ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در عمان

رشته فیزیوتراپی در عمان

اطلاع از شرایط کار و تحصیل رشته فیزیوتراپی در عمان برای متقاضیانی که تصمیم دارند در این زمینه در دانشگاه های عمان تحصیل کنند الزامی می باشد. در طول سال های اخیر به دلیل پیشرفت چشمگیر کشورهای حوزه خلیج فارس ایرانیان زیادی برای کار و تحصیل به این کشورها مهاجرت می کنند. یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان کشور عمان می باشد. زیرا در این کشور دانشگاه های معتبر وجود دارد و سطح آموزشی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت تخصصی در زمینه مهاجرت در مقاله پیش رو تصمیم دارد اطلاعاتی در باب تحصیل رشته فیزیوتراپی در عمان در اختیار متقاضیان قرار دهد. اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور عمان را دارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در عمان 2022

مهاجرت تحصیلی به عمان یکی از روش های رایج برای مهاجرت و اقامت در این کشور می باشد. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور عمان را دارند باید بدانند که در این کشور قوانین و شرایطی برای تحصیل وضع شده است. سیستم و نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه های این کشور پیشرفته می باشد و تمامی آموزشات مطابق با استانداردهای بین المللی ارائه می شود.

بیشتر دانشگاه و کالج های عمان با دانشگاه هایی در کانادایی، آمریکایی و اروپایی ارتباط دارند. به همین دلیل امکان دانشجویان می توانند در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل باید مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه نمایند. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های عمان باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. پس از آن باید دانشجو اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. برای دریافت ویزا تحصیلی عمان لازم است فرد مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان مصاحبه ارائه نماید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در عمان

 هزینه های رشته فیزیوتراپی در عمان

یکی از سوالات متداول دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل رشته فیزیوتراپی در عمان را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. همچنین دانشجویان باید در هر ترم علاوه بر پرداخت شهریه تحصیلی هزینه های ثبت نام را نیز بپردازند. یکی از مزایا دانشگاه های عمان این است که دانشجو می تواند شهریه را به صورت ترمی یا ساعتی پرداخت نماید. به طور میانگین می توان گفت دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های عمان باید سالیانه 4700$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند و دانشجو باید پیش از ورود به دانشگاه مبلغ 260$ (دلار آمریکا) بابت بیعانه بپردازد.

متقاضیان باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی در کشور عمان را در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی با توجه به منطقه اقامت و سبک زندگی دانشجو متغییر می باشد. اما به طور میانگین افراد باید برای زندگی دانشجویانی در کشور عمان ماهانه مبلغی بین 500$ تا 600$ (دلار آمریکا) در نظر بگیرید. برای اطلاع از ریز هزینه های زندگی در عمان پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در عمان را با دقت مطالعه نمایید.

بازار کار فیزیوتراپی در عمان

در رابطه با بازار کار رشته فیزیوتراپی در عمان می توان گفت، دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواستشان وجود دارد. متقاضی باید با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری و ارائه مدارک مورد نیاز به اداره کار این کشور مجوزهای لازم را دریافت کرده و مشغول به کار شود. متقاضیانی که در سایر دانشگاه های دنیا تحصیل کرده اند، مدارک تحصیلی آن ها معادل سازی خواهد شد و در صورت نیاز باید در دوره های در نظر گرفته شده شرکت نمایند. برای کار در کشور عمان نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا لازم است متقاضی از کارفرما یا موسسه ای در این کشور دعوت نامه شغلی کسب نماید.

پس از اخذ دعوت نامه شغلی لازم است اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری عمان را انجام دهید. ویزای کار در این کشور به 2 صورت ویزای استخدام و ویزای استخدام قراردادی صادر می شود. با مطالعه مقاله ویزای کار عمان اطلاعات کاملی در این خصوص کسب خواهید کرد. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تحصیل و کار رشته فیزیوتراپی در عمان کسب کردید. پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم برای تحصیل یا کار در کشور عمان با متخصصین در این حوزه مشورت کرده و اطلاعات کاملی به دست آورید. مشاورین حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آمادگی دارند تا اطلاعات لازم را در رابطه با مهاجرت به عمان در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *