ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در قبرس

رشته فیزیک در قبرس

تحصیل رشته فیزیک در قبرس به دلیل وجود دانشگاه های معروف، هزینه تحصیلی پایین، امکان کار دانشجوئی و غیره مورد توجه دانشجویان می باشد. شما برای تحصیل در این رشته نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته و فقط با ارائه مدرک دیپلم متوسطه می توانید از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش خود را اخذ کنید. از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل فیزیک نیز می توان به دانشگاه قبرس، دانشگاه فناوری قبرس و دانشگاه نیکوزیا اشاره نمود. برای اخذ مشاوره های تخصصی در باب تحصیل در قبرس 2021 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در قبرس

کی از رشته های پرمتقاضی جهت تحصیل در قبرس، رشته فیزیک می باشد. دانشجویان در قالب این رشته علاوه بر آشنایی با مبانی و اصول این علم همچنین به کار پژوهشی در آزمایشگاه ها می پردازند تا تخصص لازم برای ورود به بازار را پیدا بکنند. از مهمترین گرایشات این رشته تحصیلی در کشور قبرس نیز می توان به فیزیک، فیزیک مولکولی، اخترفیزیک، فیزیک کوانتومی، فیزیک تئوری و غیره اشاره نمود. دانشجویان می توانند در سه مقطع زیر رشته فیزیک رادر قبرس به زبان انگلیسی تحصیل کنند:

  • دوره Bachelor: به مدت 3 تا 4 سال
  • دوره Master: به مدت 2 سال
  • دوره PhD: به مدت 3 سال

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در قبرس

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در قبرس

همانند هر کشور دیگری، شرایط پذیرش کشور قبرس نیز شرایط خاصی است که متقاضیان تحصیل رشته فیزیک بایستی قبل از هر اقدامی بدان عنایت داشته باشند. اول از همه نیز متقاضیان باید مدرک تحصیلی معتبری معادل مدرک قبرسی داشته باشند و نکته دوم اینکه قبولی در آزمون ورودی قبرس برای کلیه متقاضیان الزامی است. نکته آخر هم اینکه فرآیند پذیرش خود را می بایست به صورت آنلاین پیگیری بکنند. اما مدارکی که آنها بایست به سامانه درخواست آنلاین دانشگاه قبرس تحویل دهند شامل:

  • دو توصیه نامه امضاء شده داخل پاکت دربسته
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • کارنامه تحصیلی
  • رزومه یا CV
  • انگیزه نامه کوتاه حداکثر در 2 صفحه
  • مدرک زبان انگلیسی
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • رسید واریز هزینه درخواست پذیرش

عزیزان جهت اطلاع از شرایط مدرک زبان برای پذیرش از رشته فیزیک در قبرس به جدول زیر توجه نمایند:

آزمون های دانشگاه کمبریجIELTSTOEFL (IBT)چارچوب زبانی مشترک اروپایی (CEFR)
CPE Certificate of Proficiency in English8.5 – 988-120C2
CAE Certificate in Advanced English7 – 870-88C1
FCE First Certificate in English5.5 – 6.550-70B2
PET Preliminary English Test4.0-5.010-50B1

معمولا سطح B1 یا دانش زبان مبتدی حداقل سطح زبان مخصوص متقاضیان مقطع کارشناسی، سطوح C1 و B2 یا همان دانش زبان خیلی خوب مخصوص متقاضیان تحصیلات تکمیلی در قبرس می باشد.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی قبرس برای دانشجویان فیزیک

طبق قانون قبرس، فقط افرادی صلاحیت درخواست ویزای دانشجوئی قبرس 2021 را دارند که اولا از اتباع غیر اروپایی باشند و ثانیا نامه یا تاییدیه پذیرش خود را از موسسات آموزش عالی این کشور دریافت کرده باشند. توجه کنید ویزای تحصیلی قبرس که شما از سفارت این کشور دریافت می کنید ویزای ورود یا Entry visa است نه مجوز اقامت یا Residence permit! بنابراین با این ویزا شما تا 90 روز امکان اقامت در قبرس را دارید و برای اقامت بیش از 90 روز بایستی برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام کنید. پس کل فرآیند پذیرش تا اقامت در قبرس از قرار ذیل می باشد:

کل فرآیند پذیرش تا اقامت در قبرس

برای درخواست ویزای دانشجویی قبرس، شما بعنوان متقاضی نیازمند ارائه یکسری مدارک از قبیل فرم درخواست ویزای ورود قبرس، پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال، 4 قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه کاملا سفید، نامه پذیرش از دانشگاه قبرس، کپی برابر اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی آنها، مدرک دال بر تمکن مالی مناسب، گواهی عدم سوء پیشینه و بیمه سلامت میباشید. این درخواست را هم می توان از طریق سفارت قبرس و هم از طریق اداره مهاجرت این کشور تحویل داد. توجه کنید که زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان از چند هفته تا یک ماه نیز طول می کشد. ضمنا هزینه ویزای تحصیلی قبرس بر اساس جدول زیر حدود 20€ (یورو) می باشد:

نوع ویزاهزینه ویزا به یورو
ویزای کوتاه مدت (1 تا 90 روزه)20€
ویزای کوتاه مدت چندبار ورود (تا 1 یا 5 سال)60€
ویزای بلند مدت60€
ویزای ترانزیت فرودگاهی15€
تمدید ویزا30€

هزینه تحصیلی دانشجویان فیزیک در قبرس

یکی از موضوعات مورد توجه متاضیان تحصیل رشته فیزیک در قبرس آگاهی از هزینه تحصیلی آنهاست. بر اساس گزارشات موجود، سطح هزینه های تحصیلی دانشجویان فیزیک در کشور قبرس به عواملی مثل ملیت، رشته یا گرایش تحصیلی، مقطع تحصیلی و حتی دانشگاه مورد نظرشان بستگی دارد. بنابراین ما در اینجا متوسط هزینه تحصیلی دانشجویان فیزیک را در قالب سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مورد ارزیابی قرار می دهیم:

  • مقطع کارشناسی فیزیک: 3033$ (دلار) در سال
  • مقطع کارشناسی ارشد فیزیک: 2294$ (دلار) در سال
  • مقطع دکترا فیزیک: 2294$ (دلار) در سال

مضاف بر اینکه هزینه زندگی را نیز بایستی به این هزینه ها اضافه کرد. هزینه زندگی در قبرس 2021 به نسبت نقاط دیگر اروپا خیلی هم گران نیست. مطابق آمار سال جاری، میانگین هزینه زندگی دانشجویان بین المللی رشته فیزیک در قبرس ماهیانه حدود 350$ الی 600$ (دلار) می باشد. هزینه ای که شامل پوشاک، رستوران، اشتراک، اجاره خانه، حمل و نقل و غیره می باشد و بیشترین درصد این هزینه ها نیز متعلق به هزینه خرید از بازار با حدود 32% است:

درصد هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس

امکان کار دانشجویان رشته فیزیک در قبرس

قبرس عضوی از اعضای اتحادیه اروپایی (EU) است و به همین دلیل اقامت در این کشور چه به صورت تحصیلی و چه به صورت کاری اهمیت زیادی دارد. چراکه دانشجویان دارنده اقامت تحصیلی قبرس می توانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته به کار دانشجوئی مثل کار در نانوایی، کارگران شیفت شب، بازیافت، تحویل غذا، کشاورزی یا خانه داری، کار در رستوران ها و بارها بپردازند. مهمتر اینکه شما پس از فارغ التحصیلی از رشته فیزیک در قبرس به آسانی می توانید در شرکت های قبرسی استخدام شده و ویزای اقامت تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنید. از آن مهمتر اینکه به درآمدی دو برابر متوسط درآمدی قبرس دست یابید:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در قبرس

علاوه بر اقامت تحصیلی یا کاری در قبرس، این کشور از طریق سرمایه گذاری نیز به شهروندان خارجی اقامت و تابعیت قبرسی اعطاء می کند. این کار هم از طریق سرمایه گذاری 2.15$ میلیون دلاری در بخش املاک یا ثبت شرکت در قبرس یا ترکیب هر دو روش میسر است . برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار درباره برنامه شهروندی قبرس 2021 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *