ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در صربستان

رشته فیزیوتراپی در صربستان

رشته فیزیوتراپی در صربستان یک برنامه تخصصی 3 ساله با 180 ECTS می باشد که توسط دانشکده پزشکی بلگراد به دانشجویان ارائه می شود. صربستان عضوی از معاهده آموزش عالی اروپایی یعنی فرآیند بلونیا می باشد و برای انطباق برنامه های آموزشی خود با استاندارد آموزشی اروپایی از سیستم انتقال واحد اروپایی یا ECTS استفاده می کند. بنابراین، متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل در این کشور می توانند از مدارک دانشگاهی معتبر صربستانی بهره مند شوند. از دیگر مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور صربستان هزینه تحصیل و زندگی پایین، امکان کار نیمه وقت دانشجویی و نیز اخذ بورسیه تحصیلی را می توان نام برد. ما در این مقاله که با کوشش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به دنبال بررسی و تحلیل همه جانبه دلایل و شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور صربستان هستیم.

دلایل تحصیل فیزیوتراپی در صربستان 2022

فیزیوتراپی رشته ای آینده دار و پرمتقاضی در صربستان است که هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به رقابت می پردازند. فیزیوتراپ ها در صربستان از بازار کار خوب و پر سودی نیز برخوردارند و برای انجام این کار در صربستان می توانند با اخذ مدرک لیسانس وارد بازار کار صربستان شوند. اما همانطوری که قبلا هم بیان شد دانشگاه های صربستان همانند دانشگاه بلگراد و نوی ساد در صربستان از جمله دانشگاه هایی می باشند که به ارائه برنامه فیزیوتراپی در صربستان می پردازند. اما چرا صربستان؟

شما در سال 2022 با تحصیل در صربستان می توانید از هزینه تحصیل مقرون به صرفه و ارزان دانشگاه های این کشور بهره مند شوید. علاوه بر این تحصیل در صربستان می تواند امتیازات مختلفی همانند امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی مختلف یا فاندهای تحصیلی را برای شما به همراه داشته باشد. ازهمه مهمتر اینکه صربستان رسما به عضویت فرآیند بلونیا درآمده است و نیز از سیستم انتقال واحد اروپایی (ECTS) تبعیت می کند و مدارک تحصیلی این کشور از اعتبار بین المللی برخوردار است. پس بنابراین شما با تحصیل فیزیوتراپی در صربستان می توانید از مدرک معتبری برخوردار شوید.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در صربستان

سیستم آموزش عالی صربستان به تبعیت از استانداردهای آموزشی اروپایی دارای 3 سیکل لیسانس و فوق لیسانس و دکتری می باشد. هر کدامیک از این دوره ها شرایط و نیازمندی های خاص خود را دارند. برنامه تحصیلی فیزیوتراپی از جمله برنامه های تحصیلی دانشگاه های صربستانی است. همه ساله دانشگاه های این کشور متقاضیان صلاحیت دار را از بین سایر داوطلبین گزینش کرده و در یکی از مقاطع تحصیلی زیر ثبت نام می کنند:

  • مقطع لیسانس: لیسانس BSc در حقیقت سیکل اول تحصیلات عالی در صربستان و برابر 180 ECTS می باشد. مدت زمان اتمام این مقطع تحصیلی در حدود 3 سال است. دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در رشته فیزیوتراپی در صربستان می توانند با مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و نیز مدرک مهارت زبان انگلیسی صلاحیت پذیرش خود را احراز کرده و در این کشور ادامه تحصیل دهند.
  • مقطع فوق لیسانس: این مقطع با عنوان MSc در واقع سیکل دوم تحصیلات عالی و برابر 240 ECTS اروپایی است و دانشجویان فیزیوتراپی این مقطع را در عرض 2 سال به پایان می رسانند. شرط ورود به این مقطع برای دانشجویان خارجی داشتن مدرک لیسانس معتبر و شرکت در آزمون های ورودی است.
  • مقطع دکتری (PhD): سیکل آخر و سوم برابر با 300 ECTS مربوط به مقطع دکتری یا PhD می باشد و شرط پذیرش در این مقطع تحصیلی داشتن مدرک فوق لیسانس و ریزنمرات مربوطه و نیز گذراندن آزمون های ورودی می باشد. این مقطع تحصیلی با دفاع از رساله پژوهشی و اخذ نمره قبولی به .اتمام می رسد

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در صربستان

مدارک لازم برای پذیرش رشته فیزیوتراپی در صربستان

متقاضیان تحصیل رشته فیزیوتراپی در صربستان بایستی دو نکته مهم را مدنظر قرار دهند که فقط دو دانشگاه بلگراد و نوی ساد ارائه دهنده برنامه فیزیوتراپی در صربستان هستند. از این روی پذیرش در این برنامه تحصیلی با محدودیت مواجه است. ثانیا، تحصیل فیزیوتراپی در این دو دانشگاه صرفا به زبان صربستانی انجام می شود و از این نظر، شما قبل از درخواست پذیرش می بایست در دوره زبان صرب شرکت و مدرک لازم را اخذ نمایید. اما واجدین شرایط تحصیل در صربستان بایستی مدارک زیر را برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان آماده کنند:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای تحصیلی صربستان
  • کپی مدارک تحصیلی دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر بین المللی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی مدارک هویتی متقاضی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت و زندگی در صربستان
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا صرب
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • CV یا رزومه

شرایط کار فیزیوتراپیست ها در صربستان

بازار کار صربستان دارای شرایط خاص خود است و با بقیه کشورهای اروپایی متفاوت است. مطابق قانون کار صربستان، ساعات کاری کارکنان در این کشور اروپایی تا حداکثر 40 ساعت در هفته می باشد. بر این مبنا، هفته کاری صرب ها 5 روز طول می کشد. با توجه به شرایط کار در صربستان، اضافه کاری در صربستان مجاز است اما شما نمی توانید بیش از 12 ساعت در روز را شامل اضافه کاری، کار کنید. تعطیلات رسمی در صربستان 20 روز کاری است و مرخصی ها بنا به تشخیص کارفرما به کارکنان اعطا می شود.

شرایط اخذ ویزای کار صربستان برای فیزیوتراپیست ها

شما به عنوان فیزیوتراپیست می توانید با اخذ شرایط درخواست ویزای کار صربستان متقاضی انجام کار فیزیوتراپی در صربستان باشید. شما به عنوان متقاضی کار فیزیوتراپی در صربستان به طور همزمان نیازمند اخذ ویزای کار و ویزای اقامت موقتی صربستان می باشید. لازم است بدانید که اداره کار صربستان (NES) مسئول رسیدگی و صدور ویزای کار صربستان می باشد. ویزای کاری صربستان تا حداکثر یک سال معتبر بوده و متقاضیان می توانند با احراز شرایط اولیه ویزای خود را تمدید کنند. مدارک لازم جهت صدور ویزای کار صربستان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • قرارداد کار
  • مدارک هویتی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • ویزای اقامت موقت (کارت سفید)
  • کپی مدارک تحصیلی معتبر
  • کپی مدرک فنی و حرفه ای معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی جهت اقامت صربستان
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزای کار 100€ (یورو)

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا با ارائه مشاوره های برتر در هر زمینه مهاجرتی و اخذ ویزاهای خارجی هموطنان عزیز را تا دست یابی به اهدافشان راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *