ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در اروگوئه

رشته فیزیک در اروگوئه

رشته فیزیک در اروگوئه از رشته های مهم دانشگاهی محسوب می شود که دانشجویان زیادی در سال 2021 خواستار ادامه تحصیل در این رشته می باشند. این رشته تحصیلی نهایتا 4 سال طول می کشد و دانشجویان در نهایت می توانند با دریافت آموزش های لازم وارد بازار کار شده و یا در جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آماده شوند. اما شرایط مهم برای پذیرش در دانشگاه های فیزیک اروگوئه داشتن مدرک دیپلم متوسطه و مدرک زبان اسپانیولی بوده و همچنین در ادامه نیز اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه نیز ضروری است. شما عزیزان می توانید سوالات خود درباب خدمات مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اعزام دانشجو به خارج را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

آشنایی با کشور اروگوئه

اروگوئه Uruguay که رسما با عنوان جمهوری اروگوئه هم نامیده می شود، کشوری واقع در قاره آمریکای جنوبی است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور مونته ویدئو نام دارد. کشوری که طبق آخرین آمار سرشماری جمعیت آن در حدود 4 میلیون نفر بوده و زبان رسمی آن زبان اسپانیایی است. اگر به نقشه جغرافیایی این کشور خوب نگاه کنید می بینید که این کشور با کشورهای بزرگی مثل آرژانتین و برزیل دارای مرز مشترکی است:

نقشه جغرافیایی کشور اروگوئه

اقتصاد اروگوئه با بخش کشاورزی صادرات محور و نیز نیروی کار تحصیلکرده همراه با سطوح بالای مخارج اجتماعی شناخته می شود. نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال 2020 همزمان با شیوع بیماری کرونا معادل 55.71$ بیلیون دلار بوده است و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، اقتصاد اروگوئه در رده های میانی کشورهای آمریکای جنوبی قرار دارد:

اقتصاد اروگوئه در رده های میانی کشورهای آمریکای جنوبی

بنابراین اروگوئه و اقتصاد این کشور نیز از تبعات منفی شیوع کرونا در امان نبوده و نرخ رشد GDP این کشور لاتین تبار در سال 2020 با نرخ منفی 4.5-% مواجه شد. اما پیش بینی ها نشانگر آنست که همین نرخ در سال 2021 و مساعد شدن شرایط به حدود 4.3% نیز برسد:

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در اروگوئه

دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته فیزیک در اروگوئه

نظام آموزش عالی و دانشگاه های اروگوئه از بهترین های قاره آمریکای لاتین محسوب می شود. دانشجویان بین المللی با تحصیل در دانشگاه های کشور اروگوئه ضمن دریافت آموزش های برتر مطابق با استانداردهای بین المللی همچنین می توانند از هزینه تحصیل و زندگی پایین، امکان کار دانشجوئی، اخذ وام تحصیلی و غیره در این کشور برخوردار شوند. اما شاید سوال مهم در رابطه با تحصیل رشته فیزیک در اروگوئه این سوال باشد که برترین دانشگاه های فیزیک این کشور کدامند. برای پاسخ به این سوال بایستی با رنکینگ دانشگاه های برتر اروگوئه در سال 2021 به صورت زیر آشنا شد:

دانشگاهرتبه در رنکینگ های دانشگاهی جهان QSرتبه در آمریکای جنوبی
دانشگاه ده مونته ویدئو49285
یونیورسیتداد ده لا ریپوبلیکا801- 100047

همانگونه که در لیست فوق نیز مشاهده شد، دو دانشگاه ده مونته ویدئو و یونیورسیتداد ده لا ریپوبلیکا جزء برترین دانشگاه های کشور اروگوئه جهت تحصیل رشته فیزیک محسوب می شود.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در اروگوئه

فیزیک در اروگوئه به صورت دانش طبیعت تعریف شده و اصولا یک رشته علمی است که به مطالعه مواد، حرکتشان و نیز رفتار مواد در فضا و زمان و صد البته مشخصات انرژی و نیرو می پردازد. از مهمترین گرایشات این رشته تحصیلی جذاب در دانشگاه های فیزیک اروگوئه نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مکانیک کلاسیک
  • ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • الکترومغناطیسم و فوتونیکس
  • مکانیک کوانتوم
  • اپتیک و اکوستیک
  • فیزیک کاربردی و غیره

رشته فیزیک در اروگوئه رشته جدیدی به حساب نیامده و دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در این رشته را در مقاطع لیسانس (3 تا 4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (4 تا 5 سال) را دارند. دانشجویان در مقطع کارشناسی غالبا با مباحث تئوریکی رشته فیزیک و مبانی این علوم آشنا شده و در مقطع کارشناسی ارشد با مباحث کاربردی تر فیزیک آشنا شده و اغلب اوقات آنها در آزمایشگاه ها صرف مطالعه و تحقیق می شود. اما در مقطع دکترا نیز دانشجویان با مشخص کردن موضوع پژوهشی خود آماده تهیه و دفاع از رساله پایانی خود می شوند.

الزامات پذیرش در رشته فیزیک در اروگوئه

مرحله نخست از تحصیل رشته فیزیک در اروگوئه اخذ پذیرش تحصیلی یا Apply از دانشگاه های این کشور می باشد. برای این کار نیز شما بایستی مدارک زیر را تهیه کنید:

  • فرم درخواست تکمیلی از اداره خدمات دانشجوئی
  • مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • مدرک زبان اسپانیایی
  • رسید پرداخت شهریه سال نخست
  • عکس های رنگی
  • اصل گواهی تحصیلاتی صادره از وزارت آموزش و پرورش
  • توصیه نامه از دانشگاه یا دبیرستان قبلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV

الزامات پذیرش در رشته فیزیک در اروگوئه

نحوه اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه

نهایتا مرحله دوم از اپلای دانشگاه های اروگوئه مربوط به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. در حقیقت دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در رشته فیزیک در اروگوئه به منظور ورود قانونی به این کشور نیازمند اخذ ویزا هستند. مطابق قوانین کشور اروگوئه نیز ویزا برای اقامت تا 90 روز لازم نیست اما دانشجویان تمام وقت نیازمند اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه هستند. از شرایط ضروری جهت دریافت ویزای اقامت اروگوئه از طریق تحصیل می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه اروگوئه
  • عکس های پاسپورتی جدید
  • مدرک زبان اسپانیایی
  • فرم درخواست تکمیلی
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گزارش پزشکی برای دانشجویان خارجی

هزینه تحصیل و زندگی در اروگوئه 2021

هزینه تحصیلی در اروگوئه بین دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است و به همین دلیل اخذ استعلام قبل از پذیرش ضروری است. به عنوان مثل شهریه هر ترم در یونیورسیتات ORT اوروگوئه بین 2770$ تا 5000$ (دلار) می باشد. اما هزینه زندگی در اروگوئه برای دانشجویان بین المللی بیش از هر چیزی به مکان اقامت، نوع اقامت و امکانات موجود در آن محل بستگی دارد.

اغلب دانشجویان خارجی در مونته ویدئو نیز در خوابگاه زندگی می کنند و از همین رو نیز می توان انتظار داشت که هزینه زندگی ماهیانه دانشجویان رشته فیزیک در مونته ویدئو بین $100 تا 400$ (دلار) متغییر باشد. اما دانشجویانی که در آپارتمان خصوصی در مونته ویدئو به سر می کنند، فقط اجاره ماهیانه آنها بین $350 تا 450$ (دلار) می باشد. عزیزان می توانند سوالات خود درباب شرایط اخذ بورس تحصیلی و امکان کار دانشجوئی در اروگوئه 2021 را نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *