ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در کانادا

رشته فیزیوتراپی در کانادا

رشته فیزیوتراپی در کانادا از بهترین رشته ها برای تحصیل و کار محسوب میشود و در بین رشته های تحصیلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. هر ساله متقاضیان خارجی و بین المللی زیادی برای کار و تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در رشته فیزیوتراپی می تواند در نهایت به دانشجویان کمک کند تا هزینه های زندگی آینده خود را به خوبی تامین کنند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای تحصیل و کار در این کشور شرایط و قوانینی وضع شده است که رعایت آن برای متقاضیان الزامی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت مقاله پیش رو را تهیه کرده است. امید است که متقاضیان با مطالعه این مقاله پاسخ پرسش های خود را در رابطه با تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا کسب نمایند.

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های کانادا

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا را دارند باید بدانند که طول مدت تحصیل در رشته فیزیوتراپی کلا 6 سال است که مقطع کارشناسی این رشته حدود 4 سال و مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله طول می کشد. برای ورود به این دوره لازم است تا در ابتدا دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته های فیزیوتراپی و علوم پایه در کانادا تحصیل کرده باشند. متقاضیان در طول این دوره با مفاهیمی مانند: تصمیم گیری بالینی، علوم پایه، ورزش و علوم حرکتی، عمل بالینی و تحقیقات توانبخشی آشنا خواهند شد. علاوه بر دروس تئوریک، دانشجویان این رشته باید به مدت 1080 ساعت آموزش های کلینیکی را در دانشگاه های کانادا بگذراند.

از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل این رشته نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته فیزیوتراپی
1دانشگاه تورنتو
2دانشگاه بریتیش کلمبیا
3دانشگاه مک گیل
4دانشگاه مک مستر
5دانشگاه اوتاوا
6دانشگاه دالهوزی

نحوه اخذ پذیرش از رشته فیزیوتراپی در کانادا

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را با ارائه مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدرک زبان معتبر آیلتس حداقل 6.5 تافل حداقل 90
  • مدارک تحصیلی (دیپلم برای پذیرش مقطع کارشناسی و مدرک کارشناسی برای پذیرش ارشد)
  • ریز نمرات در گرید B
  • اتمام کورس پیش نیاز با نمرات حداقل 70%
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV
  • توصیه نامه
  • نتیجه آزمون CASPer (برای برخی دانشگاه های کانادا)

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه لازم است متقاضی اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا انجام دهد. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارک زیر را تهیه و ارائه نمایید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

با مطالعه مقاله ویزای تحصیلی کانادا اطلاعات کامل تری در رابطه با ویزای تحصیلی این کشور به دست می آورید.

هزینه رشته فیزیوتراپی در کانادا

یکی از سوالات متداول دانشجویانی که قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا را دارند، در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه حدود 21000 تا CA$76000 (دلار کانادا) تخمین زده شده است. این مبلغ برای هزینه 1 سال کامل (حتی ترم تابستانی) در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید هزینه های جانبی را نیز در نظر بگیرند. میزان هزینه های جانبی در این کشور سالیانه حدود CA$2200 (دلار کانادا) است. علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرند. هزینه های زندگی در این کشور با توجه به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است و میزان آن بسته به سبک زندگی و استان موردنظر در کانادا متفاوت است.

به طور میانگین دانشجویان برای زندگی در این کشور باید سالیانه مبلغی بین 7000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) در نظر بگیرند. اگر قصد اجاره مسکن در این کشور را دارید با توجه به موقعیت خانه و متراژ و نیز نوع خانه مدنظرتان باید ماهیانه هزینه ای بالغ بر 500 الی CA$ 4000 (دلار کانادا) پرداخت نمایند. علاوه بر محل سکونت فرد باید هزینه های کتب، هزینه های حمل و نقل با وسایل عمومی و هزینه خورد و خوراک را در نظر بگیرند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در کانادا را مطالعه نمایید.

به همین دلیل است که تهیه خوابگاه بین دانشجویان در کانادا طرفداران بیشتری دارد. از جمله خوابگاه های موجود در کانادا می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • McGill University – New Residence
  • Bishop’s University – Norton Hall and Pollack Hall
  • Dalhousie University – Risley Hall
  • Acadia University – Cutten House و غیره

شرایط کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

شرایط کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

زمینه های شغلی متنوعی در حرفه فیزیوتراپی کشور کانادا وجود دارد. متقاضیان می توانند پس از فارغ التحصیلی در مراکز مختلفی مثل بیمارستان ها، کلینیک، خانه های سالمندان، مراکز درمانی، بخش مراقبت ویژه و غیره مشغول به کار شوند. میزان حقوق و دستمزد با توجه به سوابق کاری و تخصص فرد تعیین می شود. متقاضیانی که در از دانشگاه های کشور کانادا فارغ التحصیل شده باشند شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. آن ها می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری مشغول به کار شوند. متقاضیانی که از سایر دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشند مدرک تحصیلی آن ها معادل سازی می شود و در صورت نیاز فرد باید در دوره های آموزشی شرکت نماید تا بتواند مجوز کار را کسب نمایند.

در کل برای کار به عنوان فیزیوتراپیست در کانادا تامین شرایط زیر الزامی است:

  • شما باید مدرک آکادمیک در رشته فیزیوتراپی را گرفته باشید و دوره کارورزی این رشته را هم به اتمام رسانده باشید.
  • حداقل بالای 1 سال سابقه کاری در این رشته داشته باشید.
  • مهارت زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی اتان خوب باشد.
  • در 5 سال گذشته هیچ سوء سابقه ای نداشته باشید.

نکته آخر هم اینکه فیزیوتراپیست ها برای مهاجرت به کشور کانادا و اخذ مجوز اقامت دائمی (PR) می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینترای عمل کنند. به همین منظور نیز آنها بسته به شرایط کاری (کار بصورت مستقل یا کار برای یک کارفرما) می توانند از طریق یکی از برنامه های تابع اکسپرس اینترای به شرح زیر اقدام بکنند:

شرایط کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

دلایل ورود به رشته فیزیوتراپی در کانادا

هر ساله دانشجویان متعددی از نقاط مختلف جهان، به دلایل گوناگونی تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا را برای آینده خود انتخاب می کنند. برخی از مهمترین دلایل برای تحصیل در کانادا به ویژع در رشته فیزیوتراپی در جدول زیر ارائه شده است:

دلایل ورود به رشته فیزیوتراپی در کاناداتوضیحات
دانشگاه های معتبرکانادا دارای بیش از 40 دانشگاه و کالج است که برنامه های فیزیوتراپی را ارائه می دهند.
فرصت های شغلیفارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی می توانند چشم اندازهای شغلی متعددی را انتظار داشته باشند، زیرا دولت کانادا کمبود این گروه شغلی را پیش بینی کرده است.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا به نسبت ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.
اساتید مجرب بین المللیبا تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا می توانید از تجربیات اساتید مجرب بین المللی در دانشگاه های کانادا بهره مند شوید.

دوره های متنوع در رشته فیزیوتراپی در کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا، وجود دوره های متنوع برای تحصیل این رشته تحصیلی می باشد. این دوره ها فیزیوتراپیست های آینده را با تخصص برای رسیدگی به طیف گسترده ای از چالش های مراقبت های بهداشتی مجهز می کند. برخی از این موضوعات به شرح زیر می باشند:

انواع دوره های تخصص در رشته فیزیوتراپی در کاناداموضوع دورهشرح دوره
آناتومی انسانجراحی عمومیاین دوره به شرح ساختار بدن انسان می پردازد.
فیزیولوژیارتوپدیدانشجویان در این دوره با عملکرد سیستم های بدن به طور کامل آشنا می شوند.
بیوشیمیمقدمه ای بر درماناین دوره از رشته فیزیوتراپی به شیمی موجودات زنده می پردازد.
فیزیولوژی عصبیگرایش به فیزیوتراپیدانشجویان ین المللی در این دوره به مطالعه سیستم عصبی و عملکرد آن می پردازند.

بهترین شهرها برای کار در رشته فیزیوتراپی در کانادا

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کانادا و در برخی از شهرهای این کشور مثل تورنتو و ونکوور رونق زیادی دارد. همچنین می توان گفت در استان بریتیش کلمبیا به طور کلی درخواست های بسیاری برای فیزیوتراپیست ها وجود دارد. به طور کلی می توان گفت یکی از دلایل افزایش تقاضا برای کار در حرفه فیزیوتراپی، مزایای زیاد در نظر گرفته شده برای این شغل می باشد. اما آیا با بهترین شهرهای کانادا برای کار فیزیوتراپیست ها آشنا هستید؟ مطابق آخرین آمارهای موجود شهرهای تورنتو و مونترال جزء بهترین شهرها برای فیزیوتراپیست ها محسوب می شود.

در جدول زیر می توان با متوسط درآمد سالیانه فیزیوتراپیست ها در این دو شهر آشنا شد و آن را با متوسط درآمد سالیانه فیزیوتراپیست ها در سراسر کانادا مقایسه کرد:

متوسط درآمد فیزیوتراپیست هاسطح شهر یا کشور
CAD208000 (دلار کانادا)کشور کانادا
CAD 234000 (دلار کانادا)شهر تورنتو
CAD230000 (دلار کانادا)شهر مونترال

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تحصیل و کار رشته فیزیوتراپی در کانادا به دست آمد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری مطالعه کرده و اطلاعات کامل تری به دست آورند. همچنین شما می توانید طی تماس با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه از مشاوره های در نظر گرفته شده استفاده نمایید و یا به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیوتراپی در کانادا

از سوالات متقاضیان در خصوص رشته فیزیوتراپی در این کشور عبارتند از:

  • رشته فیزیوتراپی در کانادا چگونه است؟ فيزيوتراپی يکی از رشته های توانبخشی است و توانبخشی مجموعه اقداماتي است که برای يک فرد معلول يا بيمار انجام می دهند تا فرد بتواند از نظر جسمی، روانی و اجتماعی حداکثر توانائی و استقلال خويش را بدست آورد و زندگيش را به حد طبيعی نزديک سازد. کلمه فيزيوتراپی از دو بخش تشکيل شده است: فيزيو به مفهوم عوامل فيزيکی و تراپی به معنای درمان است.
  • چه مدت زمان میبرد تا شخصی به یک فیزیوتراپ تبدیل شود؟ برنامه های آکادمیک فیزیوتراپی در کانادا می تواند تا 6 سال طول بکشد. بنابراین علاوه بر 4 سالی که برای گذراندن دوره کارشناسی همچنین حدود 2 سال یک برنامه کارشناسی ارشد فیزیوتراپی را نیز افراد باید پشت سر بگذارند، در مجموع 6 سال تحصیلات دانشگاهی برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپی نیاز است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

136 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در کانادا

  1. گلسا گفت:

    سلام با لیسانس چه رشته هایی بجر خود فیزیوتراپی از ایران میشه واسه ارشد فیزیوترا‌پی مراجعه کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معمولا این فرایند امکان پذیر نیست.
      سایت دانشگاه رو باید دقیق چک کنید و واحدهای خودتون رو تطبیق بدید

  2. Arman گفت:

    با سلام،،،درامد یه فیزیوتراپ از مطب تقریبی میگین چقدره توی کانادا؟و اینکه دولت از درامد مطب اون فیزیوتراپ هم مالیات برمیداره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 17000 دلار کانادا در ماه هست درآمد و بله قطعا مالیات باید پرداخت بشه

      1. Arman گفت:

        مبلغی که گفتین بدون در نظر گرفتن مالیاته؟یا مالیات رو هم حساب کردین؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر مالیات جدا هست

  3. Adib گفت:

    سلام و عرض ادب
    هزینه و مدت زمان معادل سازی لیسانس فیزیوتراپی برای معتبر شدن مدرک برای کانادا چقدر است؟
    آیا معادل سازی رو در ایران هم میتونیم انجام بدیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارند و نمی شه به راحتی در موردش صحبت کرد.
      خیر از ایران نمیشه و باید حضور داشته باشید در کانادا

  4. امین گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید ببخشید وقتی ما در ایران فیزیوتراپی میخونیم و برای ارشد اپلای میکنیم و فاند میگیریم بعد از تموم شدن دوسال تحصیل ارشد گفتید باید معادل سازی بشه مدرک …منظور دقیقتون از معادل سازی چی هستش؟ یعنی ازمون بدیم کافیه یا یه یه سری درسای لیسانس که ایران خوندیم رو از اول بخونیم تو کانادا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک کارشناسی شما قبل از تحصیل ارشد باید معادل سازی بشه. شما باید نشون بدید که مدرکی رو دریافت کردید که با استانداردهای موجود در کانادا هم خوانی داره

      1. امین گفت:

        خب این معادل سازی به چه شکلی هست ازمون؟یا خوندن و پاس کردن مجدد یه سری واحد ها؟

        1. امیر جلالی گفت:

          بعضی از واحدهای درسی رو باید مجدد پاس کنید
          امتحان می گیرن تا تایید بشه مدرک

  5. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس فیزیوتراپیم و در خارج از ایران و به اینگلیسی گرفتم و خواستم بپرسم میتونم مستقیم برای کار به کانادا اپلای کنم؟
    ایا ازمون ورودی باید بدم یا شرایط خاص دیگه ای هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما اگر در کانادا مدرک نگرفته باشید باید معادلسازی رو انجام بدید

  6. امیری گفت:

    سلام میخاستم بدونم اگه تا سال دوم فیزیوتراپی رو تو ایران تموم کنم برا اون دو سال دیگه ای که میمونه میتونم تو کانادا ادامه تحصیل بدم؟ یا نمیشه حتمن باید مدرکم و بگیرم همینجا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      احتمال اینکه بتونید ادامه تحصیل بدید خیلی سخت هست چون معادلسازی به ندرت انجام میشه

  7. مهدی گفت:

    باسلام؛ درصورت قبولی در رشته ی دکتری فیزیوتراپی کانادا اجازه ی کار همزمان رو هم میدن؟ یعنی نیاز به آزمونی برای وارد شدن به بازار کار هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر مدرک فیزیوتراپی داشته باشید و بخواهید در کانادا تحصیل کنید باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید.
      در کانادا امکان کار ضمن تحصیل به صورت نیمه وقت برای دانشجو ها هست

  8. Tahoora گفت:

    سلام وقتتون بخیر .من سال دیگه مدرک لیسانس مهندسی پزشکی رو میگیرم .آیا امکانش هست برای شرکت کردن در رشته ارشد فیزیوتراپی در کانادا اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه باید دوره لیسانس هم همین رشته رو می خوندید

  9. mma گفت:

    سلام
    در مورد درامد رشته فیزیوتراپی هم در کانادا اطلاعاتی بدید لطفا.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حالت متوسط بین 208000$ دلار کانادا در سال

      1. mma گفت:

        خیلی ممنون از پاسختان . ولی در این خصوص اطمینان کافی دارید که این مقدار حقوق دارند؟

        1. امیر جلالی گفت:

          مبلغی که در اختیار شما قرار گرفته، متوسط درآمد در حدود 15000 فیزیوتراپ در کشور کانادا هست

  10. mmdh گفت:

    سلام خسته نباشید اگه حین تحصیل در دانشگاه های ایران باشیم با معدل خوب نمیتونیم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنیم؟منظورم اینه ایا دانشگاه های ایران برای ادامه تحصیل در خارج از کشور معتبر هستند یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید اقدام کنید اما نه برای ادامه تحصیل به این دلیل که به ندرت دروس پاس شده شما مورد تایید واقع می شن. اگر مدرک تحصیلیتون رو دریافت کنید، برای تحصیل در مقاطع بالاتر مسیر ساده تری خواهید داشت.

  11. سارا گفت:

    درود حداقل نمره زیست و فیزیک وشیمی کارنامه دیپلم برای رشته فیزیوتراپی چقدر است با معدل کل 17به بالا?

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل نمره های بالای 16 خوب و استاندارد ه اما تنها ملاک نیست

  12. امیرحسین گفت:

    سلام کارشناس فیزیوتراپی
    معدل عملیه خوب
    سابقه کار هم دارم
    متاهل هستم
    ۲۶ سالمه
    به نظر شما میتونم برای کانادا درخواست کار بدم
    میشه راهنماییم کنید لطفا

    1. داوری گفت:

      سلام
      با توجه به شرایطی که دارید بهترین روش برای شما به نظر روش تحصیلی خواهد بود
      در این خصوص با ما تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنیم

  13. مریم گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم تجربی دارم. میتونم بدون آزمون و با داشتن مدرک زبان در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط شما برای تحصیل در کانادا خیلی مهمه. مدرک تحصیلی معدل و سن و گپ تحصیلیتون رو بفرمایئد تا بهتر بتونم راهنماییتون کنم

  14. امیری گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر
    اگر از دانشگاه های ایران لیسانس فیزیوتراپی داشته باشیم ، میشه برای ارشد در کانادا اقدام کنیم یا مثل پزشکی نمیشه مستقیم از همین رشته اقدام کرد و باید در ایران رشته مرتبط بخونیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر هدفتون مهاجرت تحصیلی به کانادا است میتونید در گرایش های نزدیک به رشته خودتون تحصیل کنید

  15. فرشته گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید این درسته که تا وقتی PR کانادا نباشیم نمیتونیم برای گرفتن لایسنس فیزیوتراپی اقدام کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه تون رو بفرمائید تا من شرایط شما رو بررسی کنم و خدمتتون عرض کنم

  16. مرضیه گفت:

    برای تحصیل در کانادا بهتره مدرک آیتلس داشته باشیم یا تافل؟ برای رشته ی فیزیوتراپی بهتره که بعد از لیسانس بریم یا بعد از ارشد؟و اینکه زمان بندی و منابع آزمون PCE رو از کجا میشه پیدا کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوال خیلی کلی و مبهمی دارید شرایط سنی و مدرک تحصیلیتون خیلی مهمه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  17. مرضیه گفت:

    برای تحصیل در کانادا بهتره مدرک آیتلس داشته باشیم یا تافل؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر دو مدرک رو میپذیرن

  18. مانی گفت:

    سلام ممنون بخاطر مطالبی ک در اختیار ما گذاشتید
    در جواب ی دوستی گفته بودید ک وکیل بگیریدچون ب نحوه پیش بردن مراحل آگاه تره، چ نوع وکیلی یعنی؟ میشه بیشتر توضیح بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      کیس به کیس متفاوته شما رزومه و هدفتون رو بفرمائید تا بتونیم راهنماییتون کنیم

  19. تکتم گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    لیسانس تربیت بدنی و فوق لیسانس در گرایش آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی با مقالات متعدد حوزه آسیب های ورزشی.
    آیا میتونم برای dpt دکتری فیزیوتراپی کانادا اقدام کنم؟ سن 30 سال

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیاز به بررسی بیشتری داره رزومه شما به همین خاطر پیشنهاد میکنم در ابتدا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  20. علی گفت:

    سلام و دورود
    اگر شخصی با مدرک لیسانس فیزیوتراپی به کانادا مهاجرت کنه و مشغول تحصیل فوق لیسانس بشه، اجازه کار همزمان با تحصیل در بیمارستان یا کلنیک رو داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اجازه کار حین تحصیل وجود داره اما برای کار تخصصی نیاز به ارزشیابی مدرک دارید و بعد امکان کار خواهید داشت

  21. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر من 36 سالمه و دیپلم تجربی می تونم بابت رشته فیزیوتراپی برای کانادا اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      با توحه به سن شما این امکان وجود نداره متاسفانه

  22. سجاد گفت:

    سلام،من ۲۸ سالمه،و لیسانس برق دارم،میخواستم کنکور بدم دوباره پزشکی بخونم،یه گزینه دیگمم که بهش فکر میکنم اینکه فیزیوتراپی بخونم و برای فوق لیسانس اپلای بکنم برای کانادا،با توجه به تجربه شما و با توجه به رزومه ای که از خودم گفتم براتون،چقدر شانس دارم که موفق بشم تو سن ۳۴ سالگی اینا بری ارشد اپلای بکنم؟و اصلا بنظرتون ویزا میدن بهم؟علاوه بر اون من شنیدم که کانادا برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی خیلی سخت دانشجوی اینترنشنال قبول میکنن،نظرتون چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای چند سال آینده که نمیشه از الان برنامه ریزی کرد اما در حال حاضر اگر بخواید ارشد بخونید برای کانادا این امکان وجود داره اما در خصوص پزشکی باید به کشور های دیگه فکر کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  23. مریم گفت:

    سلام عرض ادب ، فوق لیسانس فیزیوتراپ از دانشگاه تهران با سن ۴۳ سال، اگر کانادا حضور داشته باشه، باهمون مدرک دانشگاهی اش میتونه کار کنه؟ یا باید تحصیل کنه دوباره تو کانادا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مدارک رو معادلسازی کرده باشن مشکلی بابت کار نخواهند داشت

  24. Hadis گفت:

    سلام وقتتون بخیر من لیسانس فیزیوتراپی دارم میتونیم برای تحصیل در کانادا رشته کایروپراکتیک رو بخونم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      ابتدا باید مدارکتون رو معادلسازی کنید تا بتونید در این زمینه تحصیلتون رو ادامه بدید

  25. امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشید، ببخشید اگه لیسانس کاردرمانی داشته باشیم واسه ارشد ، فیزیوتراپی کانادا میشه بورسیه گرفت؟ و اینکه ارشد فیزیوتراپی کانادا، توی ایران ممعتبره؟میشه واسه کلینیک توی ایران اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این بستگی داره که رشته تحصیلی شما مربوط به گرایش فیزیوتراپی باشه

  26. الی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۳سالمه و میخوام کارشناسی تربیت بدنی بخونم . و بعداز این چهار سال ک تموم شد درسم، واسه ارشد فیزیوتراپی در کانادا اقدام کنم . آیا میتونم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      از الان نمیشه برای 4 سال آینده پیش بینی درستی داشت چون شرایط مهاجرت به روزه. به همین خاطر شما کارتون رو شروع کنید و نهایت تلاش خودتون رو بکنید در زمانی که خواستید مهاجرت کنید اون موقع باید شرایط رو بسنجید

  27. نگین گفت:

    سلام
    اگر بخوام رشته فیزیوتراپی رو در کانادا بخونم بعد از اتمام دوره کارشناسی میتونم مشغول به کار بشم یا حتما لازمه ارشد هم بخونم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بعد از اتمام دوره کارشناسی هم امکان کار وجود داره

  28. nili گفت:

    سلام ، من نوزده سالمه و معدل دیپلمم نوزده و سه صدم هست ، میخواهم رشته ی فیزیوتراپی رو در کانادا بخونم ، ممکنه ویزا ندن و ریجکت کنن و مجبور باشم دوباره از اول مراحل گرفتن آیلتس و پزیرش دانشگاه و بگیرم؟ به نظرتون بعد از قبولی در دانشگاه های ایران برا پزیرش اقدام کنم یا قبل از اون،چون میترسم ویزا ندن و دانشگاه قبول نکنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      خودتون نباید اقدام کنید چون خیلی از مسائل رو نمیدونید و طبیعیه که پذیرش نگیرید یا ویزا نشید باید با وکیل مشورت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  29. رضا گفت:

    سلام من امسال لیسانس فیزیوتراپی رو از دانشگاه تهران میگیرم. ۲۶ سالمه. میخواستم بپرسم میتونم برای کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنم بعدش ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیاز به معادلسازی مدرک دارید و سپس میتونید برای ارشد این رشته اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  30. سجاد گفت:

    سلام میخواستم ببینم تو سن حدود ۳۶/۳۷ سالگی برای مدرک دکترا میتونیم مهاجرت کنیم به کانادا یا بخاطره سنمون قبول نمیکنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر از یک دانشگاه خوب پذیرش دکتری بگیرید میتونید مهاجرت کنید

  31. مهسا گفت:

    سلام من ۲۹ سالمه و لیسانس فیزیوتراپی دارم
    برای اپلای کردن در دانشگاه های کانادا و تبدیل به dpt میتونم اقدام کنم ؟ چه مدارکی مورد نیاز هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اطلاع از مدارک با مشاورین ما تماس بگیرید

  32. مهسا گفت:

    سلام. ببخشید من بیست و سه سالمه و سال دیگه در رشته ی میکروبیولوژی فارغ التحصیل میشم. علاقه به رشته فیزیوتراپی دارم، میخواستم ببینم میتونم برای ارشد این رشته تو کانادا یا کشور دیگه ای اقدام کنم؟ (معدلمم در حد 14 هستش)

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله برخی از کشورها این امکان وجود داره که ابتدا مقالات ما رو در این زمینه مطالعه کنید و سپس برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  33. علی گفت:

    سلام ببخشید دانشجوی ترم ۴ پرستاری در دانشگاه تهران هستم. ۲۱سالمه. میخاستم ببینم کدوم راه برام بهتره اینکه اینجا لیسانسمو تموم کنم و بعد اقدام کنم برای رفتن به کانادا و ادامه تحصیل یا اینکه توی همین مقطع رها کنم این رشته رو؟ منطورم اینه که مدرک لیسانس منو کانادا قبول داره یا اینکه اونجا برم باید از صفر لیسانس بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ریسک نکنید و مدرک تحصیلیتون رو در هر صورت بگیرید چون اگه رها کنید و ویزاش نشید در هر دو صورت براتون خوب نیست

  34. فرخنده عباسی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من لیسانس پرستاری دارم و شنیدم ک میشه ارشد فیزیوتراپی تو بعضی کشور ها گرفت.میشه لطفا راهنمایی کنید ک کانادا یا کدوم کشورا این امکان وجود داره و شرایطش چیه.ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما بایستی در هر صورت برای مهاجرت به هرکشوری مدارکتون رو ارزشیابی کنید به همین خاطر نیاز به مشاوره مفصل دارید که چه کشورهایی رو میتونید اقدام کنید

      1. A.B گفت:

        سلام
        دکترای فیزیولوژی ورزشی دارم، میتونم با مدرک زبان pte برای دکترای مجدد فیزیوتراپی از کانادا اقدام کنم؟
        سن:۳۷k

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          برای گرفتن دکترا شما در مصاحبه ای که با استاد راهنما دارید، کیفیت و تسلط خودتون به زبان رو مشخص می کنید.
          در صورتی که تسلط داشته باشید ممکن هست استاد راهنما بتونه مدرک زبان رو برای شما حذف کنه

  35. فرخنده گفت:

    سلام و عرض ادب
    من لیسانس پرستاری دارم و شنیدم ک میشه ارشد فیزیوتراپی تو بعضی کشور ها گرفت.میشه لطفا راهنمایی کنید ک کانادا یا کدوم کشورا این امکان وجود داره و شرایطش چیه.ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایط سنی و رزومه تون رو ارسال کنید تا دقیق تر راهنماییتون کنم

  36. نیلوفر گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم اگر مدرک لیسانس فیزیوتراپی را در ایران داشته باشم و بخوام بورسیه تحصیلی در ارشد رو در کانادا کسب کنم باید چ کار کنم ؟
    و قصدم هم اینکه در اونجا مشغول ب کار بشم …
    و شرایط لازم برای کار با مدرک لیسانس در کانادا چطوره ؟
    از شرایطی ک دارم اینکه از بستگان درجه دو من اقامت اونجا رو داره ….
    ممنون میشم جواب بدید ??

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      شما چند سالتونه؟ اگر شرایط سنیتون مناسب باشه و گپ تحصیلی نداشته باشید میتونید برای ارشد اقدام کنید

  37. لی لی گفت:

    من دیپلم هنر دارم
    اگر به کانادا بیام و. دیپلم کانادایی بگیرم میتونم در. رشته فیزیوتراپی درس بخونم؟
    و آیا بعد از ۴ سال اول میتونم مشغول بکار شم یا حتما باید دوره فوق لیسانس رو هم بگیرم؟
    پیشاپیش سپاس از جوابتون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر قصد مهاجرت به کانادا رو دارید باید از روش های دیگری برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید
      در این خصوص مطالعه مقاله مهاجرت به کانادا رو مطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  38. مریم گفت:

    سلام. من کارشناس ارشد فیزیوتراپی از دانشگاه تهران هستم. برای ادامه تحصیل درمقطع دکترا، باید دوباره ازمونی اونجا برم؟ ینی باید مدرکم معادل سازی شه یا باید همینطوری اپلای کنم برای دوره ی phd؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله نیاز به معادلسلزی مدرک وجود داره

  39. نسیم گفت:

    سلام من نسیمم
    دانش آموز رشته تجربی هستم امسال میرم کلاس یازدهم. دارم برنامه ریزی میکنم که برم کانادا
    بنظرتون اگه آیِلتس نمره بالا 6 بگیرم و مدرک زبان فرانسویمو تا پایان دوازدهم بگیرم و معدلم پایین 18 نیاد در طول این سال ها با مدرک دیپلم تجربیم میتونم که فیزیوتراپی یا هوشبری یا تکنسین اتاق عمل در مقطع لیسانس در کانادا بخونم ؟
    و اینکه لطفا بهم بگین که به چطوری اقدام کنم ?

    1. داوری گفت:

      سلام خانم نسیم
      بله اگه معدل خوبی داشته باشید میتونید پذیرش بگیرید. به نظرم انرژیتون رو برای یک زبان بذارید نتیجه بهتری میگیرید تا اینکه هر دو رو بخواین بخونید
      به زبان انگلیسی دانشگاه های بیشتری وجود داره تا زبان فرانسوی
      البته برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم با مشاورین ما هم تماس بگیرید

  40. Samaneh گفت:

    سلام من ۲۶سالمه و تازه تحصیل در کارشناسی فیزیوتراپی دانشگاه تهران رو شروع کردم … امیدی هست که بتونم بعد از اتمام تحصیلم پذیرش تحصیلی کانادا رو بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      الان شرایط سنیتون خوبه باید ببینیم زمانی که فارغ التحصیل میشید شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا به چه نحوی میشه
      چون از الان نمیشه برای 4 سال آینده اظهارنظر کرد

  41. مینا گفت:

    خیلی ممنون آقای داوری بابت جواب دادن به تک تک سوالم

    1. داوری گفت:

      خواهش میکنم
      در خدمتتون هستم

  42. مینا گفت:

    رشته علوم تغدیه و هوشبری و اتاق عمل چی؟با اونا هم میشه مهاجرت کاندا رو گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته هایی که نام میبرید بجز علوم تغذیه همه زیر مجموعه رشته پرستاری هستن و میشه براشون اقدام کرد

      1. مینا گفت:

        با رشته علوم تغذیه نمیشه اونجا کار کرد؟

        1. داوری گفت:

          میشه با این رشته کار کرد مسئله اینه که شما توانایی به کار رسیدن رو داشته باشید

          1. مینا گفت:

            آها پس یعنی با بهداشت عمومی در کاندا و استرالیا راحت تر میشه رفت سرکار تا علوم تغذیه؟

          2. داوری گفت:

            واقعا بستگی به خودتون داره
            اینکه شما کارتون در زمینه علوم تغدیه باشه یا بهداشت عمومی خیلی تفاوت ندارن مهم اینه که در اون کار متبحر باشید

  43. مینا گفت:

    سلام آقای داوری ببخشید با رشته بهداشت عمومی هم‌میشه مهاجرت کاری به کاندا یا استرالیا کرد؟

    1. داوری گفت:

      منظورتون اینه که برای این رشته پذیرش بگیرید از کانادا یا استرالیا؟
      یا اینکه این رشته رو خوندید و میخواید با این رشته تحصیلی ارشد بخونید یا کار کنید؟

      1. مینا گفت:

        مهاجرت کاری یعنی بشه اونجا با این رشته کار کرد یا نمیشه

        1. داوری گفت:

          بله میشه کار کرد

  44. مینا گفت:

    با دیپلم انسانی هم‌ میشه برای داروسازی و دندان و پزشکی اقدام کرد؟ یا فقط تجربی و ریاضی امکان پذیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه امکانپذیر نیست و صرفا مدرک ریاضی یا تجربی باید باشه

  45. مینا گفت:

    یعنی میشه با دیپلم ریاضی پذیرش پزشکی کشور های معتبر رو گرفت؟

    1. داوری گفت:

      بله این امکان وجود داره

  46. داوری گفت:

    بله امکانپذیره

  47. مینا گفت:

    ببخشید مقاله تون کامل بود میشه شرایط تحصیلی معدل و اینجور چیزای ترکیه و استرالیا هم بزارین ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      بله حتما
      لطفا مقاله های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه رو مطالعه بفرمائید

  48. مینا گفت:

    خب دانشگاه های خصوصی کاندا مورد تایید هستن و شرایط سنی ندارن؟ چون تو این مقاله ننوشته بود

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در اینگه دانشگاه های کانادا مورد تاییدن که شکی نیست
      اما شرایط سنی دارن که بسته به سن و مقطع تحصیلی شما داره

  49. مینا گفت:

    بخاطر اینکه معدل کل دوازدهم ۱۳ و کتبی ۷ونیم‌هست برای پذیرش داروسازی میشه دیپلم ریاضی بگیرم با معدل بالا اون وقت میتونم رشته داروسازی یا پزشکی یا دندون پزشکی ویا فیزیوتوراپی دانشگاه های خارجی رو پذیرش بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله این امکان وجود داره
      مقاله تحصیل در کانادا رو مطالعه بفرمائید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. مینا گفت:

        Ìچون معدل دیپلم کمه میشه دیپلم ریاضی بگیرم واسه رشته داروسازی و پزشکی و دندان و فیزیو توراپی؟

        1. داوری گفت:

          بله امکانپذیره

    1. داوری گفت:

      خواهش میکنم

  50. مینا گفت:

    سلام من‌اگر دیپلم تجربی ایران را داشته باشم اگر زبانم خوب باشه میتوانم دیپلم تجربی بین الملی هم بگیرم ک معدلم بره بالا؟ یا امکانش نیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هدفتون از این کار چیه؟ وقتی دیپلم بگیرید که حداقل معدل رو داشته باشه میتونید پذیرش دانشگاه بگیرید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. مینا گفت:

        هدفم از این کار اینه ک معدل دیپلم دبیرستانم کمه میخوام‌ جبران بشه

        1. داوری گفت:

          معدلتون چنده دقیقا؟

          1. مینا گفت:

            معدل کل دوازدهم حدود ۱۳ و معدل کتبی حدود ۷ونیم اما معدل سال دهم و یازدهم بالا ۱۷ هستن معدل کل سه سال ۱۵ برای همین میگم اگر امکان داشته باشه دیپلم بین الملی بگیرم با نمره خوب ک بتوانم راحت پذیرش دانشگاه را بگیرم

          2. داوری گفت:

            منظروتون چه نوع دیپلمیه ؟

  51. ریحانه گفت:

    سلام اگر من کارشناسی یه رشته پیرا پزشکی یا رشته ی داروسازی رو با معدل خوب ۱۶ به بالا بگیرم اما معدل دیپلم پایین باشه بخوام برای کاندا مهاجرت کار یا تحصیل اقدام کنم میشه؟ معدل دیپلم ک خیلی پایین هست جبران میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله وقتی معدل کارشناسی شما بالا باشه دیگه به معدل دیپلم خیلی حساس نیستن

  52. ریحانه گفت:

    اگر دیپلم ریاضی بگیرم میشه ک اون دیپلم تجربی ام ک کم بود جبران بشه بعد واسه رشته فیزیو توراپی و داروسازی اقدام کنم یا حتما باید تجربی باشه

    1. داوری گفت:

      طبیعتا با همون دیپلم تجربی باید اقدام کنید

  53. ریحانه گفت:

    سلام شرایط سنی فیزیو توراپی در کاندا چقدر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر منظورتون اینه که در مقطع لیسانس تا چه سنی میتونید بخونید معمولا تا سن 21 تا 22 سال میشه اقدام کرد
      البته باز بستگی به رزومه فرد داره که باید رزومه تون رو بفرستید تا پاسخ دقیق تری دریافت کنید

  54. علیرضا گفت:

    سلام
    اگه اقامت دائم کانادا داشته باشیم (نه شهروندی) هزینه های دانشگاه کم نمیشن؟همون حدود 11000 دلار سالیانه رو باید بدیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شهریه دانشگاه برای شما همون شهریه ای هست که در سایت دانشگاه ذکر شده

      1. ریحانه گفت:

        برای داروسازی هم تا سن ۲۲ با ایلتس۶یا۷ میشه اقدام کرد با معدل کل سه سالم دهم و یازدهم و دوازدهم ۱۵ شده معدل دهم و یازدهم ۱۷بود اما متاسفانه دوازدهم شرایطی پیش اومد ک معدلم کم شد حدود۱۳ برای همین معدل کلم شد ۱۵

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          معدل سال آخرتون کمه که کار رو سخت میکنه اما اگه ریزنمراتتون خوب باشه میشه برای بعضی دانشگاه ها اقدام کرد
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  55. kimia گفت:

    سلام من رشته ام تجربیه میخوام بعد از گرفتن دیپلمم اقدام کنم برای پذیرش تحصیلی فیزیوتراپی تو کانادا….خواستم بدونم فقط ارائه مدرک زبان و مدرک دیپلم و بقیه مدارک کافیه یا باید آزمون ورودی هم داد؟ محدودیت سنی هم داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیلی از مسائل در اخذ پذیرش و ویزای فرد دخیله که باید همه اونها رو رعایت کنید
      بهتون پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  56. soroor گفت:

    26 سالم هست

  57. soroor گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم ریاضی و کارشناسی مهندسی اپتیک و لیزر و در ارشد فوتونیک دارم و میخوام برای فیزیوتراپی کانادا اقدام کنم میخواستم سوال کنم از کجا باید شروع کنم و ایا امکانش برای من حتی در کالج های کانادا هست یا نه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت ، چند سالتون هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *