ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در مکزیک

رشته فیزیک در مکزیک

رشته فیزیک در مکزیک از آن جمله برنامه های تحصیلی است که می توان این رشته را به زبان انگلیسی، با کیفیت برتر و هزینه پایین به اتمام رسانید. این رشته در مکزیک تحت دپارتمان علوم طبیعی قرار گرفته و امکان ادامه تحصیل دانشجویان در هر سه مقطع آن وجود دارد. از جمله برترین دانشگاه های مکزیک نیز برای ادامه تحصیل در این رشته شامل دانشگاه فنی بنمریتا، دانشگاه فنی ملی مکزیک و دانشگاه فنی دسان لوئیس پوتوسی می باشد. در همین مقاله می توانید ضمن آشنایی با شرایط و الزامات تحصیل در مکزیک همچنین سوالات خود پیرامون مهاجرت به این کشور حوزه کارائیب را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در مکزیک

اخیرا نظام آموزشی کشور مکزیک به پیروی از نظام های آموزشی همسایگان خود یعنی کانادا و ایالات متحده دچار تحولات مثبت زیادی شده است. این تحولات در سیستم آموزش عالی مکزیک را هم می توان از نظر کیفی و هم از نظر کمی مورد بررسی قرار داد. در سال های اخیر تعداد دانشگاه ها و بالتبع اعضای هیات علمی و نیز تعداد دانشجویان پذیرش شده در این کشور فزونی گرفته است. دانشگاه هایی که در ارائه طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی نیز معروف هستند. رشته فیزیک در مکزیک یکی از رشته های محبوب در این کشور می باشد که امکان تحصیل در این رشته در هر 3 مقطع تحصیلی برای علاقه مندان و متقاضیان فراهم است. اما از معروفترین گرایشات رشته فیزیک در مکزیک 2021 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فیزیک مولکولی
  • ژئوفیزیک
  • فیزیک
  • فیزیک آزمایشگاهی
  • فیزیک نظری
  • زیست فیزیک
  • فیزیک شیمی

اما از جمله برترین دانشگاه های مکزیک برای ادامه تحصیل در رشته فیزیک می توان به دانشگاه فنی بنمریتا، دانشگاه فنی ملی مکزیک و دانشگاه فنی دسان لوئیس پوتوسی اشاره نمود:

برترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل رشته فیزیک

هزینه تحصیل رشته فیزیک در مکزیک

اگر چه متوسط هزینه های تحصیلی در دانشگاه های مکزیک سالیانه حدود 5000$ (دلار) است. اما این هزینه رقم قطعی و نهایی به شمار نمی رود. مثلا هزینه تحصیل سالانه برنامه های مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی مکزیک بین 378€ الی 818€ (یورو) در حالیکه در دانشگاه های خصوصی تقریبا بین 1636$ تا 16353$ (دلار) می باشد. اگر بخواهیم هزینه ریز و دقیق دانشجویان فیزیک را در هر مقطع تحصیلی از دانشگاه های مکزیک بیان کنیم باید چنین بگوئیم که:

  • شهریه ترمی دانشجویان لیسانس در مکزیک: 900$ (دلار)
  • شهریه ترمی دانشجویان فوق لیسانس در مکزیک: 1900$ (دلار)

هزینه دیگری که متوجه دانشجویان رشته فیزیک در مکزیک است، هزینه زندگی (مثل حمل و نقل، خانه، اشتراک، تفریحات و غیره) در این کشور می باشد. هزینه ای که طبق آخرین برآوردها ماهیانه بین 500$ تا 800$ (دلار) برای هر دانشجوی بین المللی در مکزیک می باشد.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در مکزیک

فرآیند پذیرش از رشته فیزیک در مکزیک

پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک چندان هم پیچیده نیست و این کار بستگی به میزان آمادگی متقاضیان دارد. مرحله اول این است که متقاضیان با مراجعه به وب سایت دانشگاه مکزیک برنامه تحصیلی خود یعنی رشته فیزیک را انتخاب کنند. پس از این کار آنها به سراغ ارزیابی شرایط لازم جهت پذیرش از مکزیک می روند. در مرحله بعدی نیز نسبت به تهیه شرایط و مدارک لازم رفته و سپس آن مدارک را به دانشگاه مورد نظرشان در مکزیک ارسال می کنند. دانشگاه نیز پس از ارزیابی مدارک دریافتی پاسخ را به متقاضی ارسال می کند. لازم به ذکر است که در صورت تایید دانشگاه مربوطه و دریافت نامه پذیرش، متقاضی می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی مکزیک اقدام نماید. اما لازمه اصلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور مکزیک تامین دو شرط زیر می باشد:

فرآیند پذیرش از رشته فیزیک در مکزیک

با این توضیح اکنون ریز مدارک لازم برای اخذ پذیرش از مکزیک 2021 را باهم بررسی می کنیم:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت دارای اعتبار بالا
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • کارنامه تحصیلی (با معدل 80 در نظام آموزش مکزیک یا معادل GPA حدود 2.9)
  • توصیه نامه
  • رسید واریز اولین شهریه تحصیلی
  • رسید هزینه درخواست آنلاین به مبلغ 1400MX (پزو مکزیک)

اخذ ویزای تحصیلی مکزیک برای دانشجویان فیزیک

طبق قوانین، به دنبال دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مکزیک می توان نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز اقدام کرد. کلا ویزای تحصیلی مکزیک را بر اساس مدت تحصیلی متقاضیان می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. نوع اول مخصوص آن دسته از متقاضیانی است که خواستار تحصیل در مکزیک به مدت کمتر از 180 روز هستند و نوع دوم ویژه متقاضیانی است که به دنبال تحصیل در مکزیک برای دوره های بیش از 180 روز هستند. ویزای نوع اول ویزای توریستی مکزیک و ویزای نوع دوم ویزای دانشجوئی اقامت موقت (معمولا با اعتبار یکساله و قابل تمدید) می باشد. اما مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی مکزیک 2021 از قرار زیر است:

مدرکشرایط
پاسپورت معتبر ملیاصل و کپی
نامه پذیرش از دانشگاه مکزیکاصل و کپی
مدرک تمکن مالی مناسببا ارائه صورتحساب بانکی یا فیش حقوقی
یک قطعه عکس پاسپورتیجدید، تمام رخ و با پس زمینه سفید
بلیط رفت و برگشت

هموطنان محترم همچنین می توانند اطلاعات جامع و به روزی از شرایط و الزامات اعزام دانشجو به مکزیک را از گروه مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *