ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در فرانسه

رشته فیزیوتراپی در فرانسه

رشته فیزیوتراپی در فرانسه در سال های اخیر بین دانشجویان و متقاضیان بین المللی به یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی تبدیل شده است. در این کشور، دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر بی شماری وجود دارند و هر ساله متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف اقدام به ورود به دانشگاه های کشور فرانسه می کنند. اشتغال و تحصیل در رشته فیزیوتراپی در فرانسه دارای شرایط خاصی می باشد و متخصصان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به شما عزیزان در زمینه تحصیل و کار رشته فیزیوتراپی در فرانسه اطلاعات کامل و مورد نیاز را ارائه دهند.

کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپایی می باشد و متقاضیان با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور می توانند در کشورهای مختلف دنیا شغل های مناسبی پیدا کنند و مشغول به کار شوند. با ما همراه باشید تا با رشته فیزیوتراپی در فرانسه بیشتر و بهتر آشنا شوید. از طریق این مقاله به سوالات علاقه مندان و متقاضیان شامل موارد زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • میانگین درآمد و ساعت کاری فیزیوتراپیست ها در فرانسه به چه صورت است؟
  • چگونه و با چه مدرکی می توان صلاحیت کار در رشته فیزیوتراپی در کشور فرانسه را بدست آورد؟
  • شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای متقاضیان این رشته در فرانسه چگونه است؟

کار در رشته فیزیوتراپی در فرانسه در 2023

در فرانسه، مأموریت اصلی فیزیوتراپیست ها توانبخشی بیماران می باشد. آنها ویژگی های جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد بیمار را در تمام سنین زندگی در نظر می گیرند. فیزیوتراپیست ترازنامه را در چارچوب یک نسخه پزشکی تهیه می کند که شامل تشخیص و اهداف مراقبت و همچنین انتخاب اقدامات و تکنیک های درمانی می شود که به نظر مناسب ترین آنها می رسد.

آن ها با بیماران در هر سنی کار می کنند و به صورت دستی و با تجهیزات پزشکی کار می کنند. این حرفه شامل توانبخشی تقریباً کلیه شرایط پزشکی است. در سال 2023 بیماران می توانند در مراکز درمانی مختلف مانند بیمارستان ها، مراکز مراقبت های اولیه و کلینیک های خصوصی به فیزیوتراپی دسترسی پیدا کنند.

توانایی های لازم برای فیزیوتراپی در فرانسه

در فرانسه، مراجعه به متخصصان از جمله فیزیوتراپیست فقط در صورت بازپرداخت سیستم مراقبت های بهداشتی توسط بیمار از طرف پزشک عمومی خود به متخصص ارجاع می شود. شهروندان ممکن است بدون مراجعه به پزشک عمومی خود به هر متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنند. اما اگر این کار را انجام دهند، بازپرداخت کمتر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که دسترسی مستقیم به فیزیوتراپی در فرانسه مجاز نیست. فیزیوتراپیست باید از توانایی جسمی خوبی برخوردار باشد تا بتواند بیماران گوناگون را با داشتن دردهای مختلف معالجه کنند. همچنین در رشته فیزیوتراپی در فرانسه مهارت های بین فردی خوبی برای آموزش، ایجاد انگیزه و تشویق بیماران لازم می باشد. علاوه بر این، آنها باید یک مدیر خوب باشند تا بتوانند فعالیت خود را برای معالجه بیماران مختلف در طول روز کاری سازمان دهند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

همانطور که می دانید، برای مشغول به کار شدن در کشور فرانسه در زمینه فیزیوتراپی، متقاضیان باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. جهت تبدیل شدن به یک فیزیوترپیست در کشور فرانسه، متقاضیان علاوه بر مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر، نیاز به کسب مجوز کار فیزیوتراپی از دولت این کشور خواهند داشت. در کشور فرانسه بیش از 40 موسسه و مرکز تحصیلی معتبر جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی وجود دارد. هر ساله بیش از سه هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه می باشند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی در کشور فرانسه

کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی از دانشگاه های کشور فرانسه 4 سال به طول می انجامد. اولین سال تحصیلی، به عنوان سال مشترک و یا عمومی شناخته می شود و دروس دانشجویان شامل موضوعات پزشکی مانند پزشکی عمومی، ادنتولوژی، داروسازی، مامایی و فیزیوتراپی می شود. پس از اتمام اولین سال تحصیلی در زمینه فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور فرانسه، دانشجویان در دومین سال تحصیلی خود در آزمون رقابتی شرکت می کنند.

نتیجه آزمون مشخص کننده زمینه تحصیل آن ها خواهد بود و این امر با در نظر گرفتن امتیاز دانشجویان و علاقه آن ها صورت می گیرد. دانشجویان دوره های فیزیوتراپی پس از اتمام اولین سال تحصیلی خود وارد یک دوره سه ساله می شوند. فیزیوتراپیست ها از آناتومی انسانی و بیومکانیک آن آگاهی کاملی دارند. زمینه تحصیل آن ها تا سیستم های تنفسی، قلبی عروقی، اسکلتی عضلانی و عصبی گسترش می یابد. این مطالعات بر روی آسیب شناسی برای همه این سیستم ها، درمان های جراحی و فیزیوتراپی پزشکی آنها تمرکز دارد. بطور کلی دو مسیر متفاوت برای ورود به خاک فرانسه برای تحصیل فیزیو تراپی وجود دارد. اول اینکه با ویزای دوره زبان به این کشور ورود نمود و پس از کسب مدرک b2 زبان در خاک کشور فرانسه برای دانشگاه اپلای نمود  یا اینکه مدرک زبان را در ایران کسب نمود و مستقیما از خاک ایران پروسه اپلای انجام گردد. هر شخص با توجه به اولویت ها و محدودیت های فردی خود میتواند یکی از این دو مسیر را انتخاب نماید.

حوزه فعالیت رشته فیزیوتراپی در فرانسه

به طور کلی، مشغول به کار شدن در زمینه فیزیوتراپی در کشور فرانسه در هر 2 بخش خصوصی و عمومی امکان پذیر می باشد. سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه بدون توجه به سن، درآمد و وضعیت پزشکی، مراقبت های بهداشتی را برای همه ساکنان فرانسه انجام می دهد. لازم به ذکر است که فیزیوتراپیست برای هر یک از نیازهای توانبخشی زیر به جامعه خدمت می کند:

  • ماساژ
  • تخلیه لنف
  • تنفس
  • توانبخشی ورزشی
  • توانبخشی حرکات حسی
  • اختلالات تعادل
  • اختلالات سیستم عضلانی اسکلتی
  • توانبخشی عصبی

مهاجرت به کشور فرانسه

مهاجرت به کشور فرانسه همانند سایر کشورهای دنیا با کسب ویزای تحصیلی، ویزای کاری، سرمایه گذاری و کارآفرینی، تاسیس کمپانی و یا ازدواج امکان پذیر می باشد. دانشجویانی که قصد دارند جهت تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور فرانسه از طریق ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت به فرانسه کنند، می بایست از دانشگاه مورد نظر خود قبولی کسب کنند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

علاوه بر این، متقاضیانی که مدرک دانشگاهی فیزیوتراپی خود را از دانشگاه های خارجی کسب کرده و قصد دارند با کسب ویزای کاری فرانسه به این کشور مهاجرت کنند و در زمینه فیزیوتراپی مشغول به تحصیل شوند، می بایست به موسسات کاریابی معتبر در کشور فرانسه مراجعه کند و پس از یافتن شغل مناسب، فرم های درخواست ویزای کاری خود را به سفارت کشور فرانسه در کشور مبدا ارائه دهند و منتظر نتیجه درخواست باشند. در صورتی که شما عزیزان مایل به کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین آسیایی هستید، می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار درباب رشته فیزیوتراپی در فرانسه

متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در فرانسه با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • شرایط کار فیزیوتراپی در فرانسه چیست؟ افراد متقاضی باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشند و مدرک تحصیلی خود را در مراکز معتبر معادل سازی کنند.
  • شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه چیست؟ طول این دوره 4 سال به طول می انجامد که به زبان فرانسوی می باشد.
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته فیزیوتراپی چیست؟ تکمیل فرم درخواست، ارائه مدارک تحصیلی، تسلط به زبان فرانسوی و پرداخت هزینه دانشگاه.
  • شرایط ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ مدارک تحصیلی پیشین، پرداخت هزینه تحصیلی، گواهی تمکن مالی و پرینت حساب.
4.5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در فرانسه

  1. مهتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    شهریه دانشگاه ها برای این رشته چقدره ؟با دیپلم و معدل سالهای دبیرستان بالای 18 و تسلط به زبان انگلیسی ایا امکان بورسیه برای مقطع کارشناسی دانشگاه های فرانسه هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این رشته در دانشگاه های مختلف ارائه می شه و بالاترین مبلغ 7500$ (دلار) هست.
      بورسیه تحصیلی به عملکرد شما در دانشگاه بستگی داره.
      در صورتی که تمایل به استفاده از بورسیه های کامل دارید، تحصیل در ایتالیا می تونه گزینه بهتری برای شما باشه.

  2. سارا گفت:

    سلام. در کشور فرانسه ایا دانشگاهی رشته کارشناسی ارشد فیزبوتراپی را ارائه میده؟ اگر بله کدام دانشگاه؟
    متشکرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله ارائه میدهند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و در قسمت مهاجرت کشور فرانسه را انتخاب کنید اسامی دانشگاه ها می باشد مطالعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *