ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در هلند

رشته فیزیک در هلند

دانشجویان بین المللی می توانند رشته فیزیک در هلند را با اخذ بورسیه تحصیلی به صورت رایگان ادامه دهند و با کیفیت بالا تحصیل نمایند. علاوه بر این آنها می توانند از این فرصت مغتنم برای انجام کار دانشجوئی، آموزش زبان های مختلف اروپایی، زندگی در یک جامعه کاملا مرفه و جذب در بازار کار اروپایی بهره گیرند. در حال حاضر نیز بهترین دانشگاه هلند برای ادامه تحصیل در رشته فیزیک دانشگاه آمستردام می باشد که در رتبه یک کشور هلند و 61 جهانی قرار دارد.

دانشجویان می توانند در انواع گرایشات فیزیک مثل بیوفیزیک، فیزیک کاربردی، فیزیک ذره ای و غیره از این دانشگاه پذیرش بگیرند. از اهم شرایط پذیرش دانشجوی فیزیک در دانشگاه های هلندی نیز ارائه آخرین مدارک آکادمیک، مدرک زبان انگلیسی و نیز پاسپورت معتبر می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره تخصصی به متقاضیان تحصیل در هلند نیز می باشند.

شرایط رشته فیزیک در هلند

قبل از هر چیزی باید بدانید که هلند دارای انواع مختلف دانشگاه شامل دانشگاه های علمی کاربردی، دانشگاه های پژوهشی و کالج دانشگاهی می باشد و به همین دلیل پیش از درخواست پذیرش بایستی به نوع دانشگاه هلندی توجه کرد. نکته دوم اینکه هلند نیز بمانند اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) از امضا کنندگان کنوانسیون لیسبون بوده و از همین رو نظام آموزش عالی این کشور نیز از استانداردهای ویژه موجود در فرآیند بلونیا پیروی می کند.

از همین رو نیز متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در هلند می توانند تحصیلاتشان را در قالب سه سیکل ذیل ادامه دهند:

  • سیکل اول (BSc): مدت تحصیل حدود 3 سال و تعداد واحد آموزشی حدود 180 واحد ECTS
  • سیکل دوم (MSc): مدت تحصیل از 1 تا 3 سال و تعداد واحد آموزشی از 60 تا 180 واحد ECTS
  • سیکل سوم (PhD): مدت تحصیل حدود 4 سال و تعداد واحد آموزشی متغییر

اما از بهترین گرایشات رشته فیزیک در هلند می توان به فیزیک ذره، نانوفیزیک، نجوم، بیوفیزیک، فیزیک محیطی و فیزیک پزشکی اشاره نمود. همان طوری که گفته شد، دانشگاه های زیادی در هلند وجود دارد که اغلب نیز جزء دانشگاه های رتبه بالا در سطح جهانی هستند.

اما بهترین دانشگاه های هلند از نظر تحصیل فیزیک عبارتند از:

برترین دانشگاه های فیزیک هلند

هزینه رشته فیزیک در هلند

واقعیت این است که سطح شهریه های تحصیلی در کشور هلند کمی بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد. اما از این نکته مهم نیز نباید غافل شد که مقدار این شهریه تا حد زیادی به برنامه تحصیلی و دانشگاه مربوطه دانشجویان و حتی شهر محل اسکان آنها بستگی دارد. مسلما هزینه تحصیل فیزیک در شهرهای معروفی مثل آمستردام و روتردام بیشتر از شهرهای دیگر است. اما به طور متوسط هزینه تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه های هلند سالیانه حدود 2168€ (یورو) می باشد. ولیکن متوسط هزینه زندگی ماهیانه این دانشجویان در کشور هلند نیز در حدود 800€ الی 1200€ (یورو) می باشد که شامل هزینه های پوشاک، خوراک، حمل و نقل، اجاره منزل و غیره است.

مهمتر اینکه آیتم پیشتاز هزینه زندگی دانشجویان در هلند آیتم اجاره خانه با سهم 31% می باشد:

درصد هزینه های زندگی در هلند

پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در هلند

در این قسمت از مقاله سعی می کنیم تا شرایط لازم و مراحل مربوط به اخذ پذیرش از رشته فیزیک در هلند را مورد بررسی قرار دهیم. اغلب دانشگاه های کشور هلند جزء دانشگاه های رتبه بالا در جهان و اروپا محسوب می شود و معمولا نیز درصدد جذب دانشجویان با انگیزه از سراسر جهان هستند. از همین رو شرایط پذیرش دانشجو در هلند بسیار ساده و روشن است و هیچ گونه آزمون پذیرشی در کار نیست.

اما شرط پذیرش اغلب دانشگاه های رشته فیزیک کشور هلند به صورت زیر است:

شرط پذیرش اغلب دانشگاه های رشته فیزیک کشور هلند

اما فرآیند اخذ پذیرش از رشاه فیزیک در هلند به این صورت است که ابتداء شما دانشگاه و برنامه تحصیلی خودتان را انتخاب می کنید. در گام بعدی و با توجه به بررسی شرایط جذب دانشگاه نسبت به تهیه مدارک لازم اقدام می کنید. سپس قبل از اتمام مهلت پذیرش، درخواست یا Application خود را به دانشگاه مربوطه ارائه می نمائید. لذا در اینباره نیز باید به سه نکته مهم زیر توجه نمائید:

  • اولا، پذیرش هلند صرفا آنلاین بوده و از همین رو ارسال مدارک به صورت ایمیلی انجام می پذیرد.
  • دوما، کلیه مدارک بایستی به یکی از زبان های آلمانی، فرانسه، انگلیسی یا هلندی ترجمه و به تایید رسمی برسد.
  • سوما، مهلت پذیرش انواع دانشگاه های کشور هلند از هم متفاوت است اما معمولا شروع ارسال درخواست ها در ماه های سپتامبر و فوریه هر سال می باشد.

اخذ ویزا توسط دانشجویان رشته فیزیک در هلند

اخذ ویزا توسط دانشجویان رشته فیزیک در هلند

سال به سال بر آمار متقاضیان تحصیل در هلند افزوده می شود. اصولا این دسته از متقاضیان برای ورود قانونی و ادامه تحصیل در کشور هلند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی هلند هستند. ویزایی که میزان پذیرش آن بسیار بالاست و شاید یکی از دلایل آن شیوه آسان مهاجرت تحصیلی به هلند می باشد.

چراکه طبق گزارش اداره مهاجرت هلند (IND) و با توجه به نمودار زیر تقریبا 99% از درخواست های متقاضیان پذیرفته شده است:

میزان پذیرش ویزای تحصیلی هلند

طبق قوانین کشور هلند، دانشجویان فیزیک غیر اروپایی برای تحصیل قانونی در این کشور نیازمند اخذ مجوز اقامت (vvr) و نیز مجوز ورود (mvv) هستند. بر این اساس دانشگاه هلندی پذیرنده مسئول درخواست مجوز اقامت (vvr) از طرف دانشجو از اداره مهاجرت هلند بوده اما خود دانشجو مسئول اخذ مجوز ورود یا mvv ا سفارت هلند میباشد. به همین دلیل نیز دانشجویان بین المللی در همان آغاز فرآیند پذیرش نیازمند پرداخت مبلغی حدود 174€ (یورو) بابت هزینه رسیدگی به ویزا هستند.

فلذا مدارک ضروری در جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند از قرار ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای تکمیلی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • شناسنامه متقاضی
  • کارنامه تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاهی در هلند
  • مدرک تمکن مالی حدود 870€ (یورو) در ماه
  • بیمه سفر معتبر
  • هزینه درخواست ویزا حدود 174€ (یورو)
  • تست بیماری سل
  • فوتوکپی از تمامی مدارک اصلی
  • اطلاعات بیومتریک

بورسیه های تحصیلی رشته فیزیک در هلند

بسیاری از مردم به دنبال بودجه برای پرداخت هزینه تحصیلات عالی هستند، چه وام، کمک بلاعوض یا حمایت خانواده. در هلند، دولت معمولا گزینه های تامین مالی را ارائه می دهد. اگرچه برخی از مؤسسات یا ادارات ممکن است بورسیه های شایستگی ارائه دهند، دریافت بودجه از طریق دولت رایج تر است. برخی از دانش ‌آموزان ممکن است بورسیه ‌های خصوصی را پیدا کنند و برای آن درخواست دهند که ممکن است در دانشگاه هلند اعمال شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است بتوانند از وام ‌های آموزشی کشور خود استفاده کنند. برای یافتن گزینه های خاص خود، با یک نماینده دانشگاه صحبت کنید. وام شهریه که فقط برای هزینه شهریه قابل اعمال است و مستقیم به دانشگاه ارسال می شود.

وام های معمولی که می تواند شامل شهریه و سایر هزینه های زندگی باشد که اغلب مستقیماً به دانشجو می رسد. کمک هزینه های تکمیلی، که نیازی به بازپرداخت ندارند. مطمئن شوید که مراقب نرخ بهره هستید تا از آنچه باید بازپرداخت کنید آگاه باشید. بازپرداخت ها به طور کلی به میزان درآمد شما بستگی دارد و فارغ التحصیلان با درآمد کم شروع به بازپرداخت بدهی های خود نمی کنند. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که فقط ملیت های خاصی واجد شرایط تامین مالی تحصیلی هستند. به طور خاص، این گزینه ها فقط برای افرادی با پاسپورت هلندی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و بریتانیا اعمال می شود. برای کسانی که پاسپورت های دیگری دارند، گزینه های تامین مالی باید از طریق بورس های تحصیلی خصوصی، حمایت خانواده یا سایر وام ها، شاید از کشور خودشان باشد. به همین دلیل اگر شما نیز متقاضی تحصیل در هلند و اخذ اقامت اروپایی از ین طریق هستید با گروه وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباب رشته فیزیک در هلند

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در هلند چگونه است؟ در این قسمت از مقاله سعی می کنیم تا شرایط لازم و مراحل مربوط به اخذ پذیرش از رشته فیزیک در هلند را مورد بررسی قرار دهیم. اغلب دانشگاه های کشور هلند جزء دانشگاه های رتبه بالا در جهان و اروپا محسوب می شود و معمولا نیز درصدد جذب دانشجویان با انگیزه از سراسر جهان هستند. از همین رو شرایط پذیرش دانشجو در هلند بسیار ساده و روشن است و هیچ گونه آزمون پذیرشی در کار نیست.
  • هزینه رشته فیزیک در هلند به چه صورت است؟ واقعیت این است که سطح شهریه های تحصیلی در کشور هلند کمی بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد. اما از این نکته مهم نیز نباید غافل شد که مقدار این شهریه تا حد زیادی به برنامه تحصیلی و دانشگاه مربوطه دانشجویان و حتی شهر محل اسکان آنها بستگی دارد. مسلما هزینه تحصیل فیزیک در شهرهای معروفی مثل آمستردام و روتردام بیشتر از شهرهای دیگر است. اما به طور متوسط هزینه تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه های هلند سالیانه حدود 2168€ (یورو) می باشد. ولیکن متوسط هزینه زندگی ماهیانه این دانشجویان در کشور هلند نیز در حدود 800€ الی 1200€ (یورو) می باشد که شامل هزینه های پوشاک، خوراک، حمل و نقل، اجاره منزل و غیره است.
3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *