ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در سنگاپور

رشته فیزیوتراپی در سنگاپور

یکی از کشورهای شمال خط استوا که بسیار ثروتمند و توسعه یافته محسوب می شود کشور سنگاپور است که بالغ بر 5 میلیون و 630 هزار نفر جمعیت دارد. سنگاپور دارای اقتصاد قدرتمند و نظام آموزشی با کیفیت می باشد و از این جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در سنگاپور مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. با توجه به اقتصاد آزاد و پویا و بازار رقابتی این کشور مهاجرت و سرمایه گذاری در سنگاپور بسیار سودآور و ایده آل خواهد بود. زیرا از لحاظ شاخص میزان فساد نیز در کنار کشورهای سالم جهان قرار می گیرد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به سنگاپور نگارش شده است.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در سنگاپور در 2022

به طور کلی تحصیل در کشور سنگاپور به زبان انگلیسی صورت می گیرد و تسلط به این زبان از طریق ارائه مدارک آیلتس آکادمیک با نمره بالا اهمیت زیادی دارد. تحصیل در دوره کارشناسی در این کشور 4 سال به طول می انجامد و تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال طول می کشد. برخلاف برخی کشورهای آسیایی که دوره دکتری در آن ها 2 الی 3 سال زمان می برد در سنگاپور تحصیل مقطع دکترا حداقل 4 سال الی 5 سال به طول می انجامد. این کشور به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تحقیقات جهانی و نوآوری در زمینه علم پزشکی و فیزیوتراپی شناخته می شود.

برای افرادی که تسلط به زبان انگلیسی ندارند و در عوض به زبان چینی مسلط هستند و تحصیل در این کشور می تواند به این زبان انجام شود. با توجه به کیفیت زندگی ارائه شده در سنگاپور، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بالاتر از سایر کشورهای آسیایی می باشد. اما در مقایسه با کشورهای آمریکایی و انگلستان ارزان تر است. نظام آموزشی این کشور متمدن به دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم می شود. دانشجویان امکان دریافت بورسیه تحصیلی در صورت دارا بودن رزومه مطلوب را دارند. افرادی که با ویزای تحصیلی این کشور وارد سنگاپور می شوند می توانند در صورت 5 سال اقامت با پرداخت مالیات و بدون سابقه کیفری تابعیت سنگاپور را اخذ کنند.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در سنگاپور

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در سنگاپور

فرصت های تحصیلی بسیاری برای متقاضیان در سنگاپور وجود دارد و تحصیل رشته فیزیوتراپی در سنگاپور در دانشگاه های دولتی یا خصوصی امکان پذیر است. در صورت کل 34 دانشگاه در این کشور وجود دارد که از آن ها فقط 6 دانشگاه دولتی می باشند. اما این کشور 2 دانشگاه برتر در سطح جهانی دارد:

  • دانشگاه فنی نانیانگ (NTU)
  • دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)

اکثر رشته های تحصیلی در تمام مقاطع دانشگاهی در این دو دانشگاه معتبر و بین المللی که اکثراً دانشجویان خارجی در آن مشغول به تحصیل هستند ارائه می شود. میزان هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی 22000$ الی 43000$ (دلار آمریکا) در رشته های غیرپزشکی برآورد می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های غیرپزشکی از 22000$ الی 35500$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در رشته فیزیوتراپی در سنگاپور از 40000$ (دلار آمریکا) شروع می شود و تا 50000$ (دلار آمریکا) در دانشگاه های خصوصی می رسد. به طور کلی سنگاپور برای تحصیل و زندگی کشور گران شناخته می شود که تمکن مالی کافی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخذ ویزای تحصیلی برای رشته فیزیوتراپی در سنگاپور

اولین مرحله برای اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه های سنگاپور در رشته فیزیوتراپی دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی این کشور است. ویزای دانشجویی بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه ها برای متقاضیان صادر می شود. پس از اخذ پذیرش دانشجو حداکثر 2 هفته زمان دارند تا درخواست ویزای تحصیلی خود را به اداره مهاجرت سنگاپور (ICA) تحویل دهند. مدارک زیر از اسناد مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی رشته فیزیوتراپی در سنگاپور می باشد که با نظر به شرایط متقاضیان می تواند تغییر کند:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های سنگاپور
  • اصل و کپی مدرک دیپلم همراه با ترجمه رسمی
  • گذرنامه معتبر همراه با کپی و اعتبار 6 ماهه
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست Eform 16
  • اثبات تمکن مالی از طریق گواهی حساب بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت پزشکی متقاضی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سنگاپور یا درباره هزینه تحصیل و زندگی در سنگاپور با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *