ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در آذربایجان

رشته فیزیک در آذربایجان

شرایط تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان در هر سه دوره تحصیلی برای دانشجویان بین المللی هم به زبان آذری و هم به زبان انگلیسی کاملا مهیا است. یکی از امتیازات این کار همان اخذ پذیرش آسان از دانشگاه های آذربایجان است چراکه متقاضیان برای اپلای از دانشگاه های آذربایجان نیازی به ارائه مدرک زبان و یا قبولی در آزمون خاص ندارند. ضمنا دانشجویان با اخذ پذیرش از آذربایجان ضمن تجربه تحصیل با هزینه پایین همچنین می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های این کشور نیز اقدام نمایند. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با شرایط و ضوابط تحصیل در آذربایجان آشنا کنند.

دلایل تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان

در طی سال های اخیر سیستم آموزش عالی آذربایجان نیز دچار تحولات کیفی زیادی شده است و دانشگاه های این کشور به خاطر پیروی از سیستم بلونیا در زمینه آموزشی به پیشرفت های زیادی دست یافته اند. شاید یکی از دلایل انتخاب آذربایجان جهت تحصیل رشته فیزیک نیز کیفیت آموزشی رضایت بخش موسسات آموزش عالی این کشور باشد. یکی دیگر از مهمترین دلایل تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان ممکن است امکان پذیرش آسان از دانشگاه های این کشور باشد که دانشجویان برای ادامه تحصیل در آذربایجان نیازی به ارائه مدرک زبان یا قبولی در آزمون خاصی ندارند. از دیگر دلایل ادامه تحصیل در آذربایجان که برای اغلب دانشجویان نیز فاکتور مهمی محسوب می شود، هزینه تحصیل و زندگی بسیار پایین در این کشور می باشد. عاملی که ترغیب کننده اکثر دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل در آذربایجان می باشد.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان

متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان بایستی بدانند که امکان تحصیل این رشته در تمامی مقاطع آکادمیک برای آنها فراهم بوده و آنها می توانند این رشته را به زبان انگلیسی یا ترکی آذری در این کشور تحصیل نمایند. به همین منظور آنها بایستی مراحل اپلای Apply مستقیم از دانشگاه های آذربایجان را به ترتیب زیر طی کنند:

مراحل اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های آذربایجان

پس اولین گام در جهت تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های آذربایجان می باشد. دانشگاه های مختلفی هم دولتی و هم خصوصی در جمهوری آذربایجان برای تحصیل رشته فیزیک وجود دارد که انتخاب هر یک از آنها به خود دانشجو بستگی دارد:

رتبهدانشگاه
1دانشگاه اقتصاد دولت آذربایجان
2دانشگاه معماری و عمران آذربایجان
3دانشگاه فنی آذربایجان
4دانشگاه ADA
5دانشگاه طب آذربایجان
6دانشگاه دولتی باکو

مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان

کلا در مقطع تحصیلی کارشناسی فیزیک دانشجویان غالبا با مبانی این رشته آشنا شده و با قوانین تحصیلی و تحقیقاتی در طبیعت، فرآیندها و پدیده های فیزیکی آشنا می شوند. در حقیقت رشته علوم فیزیکی در آذربایجان شامل دروس اصلی فیزیک در ترکیب با نجوم و شیمی بوده و برنامه آموزشی 3 ساله فیزیک شامل کورس های بین رشته ای است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانند بازده سوخت ها را افزایش داده، تجهیزات صنعتی ساخته، کیفیت مواد را آزمایش کنند و نیز داده های فرآیندهای ژئولوژیکی را تحلیل کنند.

فارغ التحصیلان همچنین می توانند در زمینه های زیر نیز مطالعه و به تحقیق بپردازند:

زمینه های تحصیلی رشته فیزیک در آذربایجان

اما شرط تحصیل در رشته فیزیک در آذربایجان ارائه مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه می باشد. از جمله مدارک لازم برای اپلای از دانشگاه های فیزیک آذربایجان می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه، ریزنمرات آن، مدرک زبان، رزومه مفصل، توصیه نامه، پاسپورت و مدارک شناسایی اشاره نمود.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان

با اینکه در طی سال های اخیر شهریه تحصیلی دانشجویان آذری و بین المللی در دانشگاه های آذربایجان افزایش یافته اما با وجود این افزایش نسبی هنوز هم سطح هزینه های تحصیلی در این کشور در قیاس با کشورهای برتر اروپایی بسیار پایین است. قبل از هر چیزی نیز نباید فراموش کرد که سطح شهریه های اخذ شده از دانشجویان بیشتر با رشته تحصیلی، دوره تحصیلی و مدت آن و نیز دانشگاه آنها مرتبط است.

مطابق آمارهای جدید نیز سطح شهریه های دانشجویان بین المللی در آذربایجان متناسب با دوره تحصیلی آنها از قرار ذیل می باشد:

دوره تحصیلیشهریه سالانه به دلار
دوره آمادگی$600 تا 2000$
دوره لیسانس$1000 تا 2500$
دوره فوق لیسانس$1000 تا 4000$
دوره دکتری$1500 تا 4000$

هزینه زندگی در آذربایجان نیز درست مثل هزینه تحصیل رشته فیزیک در این کشور می باشد و ماهیانه از 516.78AZN (مانات) معادل 303.99$ (دلار) تا 809.77AZN (مانات) معادل 476.34$ (دلار) متغیر است.

در جدول زیر می توان با جزئیات انواع هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در آذربایجان آشنا شد:

شاخص هامحدودههزینه ماهیانه (مانات)هزینه سالیانه (مانات)
اجاره خانه (آپارتمان تک خواب)مرکز شهر526.326315.84
حومه شهر233.332799.96
خورد و خوراکانواع غذاهای غربی179.262151.12
انواع غذاهای آسیایی140.91690.8
خدمات شهری22.31267.72
یک دقیقه مکالمه تلفنی0.080.96
اینترنت22.31267.72
هزینه حمل و نقل عمومی35420

هزینه تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی جهت تحصیل در رشته ژنتیک آذربایجان

لازمه ورود قانونی و اقامت دانشجوی خارجی در کشور آذربایجان اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان می باشد. این ویزا با اینکه به عنوان ویزای اقامت موقتی آذربایجان مطرح است اما به دارنده آن یعنی دانشجویان خارجی امکان اقامت تحصیلی تا پایان دوره تحصیلی را فراهم می کند. بنابراین ویزای تحصیلی آذربایجان ویژه دانشجویانی است که قصد تحصیل تمام وقت در آذربایجان را دارند.

فلذا این دسته از دانشجویان پس از اپلای از دانشگاه مورد نظر خود در کشور آذربایجان و برای اخذ ویزای تحصیلی خود نیازمند ارائه مدارک ذیل به سفارت جمهوری آذربایجان هستند:

  • نامه پذیرش از دانشگاه آذربایجانی یا Admission letter
  • گواهی تمکن مالی معتبر
  • پاسپورت
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست ویزای آذربایجان
  • هزینه ویزا
  • کپی از بلیط پرواز
  • گواهی تست HIV

ضمنا دانشجویان پس از ورود به جمهوری آذربایجان و ثبت اقامت خود در اداره پلیس یا اداره مهاجرت به کشور آذربایجان نیازمند اخذ کارت مهاجرت برای خود می باشند. هموطنان علاقه مند می توانند اطلاعات تکمیلی در این خصوص را نیز از گروه مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیک در آذربایجان

در بخش پایانی مقاله رشته فیزیک در آذربایجان به سوالات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان چگونه است؟ کلا در مقطع تحصیلی کارشناسی فیزیک دانشجویان غالبا با مبانی این رشته آشنا شده و با قوانین تحصیلی و تحقیقاتی در طبیعت، فرآیندها و پدیده های فیزیکی آشنا می شوند. در حقیقت رشته علوم فیزیکی در آذربایجان شامل دروس اصلی فیزیک در ترکیب با نجوم و شیمی بوده و برنامه آموزشی 3 ساله فیزیک شامل کورس های بین رشته ای است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانند بازده سوخت ها را افزایش داده، تجهیزات صنعتی ساخته، کیفیت مواد را آزمایش کنند و نیز داده های فرآیندهای ژئولوژیکی را تحلیل کنند.
  • هزینه تحصیل رشته فیزیک در آذربایجان به چه صورت است؟ با اینکه در طی سال های اخیر شهریه تحصیلی دانشجویان آذری و بین المللی در دانشگاه های آذربایجان افزایش یافته اما با وجود این افزایش نسبی هنوز هم سطح هزینه های تحصیلی در این کشور در قیاس با کشورهای برتر اروپایی بسیار پایین است. قبل از هر چیزی نیز نباید فراموش کرد که سطح شهریه های اخذ شده از دانشجویان بیشتر با رشته تحصیلی، دوره تحصیلی و مدت آن و نیز دانشگاه آنها مرتبط است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *