ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در سوئد

رشته فیزیوتراپی در سوئد

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در سوئد به دلیل بازار کار خوب این رشته و سطح درآمدی مطلوب شاغلین از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در سوئد است. تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور سوئد حدود 4 سال طول می کشد و دانشجویان در طی این مدت با آموزش های تئوری و کاربردی آشنا شده و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار سوئد را به دست می آورند. ما قصد داریم تا در این مقاله قصد آن داریم که ابتداء شرایط و الزامات تحصیل و کار در رشته فیزیوتراپی در سوئد را شرح دهیم. سپس در ادامه به این سوالات پاسخ دهیم:

  • شرایط بازار کار فیزیوتراپی در سوئد چگونه است؟
  • میزان درآمد فیزیوتراپ ها در سوئد به چه نحوی است؟
  • مدارک لازم برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی سوئد چیست؟
  • شرایط درخواست ویزای کار سوئد چیست؟

برای اخذ اطلاع بیشتر درباره انواع روش های مهاجرت به سوئد و شرایط هر کدام در سال 2023 با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره کشور سوئد

سوئد، با نام رسمی پادشاهی سوئد، کشوری شمالگانی یا اسکاندیناویایی در شمال اروپا است. این کشور اروپایی به لحاظ وسعت سومین کشور بزرگ در شمال اروپا با مساحتی بالغ بر 174000 مایل مربع (معادل 450000 کیلومتر مربع) است. این کشور شمال اروپایی با کشورهای نروژ و فنلاند مرز مشترک دارد و از طریق تونل- پل دور زننده Oresund به دانمارک متصل می شود. سوئد با جمعیت 9.6 میلیون نفری خود، یکی از پر جمعیت ترین کشورها در قاره سبز محسوب می شود. در حال حاضر، در حدود 85% از جمعیت کشور سوئد در نواحی شهری این کشور واقع در مناطق جنوبی ساکن هستند.

پادشاهی سوئد به صورت یک سلطنت مشروطه در قالب دموکراسی پارلمانی دولت و یک اقتصاد بسیار توسعه یافته سازماندهی شده است. سوئد کشوری ثروتمند است و به لحاظ درآمد سرانه در رده هشتم جهانی، از نظر شاخص دموکراسی در رده دوم و از لحاظ شاخص توسعه انسانی نیز در رتبه هفتم دنیا قرار می گیرد. همچنین، این کشور بر اساس شاخص زندگی بهتر 2013 OECD در رتبه دوم و از حیث شاخص رونق اقتصادی 2013 OECD در مرتبه چهارم جهان است.

معرفی رشته فیزیوتراپی در سوئد

فیزیوتراپیست ها در سوئد معمولا به عنوان پزشکان درمانگری هستند که درمان بدنی یا فیزیکال را به بیماران دچار آسیب عضلانی، مفصلی یا اسخوانی به منظور احیای عملکردی، کاهش درد و پیشگیری از معلولیت جسمی ارائه می دهند. در ضمن فیزیوتراپیست ها شرایط و سوابق بیمار را بررسی می کنند تا بتوانند درمان بدنی لازم را برای آن ها تجویز کنند. پس بنابراین آن ها حق برنامه ریزی و توسعه برنامه های درمانی مکتوب را بر پایه ارزیابی حاصل از داده ها و سوابق بیمار را دارند. فیزیوتراپیست ها همچنین مسئولیت آموزش، انگیزه دهی و ارزیابی عملکردی بیماران خود را برای انجام انواع فعالیت ها و حرکات بدنی بر عهده دارند. در آخر، فیزیوتراپیست ها برای انجام کار مربوطه در کشور سوئد نیازمند مجوز دولتی یا State License می باشند.

شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در سوئد در 2023

در جدول زیر می توان تاثیر فاکتورهای مختلف بر روی میزان درآمد فیزیوتراپ های سوئدی در سال 2023 را مشاهده کرد:

سابقه کاردرصد افزایش درآمد
0-2 سال=
2-5 سال%35
5-10 سال%20
10- 15 سال%16
15-20 سال%14
بالای 20 سال%19
مدرک تحصیلیدرصد افزایش درآمد
دیپلم=
کارشناسی37+%
کارشناسی ارشد28+%
جنسیتدرصد افزایش درآمد
زن=
مرد12+%
بخشدرصد افزایش درآمد
خصوصی=
دولتی24+%

کشور سوئد دارای حداقل دستمزد قانونی نیست. با این همه، دستمزدها در سوئد با قراردادهای جمعی بین کارفرماها و اتحادیه های کار تعیین می شود. در واقع، در حدود 90% از کارگران در سوئد شامل اعضای غیر اتحادیه ای تحت حمایت قراردادهای کار قرار دارند. این قراردادها سطوح دستمزدها و شرایط کار در کشور سوئد را معین می کند. اما به طور متوسط، سوئدی ها در سال حدود 1644 ساعت کار می کنند و دارای 25 روز تعطیلی در سال می باشند.

شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در سوئد

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در سوئد

بخشی از محبوبیت سوئد را می توان به سیستم آموزشی برتر این کشور نسبت داد که همه ساله باعث جذب حداکثری دانشجویان برای تحصیل در این کشور می شود. در این میان، بازار کار بسیار مناسب رشته فیزیوتراپی در سوئد با درآمد سطح بالا و کفیت زندگی خوب باعث شده است که افراد بسیاری به دنبال تحصیل این رشته در سوئد باشند. رشته فیزیوتراپی به عنوان یک برنامه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس توسط اکثر دانشگاه های سوئدی به دانشجویان ارائه می شود. از جمله دانشگاه های برتر سوئدی ارائه دهنده این برنامه تحصیلی، دانشگاه لوند است. بر این اساس، مدارک لازم برای اخذ پذیرش سوئد در رشته فیزیوتراپی به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی
  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
  • مدرک زبان انگلیسی آزمون IELTS با نمره حداقل 6.5 و نمره آزمون TOEFL برگه ای 575 و iBT در حدود 90
  • انگیزه نامه (SOP)
  • رزومه متقاضی یا (CV)
  • توصیه نامه (LOR)

مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در سوئد

از جمله مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در سوئد می توان به سطح بالای درآمد فیزیوتراپیست ها در این کشور اشاره نمود. در واقع بازار کار فیزیوتراپیست ها به دلیل نیاز بازار و نیز میانگین سطح درآمدی بالا از شرایط مطلوبی برخوردار است. میانگین درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور سوئد چیزی در حدود SEK425100 (کرون سوئد) یعنی، SEK204 (کرون سوئد) در ساعت می باشد. همچنین نرخ بیکاری در سوئد پایین است پس فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی دانشگاه های سوئد برای کاریابی در این کشور مشکلی نخواهند داشت:

نرخ بیکاری در سوئد در سال 2022نرخ بیکاری در سوئد در سال 2023
%8.8%8.2

از دیگر مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در سوئد می توان به اجازه کار دانشجویی اشاره نمود. در واقع دانشجویان در این کشور، حتی اگر تابعیت اتحادیه اروپا را نداشته باشند نیز تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. به این ترتیب قادر خواهند بود ماهانه بالای 150€ (یورو) درآمد داشته باشند. دانشجویان همچنین پس از فارغ التحصیلی در رشته فیزیوتراپی تا 1 سال اجازه دارند همچنان اقامت سوئد را داشته باشند و دنبال کار بگردند.

شرایط مهاجرت فیزیوتراپ ها به سوئد

فیزیوتراپ ها برای کسب صلاحیت به منظور مهاجرت به سوئد نیازمند داشتن پیشنهاد کاری یا Job Offer ازسوی کارفرمای سوئدی هستند. به عبارتی دیگر، شرط اصلی اخذ ویزای کار سوئد برخورداری از پیشنهاد کاری است و کارفرما از طرف متقاضی مسئول رسیدگی به امور استخدام و درخواست مجوز کار است. بنا بر قانون سوئد، ویزای کار سوئد با اعتبار 2 ساله مخصوص متقاضیان کشورهای خارجی است که مایل به کار و اقامت در این کشور برای مدت بیش از 3 ماه می باشند.

از امتیاز این ویزا علاوه بر کسب اقامت اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شینگن، می توان به همراه آوردن اعضای خانواده را نیز اشاره کرد. اما پس از دریافت تاییدیه اداره کار سوئد توسط کارفرما، شما می توانید به استناد این مجوز کار اقدام به اخذ ویزای کاری سوئد نمایید. برای این کار، شما بایستی مدارک مورد نیاز زیر را تهیه و در اولین فرصت ممکن به سفارت سوئد در تهران تحویل دهید:

  • پاسپورت معتبر/ مدارک شناسایی
  • قرارداد کاری با حداقل درآمد ناخالص ماهیانه SEK13000 (کرون سوئد)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار سوئد (فرم شماره 149011)
  • تاییدیه مجوز کار توسط اداره کار سوئد
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت در سوئد
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا تا SEK2000 (کرون سوئد)

سوئد کشوری با بالاترین سطح استاندارد زندگی و سیستم رفاه عمومی است که همه ساله میزبان هزاران مهاجر خارجی از جمله شاغلین در رشته فیزیوتراپی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه موفق چندین ساله و با اتکاء بر دانش و سابقه کار پرسنل خود، آمادگی ارایه مشاوره های تخصصی در این زمینه مهاجرتی خاص می باشد.

پرسش های متداول درباره رشته فیزیوتراپی در سوئد

برخی از سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیوتراپی در سوئد عبارت است از:

  • چرا تحصیل در رشته فیریوتراپی در سوئد از سوی دانشجویان انتخاب می شود؟ به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی، نیاز بازار کار و درآمد ایده آل در سوئد، تحصیل فیزیوتراپی مورد استقبال قرار گرفته است.
  • موارد مورد نیاز برای تحصیل فیزیوتراپی در سوئد چیست؟ از مدارکی که در باب تحصیل فیزیوتراپی در سوئد حائز اهمیت است مدارکی نظیر مدرک زبان انگلیسی، مدارک تحصیلی پیشین، توصیه نامه و انگیزه نامه می باشد.
  • بیشترین میزان درآمد فیزیوتراپ مربوط به کدام بخش است؟ بیشترین میزان درآمد مختص به آقایان در بخش خصوصی می باشد. میانگین درصد افزایش درآمد 12% است.
  • مهاجرت فیزیوتراپ ها به سوئد چگونه است؟ فیزیوتراپ ها در خصوص مهاجرت کاری می بایست از پیشنهاد کاری برخوردار بوده و دانش زبان داشته باشند. اعتبار این ویزا 2 ساله است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *