ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در اسپانیا

رشته فیزیک در اسپانیا

اسپانیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی مخصوصا متقاضیان تحصیل در رشته فیزیک در اسپانیا به شمار می رود. وجود دانشگاه هایی با کلاس جهانی، شانس فراگیری روان زبان اسپانیولی، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، کار دانشجوئی و اخذ گرانت یا بورس تحصیلی همه و همه از امتیازات تحصیل در کشور اسپانیا به شمار می رود. دانشجویان محترم توجه داشته باشند که بعد از اتمام تحصیلات خود حتی فرصت لازم برای کاریابی در اسپانیا و تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری را هم خواهند داشت. بنابراین شما می توانید سوالات خود درباره شرایط انواع اقامت اسپانیا 2021 را با ما در میان بگذارید.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا در زمینه ارائه برنامه های آموزشی رشته فیزیک دارای سنت دیرینی هستند. اگر به دنبال برترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته فیزیک هستید پس توصیه می شود که به رنکینگ برترین دانشگاه های فیزیک اسپانیا در سال 2021 توجه کنید:

برترین دانشگاه های فیزیک اسپانیا

همان طوری که ملاحظه شد، برترین دانشگاه حال و حاضر کشور اسپانیا برای تحصیل در رشته فیزیک دانشگاه فنی مادرید می باشد که با امتیاز 79 پیشتازی خود را نسبت به دیگر دانشگاه های رقیب نشان می دهد. اما خود رشته فیزیک در اسپانیا دربرگیرنده تحصیل کیهان از بزرگترین کهکشان ها تا کوچکترین ذرات زیراتمی می باشد. علاوه بر این رشته فیزیک در اسپانیا از ارزش و اعتبار فوق العاده بالایی هم برخوردار است چرا که این علم مبنا و پایه دیگر علوم مثل شیمی، نجوم، لرزه شناسی و حتی اقیانوس نگاری محسوب شده و می تواند در بیولوژی و علوم پزشکی هم به کار برده شود. در حال حاضر فقط 10 گرایش فیزیک در مقطع کارشناسی برای تحصیل در اسپانیا 2021 وجود دارد که از قرار ذیل می باشد:

گرایش تحصیلیدانشگاه محل تحصیل
مهندسی انفورماتیکدانشگاه پلی تکنیک کاتولونیا
فیزیک مهندسیدانشگاه سنت لوئیس
فیزیکدانشکده فیزیک دانشگاه والنسیا
مهندسی سیستم های صوتی تصویریدانشگاه پلی تکنیک برتر
اختر فیزیکدانشگاه سافولک
ژئوفیزیکدانشگاه سنت لوئیس
مهندسی سیستم صوتی و تصویریدانشگاه مادرید
علوم کیهانیدانشگاه سافولک

دوره های تحصیلی رشته فیزیک در اسپانیا

دوره های تحصیلی رشته فیزیک در اسپانیا

قبل از هر چیزی باید به عرض برسانیم که اسپانیا و نظام آموزش عالی این کشور نیز یک نظام آموزشی با کیفیت اروپایی محسوب می شود. چراکه اولا اسپانیا نیز عضو ناحیه آموزش عالی اروپایی (EHEA) به حساب آمده و ثانیا این کشور هم از قرارداد آموزشی بلونیا (Bologna Process) تبعیت می کند. پس ساختار جدید تحصیلات دانشگاهی در اسپانیا شامل سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. مثلا دوره کارشناسی در اسپانیا حدود 240 واحد ECTS می باشد. واحدهای ECTS استاندارد هماهنگی است که بر مبنای کار شخصی خود دانشجو می باشد. بنابراین دوره لیسانس رشته فیزیک در اسپانیا در طی 4 سال آموزشی به صورت زیر سازماندهی شده است:

  • واحدهای پایه (مینیمم 60 واحد ECTS)
  • واحدهای پیش نیاز
  • واحدهای گزینشی
  • دوره انترنی (ماکسیمم 60 واحد ECTS)
  • پروژه نهایی (مینیمم 6 و ماکسیمم 30 واحد ECTS)

ضمنا هر دانشجو در هر سال تحصیلی فقط حق انتخاب 90 واحد ECTS را در دانشگاه های اسپانیا دارد.

شرایط پذیرش در رشته فیزیک از اسپانیا

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا برای اپلای از دانشگاه های این کشور ابتداء نیازمند ارائه مدرک دیپلم معادل دیپلم اسپانیا هستند. بنابراین مدرک دیپلم قبل از ارائه بایستی به زبان اسپانیولی یا انگلیسی ترجمه و به تایید سفارت برسد. سپس سفارت تاییدیه ای به نام Volante Accreditation را صادر می کند که برای ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه های اسپانیا با نام he selectividad or the Pruebas de Acceso a la Universidad الزامی است. این آزمون شامل 4 بخش مختلف به شرح ذیل می باشد:

بخش های آزمون رشته فیزیک در اسپانیا

همانند هر پروسه ای تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا نیز شرایط و الزامات خاص خود را دارد. دانشجویان بین المللی در وهله اول نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیایی بوده و سپس باید به سراغ دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا بروند.

ویزای تحصیلی اسپانیا به شما اجازه تحصیل یا کارآموزی، مشارکت در انتقال دانشجو و یا کار نیمه وقت در اسپانیا را می دهد. این ویزا مخصوص دانشجویان غیر اروپایی بوده و با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی دانشجویان به دو صورت ویزای کوتاه مدت (به مدت 3 تا 6 ماه) و ویزای بلند مدت (بیشتر از 6 ماه) صادر می شود. متقاضیان بایستی 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود در اسپانیا و از طریق تحویل مدارک زیر به سفارت اسپانیا اقدام نمایند:

  • 2 فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • ID کارت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه اسپانیایی
  • بیمه سلامت
  • مدرک اثبات کننده وجود تمکن کافی (صورتحساب بانکی)
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی اسپانیا

هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا

خبر خوش به دانشجویان بین المللی اینکه هزینه تحصیلی در اسپانیا در بین دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. بر اساس آخرین آمار موجود، شهریه سالانه برای دانشجویان کارشناسی از €750 الی 2500€ (یورو)، برای دانشجویان کارشناسی ارشد از €1000 تا 3500€ (یورو) متغییر است. همین نرخ هاست که اسپانیا را به یکی از ارزانترین مقاصد تحصیلی در قاره سبز تبدیل می کند. اما نباید از این نکته هم به سادگی گذشت که میانگین شهریه دانشگاه های خصوصی در اسپانیا تا 20000€ (یورو) نیز افزایش می یابد. اما هزینه زندگی در کشور اسپانیا بین €900 الی 1100€ (یورو) متغییر بوده و مسلما در دو شهر بارسلون و مادرید به مراتب بالاتر از دیگر شهرهاست.

عزیزان درجریان باشند که امکان جبران برخی از هزینه های تحصیلی در اسپانیا ازطریق کار دانشجوئی فراهم است. بر این اساس، دانشجویان بین المللی دارنده ویزای تحصیلی اسپانیا فقط حق کار نیمه وقت تا 20 ساعت در هفته دارند. اما به شرط اینکه کارفرمایتان مجوز کار شما را از اداره امور خارجه Foreign Office اخذ کند. برای دوره های کارآموزی یا انترنی این مجوز لازم نبوده و اما قرارداد کار باید دقیقا مطابق با مدت اعتبار ویزای تحصیلی شما باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا همچنین به سوالات شما درباب امکان اخذ بورس تحصیلی در اسپانیا 2021 نیز پاسخ دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *