ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در اتریش

رشته فیزیک در اتریش

تحصیل رشته فیزیک در اتریش جزء آرزوهای برخی از دانشجویان خارجی است تا از این طریق در بهترین دانشگاه های اروپایی ادامه تحصیل دهند و نسبت به کار پس از فارغ التحصیلی امیدوار باشند. برای ادامه تحصیل در این رشته ابتداء شما بایستی از دانشگاه اتریشی مورد نظر پذیرشتان را دریافت کرده و سپس جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام نمائید. پروسه ای که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر تشریح کامل آن در این مقاله همچنین شما را با هزینه های تحصیلی دانشجویان فیزیک در اتریش و نیز امکان کار حین تحصیل در این کشور نیز آشنا می کنند.

دلایل تحصیل رشته فیزیک در اتریش

برای تحصیل رشته فیزیک در اتریش 2021 دلایل مختلفی وجود دارد که همگی آنها را می توان در قالب امتیازات تحصیل در اتریش دسته بندی کرد. دلیل اول تحصیل در اتریش را می توان در دست یابی به فرصت آشنایی با اغنای فرهنگی و تنوع فرهنگی بالای این کشور نسبت داد که تجربه اجتماعی فراموش ناشدنی را برای دانشجویان خارجی رقم می زند. دلیل دوم ریشه در کیفیت زندگی دارد. چراکه طبق رتبه بندی آژانس مشاوره مرکز، وین در سال 2019 به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی دسته بندی شده است.

در ادامه همین بحث می توان اتریش را همچنین به خاطر کیفیت آموزشی بالای این کشور اروپایی جهت ادامه تحصیل انتخاب کرد. چراکه اتریش با برخورداری از یک نظام آموزش عالی پیشرفته و مبتنی بر فرآیند بلونیا Bologna process جزء بهترین گزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی در اروپاست. ضمنا هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در اتریش در قیاس با سایر کشورهای اروپایی معقول بوده و دانشجویان خارجی حتی حق کار دانشجویی در این کشور را نیز دارند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در اتریش

حقیقتا رشته فیزیک در اتریش جزء رشته های پرطرفدار دانشگاهی محوب می شود که همه ساله باعث جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی می شود. دانشجویانی که این رشته تحصیلی را انتخاب می کنند امکان تحصیل در این رشته به زبان های آلمانی و انگلیسی در 3 دوره کارشناسی با 180 واحد (ECTS)، دوره کارشناسی ارشد با 120 واحد (ECTS) و دوره دکتری را دارند. معمولا نیز مدت تحصیل در این دوره ها به ترتیب 3، 2 و 4 سال می باشد. ضمنا پذیرش و ثبت نام از دانشجویان خارجی نیز معمولا توسط خود دانشگاه ها انجام می پذیرد. با این توضیح اکنون به بررسی شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش می پردازیم:

  • مدرک اثبات ملیت (کپی پاسپورت)
  • مدرک اتمام دوره متوسطه به همراه ریز نمرات مربوطه
  • مدرک خاص تحصیلات دانشگاهی (Nachweis der besonderen Universitätsreife) که غالبا توسط دبیرستان محل تحصیل برای متقاضیان صادر می شود و نشانگر حق دانشجو درانتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر جهت ادامه تحصیل می باشد.
  • مدرک زبان آلمانی برای متقاضیان مقطع کارشناسی یا انگلیسی (تافل یا آیلتس) برای مقاطع تکمیلی

شرایط تحصیل رشته فیزیک در اتریش

دانشگاه های برتر اتریش برای تحصیل رشته فیزیک

قبل از اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش بایستی ابتداء با دانشگاه های برتر این کشور جهت تحصیل رشته فیزیک آشنا شد. بنابراین اهمیت اطلاع از رتبه بندی موضوعی دانشگاه های اتریش دست کمی از اطلاع از شرایط پذیرش از این دانشگاه ها ندارد. یکی از مهمترین شاخص ها برای شناسایی برترین دانشگاه های فیزیک اتریش نیز سطح علمی و تحقیقاتی این دانشگاه ها در سطح جهانی است. از همین منظر نیز امتیاز موضوعی برترین دانشگاه های اتریش جهت تحصیل رشته فیزیک از قرار ذیل می باشد:

دانشگاه هارتبه بندی دانشگاه های اتریش بر مبنای امتیاز علمی در رشته فیزیک
 دانشگاه اینسبورگ70.8
 دانشگاه فناوری وین69
 دانشگاه وین58.6
 دانشگاه جانز کپلر لینز28.4
دانشگاه فناوری گراز24.4

هزینه تحصیل رشته فیزیک در اتریش

ابتدائا باید بدانید که هزینه تحصیلی در اتریش بیش از هر چیزی به دانشگاه مربوطه و نیز ملیت دانشجویان بستگی دارد. مثلا طبق آمارهای موجود، متوسط شهریه اخذ شده از دانشجویان اتریشی و اروپایی آنهم پس از یکسال تحصیل رایگان حدود 363.36€ (یورو) برای هر ترم و درحالی که شهریه ترمی دانشجویان بین المللی در حدود 726.72€ (یورو) می باشد که این اختلاف هزینه در نمودار زیر مشاهده می شود:

هزینه تحصیل رشته فیزیک در اتریش

بعلاوه اینکه دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فیزیک در اتریش هزینه دیگری به اسم هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی یا OH-Beitrag و حق بیمه سوانح دانشجو نیز دارند که حدود 20€ (یورو) در هر ترم میباشد. با اینکه اتریش در زمره کشورهای ثروتمند جهان محسوب می شود اما جالب است بدانید که هزینه زندگی در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رقیب چندان هم بالا نیست. بر اساس گزارش حاصله از وب سایت معتبر studyinaustria متوسط مخارج دانشجویی در اتریش حدود 950€ (یورو) بوده و جزئیات آن از قرار ذیل می باشد:

آیتم هاهزینه ها در اتریش (یورو)
اجاره منزل400€
خورد و خوراک250€
ملزومات آموزشی و تفریحی300€

نحوه دریافت ویزای تحصیلی اتریش 2021

لازمه اصلی ادامه تحصیل رشته فیزیک در اتریش داشتن ویزای تحصیلی این کشور اروپایی است. ویزایی که برخلاف ویزای شنگن یک ویزای بلند مدت محسوب شده و به دارنده آن امکان اقامت در کشور اتریش را تا پایان مدت تحصیلی اعطاء می کند. به همین دلیل نیز ویزای تحصیلی اتریش را نیز می توان در زمره ویزاهای ملی یا تایپ D دسته بندی کرد که مخصوص دانشجویانی است که قصد اقامت تحصیلی برای مدت بیش از 6 ماه در اتریش را دارند. فلذا برای اخذ این ویزا متقاضیان نیازمند ارائه مدارک زیر هستند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • فرم درخواست مجوز اقامت
  • نامه پذیرش از دانشگاه اتریش
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • بیمه سفر
  • کاور لتر
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

دانشجویان خارجی فقط در صورتی حق کار نیمه وقت در اتریش را دارند که کارفرمایشان برای آنها مجوز کار درخواست کند. تنها در این صورت است که دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فیزیک در اتریش می توانند تا 20 ساعت در هفته کار بکنند. عزیزان برای اطلاع از فهرست مشاغل مورد نیاز اتریش و نحوه دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش 2021 نیز می توانند مستقیما از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره اخذ کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *