ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در عمان

رشته فیزیک در عمان

مزیت تحصیل رشته فیزیک در عمان این است که این رشته در اکثر دانشگاه های این کشور و به زبان انگلیسی و نیز با هزینه بمراتب پایین تر ارائه می شود. دانشجویان می توانند در انواع گرایشات رشته فیزیک در عمان از جمله فیزیک تئوری و فیزیک کاربردی پذیرش گرفته و در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. در ضمن از بهترین دانشگاه های کشور عمان برای ادامه تحصیل در رشته معتبر و پرطرفدار فیزیک می توان به دانشگاه سلطان قابوس اشاره نمود. منتها بایستی به دو نکته مهم در اینباره توجه کرد. نکته اول اینکه ظرفیت پذیرش در دانشگاه سلطان قابوس کم بوده و نکته دوم نیز اینکه مهلت پذیرش از دانشگاه مذکور نیز موضوع مهمی است که متقاضیان بایستی بدان توجه نمایند. متقاضیان می توانند تمامی سوالات خود درباب هزینه اقامت در عمان 2021 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در عمان

یکی از کشورهای خاورمیانه ای که می توان برای تحصیل رشته فیزیک در آن برنامه ریزی کرد، کشور عمان می باشد. چراکه عمان یکی از مکان های امن و با ثبات آسیا برای ادامه تحصیلات عالی به شمار می رود. این کشور از یک نظام آموزش عالی متوسطی برخوردار است و فعلا حدود 41 موسسه آموزش عالی در عمان حاضر هستند. دانشگاه هایی که دانشجویان داخلی و خارجی را در رشته های متنوعی از جمله رشته فیزیک نیز پذیرش می کنند. از بهترین دانشگاه های این کشور در سال 2021 برای تحصیل رشته فیزیک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

رتبه ملیدانشگاهشهر
1دانشگاه سلطان قابوسمسقط
2کالج عالی فناوریمسقط
3دانشگاه نیزوانیزوا
4کالج خاورمیانهمسقط
5دانشگاه سوهارسوهار

همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده گردید، دانشگاه های برتر کشور عمان برای تحصیل رشته فیزیک شامل موارد فوق می باشند. از بین این دانشگاه ها نیز بهترین گزینه به منظور تحصیل رشته فیزیک در عمان دانشگاه سلطان قابوس این کشور می باشد. در ادامه مطالب ما شما را با مشخصات این دانشگاه از جمله امکانات آن آشنا می کنیم.

دانشگاه سلطان قابوس در عمان؛ بهترین دانشگاه برای تحصیل فیزیک

در حال حاضر بهترین شرایط جهت تحصیل رشته فیزیک در عمان در دانشگاه سلطان قابوس این کشور فراهم است. دانشکده فیزیک این دانشگاه دقیقا همزمان با تاسیس خود دانشگاه سلطان قابوس پایه گذاری شده است. به عبارت دیگر، قدمت ساخت این دانشگاه معتبر در کشور عمان به سال 1986 میلادی بر می گردد. در آن زمان این دانشکده دارای 9 عضو هیئت علمی خارجی، یک استادیار عمانی، 6 دانشیار و یک مربی و بدون آزمایشگاه های تحقیقاتی مناسب بوده است. اما پس از گذشت تقریبا 3 دهه، دانشکده فیزیک دانشگاه سلطان قابوس به صورت امروزین خود توسعه یافته است و حالا از امکانات زیر برخوردار است:

  • 30 استاد یا هیئت علمی
  • 5 استادیار
  • 7 دانشیار
  • 2 مربی
  • 14 کارمند فنی
  • 2 هماهنگ کننده
  • 12 آزمایشگاه تحقیقاتی
  • 10 آزمایشگاه آموزشی
  • 2 کارگاه

در واقع امکان تحصیل رشته فیزیک در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه وجود دارد. اما نباید فراموش کنید که مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی فیزیک دانشگاه سلطان قابوس ممکن است تا حتی 5 سال نیز ادامه یابد.

نحوه اخذ پذیرش از رشته فیزیک در عمان

نحوه اخذ پذیرش از رشته فیزیک در عمان

قبل از هر اقدامی در جهت تحصیل رشته فیزیک در عمان، متقاضیان می بایست به فکر اخذ پذیرش یا admission از دانشگاه های معروف این کشور باشند. برای شروع فرآیند پذیرش مراجعه آنلاین به وب سایت دانشگاه مورد نظر در کشور عمان و بررسی شرایط لازم امری ضروری است. پس مرحله اول از فرآیند اخذ پذیرش عمان برای تحصیل رشته فیزیک انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی، مرحله دوم تهیه مدارک پشتیبان، مرحله سوم ارسال این مدارک و مرحله چهارم نیز در رابطه با اخذ این ویزا می باشد. برای مثال، شرایط و مدارک لازم برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه سلطان قابوس عمان از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS 5.0
  • مدرک دیپلم متوسطه و معدل کل یا GPA (با شرایط GPA: 3, IB: 33, percentage: 75)
  • کارنامه تحصیلی متقاضی
  • پاسپورت معتبر

هزینه تحصیل دانشجویان فیزیک در عمان چقدر است؟

شاید این سوال برای همه متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در عمان مطرح باشد که شهریه تحصیل این رشته پرطرفدار چقدر است؟ آیا اصلا تحصیل رشته فیزیک در عمان مقرون به صرفه بوده و ارزش اقدام دارد؟ هزینه زندگی در عمان چطور؟ باید بگوییم که هزینه تحصیلی در عمان نیز بسته به ملیت و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. مطابق آخرین آمار موجود، متوسط هریه تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی در عمان سالیانه حدود €2000 الی 4000€ (یورو) می باشد. اما میانگین شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد حدود €2500 الی 4500€ (یورو) و دانشجویان دکترا یا PhD چیزی در حدود €4000 تا 8000€ (یورو) می باشد.

ویزای تحصیلی عمان برای دانشجویان رشته فیزیک

متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در عمان به محض دریافت نامه پذیرش خود از دانشگاه های این کشور بایستی برای برداشتن گام بعدی آماده شوند. گام بعدی همان مرحله درخواست ویزای تحصیلی عمان می باشد. در واقع این ویزا مخصوص آن دسته از دانشجویانی است که کارت اقامت عمان معتبری ندارند. ویزایی از نوع چندبار ورود (Multi-entry) که اعتبار آن از زمان صدورش 6 ماه بوده و برای اقامت عمان به مدت 1 تا 2 سال از تاریخ ورود معتبر بوده و ضمنا قابلیت تمدید نیز دارد. فلذا مدارک ضروری به منظور درخواست ویزای تحصیلی کشور عمان در سال 2021 از قرار ذیل می باشد:

مدارک لازمشرایط
کپی پاسپورتبا اعتبار بیش از 6 ماه
گزارش پزشکیمورد تایید وزارت بهداشت کشور عمان
عکس پاسپورتیدو قطعه در ابعاد 6 در 4
بیمه پزشکیمعتبر به مدت حداقل یک سال
هزینه ثبت نام قبلی1000OMR (ریال عمان)
گواهی تمکن مالی250OMR (ریال عمان)
هزینه درخواست ویزا35OMR (ریال عمان)

از دیگر راه های مهاجرت به عمان می توان به شیوه کار در این کشور حوزه خلیج فارس و دریافت ویزای کاری عمان اشاره نمود که به سبب ارزش پولی بالای عمان و سطح رفاه بالای زندگی در این کشور متقاضیان زیادی در ایران نیز دارد. پس برای اخذ اطلاعات به روز درباب ویزای کار عمان 2021 با مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *