ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در آرژانتین

رشته فیزیک در آرژانتین

از مهمترین مزایای تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین می توان به تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه تحصیلی پایین، امکان دریافت بورسیه و غیره اشاره نمود. لازم است بدانید که در شرایط کنونی بهترین دانشگاه برای تحصیل فیزیک در کشور آرژانتین نیز دانشگاه بوینس آیرس بوده و از مهمترین برنامه های تحصیلی این رشته از دانشگاه بوینس آیرس نیز می توان فیزیک آزمایشگاهی، فیزیک تئوری، اخترفیزیک، فیزیک نانو مواد و غیره اشاره کرد. دانشجویان متقاضی می توانند در هر 3 مقطع از این دانشگاه اخذ پذیرش کرده و به تحصیل فیزیک بپردازند. برای آشنایی هر چه بیشتر با کشور آرژانتین و راه های مهاجرت به این کشور مرفه آمریکای لاتین می توانید از راهنمایی های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

چالش های اساسی تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین

تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین به شرح زیر می باشد:

چالش های تحصیل رشته فیزیک در آرژانتینتوضیحات
هزینه تحصیلبا وجود بالا بودن کیفیت آموزش در آرژانتین، هزینه تحصیل رشته فیزیک نیز در این کشور بسیار بالا است.
روند درخواست ویزاروند درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین برای تحصیل رشته فیزیک در این کشور بسیار زمان بر و طاقت فرسا می باشد.
بورسیه های دانشجویی محدودتعداد بورسیه های ارائه شده به دانشجویان رشته فیزیک در آرژانتین بسیار محدود است.

امتیازات تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین

به منظور تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین قبل از هر چیزی باید بدانید که نظام آموزش عالی آرژانتین و دانشگاه های این کشور جزء برترین موسسات آموزشی در کل قاره آمریکای لاتین هستند. از طرف دیگر خود کشور آرژانتین نیز از ثروتمندترین ملل آمریکای لاتین به حساب می آید. بنابراین فارغ التحصیلان از دانشگاه های آرژانتین از شانس خوبی برای کاریابی و اشتغال در این کشور برخوردارند. مضافا اینکه یکی از مهمترین مزایای تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین بهره مندی از امکان تحصیل با هزینه پایین و مقرون به صرفه در کنار اخذ بورس تحصیلی می باشد.

از دیگر مزایای تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین می توان به تحصیل به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی اشاره نمود. از سایر مزایای ادامه تحصیل در آرژانتین می توان به امکان کار حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی اشاره کرد و به همین دلیل درصد شانس متقاضیان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری آرژانتین بسیار بالاست. از دیگر امتیازات این کار می توان به تجربه زندگی در یک کشور چند فرهنگی اشاره نمود.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین چیست؟

کلا نظام دانشگاهی آرژانتین متشکل از بیش از 130 دانشگاه دولتی و خصوصی است که در سراسر این کشور پخش شده است. به لحاظ آماری نیز بیش از 2 میلیون دانشجو در دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل هستند. غالبا نیز دانشگاه های این کشور مستقل از دولت تصمیم گیری و عمل می کنند. در اکثر این دانشگاه ها نیز شرایط تحصیل رشته فیزیک فراهم است و دانشجویان می توانند این رشته تحصیلی را به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی در هر سه مقطع تحصیلی دنبال کنند. فلذا از معتبرترین دانشگاه های آرژانتین جهت تحصیل رشته فیزیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دانشگاهامتیاز رشتهرتبه
دانشگاه بوینس آیرس65.51
دانشگاه ملی لاپلاتا57.82
دانشگاه ناسیونال کویو مندوزا22.33

در مجموع تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال طول می کشد و این رشته در آرژانتین شامل 17 برنامه آموزشی متنوع است. برخی از این برنامه های تحصیلی در آرژانتین عبارتند از:

برخی از برنامه های تحصیلی در آرژانتین

مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین

اولین شرط برای تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می بیاشد. اما از آنجایی که تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی مهیاست پس بنابراین ارائه مدرک زبان جزء اصلی ترین مدارک اپلای از آرژانتین محسوب می شود. اما علاوه بر ارائه مدرک زبان همچنین ارائه یکسری مدارک دیگر جهت اپلای از دانشگاه های فیزیک آرژانتین الزامی است که عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس های پاسپورتی جدید
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • انگیزه نامه
  • رزومه (CV)
  • توصیه نامه حداقل از 2 استاد یا معلم قبلی
  • بیمه پزشکی

مدارک لازم جهت تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین

هزینه تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین

این سوالی است که ممکن است اغلب متقاضیان تحصیل رشته فیزیک مطرح کنند. عزیزان لازم است بدانند که هزینه تحصیلی در آرژانتین رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. متوسط هزینه تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین به طور سالیانه کمتر از 5000$ (دلار) در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. علاوه بر این متوسط هزینه زندگی در آرژانتین نیز بین $2500 الی 4500$ (دلار) در سال متغییر است. برخی از این هزینه ها از قرار نمودار زیر می باشد:

آیتم هاهزینه ها (دلار)
وعده غذایی در رستوران ارزان8.73$
شیر یک لیتر0.79$
یک عدد نان 500 گرمی1.20$
یک کیلو برنج0.90$
یک کیلو فیله مرغ3.67$
بلیط یک طرفه0.32$
خدمات شهری53.04$
اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب وسط شهر258.68$
اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب حومه شهر192.65$

از بین انواع هزینه های زندگی در آرژانتین نیز هزینه بازارها با 30.9% درصد بیشترین سهم از هزینه های دانشجویی را به خود اختصاص می دهد:

انواع هزینه های زندگی در آرژانتین

ضوابط اخذ ویزای دانشجوئی آرژانتین

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه آرژانتین متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین بایستی نسبت به دریافت ویزای دانشجوئی این کشور اقدام نمایند. این ویزا به دانشجویان خارجی اعطاء می شود که قصد تحصیل در آرژانتین به مدت بیش از 90 روز یا 3 ماه را دارند. نکته مهم دیگر درباب ویزای تحصیلی آرژانتین اینکه ویزای مذکور فقط به مدت 6 ماه معتبر بوده و در صورت اتمام مهلت مقرر دانشجو ملزم به تمدید اعتبار ویزای مذکور می باشد. فرآیند اخذ این ویزا نیز چندان پیچیده نبوده و دانشجو جهت اخذ آن نیازمند ارائه مدارک زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مهر ویزای توریستی آرژانتین بر روی پاسپورت
  • کپی هر صفحه از پاسپورت
  • 2 قطعه عکس جدید 4 در 4 با پس زمینه سفید
  • نامه پذیرش از دانشگاه آرژانتین
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزا

هموطنان مشتاق اقامت تحصیلی یا کاری در کشور آرژانتین و یا علاقه مندان اخذ ویزای توریستی این کشور می توانند با اخذ مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پروسه فرآیند مهاجرتی خود به این کشور را آسان کنند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته فیزیک در آرژانتین

با توجه به سوالات مکرر شما در خصوص رشته فیزیک در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ انتخاب تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این کشور، بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • امکان تحصیل رشته فیزیک در آرژانتین به صورت رایگان وجود دارد؟ برخی از موسسات آموزشی دولتی آرژانتین تمامی دوره های تحصیلی در رشته فیزیک را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *