ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در ارمنستان

رشته فیزیک در ارمنستان

رشته فیزیک در ارمنستان رشته ای محبوب و پرطرفداری بین متقاضیان است که همواره برای پذیرش از این رشته رقابت تنگاتنگی بین داوطلبان وجود دارد. دانشجویان متقاضی بایستی بدانند که شرط پذیرش و تحصیل در این رشته فقط ارائه مدرک دیپلم متوسطه نیست بلکه معدل بالا از جمله ضروریات ادامه تحصیل در این رشته محبوب می باشد. همچنین عزیزان عنایت داشته باشند که در شرایط کنونی بهترین دانشگاه برای تحصیل فیزیک در ارمنستان نیز دانشگاه دولتی ایروان می باشد که در رتبه 1 ملی و رتبه 179 دانشگاه های شرق اروپا و خاورمیانه (EECA) قرار دارد. برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار درباره ارمنستان و شرایط اقامت در این کشور با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان

فیزیک رشته ای است که به هر مسئله ای دیدی گسترده تر دارد. چراکه دانشجویان فیزیک در ارمنستان آموزش می بینند تا هر مسئله ای را بررسی و بسط داده و راه حلی برای آن بیابند. همین تفکر ابتکاری است که رشته فیزیک را در بین رشته های دیگر به رشته جذابی تبدیل می کند. اهمیت تحصیل در رشته فیزیک در ارمنستان نیز تا بحدی است که این کشور علاوه بر دانشکده های فیزیک همچنین دارای یک موسسه فیزیک با نام آزمایشگاه علوم ملی علیخانیان می باشد که متعلق به دانشگاه دولتی ایروان است. دانشجویان می توانند در رشته ها و گرایشات مختلف همانند گرایشات زیر ادامه تحصیل دهند:

  • فیزیک لیزر
  • بیوفیزیک
  • کیهان شناسی
  • اخترفیزیک و غیره

دانشجویان بین المللی از این حق برخوردارند که با توجه به گرایش تحصیلی خود در رشته فیزیک در یکی از دانشگاه های کشور ارمنستان ادامه تحصیل دهند. از جمله دوره های تحصیلی رشته فیزیک در ارمنستان نیز شامل دوره های کارشناسی که 3 تا 4 سال طول میکشد، کارشناسی ارشد فیزیک که 2 سال به طول می انجامد و دوره دکترا فیزیک که تا 5 سال نیز می باشد.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان

دانشگاه های معتبر برای تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان

در این بخش از مقاله در تلاش هستیم تا برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیک را به شما عزیزان معرفی کنیم. در این میان ذکر دو نکته مهم به نظر می رسد. نکته اول اینکه بهترین دانشگاه حال حاضر ارمنستان دانشگاه دولتی ایروان بوده و نکته دوم نیز اینکه اکثر دانشگاه های این کشور در ایروان قرار دارد. لیست دانشگاه های برتر کشور ارمنستان 2021 از قرار ذیل می باشد:

رتبه ملیدانشگاه
1دانشگاه دولتی ایروان
2دانشگاه آمریکائی ارمنستان (AUA)
3دانشگاه دولتی اقتصاد ارمنستان
4دانشگاه روسیه- ارمنستان
5دانشگاه پزشکی دولتی ایروان

فرآیند پذیرش از دانشگاه های فیزیک ارمنستان

قبل از هر چیزی باید بدانید که ارمنستان دارای 3 دانشگاه و 33 موسسه خصوصی است. نکته دوم در این رابطه این است که شرایط پذیرش دانشگاه های ارمنستان از هم متفاوت است. مثلا شما برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند حداقل امتیاز 85% و یا بالاتر هستید. نمره آزمون SAT فقط برای دانشگاه های NTU و SMU مورد نیاز است در حالی که NUS به ارائه نمره آزمون SAT نیازی ندارد. علاوه بر این ارائه نمره IELTS نیز از جمله الزامات تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان به شمار می رود. در نهایت مدارک عمومی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان 2021 عبارتند از:

  • کلیه مدارک تحصیلی بهمراه ریزنمرات مربوطه
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • مدارک شناسائی معتبر
  • بیمه پزشکی معتبر
  • مدارک مسافرتی معتبر

با این توضیحات، اکنون قصد داریم تا اپلای از دانشگاه های ارمنستان در رشته فیزیک را به صورت شماتیک بیان کنیم:

اپلای از دانشگاه های ارمنستان در رشته فیزیک

ضرورت اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان

متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان نیز همانند دانشجویان دیگر رشته های تحصیلی نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند. این مرحله نیز پس از مرحله اخذ پذیرش تحصیلی مطرح می شود. ویزای مذکور در حقیقت یک نوع مجوز ورود قانونی به ارمنستان قلمداد شده و مخصوص دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کورس های بلند مدت دانشگاه های ارمنستان را دارند. از همین رو نیز تهیه مدارک زیر درجهت اخذ ویزای مذکور امری الزامی است:

مدرک تحصیلیشرایط
عکس پاسپورتی2 قطعه عکس رنگی
شناسنامه متقاضیترجمه شده به زبان انگلیسی
مدرک تحصیلی و مارک شیت (ریز نمرات) متقاضی
مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS)
فرم درخواست تکمیلی
اطلاعات پزشکیگواهی سلامت
اطلاعات امنیتیگواهی عدم سوء پیشینه
اطلاعات مالیگواهی تمکن مالی کافی

هزینه تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان

درباره سطح شهریه ها در دانشگاه های ارمنستان باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که هزینه ها بر حسب ملیت دانشجویان متفاوت است. خوب، طبیعی است که شهریه دانشجویان بین المللی به مراتب بالاتر از هزینه تحصیلی دانشجویان ارمنی باشد. مثلا هزینه تحصیل در دوره MBA برای دو دسته از دانشجویان در سال 2020 از قرار ذیل می باشد:

شهریه کل دوره mba در ارمنستان

به طور متوسط، برای پوشش دهی هزینه زندگی در ارمنستان دانشجویان بین المللی نیازمند تامین ماهانه سرمایه ای در حدود 85000AMD (لاری) یعنی معادل 160€ (یورو) و یا حدود 850000AMD (لاری) معادل 1600€ (یورو) برای یک سال تحصیلی هستند. تجربه نشان می دهد که دانشجویان خارجی فقط با تهیه مبلغی حدود 100€ (یورو) در ماه می توانند زندگی راحتی در ایروان داشته باشند. برای آشنایی با انواه هزینه ها و مخارج دانشجوئی در ایروان 2021 حتما به جدول زیر توجه نمائید:

آیتم هاهزینه ها به یورو
حمل و نقل ماهیانه19.4€
هزینه خورد و خوراک100€

روش های متنوعی برای مهاجرت به ارمنستان و دریافت اقامت این کشور وجود دارد که یکی از این روش ها اخذ اقامت ارمنستان از طریق کار می باشد. شما سروران گرامی با دریافت اطلاعات به روز و مشاوره های تخصصی از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید آمادگی 100% برای دریافت اقامت ارمنستان پیدا بکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *