ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در سوئد

رشته فیزیک در سوئد

تحصیل رشته فیزیک در سوئد با توجه به شرایط مطلوب این کشور برای دانشجویان بین المللی، به یکی از محبوب ترین مضامین بدل شده است. تنوع رشته های تحصیلی در سوئد موجب شده که متقاضیان بدون محدودیت و بنابر علایق شخصی برای آینده خود تصمیم گیری نمایند. این کشور اقتصاد قدرتمندی داشته و آزادی های اجتماعی درنظر گرفته شده برای ساکنین شهرهای گوناگون سوئد، موجب گشته تا شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده‌آل تلقی گردد؛ راه های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد که از جمله متداول ترین آن ها می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری اشاره نمود. در مقاله زیر که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود؛

  • معتبرترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در سوئد کدام اند؟
  • متوسط درآمد فیزیک دانان در سوئد چه میزان برآورد شده است؟
  • شرایط کار دانشجویی در سوئد به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف کشور سوئد چه میزان است؟

تحصیل رشته فیزیک در سوئد

کشور سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته و به موجب این امر جزء سردترین کشورهای جهان محسوب می شود. شهر استکهلم پایتخت و بزرگترین شهر در کشور سوئد است و از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور بوده و در لیست شهرهای پربازدید قاره اروپا قرار گرفته است. از دیگر شهرهای مهم این کشور می توان به مالمو، ایستد، سیگتونا و ویزبه اشاره کرد. سوئد جزء کشورهای توسعه ‌یافته در جهان محسوب می‌شود و اقتصاد این کشور برپایه چوب، انرژی آبی و سنگ آهن رتبه 3 در دنیا را کسب کرده است. شایان ذکر است سوئد به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای صادرکننده اروپایی شناخته می شود که از مهمترین اقلام صادراتی در آن می توان به محصولات پلاستیکی و شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی اشاره کرد.

فیزیک علمی است که سعی در درک قوانین و رابطه انرژی و ماده دارد. رشته فیزیک تقریبا به همه مباحث می پردازد، از ذرات ریز زیر اتمی تا سیاه چاله ها و ساختار کلی جهان. فیزیک دانان با استفاده از فرمول های ریاضی سعی در توضیح تئوری های خود و پیش بینی های لازم دارند و در این حیطه قوانین لازم در زمینه هایی نظیر مهندسی، زیست شناسی و الکترونیک اعمال می شود. سوئد دارای یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نظام های پزشکی در دنیا می باشد. به موجب این امر متخصصان فیزیک پزشکی با توجه به برخورداری از مزایای شغلی و جایگاه اجتماعی به این کشور مهاجرت می کنند. متخصص فیزیک پزشکی در سوئد شاخه ای از دانش علوم پرتودرمانی، محافظت از پرتو و پزشکی هسته ای را در بر می گیرد که از نظر حرفه از مهندسی پزشکی و بیو فیزیک مستقل است.

تحصیل رشته فیزیک در سوئد

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در سوئد

دانشگاه‌های کشور سوئد از جمله برترین دانشگاه‌های جهان هستند و حداقل 8 دانشگاه معروف این کشور جزء 200 دانشگاه برتر دنیا به شمار می روند که از جمله آن ها می‌توان به دانشکده هایی مانند دانشگاه سلطنتی استکهلم، دانشگاه اوپسالا و لوند اشاره داشت. در سوئد شهریه سالانه تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه ها با توجه به رشته تحصیلی بین kr81106 الی kr200000 (کرون سوئد) می باشد. دانشگاه لوند یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود که حوزه های تدریس و تخصصی آن شامل اقتصاد، هنر، علوم اجتماعی، مهندسی و پزشکی می گردد. باید اذعان داشت این دانشگاه در زمره برترین دانشکده های فنی و مهندسی دنیا جای دارد.

همچنین دانشگاه استکهلم دانشگاهی دولتی در سوئد و از بزرگ ترین دانشگاه های اسکاندیناوی می باشد و از برترین رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه می توان به فیزیک و محاسبات، اقتصاد، کامپیوتر و حسابداری اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در سوئد می پردازیم.

عنوان مراکزعنوان دوره
Stockholm UniversityMaster in theoretical physics
Linnaeus UniversityMaster of science in physics
Lund UniversityMsc in physics
Umea UniversityMaster of scince in phusics

هزینه تحصیل رشته فیزیک در سوئد

مدت زمان تحصیل کارشناسی در سوئد 3 سال و کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر بوده و از مزایای تحصیل در این سرزمین مدرن می توان به مقرون به صرفه بودن شهریه برخی رشته ها، انگلیسی بودن زبان تدریس، کیفیت و استانداردهای بالای زندگی و امکان وجود کار دانشجویی اشاره داشت. از جمله شهرهای محبوب دانشجویی در سوئد می توان به گوتنبرگ و استکهلم، اوپسالا، لینشوپینگ و لوند اشاره نمود.

مجوز کار ضمن تحصیل در سوئد بسته به مقطع تحصیلی به میزان 10 الی 40 ساعت در هفته متغیر می باشد و از طریق موسسات کاریابی مشهور، روزنامه، آگهی های چاپی و اینترنتی می توان برای کار دانشجویی در سوئد اقدام نمود. از مهمترین موارد موردنیاز جهت یافتن کار در این کشور می توان به دانش زبان سوئدی، تحصیل در سوئد و ملاقات حضوری با کارفرما اشاره کرد.

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در سوئد

بازار کار رشته فیزیک در سوئد شامل مشاغلی نظیر مهندس هوافضا، متخصص فیزیک نجومی، مهندس مکانیک و مهندس ژئو فیزیک می گردد. شخصی که به عنوان فیزیکدان در سوئد کار می کند معمولا ماهیانه در حدود kr91500 (کرون سوئد) کسب درآمد می کند. محدوده حقوق از kr49400 (کرون سوئد) الی kr138000 (کرون سوئد) متغیر بوده و بسته به جنسیت، سطح تحصیلات و تجربه می باشد. در سوئد فیزیکدانان با سطح تجربه کمتر از 2 سال kr57400 (کرون سوئد) ،با سطح تجربه بین 2 الی 5 سال kr72500 (کرون سوئد) و با تجربه بین 5 الی 10 سال در ماه kr95600 (کرون سوئد) حقوق دریافت می کنند.

مقایسه حداقل و میانگین درآمد فیزیک دانان در سوئد

میانگین دستمزد مردان فیزیکدان در سوئد kr93500 (کرون سوئد) برآورد شده این درحالی است که زنان فیزیکدان در این کشور به طور متوسط kr89500 (کرون سوئد) حقوق دریافت می نمایند. در پایان علاقه مندان به تحصیل در سوئد، نروژ، دانمارک، اتریش، هلند، ایتالیا، مجارستان، انگلیس، کاناد و غیره می توانند به منظور بررسی شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *