ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در فنلاند

رشته فیزیوتراپی در فنلاند

تحصیلات تخصصی در رشته فیزیوتراپی در فنلاند نوعی برنامه مبادلاتی است که از سوی دانشکده های مراقبت های بهداشتی و کار اجتماعی ارائه می گردد. دوره های فیزیوتراپی در فنلاند شامل برنامه های نظری و بالینی است که ممکن است دانشجو بخشی از آنها را در خارج از کشور فنلاند پشت سر بگذارد. هیچ گونه محدودیت شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته وجود ندارد و آنها می توانند با مردمان هر کشوری در سنین مختلف ارتباط برقرار نموده و در راستای درمان بیماران تلاش کنند. مقاله ای که اکنون در حال مطالعه آن هستید، در مورد همین موضوع و توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است.

معادل سازی مدرک فیزیوتراپی در فنلاند

همان طور که مطلع هستید رشته فیزیوتراپی در فنلاند و یا سایر کشورها، جزء رشته های پزشکی محسوب می گردد. به همین جهت از رشته های حساس و مهم تحصیلی به شمار می رود. بنابراین یکی از شرایط مهم برای تحصیل فیزیوتراپی و کار در فنلاند در این زمینه، معادل سازی مدرک فیزیوتراپی در فنلاند است. خوشبختانه مدارک رشته فیزیوتراپی که از سوی دانشگاه های ایران به دانشجویان فارغ التحصیل در کلیه مقاطع اعطا می گردد، از نظر دولت فنلاند مورد قبول می باشد. بنابراین جهت معادل سازی کافی است با در دست داشتن مدارک به شرح ذیل، به اداره معادل سازی مدارک پزشکی فنلاند ( Valvira) مراجعه کنید:

  • ارائه اصل مدرک تحصیلی به صورت ترجمه شده رسمی و همراه با ریز نمرات (مدرک مذکور بایستی به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده باشد)
  • اصل پروانه های اشتغال به کار مانند تاسیس و مسئول فنی به صورت ترجمه شده رسمی
  • ارائه مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی سطح B1 (lower intermediate)
  • پرداخت مبلغ ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه

نکات مربوط به معادل سازی رشته فیزیوتراپی در فنلاند

در بخش قبلی مقاله بیان گردید که برای کار و تحصیل در فنلاند بایستی معادل سازی مدرک فیزیوتراپی انجام گیرد. لازمه این امر ارائه اسناد و مدارکی است که در بخش قبلی به آن اشاره شد. اما نکاتی در این باره وجود دارد که بیان آنها خالی از لطف نیست. مدت زمانی که برای معادل سازی مدرک تحصیلی فیزیوتراپی طول می کشد، 4 ماه بوده و این امر بدون شرکت در آزمون کتبی و شفاهی انجام پذیر است. سطح B1 برای زبان سوئدی یا فنلاندی، سطح پایینی محسوب می گردد و اخذ مدرک آن بسیار آسان خواهد بود. بدین صورت که طی شرکت در دوره های 6 ماهه یادگیری زبان سوئدی، می توان مدرک مورد نظر را اخذ نمود. بنابراین تحصیل رشته فیزیوتراپی در فنلاند مسیر پیچیده ای نخواهد بود.

کارشناسی رشته فیزیوتراپی در فنلاند 2022

مدرک کارشناسی فیزیوتراپی در فنلاند ظرف مدت 3 الی 4 سال قابل دریافت می باشد. به دست آوردن مدرک لیسانس در رشته فیزیوتراپی در فنلاند زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی ایده آلی خواهد بود که شانس دریافت بالاترین درآمد را برای آنان در طول زندگی به ارمغان می آورد. مطالعه دوره های فیزیوتراپی و تحصیل در این رشته، در بر دارنده طیف وسیعی از مهارت ها و تخصص مورد نیاز جهت یاری رساندن به بیماران آسیب دیده در تصادف یا سایر حوادث می باشد که نیاز به توانبخشی دارند.

اغلب فیزیوتراپ ها با اخذ مدرک تحصیلی خود می توانند در مراکز پزشکی اعم از بیمارستان ها، مدارس ورزشی و کلینیک های خصوصی مشغول به کار شوند. دوره های آموزش عالی در دانشگاه ها و دانشکده های عملی مختلف در دسترس محققان و پژوهشگران عالی رتبه است. از آنجایی که دولت فنلاند اقدام به استقرار وزارتخانه هایی نموده که سیاست های فرهنگی و تمدن بین المللی را تقویت می نماید. به همین جهت آشنایی با فرهنگ فنلاند امری دشوار نیست و به آسانی می توان به آن دست یافت.

میزان درآمد شاغلین رشته فیزیوتراپی در فنلاند

میزان درآمد شاغلین رشته فیزیوتراپی در فنلاند

میزان درآمد فیزیوتراپیست ها با میزان تجارب آنها رابطه مستقیم داشته و متغیر است. برای مثال فیزیوتراپیستی که تجربه کاری وی بین 1 الی 3 سال است، به طور میانگین می تواند انتظار دریافت درآمد 40100€ (یورو) را داشته باشد. اما فیزیوتراپیستی که تجربه و تخصص وی به بیش از 8 سال می رسد، طبیعتا درآمد بالایی را دریافت می نماید که معادل 70277€ (یورو) خواهد بود. هر ساعت کار برای یک فیزیوتراپیست در فنلاند می تواند مبلغ 27€ (یورو) برای وی درآمد داشته باشد. بنابراین حقوق و دستمزد رشته فیزیوتراپی در فنلاند می تواند بسیار ایده آل باشد.

مهاجرت به فنلاند در 2022

شرایط مهاجرت به فنلاند برای هر یک از شهروندان اروپایی و غیر اروپایی تفاوت دارد. در واقع اسناد و مدارکی که بایستی ارائه نمایند تقریبا با یکدیگر متفاوت است. برای مثال چنانچه از شهروندان کشورهای غیر اروپایی هستید، باید مدارکی اعم از موارد ذیل ارائه نمایند:

  • گذرنامه دارای مدت اعتبار
  • سند اجازه اقامت
  • گواهی اثبات اشتغال به کار در فنلاند شامل قرارداد همکاری فی مابین متقاضی و کارفرمای فنلاندی
  • اثبات تحصیل در فنلاند شامل نامه پذیرش تحصیلی از مرکز آموزشی یا دانشگاه فنلاندی
  • هویتی همسر و فرزندان مانند شناسنامه و سند ازدواج (در صورت تاهل) را به سفارت تسلیم نمایید

در صورتی که اگر از شهروندان اروپایی باشید، نیازی به ارائه سند اجازه اقامت در فنلاند نخواهید داشت. پس از این که نام فرد خارجی در اداره مهاجرت و جمعیت فنلاند به ثبت رسید و اجازه اقامت صادر گردید، یک کد هویتی یا کد شناسایی برای شما تعیین می گردد. این کد از سوی دفتر ثبت محلی یا اداره امور مالیاتی (در صورت داشتن الزامات مالیاتی) نیز صادر می گردد.

نحوه پذیرش تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

شرکت در آزمون ورودی یکی از شرایط مهم و ضروری جهت ورود به فیزیوتراپی در فنلاند است. هدف از برگزاری آزمون، ارزیابی و سنجش میزان مهارت و تخصص داوطلبان به علاوه مهارت های اجتماعی و انگیزه های وی می باشد. متقاضیان پذیرفته شده موظفند شرایط پزشکی را تکمیل کنند.

اما در برخی موارد، داوطلبان نمرات برابر و یکسانی را اخذ می نمایند. در این حالت گزینش و انتخاب متقاضیان از سه روش زیر انجام می گیرد:

  • نمره آزمون ورودی (حداقل نمره قبولی در گزینش دانشجویان، کسب نمره 30 از 70 است. لذا ضروری است فرد متقاضی کلیه بخش های آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد)
  • دوره قید گردیده در انتخاب اول مندرج در فرم درخواست دانشجو
  • از طریق تکمیل ظرفیت

دوره های رشته فیزیوتراپی در فنلاند

تحصیلات تخصصی در فیزیوتراپی دربرگیرنده مطالعات نظری و آموزش های عملی در زمینه فیزیوتراپی می باشد. در این میان دوره هایی ارائه می گردند که در گروه های چندگانه تخصصی بوده و همراه با تبادل اطلاعات با سایر دانشجویان رشته های مختلف می باشد. دانشجویان برای پذیرش تحصیلی در ترم پاییزه باید تقاضای پذیرش خود را تا پیش از تاریخ 15 می ارسال نموده و جهت ثبت نام در ترم بهاره نیز تا قبل از 15 نوامبر درخواست خود را ارائه دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر است راهنمایی های بیشتری را به صورت مشاوره در اختیار مهاجران قرار دهد که موجب افزایش درصد موفقیت آنان در زمینه مهاجرت به فنلاند می گردد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *