ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در نروژ

رشته فیزیوتراپی در نروژ

رشته فیزیوتراپی در نروژ یکی از بهترین رشته های تحصیلی و کاری به شمار می رود و در بین رشته های موجود در این کشور مورد توجه قرار می گیرد. افرادی که وارد برنامه های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در نروژ می شوند می توانند پس از فارغ التحصیلی و کسب مدرک معتبر از دانشگاه های این کشور شغل مناسبی پیدا کنند و از حقوق و مزایای آن بهره مند شوند. کشور نروژ جزو بهترین کشورهای آموزش رشته فیزیوتراپی به شمار می رود. زیرا دانشگاه های این کشور از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند.

مهاجرت به کشور پیشرفته نروژ از طریق اشتغال، تحصیل، سرمایه گذاری، کارآفرینی، تاسیس کمپانی و همچنین ازدواج امکان پذیر است. مطلع بودن از شرایط تحصیل و کار در رشته فیزیوتراپی در کشور اروپایی نروژ برای متقاضیان این رشته امری ضروری محسوب می شود. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا با ارائه این نوشتار به هموطنان محترم اطلاعات کاملی در زمینه رشته فیزیوتراپی در نروژ در سال 2023 ارائه دهند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در نروژ

تحصیل رشته فیزیوتراپی در نروژ در بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلات عالی در این کشور موجب می شود تا متقاضیان و دانشجویان بین المللی به بالاترین سطح علمی و دانش در زمینه فیزیوتراپی دست یابند. جهت کسب مدرک تحصیلی معتبر در زمینه فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور نروژ، متقاضیان می بایست به مدت 4 سال مشغول به تحصیل در کارشناسی شوند. به یاد داشته باشید که تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز در زمینه فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور نروژ امکان پذیر است. متقاضیان جهت کسب مدرک فوق لیسانس می بایست به مدت 2 سال و جهت کسب مدرک دکتری می بایست حداقل 3 سال در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در دانشگاه مورد نظر مشغول به تحصیل شوند.

دروس رشته فیزیوتراپی در نروژ

در برنامه های تحصیلی رشته فیزیوتراپی در نروژ دانشجویان مفاهیم روانشناسی و همچنین رفلکسولوژی را یاد می گیرند. آن ها از این دانش و همچنین حرکت، تمرینات و توصیه هایی برای کمک به بیماران برای غلبه بر ناتوانی های خود و بهبود کیفیت کلی زندگی استفاده می کنند. برخی از موضوعات تحت پوشش دوره های فیزیوتراپی عبارتند از:

  • تمرین درمانی
  • الکتروتراپی
  • مهارت های حرکتی اساسی کودکان دارای معلولیت
  • درد درمانی
  • بهبودی پزشکی و کینزیولوژی

دانشجویان همچنین نحوه استفاده و تنظیم برنامه های درمانی و انطباق آن ها بسته به نیازهای خاص بیماران را کشف می کنند. فیزیوتراپی شامل بسیاری از مهارت های انسانی است و به شما کمک می کند تا با صبر و فهم و درک بیشتری به انسان ها کمک کنید تا بهبود یابند.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در نروژ

اگر کسی موفق به اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های دولتی نروژ شود باید به زبان نروژی هم مسلط باشد. اما در عوض هیچ شهریه ای پرداخت نمی نماید. در مقابل امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته فیزیوتراپی، پزشکی، حقوق، مهندسی عمران، معماری و غیره به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی نروژ فراهم است. اما این دانشگاه ها رایگان نیستند. شهریه هر کدام از دانشگاه های خصوصی نروژ برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. اما معمولا به شرح ذیل است:

  • کارشناسی: بین 7000€ تا 9000€ (یورو) در سال
  • کارشناسی ارشد: بین 9000€ تا 19000€ (یورو) در سال

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در نروژ

هزینه ثبت نام رشته فیزیوتراپی در نروژ 2023

در دانشگاه های دولتی نروژ در سال 2023 حتی دانشجویان بین اللملی نیز از پرداخت شهریه معاف می باشند. اما ممکن است در برخی از دانشگاه های دولتی لازم باشد تا دانشجویان هزینه های جزئی (35$ الی 65$) پرداخت کنند. این هزینه برای ثبت نام، عضویت در باشگاه دانشجویی و غیره است. همچنین هزینه زندگی در نروژ نیز برای دانشجویان به طور میانگین 2000$ (دلار آمریکا) در ماه است. پس می توان گفت مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ جزو راه های مهاجرتی کم هزینه نیست. البته دانشجویان از حق کار حین تحصیل نیز برخوردار هستند که می توانند تا حدی هزینه های زندگی را پوشش دهند.

دشواری رشته فیزیوتراپی در نروژ

تحصیل رشته فیزیوتراپی در نروژ و ورود به دانشگاه های این کشور جهت شرکت در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی آسان نیست. داشتن انگیزه و صبر جهت تحصیل در این دوره ها ضروری است. زیرا متقاضیان و دانشجویان باید بتوانند مشکلات را برطرف کنند و برای کلیه مشکلات جسمی معالجه را توسعه داده و به کار بگیرند. لیسانس فیزیوتراپی به متقاضیان و دانشجویان بین المللی می آموزد که چگونه افراد و بیماران مبتلا به مشکلات حرکتی ناشی از طیف گسترده ای از اختلالات مفاصل، ماهیچه ها و عصب را ارزیابی، تشخیص و درمان کنند.

همچنین دانشجویان یاد خواهند گرفت که چگونه به افراد کمک کنند تا از صدمات جلوگیری کنند و بدن سالم خود را حفظ کنند. به عنوان یک دانشجوی فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور نروژ، شما از طریق شبیه سازی های برتر و تجربیات عملی یاد می گیرید که چگونه طیف وسیعی از تکنیک های فاقد دارو را برای درمان و جلوگیری از آسیب ها به کار بگیرید. علاوه بر جنبه ورزشی بالا از فیزیوتراپی، فارغ التحصیلان همچنین در نقش هایی تمرین می کنند که به طور قابل توجهی در جامعه وسیع نقش دارند، مانند:

  • مدیریت شرایط عصبی
  • اختلالات حرکتی
  • توانبخشی و بهبودی

بازار کار رشته فیزیوتراپی در نروژ

تحصیل و اشتغال در زمینه فیزیوتراپی در کشور نروژ نیاز به داشتن مدرک زبان نروژی معتبر دارد. بعد از اتمام دوره های تحصیلی و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر کشور نروژ در زمینه فیزیوتراپی، متقاضیان و فارغ التحصیلان می توانند از طیف های متنوعی از گزینه های شغلی فیزیوتراپی و ارتقاء سلامت که در بخش های دولتی و خصوصی و در مراکز خصوصی مانند سازمان های مراقبت های بهداشتی، ورزشی، مدارس، جامعه و اقدامات و فعالیت های خصوصی وجود دارد، بهره مند شوند.

داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه فیزیوتراپی و همچنین مجوز کار BLS جهت ورود به بازار کار فیزیوتراپی در کشور نروژ الزامی است. از مهم ترین وظایف و مسئولیت های یک فیزیوتراپیست در کشور نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزیابی جامع جسمی، روانی، اجتماعی و ایمنی بیماران
  • ایجاد برنامه مراقبت برای ارتقاء عملکرد و ایمنی بیماران
  • برنامه ریزی و ارائه خدمات درمانی فیزیکی ماهرانه و ارزیابی مجدد از وضعیت بیمار و کسب اطمینان از کیفیت مراقبت مطابق مستندات مربوط به سوابق بالینی
  • حفظ و تقویت دانش شخصی و همچنین ارتقاء استانداردهای حرفه ای در فیزیوتراپی
  • ایجاد و اجرای برنامه درمانی
  • آموزش به مشتری و سیستم پشتیبانی از مداخلات و اهداف درمانی
  • نظارت بالینی از دستیاران فیزیوتراپی و تکنسین های درمانی

مهاجرت کاری به کشور نروژ یکی از راه های مهاجرت به نروژ است. ورود به بازار کار رشته فیزیوتراپی در کشور نروژ نیاز به کسب ویزای کاری این کشور دارد. متقاضیانی که قصد دارند با کسب ویزا به کشورهای خارجی مهاجرت کنند و در پیشرفته ترین کشورهای دنیا مقیم شوند، می توانند انجام امور پرونده مهاجرتی خود را به متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *