ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در لهستان

رشته فیزیک در لهستان

از بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل رشته فیزیک در لهستان می توان به دانشگاه ورسای، دانشگاه جیگلونیا و دانشگاه علم و فناوری AGH اشاره نمود. هر یک از این دانشگاه های لهستانی دانشجویان خود را در سه مقطع تحصیلی مختلف و در انواع گرایشات فیزیک پذیرش می کنند. اما از دلایل مهم برای تحصیل فیزیک در لهستان می توان به نظام آموزشی کیفیت بالا، هزینه های تمام شده پایین و نیز امکان پذیرش آسان دانشجو اشاره نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب و کارآزموده از کارشناسان مهاجرتی و وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه مشاوره های به روز و کاملی به هموطنان گرانی است.

مزایای تحصیل رشته فیزیک در لهستان

تحصیل در لهستان را از زوایای مختلفی می توان مورد بررسی قرار داد. یکی از موارد مهم در این زمینه هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایین در لهستان 2021 می باشد. از دیگر نکات مثبت تحصیل در لهستان اخذ پذیرش آسان و تشریفات ادارای کمتر در آن می باشد. وجود امکانات آموزشی و تجهیزات پیشرفته نیز از دیگر مزایای تحصیلی در لهستان می باشد. دانشگاه ها و رشته های تحصیلی مختلف در کنار اساتید بین المللی برجسته از دیگر مشخصات مثبت تحصیل در لهستان است. بالاخره نباید از این نکته هم غافل شد که امکان کار نیمه وقت دانشجوئی در لهستان برای تامین مخارج نیز امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در رشته فیزیک در لهستان

نظام آموزش عالی لهستان نیز از دستورالعمل های فرآیند بلونیا در زمینه آموزش عالی اروپایی بهره می برند. از همین رو ساختار تحصلاتی لهستان همراه با نظام افزایش و انتقال واحد اروپایی (ECTS) اجرا می شود. پس تحصیلات عالی در لهستان از جمله تحصیل رشته فیزیک در این کشور در سه سیکل زیر به دانشجویان عرضه می شود:

تحصیلات عالی در لهستان

پس سیکل اول تحصیل رشته فیزیک در لهستان 3 تا 4 سال شامل 6 تا 7 ترم بوده و تعداد واحد ECTS که دانشجویان بایستی بگذرانند مجموعا حدود 180 واحد آموزشی است. اما سیکل دوم تحصیل فیزیک در این کشور 1.5 تا 2 سال طول کشیده و کل دوره در حدود 90 واحد ECTS می باشد و بالاخره سیکل سوم یا دوره PhD فیزیک در لهستان بمدت 3 تا 4 سال یعنی 6 تا 8 ترم طول می کشد. ضمنا دانشگاه های زیادی نیز برای تحصیل رشته فیزیک در کشور لهستان وجود دارد که از بهترین آنها می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

برترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل فیزیک

دانشجویان خارجی در قالب هر سه سیکل دانشگاهی در لهستان می توانند گرایش مورد نظرشان را انتخاب و ادامه تحصیل دهند. از انواع گرایشات معروف برای تحصیل رشته فیزیک در لهستان 2021 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فیزیک تئوری
  • فیزیک فنی
  • فیزیک پزشکی
  • کاربردهای فیزیک در بیولوژی و پزشکی
  • فیزیک
  • فیزیک آزمایشی

هزینه تحصیل رشته فیزیک در لهستان

در کل شهریه های تحصیلی اخذ شده از دانشجویان بین المللی در لهستان شهریه ای عادلانه و مقرون به صرفه است. اما لازم است این نکته را هم مدنظر داشته باشید که هزینه تحصیل شما در کشور لهستان بیش از هر چیزی به فاکتورهایی مثل رشته/ گرایش تحصیلی، ملیت شما و حتی دانشگاه محل تحصیلتان و یا زبان آموزشی شما بستگی دارد. اما در یک جمع بندی می توان متوسط هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان فیزیک در لهستان 2021 را به صورت زیر بیان کرد:

  • مقطع کارشناسی فیزیک: 2044 € (یورو)
  • مقطع کارشناسی ارشد فیزیک: 2552 € (یورو)
  • مقطع دکترا فیزیک: 2996 € (یورو)

همانند هزینه تحصیلی، هزینه زندگی در لهستان برای دانشجویان فیزیک بسیار پایین و در حد مقرون به صرفه است. چرا که متوسط هزینه های دانشجوئی در لهستان ماهیانه حدود 350€ تا 550€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در لهستان

اخذ پذیرش از رشته فیزیک در لهستان

فرآیند اخذ پذیرش دانشجویان خارجی در لهستان یک فرآیند تقریبا آسانی است و فقط کافی است که دانشجویان از قبل شرایط و مدارک لازم را تهیه کنند. طبق قوانین کشور لهستان؛ شما جهت تحصیل رشته فیزیک در این کشور نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه بهمراه کارنامه تحصیلی هستید. علاوه بر این با توجه به زبان آموزشی خود همچنین شما ملزم هستید تا مدرک مهارت زبان انگلیسی یا لهستانی خود در سطح B2 را نیز به موسسه آموزش عالی مربوطه ارائه نماید. اما فرآیند اخذ پذیرش از رشته فیزیک در لهستان شامل موارد ذیل می باشد:

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های فیزیک لهستان
مرحله اولانتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر
مرحله دومبررسی شرایط و مدارک لازم
مرحله سومتهیه مدارک و ارسال آنلاین آنها
مرحله چهارماخذ نامه پذیرش از دانشگاه لهستانی
مرحله پنجمدرخواست ویزای تحصیلی لهستان

ویزای تحصیلی لهستان برای دانشجویان رشته فیزیک

همانند هر کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU)، دانشجویان خارجی برای تحصیل در لهستان نیز به دو نوع ویزای دانشجویی دسترسی دارند. ویزای اول همان تایپ کوتاه مدت یا ویزای شنگن دانشجویی است و به دانشجویان اجازه اقامت نهایتا 3 ماهه در لهستان را می دهد. اما ویزای دوم تایپ بلند مدت یا ویزای ملی لهستان بوده و متعلق به دانشجویان تمام وقت رشته فیزیک می باشد. اما با توجه به اینکه ویزای تحصیلی لهستان فقط نوعی مجوز ورود محسوب می شود بنابراین دانشجویان غیراروپایی برای اقامت قانونی در لهستان نیازمند اخذ کارت اقامت لهستان یا karta czasowego pobytu می باشند. برای اخذ این کارت نیز دانشجویان 45 روز قبل از انقضای ویزای خود بایستی اقدام کنند. پس کل فرآیند از این قرار است:

فرآیند اخذ کارت اقامت لهستان

در این بین بسته مدارک ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان نیز از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی در لهستان
  • CV کوتاه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان خارجه
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • رسید واریز هزینه ویزا

لهستان کشوری در شرق اروپا اما عضو اتحادیه اروپایی (EU) با یک اقتصاد پیشرفته و پر رونق می باشد. یکی از زمینه های مهاجرتی مناسب برای اخذ اقامت لهستان، کار در ایم کشور است. امری که بدون دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای لهستانی راه به جایی نمی برد. بنابراین شما عزیزان برای اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز لهستان 2021 و شرایط کاریابی و اخذ ویزای کار لهستان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *