ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در دانمارک

رشته فیزیک در دانمارک

کیفیت تحصیل رشته فیزیک در دانمارک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی یک سطح بالاتر بوده و رقابت تنگاتنگی بین متقاضیان بین المللی برقرار است. اما با وجود کیفیت عالی تحصیلات در دانمارک، هزینه تحصیلی در این کشور خیلی بالاست. اما نباید نگران شد چراکه دانشجویان بین المللی از حق کار دانشجویی نیمه وقت تا 20 ساعت در دانمارک برخوردارند. از این گذشته آینده کاری آنها به عنوان فیزیکدان در این کشور بسیار روشن است. پس دانشجویان فیزیک مشتاق تحصیل در اروپا نباید این فرصت را از دست بدهند. مطمئن باشید که کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همه دانش و تجربه مهاجرتی خود برای موفقیت نهایی شما در این مسیر استفاده می کنند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در دانمارک

امکان تحصیل رشته فیزیک در هر سه مقطع برای متقاضیان در کشور دانمارک فراهم است. دانشجویان در مقطع کارشناسی فیزیک بیشتر با مبانی این علم آشنا شده و به تحقیق و مطالعه قوانین طبیعت، فرآیندها و پدیده های فیزیکی از ریزترین ذرات تا بزرگترین ذرات مثل اتم ها تا کیهان می پردازند. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس رشته فیزیک طبیعت اطراف را یعنی اجسام فیزیکی و پدیده های فیزیکی را آزمایش می کنند. در واقع فیزیکدان ها در این مقطع به تحقیق و مطالعه در خصوص اشیاء محیطی و قوانین برهم کنش آنها می پردازند و اصلی ترین روش مطالعاتی آنها نیز آزمایش است.

اما این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که دانشگاه ها و موسسات آموزشی زیادی در دانمارک وجود دارد. این دانشگاه ها چه به صورت دولتی و چه به شکل خصوصی در رشته های مختلفی از جمله رشته فیزیک اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. اما از میان این دانشگاه ها بهتر است با برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیک در دانمارک از قرار ذیل آشنا شوید:

برترین دانشگاه های فیزیک در دانمارک

آینده کاری روشن فارغ التحصیلان فیزیک در دانمارک

دانمارک کشوری در منطقه شمال اروپا و حوزه اسکاندیناوی است که با داشتن سرانه GDP بسیار بالا در رده دوم مرفه ترین کشورهای جهان قرار دارد. دانمارک دارای یک بازار کاری بسیار خوبی است به طوری که هم اکنون نرخ بیکاری این کشور ثروتمند آنهم با وجود گسترش بیماری کرونا در سطح 4.6% باقی مانده است:

نرخ بیکاری در دانمارک

شرکت های زیادی در دانمارک هستند که به دنبال متخصصان و فارغ التحصیلان رشته فیزیک هستند. از این گذشته سطح درآمدی فیزیکدان ها در دانمارک فوق العاده بالاست. طبق آمارهای موجود متوسط درآمدی این دسته از شاغلین در دانمارک حدود 83500DKK (کرون) معادل 11228$ (دلار) می باشد در حالی که متوسط درآمد ملی در این کشور حدود 40600DKK (کرون) معادل 5459$ (دلار) می باشد:

متوسط درآمدی در دانمارک

نحوه پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در دانشگاه های دانمارک

عزیزان متقاضی تحصیل رشته فیزیک در دانمارک بایستی به این نکته مهم توجه کنند که شرایط پذیرش و فرآیند درخواست بسته به برنامه تحصیلی و موسسه آموزشی کاملا متفاوت است. مثلا برای ورود به مقطع کارشناسی فیزیک از دانشگاه های دانمارک نیازمند مدرک دیپلم متوسطه معتبر هستید. علاوه بر این ارائه مدرک زبان انگلیسی مثل نمرات آیلتس و تافل نیز از جمله ضروریات این کار به حساب می آید. ایضا به این مورد می بایست آزمون ورودی را هم اضافه کرد چراکه شرط پذیرش در برخی رشته محل ها در دانشگاه های دانمارک مستلزم قبولی در همین آزمون می باشد.

نکته مهم دیگر اینکه مهلت اخذ پذیرش برای متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در سال تحصیلی (آگوست- سپتامبر) پانزدهم ماه مارچ می باشد. اما برخی از موسسات که سال تحصیلی خود را در بهار (ژانویه- فوریه) شروع می کنند، بنابراین مهلت درخواست آنها یک سپتامبر می باشد. اما مراحل کار پذیرش دانشجویان فیزیک شامل انتخاب رشته و دوره تحصیلی، تکمیل مدارک لازم، ارسال این مدارک از طریق ایمیل و نهایتا دریافت نامه پذیرش از دانشگاه دانمارک می باشد.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در دانمارک

کلا مقطع کارشناسی رشته فیزیک در دانمارک دوره ای است که 3 تا 4 سال طول می کشد و میانگین هزینه تحصیل در این مقطع حدود 5580€ (یورو) برآورد می شود. اما مقطع کارشناسی ارشد فیزیک در دانمارک حدود 2 سال طول کشیده و متوسط شهریه اخذ شده از دانشجویان در این مقطع حدود 6468€ (یورو) و در مقطع دکترا حدود 7595€ (یورو) اخذ می شود. این واقعیت را می توان به صورت نموداری و از این قرار نیز نشان داد:

هزینه تحصیل فیزیک در دانمارک

اما هزینه زندگی در دانمارک 2020 موضوع مهم دیگری است که بایستی متقاضیان تحصیل رشته فیزیک از آن مطلع باشند. این هزینه شامل مخارج گوناگونی مثل کرایه منزل، هزینه خورد و خوراک، هزینه جابجایی در شهر، هزینه پوشاک، هزینه تفریح و هزینه خدمات شهری در کشور دانمارک می باشد. در مجموع دانمارک کشوری گران است اما به هر حال برآورد متوسط هزینه زندگی در این کشور حدود €750 الی 900€ (یورو) در ماه می باشد. مشخصا متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در شهری مثل کپنهاگ 1200€ (یورو) و در شهرهای کوچک این رقم پایین تر و در حدود 650€ (یورو) نیز می باشد. برخی از هزینه های اصلی زندگی دانشجوئی در این کشور بدین قرار است:

آیتم هاهزینه ماهیانه به یورو
اجاره خانه300€ تا 500€
هزینه غذایی و خرید از بازار200€ تا 270€
هزینه های حمل و نقل50€ تا 135€

نحوه پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در دانشگاه های دانمارک

نحوه اخذ ویزای تحصیلی دانمارک برای دانشجویان فیزیک

دانشجویان رشته فیزیک به محض اخذ پذیرش از دانشگاه دانمارکی می توانند با مراجعه به سفارت دانمارک نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. ویزایی که به دو صورت کوتاه و بلند مدت برای دانشجویان صادر می شود. در نوع کوتاه مدت این ویزا، دانشجو بایستی متقاضی تحصیل در دوره ماکسیمم90 روزه باشد. اما نوع بلند مدت ویزای تحصیلی دانمارک مخصوص آندسته از دانشجویانی است که با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های دانمارک منتظر اخذ ویزا و ورود قانونی به این کشور اروپایی هستند. اما مدارک لازمه در جهت درخواست ویزای تحصیلی جهت ورود قانونی به دانمارک از این قرار است:

  • مدرک اثبات مهارت زبان انگلیسی در قالب آزمون تافل و یا آیلتس
  • رسید پرداخت هزینه مجوز اقامت دانمارک به میزان 255€ (یورو)
  • مدرک تمکن مالی برای اقامت در دانمارک حدود 1000€ (یورو) در ماه
  • نامه پذیرش از دانشگاه دانمارک
  • فرم درخواست یا تقاضانامه تکمیل و امضا شده
  • پاسپورت معتبر یا هر مدرک مسافرتی معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه سفر معتبر
  • گواهی اسکان در دانمارک
  • اطلاعات تفصیلی درباب برنامه تحصیلیتان

نکته مهم آخر اینکه شما در مدت 3 ماه پس از ورودتان به دانمارک ملزم هستید تا حتما ورودتان را در اداره شهرداری منطقه ای (Statsforvaltningen) ثبت کرده و با ارائه مدارک لازمه مثل پاسپورت، 2 قطعه عکس و نیز نامه پذیرش از دانشگاه نسبت به اخذ گواهی ثبت اقدام نمائید. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب شرایط کار دانشجوئی یا اخذ بورس تحصیلی در کشور دانمارک نیز می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *