ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در بلغارستان

رشته فیزیک در بلغارستان

پیشرفت کشور بلغارستان در زمینه ارائه دروس عملی بسیار شگفت انگیز بوده به طوریکه در این کشور آزمایشگاه های عملی زیادی در رشته های فیزیک و زیست طی سال های اخیر دایر گشته و به فراخور گسترش آزمایشگاه های علمی و پیشرفته در بلغارستان، تحصیل رشته فیزیک در بلغارستان هم اکنون سطح جدیدی از محبوبیت را تجربه می کند؛ سطح آموزش و پرورش در دانشگاه های بلغارستان بسیار بالا بوده و مدارک دانشگاهی این کشور در اغلب کشورهای دنیا تایید شده و معتبر می باشد. بلغارستان به عنوان کشوری بزرگ و مناسب برای مهاجران شناخته می‌شود. از انواع شیوه های اقامت در این کشور می توان به اخذ ویزای تولد، ازدواج، سرمایه گذاری، کار، تحصیل، خرید ملک و پناهندگی اشاره نمود. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در ادامه به بررسی تحصیل رشته فیزیک در نظام کشور بلغارستان بپردازند.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در بلغارستان کدام اند؟
  • هزینه تحصیل در برترین دانشگاه های بلغارستان چه میزان برآورد شده است؟
  • متوسط درآمد فیزیکدانان در بلغارستان چه میزان است؟
  • بازار کار رشته فیزیک در بلغارستان در چه حوزه هایی می باشد؟

درباره رشته فیزیک در بلغارستان

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده و با کشورهای رومانی، مقدونیه، یونان و ترکیه هم مرز می باشد؛ این سرزمین یکی از کشورهای ارزان قیمت قاره سبز جهت اقامت دانشجویان محسوب می‌شود و بازار اقتصادی خوبی را نیز شکل داده است. متوسط درآمد فارغ التحصیلان حاضر در کشور بلغارستان رشد خوبی داشته و باید خاطرنشان کرد صوفیه، پایتخت بلغارستان به نسبت دیگر پایتخت های اروپایی جزء محبوب ترین مقاصد گردشگران نیز به حساب می آید. از دیگر شهرهای مهم این کشور می توان به وارنا، بورگاس، نسبار، بالچیک، کازانلاک و روزاشاره کرد. آب و هوای بلغارستان معتدل و بارانی است و این کشور دارای زمستان‌های سرد، همراه با بارش متناوب باران می باشد. از مزایای زندگی در بلغارستان می توان به وجود نیروی کار تحصیل کرده، کمترین میزان مالیات، موقعیت جغرافیایی مناسب و بانکداری امن اشاره داشت.

گرایش فیزیک درک کاملی از اساسی ترین قوانین طبیعت به علاقه مندان این رشته ارائه می کند؛ از دنیای میکروسکوپی ذرات زیر اتمی گرفته تا مقیاس کل جهان. به عنوان یک علم طبیعی دقیق، فیزیک مکانی ارزشمند برای درک روش تحقیق علمی، قدرت ها و محدودیت های آن است. برنامه درسی اصلی رشته فیزیک در بلغارستان شامل دروس فیزیک عمومی، مکانیک ، فیزیک کوانتوم ، برق و مغناطیس می گردد. دانشجویانی که این رشته را به پایان می رسانند می توانند نه تنها در فیزیک، بلکه در شیمی، ریاضیات، مهندسی و امور مالی نیز شغل خود را دنبال کنند. فارغ التحصیلان رشته فیزیک مهارت هایی نظیر؛ درک قوانین اساسی طبیعت، درک روش تحقیق علمی، مهارت های تحلیل و راستی آزمایی و پردازش تجزیه و تحلیل داده ها را کسب می نمایند. از عناوین مرتبط با رشته فیزیک می توان به ترمودینامیک ها، فیزیک هسته ای و نسبی اشاره داشت.

درباره رشته فیزیک در بلغارستان

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در بلغارستان

دانشگاه صوفیا یکی از قدیمی ترین و بهترین موسسات آموزش عالی دولتی در بلغارستان است که به تحقیقات تخصصی معروف بوده و در اکتشافات قطب جنوب نیز که دارای ارتباط قابل توجهی با دروس فیزیک می باشد، سهیم بوده است. از رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به زیست شناسی، شیمی، فیزیک، الهیات، پزشکی، حقوق و زمین شناسی اشاره نمود.

وارنا نیز یکی از دانشگاه های خصوصی بلغارستان است که دارای دانشکده با رشته هایی نظیر حقوق، معماری، مهندسی، هنر، علوم حقوقی و روانشناسی است. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد و یکی از بالاترین تعداد دانشجویان بین المللی در بلغارستان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در رده سیزدهم در بین بهترین برنامه‌های MBA تدریس شده در اروپای شرقی قرار دارد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در بلغارستان می پردازیم.

عنوان مراکزعنوان دوره
Sofia universityGenetics and genomics
Varna free universitySoftware engineering and management

هزینه تحصیل رشته فیزیک در بلغارستان

طول دوره کارشناسی برای تحصیل در بلغارستان 4 سال و طول دوره کارشناسی ارشد 2 سال عنوان شده است. دروس در دوره های کارشناسی به زبان های بلغاری و انگلیسی ارائه می شود. شایان ذکر است دانشجویان متاهل در دوره کارشناسی ارشد، قادر خواهند بود در صورت اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با خود همراه نمایند.

از مزایای تحصیل در این کشور می توان به هزینه های پایین زندگی و تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت های شغلی عالی و شانس بالای اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد. با توجه به قوانین و سیستم آموزشی کشور بلغارستان، دانشجویان از حق کار دانشجویی در بلغارستان برخوردار می باشند. حق کار در نظر گرفته شده برای دانشجویان در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، برای دانشجویان کارشناسی ارشد 20 ساعت و برای دانشجویان مقطع دکتری 30 ساعت می باشد. در ادامه به مقایسه هزینه های مقاطع مختلف تحصیلی رشته مهندسی در بلغارستان بر حسب لو می پردازیم.

مقایسه هزینه تحصیل مقاطع گوناگون رشته فیزیک در بلغارستان

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در بلغارستان

از جمله مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک می توان به متخصص فیزیک نجومی، مهندس هوافضا، مهندس مکانیک، متخصص ژئوفیزیک و تکنسین آزمایشگاه اشاره کرد. حقوق فردی که به عنوان فیزیک دان در بلغارستان به فعالیت می پردازد معمولا ماهیانه درحدود BGN6790 (لو بلغارستان) برآورد شده است. فیزیک دانان بلغار هر 21 ماه یکبار با افزایش حقوق 11% مواجه می گردند؛ محدوده حقوق از BGN3530 (لو بلغارستان) الی BGN10400 (لو بلغارستان) متغیر است.

این میزان تفاوت در حقوق افراد به عواملی نظیر جنسیت، تجربه و میزان تحصیلات بستگی دارد. بطور مثال افراد با داشتن مدرک کارشناسی از حقوق BGN5170 (لو بلغارستان) و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد از درآمدی معادل BGN6410 (لو بلغارستان) در ماه بهره مند می گردند. درآمد مردان فیزیکدان در بلغارستان BGN7020 (لو بلغارستان) و درآمد زنان BGN6600 (لو بلغارستان) می باشد. شما همراهان گرامی قادر خواهید بود در صورت تمایل به اخذ اطلاعات بیشتر حول محور چگونگی تحصیل در بلغارستان و مزایا و معایب تحصیل رشته فیزیک در این کشور مدرن، با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *