ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در بلژیک

رشته فیزیوتراپی در بلژیک

تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک و مشغول به کار شدن در مراکز درمانی این کشور در زمینه فیزیوتراپی با شرایط خاصی همراه می باشد. به طور کلی، مهاجرت به بلژیک برای متقاضیان و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان سایر کشورهای دنیا متفاوت می باشد. رشته فیزیوتراپی در بلژیک یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی است و دانشجویان و متقاضیانی که جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک قصد دارند وارد دانشگاه های این کشور شوند باید در نظر داشته باشند که در دانشگاه های بلژیک دوره های تحصیلی با بالا ترین کیفیت و استاندارد جهانی ارائه می شود و تمامی دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. در ادامه متخصصان و کارشناسان کاردان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز و گرامی را از شرایط کار و تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک به صورت کامل مطلع و آگاه خواهند ساخت.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک در 2022

مطالعه فیزیوتراپی طیف گسترده ای از مهارت های مورد نیاز برای کمک به بیماران توانبخشی جسمی پس از تصادف یا آسیب را دربرمی گیرد. فیزیوتراپیست ها اغلب در بیمارستان ها، مراکز پزشکی، تیم های ورزشی، مدارس و کلینیک های خصوصی مشغول به کار می شوند. بلژیک دارای چندین دانشگاه می باشد که در سطح جهانی دارای رتبه برتر می باشند. بنابراین، می توانید روی آموزش های عالی دانشگاهی این کشور حساب کنید. دانشگاه ها و کالج های بروکسل برنامه های درجه بین المللی را با محوریت مطالعات اروپا در موضوعات مختلف ارائه می دهند. سخنرانان میهمان بین المللی، با محوریت همکاری های بین المللی، بسیاری از این دوره ها را آموزش میدهند. حتی اگر متقاضی دریافت مدرک زبان انگلیسی باشید، بلژیک فرصت های بسیار خوبی برای ارتقاء مهارت های زبان ارائه می دهد.

بسیاری از دانشگاه ها کلاس های زبان های خارجی، به ویژه برای هلندی، فرانسوی و آلمانی را ارائه می دهند. برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در بلژیک شامل آموزش های تئوری و عملی می شود. فیزیوتراپی، یکی از شاخه های پزشکی و بهداشت می باشد. رشته فیزیوتراپی در بلژیک موضوعی میان رشته ای است که دانشجویان، چه فارغ التحصیل لیسانس و چه کارشناسی ارشد، می آموزند چگونه به افراد مبتلا به اختلالات جسمی کمک کنند. دانشجویان دانشگاه های بلژیک با شرکت در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی می توانند در زمینه های زیر مهارت ها و توانایی های مورد نیاز را کسب کنند:

  • تمرین درمانی
  • برق درمانی
  • مهارت های اساسی حرکتی کودکان دارای معلولیت
  • درد درمانی
  • بهبودی پزشکی
  • کینزیولوژی

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک

در کشور بلژیک هم مراکز آموزشی دولتی و هم خصوصی وجود دارد و شهریه متقاضیان بستگی به انتخاب کدامیک از این موارد دارد. متقاضیانی که اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی قاره اروپا هستند و قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور بلژیک را دارند، انتظار می رود سالانه حدود 850€ (یورو) بپردازند. در صورتی که دانشجویان قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور بلژیک را داشته باشند، می بایست انتظار از 1000€ تا 4500€ (یورو) در سال شهریه پرداخت کنند. برای شرکت در برنامه های تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا، اکثر دانشجویان می بایست هزینه های جداگانه برای درخواست پرداخت کنند. به طور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی خصوصی بیشتر می باشد؛ اما دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند جهت کاهش هزینه های خود از کمک هزینه ها بورسیه تحصیلی در بلژیک بهره مند شوند.

هزینه زندگی متقاضیان به محل زندگی آن ها و همچنین اقامت در دانشگاه یا اقامت خصوصی بستگی دارد. به طور متوسط​​، هزینه زندگی شما می تواند بین 750€ تا 1100€ (یورو) در ماه باشد. این مبلغ شامل هزینه های اقامت، رفت و آمد، وسائل و ابزار تحصیل و مواد غذایی می شود. در بلژیک مردم به سه زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی صحبت می کنند و متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند توصیه میشود تا اقدام به کسب مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی کنند؛ زیرا این دو زبان رایج ترین زبان های ارائه برنامه های تحصیلی در دانشگاه های بلژیک می باشند.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک

بورسیه های تحصیلی در کشور بلژیک

بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در بلژیک توسط برخی دانشگاه ها، دولت، آکادمی های تحقیقاتی و آموزشگاه های عالی و سایر موسسه ها یا سازمان های بلژیکی ارائه می شود.

برخی از نمونه های بورسیه ها عبارتند از:

  • Master Mind Scholarships provided by the government of Flanders
  • ARES Scholarships in Belgium for students coming from developing countries
  • Erasmus Mundus Scholarships for International Students
  • Dermadry Scholarship

به یاد داشته باشید که کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در کشور بلژیک به دلیل بالا بودن میزان تقاضا و همچنین بالا بودن سطح دانشجویان بسیار سخت و رقابتی می باشد و تمامی متقاضیان و دانشجویانی که قصد کسب کمک هزینه های تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور بلژیک را دارند می بایست شرایط مورد نیاز را دارا باشند. بعد از اتمام دوره های تحصیلی فیزیوتراپی، دانشجویان با کسب مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری می توانند به راحتی وارد بازار کار فیزیوتراپی در کشور بلژیک شوند. فارغ التحصیلان برای کاریابی در این زمینه می توانند به موسسات کاریابی در بلژیک مراجعه کنند و در زمینه فیزیوتراپی در بیمارستان ها، مدرسه ها، مراکز درمانی و سایر بخش ها شغل مناسبی پیدا کنند.

فارغ التحصیلان و متقاضیانی که قصد دارند در زمینه فیزیوتراپی در کشور بلژیک شغل مناسبی بیابند، می بایست توانایی ها و مهارت های خود در زمینه های ارتباط قردی، درمان درد و معالجه بیماران ثابت کنند. آن ها باید بتوانند بیماران را ارزیابی و بررسی کنند و مهارت های فیزیوتراپی مورد نیاز را داشته باشند.

کسب ویزای تحصیلی کشور بلژیک

تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک با کسب ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر می باشد. ویزای تحصیلی کشور بلژیک به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود و متقاضیانی که قصد دارند بیش از سه ماه در کشور بلژیک مشغول به تحصیل شوند می بایست اقدام به کسب ویزای تحصیلی بلدن مدت کنند. دانشجویان برای کسب ویزای تحصیلی کشور بلژیک می بایست مدارکی چون فرم های تکمیل شده، مدارک شناسایی، مدارک پزشکی، مدارک تحصیلی، پاسپورت، عکس، نامه پذیرش دانشگاهی و همچنین بیمه درمانی ارائه دهند.

در صورتی که هموطنان عزیز مایل به کسب ویزای تحصیلی و یا سایر ویزاهای کشورهای پیشرفته باشند، می توانند برای کسب اطلاعات و شروع پروسه مهاجرت به کشورهای خارجی با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *