا شوند؛ زیرا مدرک کسب شده از دانشگاه های معتبر آمریکا در تمامی نقاط دنیا شناخته شده و معتبر می باشد. با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار می توانید از شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا و بازار کار این رشته در آمریکا به صورت کامل آگاه شوید.

  • شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور آمریکا چیست؟
  • میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در آمریکا چگونه است؟
  • مراحل کار به عنوان متخصص فیزیوتراپ در آمریکا چیست؟

درباره رشته فیزیوتراپی در کشور آمریکا

فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، ماساژ، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده، به بیماران و آسیب دیدگان کمک می کنند تا آسیب خود را درمان کنند. آنها سلامتی افراد مختلف در هر سن را حفظ می کنند و به بیماران در مدیریت درد و جلوگیری از بیماری کمک می کنند. فیزیوتراپی یک حرفه مبتنی بر علم است و از نظر سلامت و رفاه یک رویکرد “تمام فرد” را در نظر می گیرد، که شامل سبک زندگی عمومی بیمار می شود. در اصل درگیری بیمار از طریق مراقبت، آگاهی، توانمندسازی و مشارکت در معالجه خود در مراقبت از خود است. شما می توانید در هر زمان از زندگی از فیزیوتراپی بهره مند شوید. فیزیوتراپی کمک می کند تا دردهایی مانند کمردرد یا آسیب ناگهانی برطرف شوند و به مدیریت شرایط پزشکی طولانی مدت مانند آسم و آماده سازی برای زایمان یا یک رویداد ورزشی نیز کمک می کند.

فیزیوتراپی یکی از زمینه های سلامت و بهداشت می باشد. فیزیولوژیست ها از دانش و مهارت های خود برای بهبود طیف وسیعی از شرایط مرتبط با سیستم های مختلف بدن مانند موارد زیر استفاده میکنند:

  • مغز و اعصاب (سكته مغزی، مولتیپل اسکلروز و پارکینسون)
  • عصب عضلانی و اسکلتی (کمردرد، صدمات ورزشی و آرتروز)
  • قلبی عروقی (بیماری مزمن قلبی و توانبخشی پس از حمله قلبی)
  • تنفسی (آسم، بیماری انسدادی مزمن ریوی و فیبروز کیستیک)

تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا در 2024

تحصیل در آمریکا در رشته فیزیوتراپی علاوه بر سخنرانی ها و سمینارها به عنوان هسته اصلی یادگیری، جنبه عملی سرگرم کننده ای برای مطالعه و یادگیری رشته فیزیوتراپی به همراه دارد که شامل حل مسئله های مختلف، آموزش و در نهایت تجربه کار در بیمارستان می شود. دانشجویان جدیدترین روش ها و متدهای ماساژ درمانی را با تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا یاد می گیرند. کسب مدرک فیزیوتراپی می تواند منجر به یافتن شغل مناسب و پردرآمد در زمینه مراقبت های عصبی یا اسکلتی عضلانی شود. تست هایی که در زمان تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های آمریکا برگزار می شوند، معمولا به صورت عملی می باشند.

در سال 2024 برترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه ملی دانشگاه در رشته فیزیوتراپیامتیاز ارزیابی
دانشگاه دلاویر14.3
دانشگاه پیتزبورگ24.3
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی34.3

فیزیوتراپی یک شاخه خاص پزشکی است که به اصلاح اختلالات حرکتی کمک می کند و باعث ارتقاء کیفیت زندگی بیماران از طریق مداخله جسمی برای بهبود تحرک و عملکرد می شود. تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور آمریکا در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد و مدت زمان تحصیل در این 3 دوره به ترتیب 4، 2 و 3 سال می باشد. تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا عمدتاً توسط بخش دولتی تأمین می شود و کنترل و بودجه از 3 سطح دولتی، محلی و فدرال به دست می آید. دانشجویان فیزیوتراپی یاد می گیرند که به افرادی که دچار جراحات شده اند یا در حال بهبودی از عمل جراحی هستند، مشاوره، آموزش و توانبخشی دهند.

کار ضمن تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

کشورها به لحاظ کار دانشجویی به 2 دسته عمده تقسیم می شوند:

  1. کشورهایی که کار پاره وقت را برای دانشجویان بین المللی ممنوع می دانند؛ مثل جمهوری آذربایجان، ژاپن، امارات متحده عربی و غیره
  2. کشورهایی که اجازه می دهند دانشجویان خارجی نیز ضمن تحصیل مشغول به کار باشند؛ مثل کانادا، اتریش، دانمارک، سوئد و غیره

خوشبختانه آمریکا در گروه دوم قرار می گیرد و به دانشجویان خارجی هم اجازه می دهد خارج از محیط دانشگاه، چه حین تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی، مشغول به کار باشند. دانشجویان هم می توانند شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود یعنی فیزیوتراپی داشته باشند هم اجازه دارند در حوزه های دیگر مشغول به کار گردند.

از جمله مشاغل محبوب ضمن تحصیل در آمریکا در سال 2024 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دستیار کتابخانه
  • مسئول نظارت خوابگاه
  • راهنمای محیط دانشگاه
  • دستیار استاد و غیره

درباره رشته فیزیوتراپی در کشور آمریکا

شغل فیزیوتراپی در کشور آمریکا

برای اینکه یک فیزیوتراپیست در ایالات متحده آمریکا شوید، حتما باید در دوره های تحصیلی فیزیوتراپی در یک دانشگاه معتبر شرکت کنید و مدرک فیزیوتراپی کسب کنید. به یاد داشته باشید که جهت کار کردن در کشور آمریکا به عنوان یک فیزیوتراپیست، متقاضیان می بایست علاوه بر مدرک تحصیلی معتبر، مجوز کار فیزیوتراپی از Commission on Accreditation in Physical Therapy Education دریافت کنند. بیشتر برنامه های تحصیلات تکمیلی فیزیوتراپی در ایالات متحده آمریکا شما را ملزم می کند که در طی دوره های کارشناسی خود، تعداد مشخصی از دوره های پیش نیاز متعلق به علوم و سلامت انسان را داشته باشید تا بتوانید صلاحیت خود را جهت شروع فعالیت کسب کنید و تحصیل خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست شروع کنید.

متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که جهت یافت شغل مناسب در زمینه فیزیوتراپی می توانند به شرکت ها و سازمان های زیادی در ایالات متحده مراجعه کنند. آن ها می توانند در موسساتی که در زمینه پیشگیری و مدیریت درد و ناتوانی جسمی یا معلولیت ناشی از جراحات یا شرایط پزشکی تخصص دارند، مشغول به کار شوند. بعد از کسب تجربه کافی، متقاضیان می توانند در بیمارستان ها و یا مراکز توانبخشی کار کنند. برخی از فیزیوتراپیست ها ممکن است کلینیک یا مراکز ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی را به صورت جداگانه تاسیس کنند و مشغول به کار شوند. با کسب مدرک دکترا در آمریکا در زمینه فیزیوتراپی، متقاضیان می توانند از درآمد و حقوق بسیار خوبی بهره مند شوند.

درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور آمریکا در 2024

یک فیزیوتراپیست با تجربه کمتر از یک سال می تواند با در نظر گرفتن مواردی چون پاداش و حقوق اضافه کاری، تا 55870$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشد. فیزیوتراپیست هایی که از 1 الی 4 سال سابقه و تجربه کاری در زمینه فیزیوتراپی در بیمارستان ها و مراکز توانبخشی کشور آمریکا دارند می توانند با در نظر گرفتن پاداش و حقوق اضافه کاری، تا 71580$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند. همچنین درآمد فیزیوتراپیست هایی که از 5 الی 9 سال سابقه کاری دارند با در نظر گرفتن پاداش و حقوق اضافه کاری می تواند به 91708$ (دلار آمریکا) در سال برسد.

بر طبق گزارش indeed، شرایط درآمدی فیزیوتراپیست ها در آمریکا در انتهای سال 2024 از این قرار می باشد:

پارامتر هزینهمیزان درآمد به دلار آمریکا
میانگین درآمد سالانه$71580
رنج درآمدیدرآمد 25% از فیزیوتراپیست ها 55870$ و درآمد 75% فیزیوتراپیست ها معادل 91708$
میانگین درآمد ساعتی$45.30
پردرآمدترین شهر برای فیزیوتراپیست هااوستین با میانگین حقوق سالانه $93538

هموطنان عزیزی که قصد دارند درباره مهاجرت به آمریکا و شرایط ورود به خاک این کشور پیشرفته اطلاعات کامل کسب کنند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات متداول در خصوص رشته فیزیوتراپی در آمریکا

برخی از سوالات متداول در خصوص رشته فیزیوتراپی در این کشور عبارتند از:

  • تحصیل در رشته فیزیوتراپی در آمریکا چه مزایایی دارد؟ تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا در بهترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور که در سطح جهانی شناخته شده می باشند امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی می توانند با تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا وارد بازار کار فیزیوتراپی در نقاط مختلف دنیا شوند؛ زیرا مدرک کسب شده از دانشگاه های آمریکا در تمامی نقاط دنیا معتبر است.
  • میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در آمریکا چگونه است؟ یک فیزیوتراپیست با تجربه کمتر از یک سال می تواند با در نظر گرفتن مواردی چون پاداش و حقوق اضافه کاری، تا 55870$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشد. فیزیوتراپیست هایی که از 1 الی 4 سال سابقه و تجربه کاری در زمینه فیزیوتراپی در بیمارستان ها و مراکز توانبخشی کشور آمریکا دارند می توانند با در نظر گرفتن پاداش و حقوق اضافه کاری، تا 71580$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند. همچنین درآمد فیزیوتراپیست هایی که از 5 الی 9 سال سابقه کاری دارند با در نظر گرفتن پاداش و حقوق اضافه کاری می تواند به 91708$ (دلار آمریکا) در سال برسد.
4.6/5 - (5 امتیاز)

18 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در آمریکا

  1. عطا علی پور گفت:

    سان جونز کجای امریکاست دقیقا؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      در کالیفورنیا

  2. شکیلا گفت:

    سلام من امریکا هستم و می خوام در این رشته شروع به تحصیل کنم ، میتونم بپرسم دوستانی که در این زمینه تجربه کار دارن ، از سختی کار بگن ؟ ایا دست ها خیلی دخیل هستن یا بیشتر کار با دستگاه هستش؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار این افراد بیشتر با دستگاه های مدرن انجام میشه اما بدون دخالت دست ممکن نیست

  3. قاسم گفت:

    سلام ببخشید من لاتاری شرکت کردم و فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی هستم
    اگه لاتاری قبول بشم میتونم اونجا کار کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ولی باید مدرک تحصیلیتون رو در آمریکا معادلسازی کنید

  4. آرزو گفت:

    هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در سال چقدر میشه در امریکا،

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقاله هزینه ها مشخص شده لطفا تا انتها مطالعه فرمایید

  5. جلیل گفت:

    سلام من 46 سالمه کارشناس ارشد فیزیوتراپی هستم با 23 سال سابقه اگر بخوام ویزای تحصیلی یا بورسیه تحصیلی امریکا رو در دوره دکتر بگیرم چطور باید اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید رزومه تحصیلی و سوابق پژوهشی خودتون رو برای دانشگاه ها و اساتیدی که در این دانشگاه ها در رشته شما فعالیت میکنن ارسال کنید و باهاشون مکاتبه داشته باشید تا بتونید در این رشته پذیرش و بورس بگیرید

  6. Cara گفت:

    سلام من 17 سالمه و میخوام در امریکا این رشته را دنبال کنم میشه لطفا راهنمایی کنید که بعد کنکور چجوری میتونم اقدام کنم و اینکه ایا رتبه ام تاثیر خوبی میتونی در پزیرشم داشته باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در قدم اول از یک دانشگاه خوب پذیرش تحصیلی داشته باشید

  7. Cara گفت:

    سلام من 17 سالمه و میخوام در امریکا این رشته را دنبال کنم میشه لطفا راهنمایی کنید که بعد کنکور چجوری میتونم اقدام کنم و اینکه ایا رتبه ام تاثیر خوبی میتونی در پزیرشم داشته باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در قدم اول باید دانشگاه هایی که این رشته رو ارائه میدن به همراه میزان شهریه و موارد دیگه بررسی کنید و از اونها پذیرش تحصیلی اخذ کنید

  8. محمد گفت:

    سلام….
    ببخشین من دانشجوی ترم ۱ فیزیوتراپی هستم…
    اگر بخوام دکترای حرفه ای فیزیوتراپی(dpt) از امریکا دریافت کنم….چه کارهایی نیازه انجام بدم؟؟!!

    1. داوری گفت:

      سلام
      از الان که نمیتونید برای چندین سال آینده برنامه ریزی کنید بحث مهاجرت در زمانی که میخواین اقدام کنید متفاوت از الان خواهد بود

  9. حامد گفت:

    سلام حداقل سابقه کار برای مهاجرت کاری از طریق فیزیوتراپی به امریکا چقدر است.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در رشته فیزیوتراپی بیشتر از سابقه کار نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت میزان سابقه کاری به اندازه دعوتنامه کاری مهم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *