ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در سنگاپور

رشته فیزیک در سنگاپور

تحصیل رشته فیزیک در سنگاپور به فراخورکیفیت بالای آموزش و فرصت های بورسیه متنوع، سبب شده تا دانشجویان این کشور را برای تحصیل انتخاب نمایند. باید اظهار داشت که سنگاپور امروزه در رده هفتم کشورهای دارای پایین‌ترین نرخ فساد اداری واقع شده و همچنین یکی از اقتصادهای برتر قاره آسیا شناخته می شود.

کشور سنگاپور براساس آمار جهانی در عرصه های مختلف آموزشی، رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی در طی چند دهه گذشته افتخارات زیادی داشته و در مجامع بین المللی به عنوان یک کشور ثروتمند و امن شناخته شده است. از مزایای زندگی در این کشور می توان به آزادی برای خرید ملک، حق اقامت در کشور بدون محدودیت ویزا و وجود دانشگاه های معتبر اشاره کرد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما خواهند بود تا مضاف بر بررسی شرایط تحصیل رشته فیزیک در سنگاپور، به تحلیل متداول ترین پرسش های مطرح شده حول محور تحصیل در این کشور بپردازیم.

  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در سنگاپور کدام اند؟
  • آینده شغلی رشته فیزیک در سنگاپور چه حوزه هایی را شامل می شود؟
  • متوسط درآمد فیزیک دانان در سنگاپور چه میزان برآورد شده است؟
  • شرایط تحصیل رایگان در سنگاپور به چه صورت است؟

شرایط رشته فیزیک در سنگاپور

سنگاپور در نوک جنوبی شبه جزیره مالایا، در فاصله 137 کیلومتری شمال خط استوا واقع گشته و بزرگترین بندر در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود. این کشور سومین مرکز بازار تبادل ارز خارجی، سومین مرکز اقتصادی جهان، دومین بازار قمارخانه‌ای، بزرگترین تولیدکننده تاسیسات نفتی، یکی از بزرگترین مراکز تعمیر کشتی و بهترین مرکز لجستیک جهان می باشد. اقتصاد کشور سنگاپور از دیرباز متکی بر صنعت و بخش خدمات بوده که این امر موجب شده این کشور سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به‌شمار آید. شرایط آب و هوایی کشور سنگاپور در اغلب ماه های سال گرم و مرطوب است و میانگین بارش به صورت سالانه در این کشور بیش از 2,340 میلی‌متر می باشد. شایان ذکر است که شهر سنگاپور به عنوان پایتخت این کشور محسوب شده و از سایر شهرهای مهم این سرزمین درحال توسعه می توان به بدوک، بوتیک، گیانگ، هوگانگ و مارین اشاره کرد.

همانطور که استحضار دارید از علم فیزیک برای توصیف جهان اطراف ما و پیش بینی چگونگی رفتار آن استفاده می‌شود؛ فیزیک، علم مربوط به کشف و شناخت قوانین جهانی حاکم بر ماده، حرکت و نیروها، زمان، فضا و دیگر ویژگی‌های جهان طبیعی می باشد. این رشته، یکی از اساسی‌ترین رشته‌های علمی است وعلاقه مندان در آن انحصارا ماده، نیرو و اثرات آن‌ را مطالعه می‌کنند و در توسعه‌ی فناوری‌های جدید مانند هواپیماها، تلویزیون‌ها، رایانه‌ها و سلاح‌های هسته ای به کار می‌گیرند. افرادی که قصد تحصیل این رشته در سنگاپور را دارند، باید از نظر دانش فیزیک و ریاضی در سطح بالایی بوده و قادر باشند از عهده‌ی مدیریت پروژه بر آیند. تسلط و مهارت در کار با انواع نرم افزار از سایر ملزومات رشد و ترقی در این رشته است. از گرایشات رشته فیزیک در سنگاپور می توان به آکوستیک، نجوم، ژئوفیزیک، سایکوفیزیک، بیوفیزیک و اگزوفیزیک اشاره کرد.

شرایط رشته فیزیک در سنگاپور

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در سنگاپور

سنگاپور هر ساله پذیرای بیش از 86,000 دانشجوی بین المللی از 120 ملیت گوناگون است؛ این سرزمین دارای 3 دانشگاه مدرن بوده که از برترین دانشگاه های نوظهور جهان به شمار رفته و عبارتند از: دانشکده ملی، نانیانگ و NTU.

تحصیل رایگان در سنگاپور برای دانشجویانی قابل استفاده می باشد که شهروند کشور سنگاپور نبوده، در آن کشور اقامت نداشته باشند و یا قبلا در یکی از دانشگاه های سنگاپور تحصیل نکرده باشند. دانشگاه ملی سنگاپور یکی از بهترین مقاصد قابل انتخاب برای علاقه مندان به رشته فیزیک بوده و از مهمترین نکات درباره این دانشگاه می توان به امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی اشاره نمود. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در سنگاپور می پردازیم.

عنوان مراکزرتبه در کشور
Nanyang technological1
National university of singapore2

هزینه تحصیل رشته فیزیک در سنگاپور

تحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی موسسات آموزش عالی و دانشگاه های سنگاپور به دو زبان انگلیسی و بومی صورت می پذیرد. دانشجویان بین المللی قادرند با کار دانشجویی در سنگاپور بخش زیادی از هزینه ها را از قبیل تحصیل و زندگی در این کشور پوشش دهند؛ طبق قانون وزارت نیروی انسانی سنگاپور، دانشجویان بین المللی با داشتن ویزای دانشجویی معتبر و صادر شده توسط اداره مهاجرت (ICA) در این کشور می توانند، بدون اخذ مجوز کاری به مدت 16 ساعت در هفته، به صورت پاره وقت و یا تمام وقت در تعطیلات مشغول به کار باشند. بهترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان حاضر در شهرهای اصلی سنگاپور شامل تدریس زبان انگلیسی، راه اندازی وب‌سایت و ارائه خدمات به مشتریان می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور سالیانه SGD28000 (دلار سنگاپور) عنوان شده است. درادامه به بررسی تفاوت در هزینه های مقاطع مختلف تحصیلی در سنگاپور می پردازیم.

مقایسه متوسط هزینه تحصیل رشته فیزیک در مقاطع گوناگون در سنگاپور

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در سنگاپور

فیزیک دانان در سنگاپور قادر خواهند بود در مراکز مختلفی از جمله آزمایشگاه‌های فیزیک، موسسات تحقیقاتی و آموزشی، مراکز تحقیقاتی ریاضی و فیزیک، هواشناسی و بسیاری دیگر از مراکز مرتبط به فیزیک، مشغول به کار شوند.

متوسط درآمد شخصی که به عنوان فیزیکدان در سنگاپور کار می کند معمولا ماهیانه در حدود SGD16400 (دلار سنگاپور) برآورد شده است. فیزیک دانان در سنگاپور در فاصله هر 16 ماه با افزایش حقوق 13 درصدی روبرو خواهند بود. میزان حقوق افراد شاغل در سنگاپور به جنسیت، تجربه و سطح تحصیلات بستگی داشته و برای نمونه فردی با سطح تجربه کمتر از 2 سال SGD8910 (دلار سنگاپور) ،با تجربه بین 2 الی 5 سال SGD12300 (دلار سنگاپور) و با تجربه بیش از 5 سال ماهیانه در حدود SGD17500 (دلار سنگاپور) کسب درآمد خواهند نمود. حقوق زنان فیزیک دان در سنگاپور SGD16000 (دلار سنگاپور) و مردان فیزیکدان SGD16900 (دلار سنگاپور) در ماه می باشد. در انتها شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *