ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در چین

رشته فیزیوتراپی در چین

چین از مقاصد سنتی تحصیل رشته های پزشکی در جهان است و تحصیل رشته فیزیوتراپی در چین به دلیل کیفیت بالای آموزشی از رشته های جذاب محسوب میشود. دوره تحصیل در رشته فیزیوتراپی جزء برنامه های آموزشی اصلی اغلب دانشگاه های چینی می باشد. مدت زمان اتمام این دوره و اخذ مدرک لیسانس فیزیوتراپی در چین در حدود 3 سال است و دانشجویان در این 3 سال می توانند از انواع امتیازات تحصیلی در کشور چین همانند آموزش به زبان انگلیسی، کیفیت بالای تحصیلی، اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف و امکان کار دانشجویی بهره مند شوند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور چین جزء یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی می باشد. تحصیل در این رشته شامل مهارت آموزی در زمینه بهبود و ارتقای سلامت جسمانی و امید آفرینی برای افراد معلول یا آسیب دیده می باشد. بازار کار فیزیوتراپی در کشور چین به دلیل جمعیت بالای این کشور و نیاز روزافزون متقاضیان، از وضعیت مطلوبی برخوردار است و متقاضیان می توانند در مراکز خدمات درمانی دولتی و خصوصی، بیمارستان ها، خانه پرستار، مدارس خاص و غیره کاریابی کرده و مشغول به کار شوند. از شرایط کار فیزیوتراپ ها در کشور چین، داشتن مدرک حداقل کارشناسی و نداشتن سوء پیشینه می باشد. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان عزیز درباره شرایط اعزام دانشجو به کشور چین می باشند.

درباره کشور چین

چین با عنوان رسمی جمهوری خلق چین، در شرق آسیا واقع است و میراث دار یکی از تمدن های باستانی جهان می باشد. جمهوری خلق چین به پایتختی شهر پکن، بیش از 1.404 میلیارد نفر جمعیت دارد و به همین دلیل پر جمعیت ترین کشور جهان محسوب می شود. مساحت تقریبی این کشور بزرگ آسیا و جهان در حدود 9600000 کیلومتر مربع است و توسط حزب کمونیستی چین اداره می شود. کشور چین دارای 22 استان مختلف و 5 منطقه خود مختار و چهار منطقه شهری مستقل است. این کشور با هند، پاکستان، افغانستان، قزاقستان، مغولستان، ژاپن و روسیه مرز مشترک دارد و از اقتصاد صادرات محور و قدرتمندی در جهان برخوردار است.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در چین

متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در چین می توانند در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی (3 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (4 سال) ادامه تحصیل دهند. دانشگاه های مختلفی در چین وجود دارد که همه ساله نسبت به اخذ پذیرش از دانشجویان داخلی و خارجی در رشته فیزیوتراپی اقدام می کنند. از شرایط اخذ پذیرش در رشته فیزیوتراپی و تحصیل در چین برخورداری متقاضیان از مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه و نیز ارائه پاسپورت یا مدرک هویتی می باشد. ویژگی های رشته فیزیوتراپی در چین 2022 به شرح ذیل است:

  • مدرک تحصیلی: لیسانس فیزیولوژی
  • مدت تحصیل: 3 سال
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی: وجود دارد
  • زبان آموزشی: انگلیسی و چینی

شما به عنوان متقاضی تحصیل رشته فیزیوتراپی در چین برای ورود قانونی به کشور چین و ادامه تحصیل در آن، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی چین (ویزای نوع X) می باشید. مطابق قوانین کشور چین، ویزای دانشجویی این کشور به دو دسته ویزای X2 Visa که مخصوص افراد متقاضی اقامت تحصیلی در چین کمتر از 6 ماه است و ویزای X1 Visa که مختص داوطلبانی است که در یک برنامه تمام وقتی در چین ثبت نام کرده و قصد اقامت بیش از 6 ماه در کشور چین را دارند. اما برترین دانشگاه های چینی در سال 2022 برای تحصیل رشته فیزیوتراپی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در چین
دانشگاه تسینگوآ1
دانشگاه پکینگ2
دانشگاه علم و فناوری چین3
دانشگاه ژجیانگ4

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در چین

بورسیه تحصیلی رشته فیزیوتراپی در چین

رشته فیزیوتراپی در چین جزء محبوب ترین رشته های تحصیلی این کشور می باشد و همواره یک جو رقابتی شدید برای اخذ پذیرش از این رشته تحصیلی در چین وجود دارد. یکی از امتیازات تحصیل فیزیوتراپی در چین این است که شما به طیف وسیعی از بورس های تحصیلی دسترسی پیدا می کنید تا بدین طریق هزینه تحصیل و زندگی خود را در چین تامین کنید. انواع بورس های تحصیلی چین معمولا با حمایت دولت چین به متقاضیان ارائه می شود و شاخص مهم در اعطای این بورسیه ها نیز شایستگی تحصیلی متقاضیان می باشد. انواع بورسیه های تحصیلی دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل رشته فیزیوتراپی در چین به شرح ذیل می باشد:

عنوان بورس تحصیلیمبلغ بورسیه (دلار آمریکا)
AAUW Return to Learning Scholarships$2500
ABC Humane Wildlife Control & Prevention,Inc. Academic Scholarship$1000
ACF Trythall Family Scholarship for Excellence in Continuing Education$3000
Alabama Student Grant Program$1200
AMBUCS Scholarships for Therapists$6000
Arthur W.Pense Scholarship$3000
B.A Rudolph Foundation STEM Scholarship$4800

شرایط کار 2022 رشته فیزیوتراپی در چین

بازار کار چین در 2022 به شدت نیازمند فیزیوتراپیست های متخصصی می باشد که علاوه بر علم و دانش در زمینه تخصصی، همچنین از مهارت عملی برای انجام این کار نیز برخوردار باشند. درآمد فیزیوتراپیست ها از جمله مباحث اصلی متقاضیان این رشته حرفه ای می باشد. بر اساس آمارهای گزارش شده در سال 2022، میانگین درآمد ماهانه فیزیوتراپیست ها در چین در حدود 243430CNY (یوآن چین) می باشد و فیزیوتراپیست ها در بیجینگ از درآمد ساعتی در حدود 117CNY (یوآن) برخوردارند. بر همین اساس، حداقل سطح درآمدی فیزیوتراپیست ها بر اساس سابقه کار و میزان تحصیلات آنها در حدود 173970CNY و حداکثر میزان درآمد این دسته از شاغلین در چین تقریبا حدود 304885CNY (یوان) می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار چین

به لحاظ قانونی، ویزای کار چین (ویزای نوع Z) ویژه متقاضیانی است که دارای مجوز کار در کشور چین بوده و عازم این کشور برای انجام کار می باشند. لازم به ذکر است که ویزای کار چین از نوع ویزای اقامت کوتاه مدت بوده و تا 90 روز معتبر است و پس از ورود به کشور چین، شما ملزم به درخواست ویزای اقامت چین هستید. پس شرط اصلی برای مهاجرت کاری به چین و اخذ ویزای کار این کشور داشتن پیشنهاد کار از طرف کارفرما یا اسپانسر چینی است. بر این مبنا، کارفرمای چینی مسئول شروع درخواست ویزای کار چین می باشد که با تایید اداره کار چین، امکان اخذ ویزای کاری چین از طریق سفارت چین فراهم می شود. با این حساب، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار چین بدین شرح است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزای کار چین
  • عکس پاسپورتی
  • قرارداد کاری
  • بیمه سلامت با پوشش کامل خدمات درمانی در چین
  • تاییدیه کار رسمی از طرف ادارات کار چین

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

2.3/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در چین

  1. مریم گفت:

    ببخشید برای ارشد این رشته ، گرایش به رشته فیزیوتراپی داره ؟
    و لیسانس این رشته توانبخشی معادل چیه تو ایران؟یعنی دقیقا ما با لیسانس تواتبخشی تو ایران چیکار میکنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اولا باید از دانشگاه های معتبر چین پذیرش بگیرید که بتونید برگردید به ایران.
      توانبخش ها هم یکی از مشاغل مرتبط با حوزه فیزیوتراپی هستند

  2. Mo گفت:

    سلام
    دوره کارشناسی رشته فیزیوتراپی نداره
    یه رشته ای بنام rehabitation medicine هست که برای ارشد از این رشته می شود فیزیو تراپی گرفت
    اطلاعات دقیق تر لطفا

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ممنون از دقت نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *