ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در هند

رشته فیزیوتراپی در هند

امروزه فقط در حدود 5000 فیزیوتراپیست در هندوستان وجود دارد که در رشته فیزیوتراپی در هند به جستجوی کار میپردازند یا مشغول به کار هستند. پیش بینی می شود که برای هر 10000 نفر در هند یک فیزیوتراپیست لازم باشد. به این ترتیب، بازار کار فیزیوتراپیست ها در هندوستان به خاطر کمبود نیرو در این کشور پهناور آسیایی به شدت پر رونق و مطلوب است. از شرایط کار به عنوان فیزیوتراپیست در هند می توان به داشتن مدرک لیسانس در این رشته (BPT) اشاره کرد که در حال حاضر، حدود 300 کالج این برنامه تحصیلی را به دانشجویان خود ارائه می دهند. لازم به ذکر است که مدت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های هندوستانی 4.5 سال است.

هند کشوری در جنوب قاره آسیا است. این کشور به لحاظ مساحت هفتمین کشور بزرگ جهان و دومین کشور پر جمعیت دنیا است. کشور هند توسط اقیانوس هند در جنوب، خلیج فارس در جنوب غربی و خلیج بنگال در جنوب شرقی محصور شده است. همچنین با کشورهای چین، نپال، و بوتان در شمال، و بنگلادش و میانمار در شرق مرز مشترک دارد. از طرف اقیانوس هند نیز این کشور با سریلانکا و مالدیو مجاور است. مقاله پیشرو به نگارش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در هند 2024

بازار کار رشته فیزیوتراپی در هند به واسطه جمعیت بالای این کشور، همواره متقاضی جذب فیزیواتراپیست ها در بیمارستان ها، مراکز توانمند سازی، خانه پرستاران، ادارات خصوصی، خانه های مسکونی و کلینیک ها می باشد. در 2024 کار در هندوستان برای فیزیوتراپیست ها امری کاملا چالش برانگیز اما همچنین سودآور نیز می باشد. برای انجام کار فیزیوتراپی در هند، شما می توانید با دو مدرک لیسانس و فوق لیسانس وارد بازار کار فیزیوتراپی در هند شوید.

شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در هند

شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی در هند

فیزیوتراپی علمی است که به بهبود سوء عملکرد حرکتی کمک کرده و کارکردهای بدنی انسان و سلامتی بهتر را تقویت می کند. رشته فیزیوتراپی شامل ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری و معلولیت از طریق ابزارهای فیزیکی است. در واقع فیزیوتراپیست ها به بازتوانمندسازی بیماران از یک حالت ناتوانی به واسطه نقص ژنتیکی یا در نتیجه تصادف یا بیماری کمک می کنند. از این روی، شما باید دانش کامل و جامعی از آناتومی بدن و اسکلت بندی، عضلات و اعصاب انسان داشته باشید. از دیگر مهارت های فیریوتراپیست ها می توان به مهارت های بین فردی برتر شامل دلسوز بودن، صبوری و توانایی برای درک افراد اشاره کرد.

ویژگی های تحصیل رشته فیزیوتراپی در یک نگاه اجمالی در راستای تحصیل در هند بدین صورت می باشد:

ویژگیجزئیات
بهترین دانشگاه های رشته فیزیوتراپی در هندموسسه فیزیوتراپی در دهلی نو،PGMIR در چاندیگار، کالج پزشکی دولت در ناگ پور، بیمارستان KEM در مومبایی و NIRTAR در اوریسا
شرایط اخذ پذیرشداشتن مدرک دیپلم متوسطه در رشته علوم تجربی
توصیه کارشناسی ماتمرکز و انتخاب تخصص خاص همانند اطفال، پیراپزشکی، ICU یا کاردیولوژی

برترین موسسات آموزشی در رشته فیزیوتراپی در هند

یکی از مهمترنی دلایل دانشجویان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در هند وجود موسسات آموزشی معتبر بین المللی در این رشته تحصیلی می باشد. برای آشنایی بیشتر با موسسات آموزشی در رشته فیزیوتراپی در هند به جدول زیر توجه فرمایید:

برترین دانشگاه های هند در رشته فیزیوتراپیرتبه جهانی دانشگاهخصوصیات
دانشگاه پارول921دانشگاه پارول یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی هند در رشته فیزیوتراپی می باشد.
دانشگاه علوم پزشکی سانجی گاندی555برترین موسسه آموزشی در هند که سالانه بورسیه های دانشجویی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
دانشگاه پزشکی مسیحی617دانشگاه پزشکی مسیحی در هند شرایط پذیرش بسیار ساده ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده است.
دانشگاه سنت جانز447یکی از مهروف ترین موسسات آموزشی خصوصی در هند برای دانشجویان رشته فیزیوتراپی می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه هند در رشته فیزیوتراپی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه هند در رشته فیزیوتراپی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در هند

در هند دوره های فیزیوتراپی در سطوح مختلف تحصیلی در دسترس است. می توان برای دوره های دیپلم، پس از اتمام دوازدهم (علوم) ثبت نام کرد. دوره های DPT برای تولید فیزیوتراپیست های ماهر و حرفه ای طراحی شده است که دانش اصلی علوم درمانی را داشته باشند. در طول DPT، فرد مهارت درمان بیماران دارای ناتوانی و آسیب های جسمی را از طریق فیزیوتراپی، حرکات فیزیکی، ماساژ، تمرینات برای درمان جراحات، بیماری ها و بدشکلی ها می آموزد. پس از اتمام این دوره، می توان مشخصات شغلی استاد، مدیر درمان، دستیار پژوهشی و غیره را دریافت کرد. هزینه تحصیل فیزیوتراپی در هند براساس مقطع و نوع دوره و دانشگاه از 6000INR (روپیه) تا 600000INR (روپیه) متغیر است.

شرایط ویزای تحصیلی هند

از شرایط مهاجرت تحصیلی دانشجویان خارجی به کشور هند، اخذ ویزای تحصیلی هند می باشد. ویزای تحصیلی هند در واقع یک نوع ویزای ورود چندباره یا به اصطلاح Multiple Entry Visa می باشد. مدت اعتبار این ویزا نیز بستگی به دوره تحصیلی شما دارد. مدت ویزا ا نه روز ورودتان به کشور هند بلکه، از زمان صدور آن شروع می شود. از امتیازات ویزای تحصیلی در هند می توان به امکان کار نامحدود دانشجویان خارجی در هندوستان پس از اتمام برنامه های آموزشی آنها اشاره کرد به شرط آنکه آنها پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند.

نحوه درخواست ویزای مذکور به این شرح است که پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظرتان، شما بایستی با مراجعه به سفارت هند و تکمیل فرم درخواست ویزا و تحویل مدارک لازم نسبت به درخواست این ویزا اقدام نمایید. اما مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تحصیلی هند به شرح زیر است:

  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • نامه پذیرش یا admission latter از دانشگاه هند
  • گواهی تمکن مالی جهت پوشش شهریه تحصیلی و هزینه اقامت در هند

مطالب فوق توضیحاتی درباره رشته فیزیوتراپی در هند و شرایط تحصیل و کار در این رشته بود. اگر شما نیز مشتاق اعزام دانشجو به هند هستید اما اطلاعی از شرایط پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به هند و یا هزینه تحصیل در هند ندارید، توصیه می شود که با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین قوانین مهاجرتی هند قرار گیرید.

سوالات متعدد در خصوص رشته فیزیوتراپی در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته فیزیوتراپی در هند پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • طول دوره تحصیل رشته فیزیوتراپی در هند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته فیزیوتراپی در هند به نسبت به شاخه های مختلف این رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
  • برای فیزیوتراپیست شدن در هند باید چه چیزی را بخوانیم؟ متقاضیانی که به دنبال فیزیوتراپیست شدن در هند هستند، باید دوره های فیزیوتراپی را در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در هند دنبال کنند.
4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *