ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در گرجستان

رشته فیزیوتراپی در گرجستان

گرجستان کشوری است که در مرز قاره های اروپا و قرار گرفته و می توان آن را جزء کشورهای اروپایی به شمار آورد. رشته های مختلفی مانند پزشکی، دندانپزشکی و رشته فیزیوتراپی در گرجستان از دیرباز مورد استقبال دانشجویان بین المللی بوده است. به ویژه دانشجویان ایرانی همواره در تلاش هستند تا بتوانند از یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور، نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. اما این امر نیاز به مراحل حقوقی و قانونی دارد که می توانید با کمک گرفتن از وکلا و مشاوران موسسه مهاجرتی معتبر به نام موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، موفق به اخذ آن شوید. مطالعه مقاله ذیل که از سوی همین موسسه نوشته شده است، اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید مسیر موفقیت خود را هموار سازید.

دلایل تحصیل در گرجستان 2022

دانشگاه های معتبر و سطح بالایی در کشور گرجستان وجود دارند که دلیل اصلی دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به گرجستان محسوب می گردد. در حال حاضر تقریبا 50 دانشگاه در کشور گرجستان مشغول ارائه خدمات آموزشی هستند که از این تعداد، 20 دانشگاه به صورت دولتی و و 30 دانشگاه به صورت خصوصی در حال فعالیت می باشند. رشته های مختلفی در این دانشگاه توسط اساتید مجرب و مشهور تدریس می شود که به زبان های انگلیسی و گرجی هستند. همچنین برخی دانشگاه ها به صورت دو ملیتی در این کشور فعالیت می نمایند که از مشهورترین آنها دانشگاه قفقاز است که به صورت دو ملیتی آمریکا – گرجی دانشجو می پذیرد.

از دیگر دلایل جذب دانشجویان خارجی به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در گرجستان 2022، عدم نیاز به مدرک آیلتس و تافل است. به عبارت دیگر دانشجویان خارجی به منظور پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشند. از سویی دیگر کشورهای تراز اول اروپا، مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های گرجستان را تایید نموده و می پذیرند. دانشجویان خارجی پس از پایان تحصیلات خود در کشور گرجستان، می توانند اقامت اروپا و آمریکا را به دست آورند.

برگزیده ترین رشته های تحصیلی در گرجستان

تنوع رشته ای در دانشگاه های گرجستان بسیار زیاد است. اما برخی رشته ها وجود دارند که جزء رشته های پر متقاضی و پرطرفدار این کشور محسوب می گردند. نام برخی از آنها در زیر آورده شده است:

  • پزشکی عمومی (MBBS) دارای دوره تحصیلی 6 ساله
  • دندانپزشکی (BDS) دارای دوره تحصیلی 5 ساله
  • داروسازی (Pharm) دارای دوره تحصیلی 4 ساله
  • فیزیوتراپی دارای دوره تحصیلی 4 ساله
  • کارشناسی مدیریت بازرگانی (BBA) دارای دوره تحصیلی 4 ساله
  • کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) دارای دوره تحصیلی 2 ساله

گفتی است کلیه دانشگاه هایی که در کشور گرجستان وجود دارند، از نظر کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد تایید واقع شده اند. برای مثال مدرک تحصیلی رشته فیزیوتراپی در گرجستان در تمامی کشورهای جهان معتبر و مورد تایید خواهد بود. بنابراین تحصیل در کشور گرجستان، مناسب ترین گزینه برای دانشجویان به شمار می رود.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در گرجستان

تحصیل رشته فیزیوتراپی در گرجستان 2022

آغاز برنامه تحصیلی رشته فیزیوتراپی در این کشور از سال 2010 میلادی بوده است و تاکنون دانشجویان زیادی تحصیلات خود را در این رشته به پایان رسانده اند. مدت زمانی که برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی مورد نیاز است، 3 الی 4 سال خواهد بود. در واقع جهت اخذ مدرک کارشناسی در این رشته بایستی این مدت زمان را پشت سر بگذارید. برخی دوره های تحصیلی که در این رشته به دانشجو ارائه می گردد شامل سیاست عمومی و پیشگیری از بیماری ها، آسیب شناسی و مدیریت پزشکی، آناتومی مقایسه ای و بیولوژی، فیزیک عمومی و روان شناسی می گردد.

برای این که به عنوان یک درمانگر فیزیکی قادر به شروع فعالیت باشید، می بایست دوره (DPT) را با موفقیت پشت سر بگذارید که به صورت 30 الی 36 ماهه می باشد. بنابراین پس از گذراندن دوره 4 ساله کارشناسی، پشت سر گذاشتن دوره 3 ساله DPT الزامی است. بنابراین یک دکتر فیزیوتراپ بایستی 7 سال زمان صرف نماید تا آمادگی لازم برای طبابت را دارا باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2022 در رشته فیزیوتراپی به مدت 2 سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در گرجستان

پیش از مهاجرت به گرجستان، بایستی هزینه و شهریه تحصیلی رشته فیزیوتراپی در گرجستان به دقت بررسی گردد. در این بخش از مقاله هزینه برخی دوره های مربوط به این رشته را بازگو می نماییم. برای مثال چنانچه دانشجوی خارجی قصد تحصیل در ایالت را داشته باشد، بایستی مبلغ 5360$ (دلار آمریکا) در دوره لیسانس علوم توانبخشی و دکترای فیزیوتراپی بپردازد.

هزینه زندگی در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین بوده و دانشجویان به راحتی می توانند با پرداخت هزینه های کم، به تحصیل خود ادامه دهند. به طور میانگین مبلغی که به مخارج زندگی در این کشور اختصاص دارد، تقریبا بین 400$ الی 600$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است. البته سبک زندگی دانشجویی در این امر، موضوع مهمی است که باعث افزایش یا کاهش هزینه های زندگی در این کشور می گردد. برای مثال زندگی در مناطق بالاتر کشور گرجستان، هزینه های بیشتری را سبب می گردد و بالعکس. در راستای این امر می توانید سایر راهنمایی های لازم را از کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری نمایید. کلید موفقیت شما در مهاجرت به گرجستان یا سایر کشورها در دستان این موسسه بوده و کلیه امور مربوطه به صورت تضمینی انجام می گیرد. در غیر این صورت کلیه هزینه ها عودت می شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در گرجستان

  1. علی گفت:

    سلام‌ آیا مدرک لیسانس فیزیوتراپی مورد تایید ایران هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های گرجستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *