ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در رومانی

رشته فیزیک در رومانی

برای تحصیل رشته فیزیک در رومانی طرفدارانی زیادی هم از اروپا و هم از سایر کشورهای جهان وجود دارد و مورد بررسی دانشجویان قرار میگیرد. رشته ای که معمولا در اکثر دانشگاه های کشور رومانی به دانشجویان ارائه شده و آنها می توانند در انواع گرایشات این رشته تحصیلی مثل فیزیک تئوری، فیزیک مولکولی، فیزیک ذره ای، اپتیک و غیره به تحصیل مشغول شوند. ضمنا شرایط تحصیل فیزیک در هر 3 کورس تحصیلی و به دو زبان انگلیسی و رومانیایی برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد. مضاف بر اینکه دانشجویان خارجی با تحصیل در رومانی از برخی امتیازات خاص مثل اخذ بورس و همچنین کار دانشجوئی نیز برخوردار می شوند.

رومانی (Romania) از کشورهای شرق اروپا با درآمد اقتصادی متوسط به بالا به حساب می آید اما اهمیت آن برای مهاجران بسیار بسیار زیاد است. چراکه این کشور عضو رسمی اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شده و دریافت اقامت از رومانی دقیقا معادل دریافت اقامت اروپایی و بهره گیری از امتیازات آن می باشد. هموطنان گرامی ازطریق مشاوره با کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در جریان انواع روش ها و شرایط اخذ اقامت رومانی 2021 قرار گیرند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در رومانی

نظام آموزش عالی رومانی از قوانین و مقررات آموزش عالی ناحیه اروپایی و نیز استانداردهای فرآیند بلونیا تبعیت می کند. به همین دلیل نیز مدارک تحصیلی دریافتی از دانشگاه های کشور رومانی از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار است. لازم است بدانید که در حال حاضر امکان تحصیل در رشته فیزیک در رومانی به دو زبان رومانیایی و انگلیسی برای کلیه متقاضیان فراهم است. بدیهی است که اینها از امتیازات تحصیل در رومانی 2021 محسوب می شود. ناگفته نماند که متقاضیان برای تحصیل رشته فیزیک در رومانی گرایشات مختلفی را جهت انتخاب در پیش رو دارند. از سوی دیگر فعلا بهترین دانشگاه جهت تحصیل رشته فیزیک در رومانی دانشگاه پلی تکنیک بخارست با امتیاز رشته 64.4 می باشد:

برترین دانشگاه های فیزیک در رومانی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در رومانی

در همین ابتداء بایستی به این موضوع مهم اشاره کنیم که شرایط و مدارک تحصیل رشته فیزیک در رومانی برای همه دانشجویان یکسان نیست. به همین دلیل نیز شرایط اخذ پذیرش دانشجویان غیراروپایی از دانشجویان اروپایی متفاوت می باشد. بر این اساس، دانشگاه رومانیایی با ارزیابی شرایط و مدارک زیر نسبت به پذیرش و صدور گواهی مورد تایید وزارت آموزش این کشور می پردازد.

  • 2 کپی از فرم درخواست کامل شده
  • 4 عکس پاسپورتی
  • کپی از پاسپورت ملی
  • سوابق پزشکی
  • کپی برابر اصل شناسنامه
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم متوسطه
  • کپی برابر اصل ریزنمرات تحصیلی (ترجمه شده به زبان روسی یا انگلیسی)
  • گواهی زبان خارجه
  • رسید هزینه درخواست پذیرش رومانی

ویزای تحصیلی رومانی برای دانشجویان رشته فیزیک

اصولا از زمان اخذ نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی، شما از صلاحیت درخواست ویزای تحصیلی رومانی از نزدیکترین سفارت این کشور برخوردارید. پس طبق قانون، کلیه دانشجویان بین المللی قبل از آغاز دوره تحصیلی خود و ورود به کشور رومانی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند که مدت زمان رسیدگی آن هم گاها تا 2 ماه زمان می برد. دولت رومانی نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی دو نوع ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به صورت زیر صادر می کند:

دو نوع ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در رومانی

مشخصا ویزای کوتاه مدت برای کسانی مناسب است که مایل به تحصیل در رومانی به مدت نهایتا 3 ماه هستند و ویزای بلند مدت نیز مناسب افرادی است که خواستار تحصیل در رومانی به مدت بیش از 3 ماه هستند. کلا ویزای مذکور یک نوع ویزای اقامت موقتی است و شما طبق قانون پس از ورود به رومانی موظفید تا برای اخذ مجوز اقامت یکساله رومانی از اداره مهاجرت این کشور اقدام نمائید. اما مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی از این قرار است:

  • نامه پذیرش صادره از وزارت آموزش این کشور
  • گواهی پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی رومانی
  • مدرک اثبات تمکن مالی برای اقامت در رومانی (تقریبا 2500€ یورو)
  • تاییدیه عدم سوء پیشینه
  • بیمه پزشکی برای کل دوره اعتبار ویزا
  • رسید هزینه ویزای دانشجوئی رومانی

هزینه تحصیل در رشته فیزیک در رومانی

شهریه دانشگاهی در رومانی با دانشکده محل تحصیل، رشته تحصیلی و ملیت دانشجو ارتباط مستقیمی دارد. ضمنا سطوح شهریه های تحصیلی در رومانی از جمله شهریه دانشجویان رشته فیزیک ثابت نبوده و ممکن است سال به سال تغییر کند. بر طبق آمار سال 2021، متوسط شهریه سالیانه اغلب برنامه های تحصیلی از جمله رشته فیزیک در رومانی از €2000 الی 5000€ (یورو) متغیر است. ضمنا دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی رومانی بایستی قبل از درخواست ویزا کل شهریه یکسال خود را پرداخت کنند و به همین ترتیب نیز شهریه هر سال را قبل از شروع سال تحصیلی جدید باید پرداخت کنند. در جدول زیر می توان با ریز جزئیات هزینه های تحصیل در انواع رشته ها از جمله رشته فیزیک در کشور رومانی آشنا شد:

رشته تحصیلیلیسانس و فوق لیسانس (یورو/ سال)دکترا (یورو/ سال)
دوره زبان رومانی€1980 – €2700€1980 – €2700
ستاره شناسی، علوم، فیزیک، ریاضیات و ورزش€2430 – €2700€2610 – €2900
معماری€3150 – €3500€3330 – €3700
مطالعات اجتماعی، روانشناسی، اقتصاد€1980 – €2200€2160 – €2400
پزشکی و پیراپزشکی€3200 – €5000€3800 – €7000
هنر€3780 – €4200€3960 – €4400

همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده می شود، متوسط هزینه تحصیل یا به عبارتی شهریه دانشجویان رشته فیزیک در رومانی بین €2430 تا 2700€ (یورو) متغیر می باشد.

هزینه تحصیل در رشته فیزیک در رومانی

هزینه زندگی دانشجویان فیزیک در رومانی

بخشی از هزینه های دانشجویان فیزیک در رومانی مختص هزینه زندگی در رومانی مثل هزینه حمل و نقل، هزینه اشتراک، هزینه اجاره آپارتمان یا فلت و امثالهم است. اما این هزینه ها در رومانی به مراتب پایین تر از دیگر نقاط اروپایی است و این حسنی برای تحصیل در این کشور محسوب می شود. معهذا با توجه به آمارهای موجود می توان نتیجه گرفت که متوسط هزینه زندگی در رومانی 2021 برای یک دانشجوی بین المللی بین €300 تا 500€ (یورو) متغییر است. برای آشنایی بیشتر با جزئیات برخ از این هزینه ها به لیست زیر توجه نمائید:

  • مهمانسرای دانشجوئی: 70€ (یورو) در ماه
  • آپارتمان خصوصی: 150 تا 400€ (یورو) در ماه
  • غذا: 150 تا 200€ (یورو)
  • اینترنت: 15€ (یورو)
  • حمل و نقل: 40€ (یورو)

هموطنان گرامی برای آشنایی مفصل با دیگر روش های مهاجرت به رومانی در سال 2021 و یا شرایط اقامت ایرانیان در این کشور می توانند با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *