ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در انگلستان

رشته فیزیوتراپی در انگلستان

هر ساله متقاضیان و دانشجویان بین المللی بی شماری برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در انگلستان اقدام به کسب ویزای تحصیلی این کشور می کنند. تحصیل در دانشگاه های انگلستان شرایط خاصی دارد و دانشجویان و متقاضیانی که به فکر اقامت تحصیلی در این کشور پیشرفته هستند باید توان مالی بالایی داشته باشند. رشته فیزیوتراپی در انگلستان یکی از محبوب ترین زمینه های تحصیلی و کاری است و تمامی متقاضیانی که قصد دارند در این زمینه در انگلستان مشغول به کار شوند حتما باید مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند.

دانشگاه های کشور انگلستان از قدیمی ترین و با کیفیت ترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند و ورود به این دانشگاه ها تنها با داشتن شرایط لازم امکان پذیر است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار شما عزیزان را به صورت کامل از شرایط کار و تحصیل رشته فیزیوتراپی در انگلستان آگاه و مطلع خواهند ساخت.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در انگلستان در 2023

فیزیوتراپی یک حرفه پزشکی است که به طیف گسترده ای از شرایط سلامتی افراد مربوط به عدم توانایی آن ها در حرکت صحیح در اثر بیماری ها یا جراحات مربوط می شود. متخصصان مراقبت های بهداشتی که این خدمات پزشکی را ارائه می دهند، فیزیوتراپیست محسوب می شوند. کمک پزشکی آن ها بسیار ارزشمند است و به همین دلیل، تقاضا برای پزشکان فیزیوتراپی همیشه در بخش های مختلف در بازار کار انگلستان زیاد است. با توجه به این اشتغال زایی بالا در سال 2023، جای تعجب ندارد که چرا در حال حاضر رشته های فیزیوتراپی بسیار مورد توجه هستند. دانشگاه های انگلستان دوره های مختلف فیزیوتراپی جذاب را ارائه می دهند که به شما کمک می کنند درک اساسی در مورد مفاهیم اصلی در فیزیوتراپی و سایر زمینه های مطالعه مرتبط داشته باشید.

دانشگاه های زیر بهترین دوره های آموزشی فیزیوتراپی در انگلستان را به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می دهند. رنک این مراکز آموزشی در سطح جهان در سال 2023 به شرح زیر است:

نام دانشگاهرنکینگ جهانی QS
University of Birmingham91
University of Bradford701
University of East Anglia342
University of Oxford Brookes438
Robert Gordon University801
University of Liverpool190
University of Nottingham114
University of Leeds86
Cardiff University166
Coventry University651

دوره های رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های انگلستان

اکثر دوره های تحصیلی فیزیوتراپی در دانشگاه های ذکر شده در انگلستان شامل موضوع های آموزشی زیر می شوند:

  • فیزیوتراپی عصبی عضلانی و اسکلتی
  • فیزیوتراپی عصبی
  • فیزیوتراپی قلب و تنفسی
  • فیزیوتراپی کارشناسی
  • کارشناسی ارشد فیزیوتراپی
  • ورزش و فیزیوتراپی ورزشی
  • فیزیوتراپی دامپزشکی
  • مهارت های بالینی پیشرفته
  • فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی
  • بهداشت عمومی

جهت مطلع شدن از شرایط اعزام دانشجو به انگلستان می توانید به مقاله اعزام دانشجو به انگلستان مراجعه کنید.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در انگلستان

در سال 2023، شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در دوره تحصیلی Undergraduate در دانشگاه های کشور انگلستان از 12000$ تا 34000$ (دلار آمریکا) است. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی در دانشگاه های معتبر کشور انگلستان به 75000$ (دلار آمریکا) نیز می رسد. شهریه سالانه دانشجویان بین المللی برای تحصیلات تکمیلی و یا تحصیلات Postgraduate از 8000$ (دلار آمریکا) شروع می شود و تا 44000$ (دلار آمریکا) ادامه دارد. به یاد داشته باشید که هزینه تحصیل در دوره های پرشکی در این دوره 58000$ (دلار آمریکا) و هزینه شرکت در برنامه های تحصیلی MBA تا 71000$ (دلار آمریکا) است. اما به یاد داشته باشید که میزان شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان متغیر است و اعداد و ارقام ذکر شده میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان هستند.

هدف رشته فیزیوتراپی در انگلستان

هدف رشته فیزیوتراپی در انگلستان

دوره های فیزیوتراپی در دانشگاه های انگلستان با هدف توسعه توانایی های علمی و عملی مورد نیاز برای کمک به بیماران در بهبود و حفظ سلامت جسمی آنها ارائه می شود. مأموریت اصلی دانشگاه های انگلستان نه تنها کمک به فارغ التحصیلان شاغل، بلکه افرادی که آماده استفاده از دستاوردهای دانشگاهی خود برای مقابله با چالش های مهم در زمینه فیزیوتراپی هستند، است. تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان در زمینه فیزیوتراپی با شرکت در برنامه های تحصیلی که شامل آموزش های عملی و تئوری، سخنرانی ها، کنفرانس ها و فعالیت های مختلف می شود امکان پذیر است.

کار رشته فیزیوتراپی در انگلستان

فیزیوتراپیست ها برای ارزیابی مشکل و اختلال جسمی با بیماران ملاقات می کنند. پس از تشخیص، آن ها برنامه های درمانی مناسب را با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک ها، از جمله دستی درمانی، ورزش درمانی و الکتروتراپی طراحی و بررسی می کنند. علاوه بر معالجه بیماران، فیزیوتراپیست ها همچنین سلامت و رفاه آنها را ارتقاء داده و مشاوره ای در مورد چگونگی جلوگیری از آسیب دیدگی و مدیریت خود در دراز مدت ارائه می دهند. بیماران می توانند شامل کودکان، افراد مسن، بیماران سکته مغزی و افراد دارای آسیب های ورزشی باشند.

شما عزیزان به عنوان یک فیزیوتراپیست باید موارد ذیل را مسلط باشید:

  • معالجه بیماران در زمینه های عصبی، عضلانی و اسکلتی، قلبی و عروقی و تنفسی
  • تشخیص، ارزیابی و درمان مشکلات و وضعیت جسمی بیماران
  • مطلع سازی والدین و اعضای خانواده بیمار از شرایط و وضعیت بیمار
  • آموزش به بیماران و مراقبانشان در مورد چگونگی پیشگیری و یا بهبود شرایط آن ها
  • نوشتن یادداشت ها و گزارش های بیمار و جمع آوری آمار
  • ارتباط برقرار کردن با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان عمومی، کاردرمانی و کارمندان اجتماعی برای تبادل اطلاعات با پیشینه و پیشرفت بیماران و همچنین ملاقات به بیمارانی که نیاز به مراقبت های پزشکی دیگر دارند.
  • معالجه بیماران با تکنیک ها و فن آوری های جدید
  • نظارت فیزیوتراپیست ها جوان تر
  • مسئولیت پذیر بودن
  • داشتن شخصیت دلسوز و حرفه ای
  • مدیریت ریسک بالینی

فیزیوتراپیست ها به طور معمول در هفته 38 ساعت کار می کنند که ممکن است شامل شیفت شب و آخر هفته و تعطیلات نیز باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه نمایید.

درآمد فیزیوتراپیست ها در انگلستان

به یاد داشته باشید که حقوق فیزیوتراپیست ها نیز به سابقه کاری و سمت آن ها بستگی دارد و فیزیوتراپیست ها در کشور انگلستان می توانند تا 60000£ (پوند) نیز درآمد داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط کار در کشورهای پیشرفته دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. همچنین پیشنهاد می شود که مقاله تحصیل پزشکی در انگلستان را نیز مطالعه نمایید تا اطلاعاتتان را در این خصوص تکمیل نمایید.

سوالات متداول درباب رشته فیزیوتراپی در انگلستان

متقاضیان تحصیل در رشته های فیزیوتراپی با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • شرایط پذیرش تحصیل در رشته فیزیوتراپی در انگلستان چگونه است؟ در اکثر دانشکده های پزشکی رشته فیزیوتراپی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دیپلم های حرفه ای وجود دارد.
  • بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی کدامند؟ در میان تعداد زیادی از دانشگاه های انگلستان برای رشته فیزیوتراپی دانشگاه رابرت گاردن، بیرمنگام، بردفورد، آنجلیای شرقی، ساوتهمپتون، ناتینگهام، لیورپول و کاردیف از برترین آنها هستند.
  • آیا دانشجویان در زمان تحصیل می توانند به عنوان یک فیزیوتراپ کار هم بکنند؟ بله، کار نیمه وقت جزئی از حقوق اولیه دانشجوست، اما اینکه این کار به عنوان یک فیزیوتراپ باشد بایستی ابتدا مجوز لازم برای کار با بیمار را دریافت کرده باشند.
  • آیا بعد از تحصیل در رشته فیزیوتراپی در انگلستان می توان این رشته در مقطع ارشد هم تحصیل نمود؟ بله، امکان تحصیل هم در انگلستان و هم در سایر کشورها بدون محدودیت برای کسی که فیزیوتراپی را در انگلستان خوانده است، مقدور است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *