ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در اتریش

رشته فیزیوتراپی در اتریش

اتریش همواره یکی از پیشتازان تحصیل رشته های پزشکی در اروپا است و رشته فیزیوتراپی در اتریش یکی از رشته های پرطرفدار بین دانشجویان است. اهمیت رشته فیزیوتراپی در این است که این رشته به عنوان یکی از مشاغل لیست مشاغل مورد نیاز اتریش در سال 2023 معرفی شده و متقاضیان زیادی دارد. از شرایط ورود به بازار کار فیزیوتراپی در اتریش داشتن مدرک لیسانس است و در این زمینه، دانشگاه های برتر اتریشی ارائه این برنامه تحصیلی را در برنامه آموزشی خود دارند. دوره تحصیلی فیزیوتراپی در اتریش به مدت 4 سال و در دانشگاه های علمی کاربردی اتریش تحصیل می شود.

اما از شرایط کار به عنوان فیزیوتراپیست در اتریش داشتن مدرک لیسانس دانشگاهی و اخذ مجوز کار از اداره کار این کشور می باشد. فیزیوتراپیست ها می توانند برای کاریابی به بیمارستان ها، مراکز درمانی، کلینیک ها و غیره مراجعه نمایند. ما در این مقاله برآنیم تا با ارائه اطلاعات و آمار به روز و دقیق، هموطنان عزیز را در جریان شرایط و مقررات تحصیل و کار به عنوان فیزیوتراپیست قرار دهیم. اما در صورت وجود سوال یا تمایل به اخذ مشاوره درباره شرایط مهاجرت به اتریش با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

  • شرایط کار فیزیوتراپان در اتریش چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان پزشک خارجی در این کشور مشغول به کار شد؟
  • آیا یک فیزیوتراپ در اتریش به درآمد بالایی دسترسی دارد؟
  • شرایط تحصیل در این رشته چیست؟

شرایط کار فیزیوتراپ ها در اتریش

بازار کار فیزیوتراپی در اتریش به واسطه استقبال گرم کارفرماهای اتریشی، همواره از رونق خوبی برخوردار است. اغلب فیزیوتراپیست ها پس از اتمام تحصیلات خود و اخذ مدرک و مجوز کاری خود می توانند در بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی یا ورزشی، مدارس خاص، مرکز عمومی و خانه های پرستاری مشغول به کار شوند. سابقه کاری فاکتوری است که بیشترین تاثیر را روی سطح درآمدی فیزیوتراپیست ها در اتریش دارد. بر این اساس، میانگین ماهانه درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور اتریش در حدود €6881 (یورو) است. بالاترین میزان درآمدی نیز با رقم €9917 (یورو) متعلق به فیزیوتراپیست های بالای 20 سال سابقه کار است:

میانگین درآمد ماهیانه فیزیوتراپیست ها در اتریش

اما برای کار به عنوان فیزیوتراپیست، شما هم به مجوز کار و هم ویزای کار اتریش نیازمندید و شرط اصلی اخذ ویزای کار اتریش نیز داشتن پیشنهاد کار است. اما نظر به این که سیستم مهاجرتی اتریش از نوع PBS یا امتیاز محور است و ویزای کار اتریش یا به زبان اتریشی Beschaftigungbewillingung یک نوع ویزای مهارت محور محسوب می شود. پس بنابراین متقاضیان اخذ ویزای کار اتریش بایستی حداقل 70 امتیاز از شاخص های پنج گانه مدرک تحصیلی و حرفه ای، سابقه کار، دانش زبان انگلیسی، سن و تحصیلات را کسب نمایند تا صلاحیت اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش را داشته باشید. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کشور اتریش در سال 2023 به صورت زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت معتبر با پوشش حداقل 30000€ (یورو)
  • مدارک سکونتی در اتریش

مقایسه کار فیزیوتراپ ها در آلمان و اتریش

علاوه بر این که متوسط درآمد در آلمان بیشتر از اتریش است، نرخ بیکاری آلمان نیز از اتریش کم تر است و آلمان با توجه به این که کشوری بسیار وسیع است، فرصت های شغلی بیشتری در مقایسه با اتریش دارد. در جدول ذیل نرخ بیکاری در آلمان و اتریش طی سال 2023 مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2023
آلمان%5.6
اتریش%6.2

البته در هر 2 کشور دانشجویان در مقطع لیسانس تا 10 ساعت در هفته، در مقطع فوق لیسانس تا 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری تا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند. با کار دانشجویی نیز ماهانه بین 200€ تا 500€ (یورو) درآمد خواهند داشت. شباهت دیگر 2 کشور آلمان و اتریش به لحاظ بازار کار نیز این است که در این کشورها بدون تسلط به زبان آلمانی شانس بسیار پایینی برای یافتن شغل وجود خواهد داشت. پس علاقه مندان به تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور بهتر است حداقل تا سطح B2 به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در اتریش

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در اتریش

فیزیوتراپی، یکی از گرایش های پزشکی و بهداشت است و یک رشته بین رشته ای محسوب می شود و دانشجویان می توانند در هر دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس ادامه تحصیل دهند. شما با تحصیل رشته فیزیوتراپی در اتریش می توانید علاوه بر تحصیل در دانشگاه های برتر اروپایی، خود را برای ورود به بازار کار این رشته با درآمد بالا و اخذ اقامت اروپایی آماده کنید. موضوعات تحت پوشش رشته فیزیوتراپی در کشور اتریش شامل کار درمانی، الکتروتراپی، مهارت های اصلی موتوری کودکان معلول، درد درمانی، ریکاوری درمانی، حرکت شناسی می باشد. تحصیل در مقطع لیسانس رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های معتبر سوئدی با احراز شرایط پذیرش امکان پذیر بوده و این دوره تحصیلی در سوئد حدود 3 سال به طول می انجامد. اما خلاصه شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی اتریش بدین ترتیب است:

پارامترشرح
مدرک تحصیلیلیسانس علوم در مطالعات سلامت، BSc
مدت تحصیل6 ترم/ 180 ECTS
زبان آموزشیآلمانی
شهریه ترمی€300 تا 3000€ (یورو)

از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در رشته فیزیوتراپی در کشور اتریش می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی در سطح C1 (با قبولی در آزمون های زبان انگلیسی IELTS و TOEFL و نست زبان آلمانی EDP و OSD) اشاره کرد. شما می توانید با اخذ پذیرش از دانشگاه های زیر، به ادامه تحصیل رشته فیزیوتراپی در اتریش بپردازید:

  • University of Vienna
  • Carinthia University
  • FH Campus Vienna
  • IMC University of Applied Sciences Krems
  • Salzburg University
  • Polten University
  • University of Burgenland
  • University of Joanneum Graz

هزینه تحصیل دانشجویان فیزیوتراپی در اتریش

با اینکه اتریش به تحصیل ارزان خود معروف است اما نباید فراموش کرد که سطوح شهریه های تحصیلی در انواع مختلف دانشگاه های این کشور از هم متفاوت است. حتی سطح هزینه زندگی در کشور اتریش برای هر دانشجویی بسته به سبک زندگانی او و نیز بسته به محل اقامتش متفاوت است. پس این تصمیم گیری خود دانشجو است که بیشترین تاثیر را در هزینه های تحصیلی او در اتریش دارد. با توجه به نمودار تصویری زیر می توان متوجه شد که نهایت هزینه ترم دانشجویان در دانشگاه های دولتی اتریش با احتساب حق عضویت در انجمن دانشجویان کلا حدود 746.92€ (یورو) به اضافه 950€ (یورو) بابت هزینه ماهیانه زندگی در اتریش است:

هزینه ترم دانشجویان در دانشگاه های دولتی اتریش

اما همچنین بایستی این نکته مهم را نیز مدنظر قرار دهید که متوسط هزینه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی اتریش از 3000€ (یورو) شروع و تا 23000€ (یورو) نیز می رسد. با این قیاس آماری می توان متوجه این نکته شد که تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی به مراتب مقرون به صرفه تر از دانشگاه های خصوصی اتریش است.

شرایط مهاجرت تحصیلی فیزیوتراپیست ها به اتریش

متقاضیان خارجی که قصد تحصیل تمام وقت رشته فیزیوتراپی در اتریش را دارند، بایستی این نکته را در نظر داشته باشند که آنها برای ورود به اتریش نیازمند اخذ ویزای تحصیلی اتریش هستند. متذکر می شود که ویزای تحصیلی اتریش از نوع ویزای D بوده و اقامت آن از نوع بلند مدت است. از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش می توان به داشتن نامه پذیرش دانشگاهی و نیز ارائه گواهی اثبات تمکن مالی کافی است. بر این اساس، متقاضیان خارجی تا سن 24 سالگی ملزم به اثبات تمکن مالی ماهیانه تا سقف 515,30€ (یورو) و متقاضیان با سن بالای 24 نیز ملزم به اثبات تمکن مالی ماهیانه تا مبلغ €933,06 (یورو) هستند. علاوه بر گواهی اثبات تمکن مالی، سایر مدارک ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش برای متقاضیان تحصیل رشته فیزیوتراپی در اتریش بدین شرح است:

  • پاسپورت بین المللی معتبر (با اعتبار بیش از 3 ماه حتی پس از اتمام طول اقامت در اتریش)
  • مدارک هویتی متقاضی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت پوشش دهنده کلیه خدمات درمانی در کشور اتریش
  • دعوت نامه و یا نامه پذیرش دانشگاهی
  • گواهی اثبات تمکن مالی جهت اقامت در اتریش
  • گواهی سکونتی در کشور اتریش (اجاره نامه یا کارت خوابگاه)
  • پرداخت هزینه 100€ (یورو) بابت رسیدگی به درخواست ویزا

همان طوری که ملاحظه گردید شرایط تحصیل و کار در رشته فیزیوتراپی در اتریش برای علاقه مندان و متقاضیان کاملا فراهم است. شما می توانید برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره شرایط مهاجرتی اتریش و دریافت مشاوره های حرفه ای با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیوتراپی در اتریش

متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی موارد زیر را مدنظر قرار می دهند:

  • درآمد ماهیانه یک فیزیوتراپیست در اتریش چقدر است؟ فیزیوتراپیست ها در اتریش به طور میانگین مبلغی در حدود 6000€ (یورو) درآمد دارند.
  • بالاترین میزان درآمد یک فیزیوتراپیست در ماه چقدر است؟ فیزیوتراپیستی با سابقه کاری بالای 20 سال، درآمدی در حدود 9000€ (یورو) در ماه خواهد داشت.
  • شرایط اخذ پذیرش در رشته فیزیوتراپی در اتریش چگونه است؟ برای اخذ پذیرش باید مدرک دیپلم و ریزنمرات آن را به همراه مدرک زبان آلمانی به دانشگاه مورد نظر ارائه کرد.
  • برای تحصیل در این رشته در اتریش چقدر تمکن مالی نیاز است؟ برای افراد تا 24 سال ماهیانه 515€ (یورو) و برای افراد بالای 24 سال ماهیانه مبلغ 933€ (یورو) نیاز است.
  • هزینه زندگی یک فیزیوتراپ در اتریش چقدر است؟ این هزینه می تواند بسته به نحوه زندگی فرد متفاوت باشد اما حداقل می تواند در حدود 900€ (یورو) در ماه باشد.
2/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در اتریش

  1. کیوان گفت:

    با سلام
    ایا محدودیت سنی برای تحصیل لیسانس در اتریش وجود داره بنده ۳۳ ساله هستم و الان دانشجوی دکترای تربیت بدنی هستم ایا میتونم برای کارشناسی فیزیوتراپی اتریش اقدام کنم و ایا پذیرش بدون نمره زبان دارن یعنی بشه اونجا زبان رو بخونم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله مدرک زبان نمیخواد داشته باشید اما باید در ایران دانشگاه سراسری روزانه در رشته های پزشکی یا پیرا پزشکی قبول بشید و دو ترم بخونید سپس اقدام به پذیرش نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *