ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در استرالیا

رشته فیزیوتراپی در استرالیا

کشور استرالیا در زمینه پذیرش دانشجویان بین المللی رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داده که شامل تحصیل در رشته فیزیوتراپی در استرالیا نیز می شود. اکثر دانشگاه های این کشور دارای جایزه نوبل بوده و جزء قدیمی ترین دانشگاه محسوب می شوند. بنابراین بسیار معتبر بوده و از کیفیت آموزشی و علمی بالایی برخوردار هستند. کلیه دانشجویانی که مشغول تحصیل در این کشور هستند، رضایت کاملی از این موضوع داشته و تمایل به تحصیلات در مقاطع بالاتر دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مورد مقاله ای را تهیه نموده که با بیان جزئیات امر، آن را در اختیار متقاضیان قرار داده است. مقاله پیش روی خود را تا انتها مطالعه نمایید تا از جزئیات تحصیل رشته ای مانند فیزیوتراپی در این کشور آگاهی یابید.

دانشگاه های برتر برای رشته فیزیوتراپی در استرالیا

در مجموع، تعداد 17 دانشگاه در کشور استرالیا وجود دارند که تحصیل در رشته فیزیوتراپی را امکان پذیر می نمایند. کلیه دوره هایی که در دانشگاه های استرالیا در اختیار دانشجویان قرار می گیرند، مملو از تجارب بسیار عالی در زمینه های شغلی مختلف است که البته بهترین تجربه ها و بالاترین دانش و علوم مربوط به رشته فیزیوتراپی در استرالیا است. بنابراین دانشجویان این دوره قادر هستند سطح مهارت و دانش خود را بالا ببرند. نام برخی از این دانشگاه ها در زیر آورده شده است:

  • دانشگاه علوم پزشکی A.T.
  • دانشگاه غرب استرالیا (University of Western Australia)
  • دانشگاه سیدنی (The University of Sydney)
  • دانشگاه نیوکاسل (University of Newcastle)
  • دانشگاه کورتین استرالیا (Curtin University)
  • دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)
  • دانشگاه فلیندرز (Flinders University)

رنکینگ دانشگاه های استرالیا برای رشته فیزیوتراپی

فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی غالبا مشکلی برای پیدا کردن کار نخواهند داشت. با این حال کسی که تجربه تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور را داشته باشد، جایگاه شغلی به مراتب بهتری پیش رو دارد. برخی از برترین دانشگاه های کشور استرالیا در سال 2021 برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته فیزیوتراپیQS Ranking 2021
University of Melbourne41
University of Sydney40
Australian National University31
University of Queensland46
Monash University55
University of New South Wales44
University of Adelaide106
The University pf Western Australia92
University of Technology Sydney133
University of Canberra456

هزینه های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در استرالیا

در راستای تحصیل رشته فیزیوتراپی، هزینه های تحصیلی متفاوتی وجود دارد که با توجه به دانشگاه انتخابی و مقطع تحصیلی سنجیده و محاسبه می گردد. برای مثال شخصی که تمایل به تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی به صورت تمام وقت دارد، بایستی مبلغ 800 credit به عنوان شهریه دانشگاهی بپردازد. مدت زمانی که برای فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس فیزیوتراپی در استرالیا طول خواهد کشید، 4 سال می باشد. شهریه تحصیلی به صورت سالیانه معادل 37000$ (دلار استرالیا) و بابت هر یک از دروس اجباری که دانشجو موظف به گذراندن آن است، مبلغ 1458$ (دلار استرالیا) خواهد بود. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در استرالیا نیز باید لحاظ شود که به شرح نمودار ذیل است:

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی و زندگی در استرالیا

تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا در 2021

تحصیل در استرالیا در سال 2021 مخصوصا در رشته هایی که بیشتر در راستای آموزش عملی و کسب مهارت است، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جذاب و شگفت آور است. چرا که ساختار جسمی بدن انسان و حرکت آنها برای دانشجویان بازگو می شود و اکثر دروس تحصیلی به صورت عملی بوده و دانشجو کلیات جسم انسان اعم از بخش های عضلانی، عصبی و قلبی را از نزدیک مشاهده نموده و آموزش های لازم را می بیند.

بالغ بر 1000 ساعت از تحصیل دانشجو به فعالیت های بالینی و فعالیت های ویژه ای که مربوط به فارغ التحصیلی می شود، اختصاص دارد. استرالیا از جمله کشورهایی است که بهترین و به روزترین برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد. بازار کار رشته های پیرا پزشکی در استرالیا بسیار پر رونق بوده و همراه با درآمد بسیار خوبی است. می توان گفت در برنامه های آموزشی این چنینی بیشتر تمرکز به روی افزایش مهارت دانشجوست.

پیش نیازهای تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

دانشجویان گرامی توجه داشته باشند که به منظور تحصیل در رشته فیزیوتراپی بایستی دروسی را به عنوان پیش نیاز گذرانده باشند. این دروس شامل بخش های زیر می گردد:

  • آناتومی بدن انسان
  • فیزیولوژی انسان
  • فیزیولوژی ورزش
  • علوم اعصاب
  • روانشناسی

دروس دیگری مانند فیزیک، شیمی، تربیت بدنی، سلامت، علم بیولوژیک و زبان انگلیسی نیز از پیش نیازهای تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا می باشد. گفتنی است برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و ورود به خاک این کشور جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل از الزامات به شمار می رود. همچنین جهت پذیرش تحصیلی ارائه نمره 4.5 الی 7 برای آزمون GAP نیز الزامی محسوب می شود.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

فیزیوتراپیست جهت ثبت نام و کار در استرالیا بایستی مدرک تحصیلات عالیه فیزیوتراپی را از سوی دانشگاه اخذ نموده باشد. از سویی دیگر دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته فیزیوتراپی در استرالیا به پایان رسانده اند، مجاز به ثبت نام در انجمن فیزیوتراپی استرالیا هستند. برخی موسسات به نام TAFE در استرالیا فعالیت می نمایند که برگزار کننده دوره های دیپلم مدیریت عملکرد بوده که با کمک این دوره ها (تئوری و عملی)، فرد متقاضی می تواند جهت ادامه تحصیلات عالیه در رشته فیزیوتراپی موفق به پذیرش تحصیلی گردد. دوره های افتخاری نیز وجود دارد که پس از گذراندن آنها مدرک افتخاری به دانشجو اعطا می شود و این می تواند امتیاز مثبتی در زمینه شغلی و حرفه وی در کشور استرالیا یا سایر کشورها به شمار برود. دوره های ارزیابی و درمان آسیب های ورزشی، مدیریت عملکرد بالینی و غیره از جمله دوره های مذکور می باشد.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در استرالیا

سازمان ارزیابی مدارک فیزیوتراپی استرالیا

در استرالیا سازمانی تحت عنوان سازمان ازیابی مدارک فیزیوتراپی وجود دارد که از جمله وظایف مهم آن، مورد ارزیابی قرار دادن مدرک متقاضیان کار در این کشور می باشد. در این راستا فعالیت هایی در زمینه شناخت شخص متقاضی جهت کار در حرفه مورد علاقه در استرالیا و همچنین شناخته شدن شخص متقاضی به عنوان یک فیزیوتراپ حرفه ای جهت مهاجرت به استرالیا انجام می گیرد. لازم به ذکر است اولین مرحله ارزیابی، شرکت در آزمون های حرفه ای این رشته می باشد. صرفا افرادی از شرکت در آزمون و اقدامات اولیه معاف هستند که اولا مدرک فیزیوتراپی آنها اخذ شده از یکی از دانشگاه های معتبر استرالیا باشد، دوما گواهی ثبت شده از هیات فیزیوتراپی واقع در یکی از ایالات استرالیا یا نیوزلند را دارا باشند.

در مجموع راه های مختلفی برای کار و تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا وجود دارد که بایستی در رابطه با طی نمودن هر کدام از این مسیرها مشاوره نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده مشاوره های حرفه ای و تخصصی در این زمینه بوده و وکلا و کارشناسان خبره ای را در اختیار دارد که می توانند مسیر موفقیت مهاجران را هموار سازند. بنابراین به منظور مهاجرت خود، در اسرع وقت با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

سوالات متداول درباب فیزیوتراپی در استرالیا

متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در این کشور سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • تحصیل در دانشگاه های فیزیوتراپی این کشور به چه ترتیبی است؟ تعداد 17 دانشگاه در کشور استرالیا وجود دارند که تحصیل در رشته فیزیوتراپی را امکان پذیر می نمایند.
  • تحصیل رشته فیزیوتراپی چند سال طول می کشد؟ مدت زمانی که برای فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس فیزیوتراپی در استرالیا طول خواهد کشید، 4 سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در استرالیا چقدر است؟ شهریه تحصیلی به صورت سالیانه معادل 37000$ (دلار استرالیا) و بابت هر یک از دروس اجباری که دانشجو موظف به گذراندن آن است، مبلغ 1458$ (دلار) خواهد بود.
  • دانشجویان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در این کشور چه پیش نیازهایی را می گذرانند؟ آناتومی بدن انسان، فیزیولوژی انسان، فیزیولوژی ورزش، علوم اعصاب و روانشناسی.
  • تحصیلات عالیه در رشته فیزیوتراپی به چه شیوه ای است؟ برخی موسسات به نام TAFE در استرالیا فعالیت می نمایند که برگزار کننده دوره های دیپلم مدیریت عملکرد بوده که با کمک این دوره ها (تئوری و عملی)، فرد متقاضی می تواند جهت ادامه تحصیلات عالیه در رشته فیزیوتراپی موفق به پذیرش تحصیلی گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *