ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در مالزی

رشته فیزیک در مالزی

رشته فیزیک در مالزی بسیار کاربردی بوده و امکان تحصیل آن در هر 3 دوره آکادمیک در رشته های بیوفیزیک، فیزیک شیمی و نجوم فراهم است. منتها برای اخذ پذیرش در این رشته تحصیلی از دانشگاه مالزی شما علاوه بر تهیه مدارک تحصیلی و دانش زبان انگلیسی همچنین بایستی نمره قبولی را هم از آزمون ورودی اخذ نمائید. پس از اتمام مرحله پذیرش و دریافت تاییدیه دانشگاهی از دانشگاه مالزی، شما می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی یا پاس تحصیلی مالزی اقدام نموده و به این کشور مهاجرت کنید.

اما چرا مالزی؟ مالزی برای تحصیل دانشجویان ایرانی چه امتیازاتی دارد؟ جالب است بدانید که بر طبق دسته بندی انجام شده توسط UNESCO مالزی در بین 15 مقصد بسیار معروف برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. از دلایل این محبوبیت مالزی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی می توان به هزینه تحصیلی مقرون به صرفه و نیز برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان اشاره نمود. هموطنان گرامی می توانند با کسب راهنمائی های لازم از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط اعزام دانشجو به مالزی 2021 قرار گیرند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در مالزی

نظام آموزش عالی مالزی یکی از بهترین نظام های آموزشی فعلی در قاره آسیاست. در دانشگاه های این کشور انواع مختلف رشته های تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که رشته فیزیک نیز جزء این برنامه های تحصیلی است. دانشجویان در این رشته تحصیلی هر آنچه که لازم است از بزرگترین سیارات تا ریزترین ذرات ریزاتمی را مورد مطالعه و تحقیق قرار می دهند. در واقع فیزیک دانش طبیعت بوده که ماده، حرکت و فضا- زمان، انرژی و نیرو و هر آنچه که در بین آنهاست را مطالعه می کند. متقاضیان می توانند این رشته تحصیلی را در برترین دانشگاه های فیزیک مالزی در 3 مقطع لیسانس (4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (3 تا 4 سال) ادامه تحصیل دهند. در نمودار زیر می توان با بهترین دانشگاه های فیزیک در کشور مالزی آشنا شد:

برترین دانشگاه های فیزیک مالزی

همان طوری که در نمودار بالا هم نشان داده شده دانشگاه مالزی پیشتاز دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته فیزیک می باشد. اما گرایشات اصلی لیسانس رشته فیزیک در مالزی از قرار ذیل می باشد:

  • بیوفیزیک
  • نجوم
  • فیزیک شیمی

دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فیزیک در مالزی نیز در طول مدت تحصیل خود (3.5 تا نهایتا 4 سال) ملزمند تا دروس عمومی و تخصصی شامل شیمی، ریاضی، انگلیسی، فیزیک، الکترونیک و مغناطیسم، الکترومغناطیسم، مدارهای الکتریکی، مبانی برنامه ریزی و غیره را پاس کرده و در امتحانات پایان ترم نمره قبولی خود را دریافت نمایند.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در مالزی

شهریه دانشجویان رشته فیزیک در کشور مالزی نسبت به دانشجویان در کشورهای اروپایی یا آمریکایی بسیار پایین تر است. سطح این شهریه نیز مستقیما به دانشگاه و مقطع (دوره) تحصیلی آنها بستگی دارد. همان طوری که در نمودار زیر ه مشخص است کمترین هزینه تحصیل رشته فیزیک در مالزی مربوط به دوره کارشناسی فیزیک با 11760RM (رینگیت) معادل 2867$ (دلار) می باشد. اما هزینه تحصیل این رشته در مقاطع ارشد و دکترا به ترتیب حدود 23500RM (رینگیت) معادل 5729$ (دلار) و 39810RM (رینگیت) معادل 9706$ (دلار) می باشد:

هزینه تحصیل سالانه رشته فیزیک در مالزی

جدا از شهریه تحصیلی، دانشجویان رشته فیزیک در مالزی هزینه دیگری بنام مخارج زندگی در مالزی نیز دارند. کلا مخارج مربوط به دانشجویان مشتمل بر هزینه های پوشاک، حمل و نقل، غذا، تفریحات و غیره می باشد. بر اساس برآوردها نیز میانگین سالیانه هزینه زندگی در کشور مالزی برای هر دانشجوی بین المللی از 1500RM (رینگیت) معادل 469$ (دلار) تا 18000RM (رینگیت) معادل 5625$ (دلار) متغیر است. اگر بخواهیم این هزینه در مالزی را نیز به صورت درصدی بیان کنیم باید بگوئیم که بیشترین درصد هزینه ها با حدود 40% متعلق به هزینه خرید از بازار می باشد.

الزامات پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در مالزی

شما برای تحصیل رشته فیزیک در مالزی می بایستی ابتداء دانشگاه و رشته مورد نظر را از لیست دانشگاه های این کشور انتخاب کنید. برای این منظور نیز ارائه مدارک آکادمیک، مدرک زبان انگلیسی (آیلتس و یا تافل) و نیز پاسپورت معتبر از جمله ضروریات کار محسوب می شود. بنابراین متقاضیان می توانند درخواست خود را مستقیما به دانشگاه های برتر مالزی ارائه نمایند. قبل از اقدام به اخذ پذیرش نیز می بایست به این نکته هم توجه شود که مهلت های جذب دانشجو در مالزی شامل پذیرش فوریه، جولای و اکتبر هر سال می باشد. با این توضیح، حالا به سراغ شرایط و مدارک اخذ پذیرش در رشته فیزیک از دانشگاه های مالزی می رویم:

  • توصیه نامه
  • مدرک دیپلم متوسطه بعلاوه کارنامه تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • کارت شناسایی
  • گزارش سلامت پزشکی
  • مدرک اسکان در مالزی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • کسب نمره قبولی در آزمون ورودی مالزی (SPM)
  • مدرک زبان انگلیسی (حداقل نمره 6.0 برای آزمون IELTS و حداقل نمره 500 برای آزمون TOEFL)

الزامات پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در مالزی

پاس دانشجویی برای تحصیل رشته فیزیک در مالزی

طبق قانون، دولت مالزی به هر دانشجوی خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارد ویزای تحصیل در مالزی یا پاس دانشجویی Malaysia Student Pass صادر می کند. کلا این ویزا یا پاس در کشور مالزی به مدت 12 ماه اعتبار داشته و تا 3 سال دیگر نیز قابلیت تمدید دارد. اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاس دانشجوئی مالزی از این قرار است:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • نامه پذیرش صادره از دانشگاه مالزی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • دو کپی از پاسپورت ملی
  • کارنامه تحصیلی
  • بیمه سلامت
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزای تحصیلی مالزی در سال 2021 حدود 17.65$ (دلار) بوده و معمولا نیز اداره مهاجرت مالزی درخواست متقاضیان را در عرض 7 تا 8 هفته کاری رسیدگی و پاسخ را به آنها منعکس می کند. اما امتیازات دریافت ویزای تحصیلی یا پاس دانشجوئی مالزی بدین قرار می باشد:

امتیازات دریافت ویزای تحصیلی یا پاس دانشجوئی مالزی

برای دریافت مشاوره های رایگان در خصوص شیوه های مهاجرت ایرانیان به مالزی و همچنین اطلاع از هزینه زندگی در این کشور پیشرفته آسیایی می توانید با مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *