ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در کانادا

رشته فیزیک در کانادا

تحصیل رشته فیزیک در کانادا با متوسط هزینه سالیانه حدود 6452€ (یورو) جزء رشته های کاربردی و آینده دار این کشور محسوب می شود. این دوره تحصیلی در کانادا دوره 3 تا 4 ساله می باشد و متقاضیان با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه کانادایی می توانند نسبت به اخذ ویزای دانشجوئی این کشور نیز اقدام کنند. شما عزیزان هم در مرحله اپلای و هم در مرحله اخذ ویزا می توانید از مشاوره های برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

کلیات رشته فیزیک در کانادا

رشته فیزیک در کانادا به دلیل کیفیت آموزشی بالا، دانشگاه های معروف در سطح بین المللی، وجود آزمایشگاه ها و لابراتوارهای مجهز، فضای امن تحصیلی، سطح رفاه بالا و غیره در کانون توجه دانشجویان ایرانی قرار دارد. هم اکنون امکان تحصیل در 46 برنامه تحصیلی فیزیک در دانشگاه های معتبر کانادایی برای متقاضیان بین المللی فراهم است. برنامه هایی که امکان تحصیل در آنها هم به زبان فرانسه و هم به زبان انگلیسی در مدت نهایتا 3 تا 4 سال فراهم است.

برخی از گرایش های این رشته در کانادا عبارتند از:

  • فیزیک شیمی
  • ستاره شناسی
  • فیزیک پزشکی
  • فیزیک
  • فیزیک و ریاضیات
  • فیزیک بیولوژی
  • فیزیک تئوری و غیره

اکنون به این سوال مهم می رسیم که برترین دانشگاه های فیزیک کانادا کدامند؟ برای دست یابی به پاسخ این سوال توصیه می شود که به نمودار زیر توجه نمائید:

برترین دانشگاه های فیزیک در کانادا

هزینه رشته فیزیک در کانادا

در حال حاضر، میانگین شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فیزیک در کانادا حدود 6452€ (یورو) در سال می باشد. به عبارت دیگر، هزینه تحصیلی برای هر ترم حدود 3221€ (یورو) می باشد. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، گرانترین شهر کانادا برای تحصیل رشته فیزیک، کبک با متوسط هزینه €13.320 (یورو) و ارزانترین شهر نیز به منظور تحصیل رشته فیزیک شهر مونترال با هزینه سالیانه حدود €2.436 (یورو) می باشد:

شهرتعداد دانشگاهشهریه به یورو
Montréal4€2.436
Halifax3€4.939
Québec3€13.320
Kingston2€8.644
Régina2€3.498
Toronto2€7.034
Victoria2€2.953
Ancaster1€9.879
Antigonish1€7.697
Charlottetown1€4.116

شرایط و فرآیند پذیرش از رشته فیزیک در کانادا

شرایط و فرآیند پذیرش از رشته فیزیک در کانادا

در کل فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فیزیک کانادا بسیار آسان است. شما برای این کار از روش مکاتبه آنلاین با دانشگاه مربوطه استفاده می کنید. پس ابتداء رشته مورد نظرتان را انتخاب می کنید. سپس مدارک مورد نیازتان را تهیه می کنید. در ادامه این فرآیند نیز مدارک لازمه را به صورت اسکن شده برای ارزیابی نهایی به دانشگاه کانادایی ارسال می کنید. در نهایت پس از دریافت نامه پذیرش نیز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنید.

در طی این فرآیند نیز ارائه مدارک زیر الزام آور است:

  • کپی اسکن پاسپورت ملی
  • ریزنمرات تحصیلی از دوره متوسطه
  • مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه (CV)
  • رسید هزینه درخواست بالای 100CAD (دلار کانادا)

متقاضیان محترم در جدول زیر می توانند با شرایط مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادایی آشنا شوند:

دانشگاهIELTS scoreTOEFL iBT scorePTE scoreCAEL score
دانشگاه تورنتو6.5100N/A70
دانشگاه مک گیل6.5866570
دانشگاه بریتیش کلمبیا6.5906570
دانشگاه آلبرتا6.5905970
دانشگاه مک مستر6.5866070

پس لازمه اخذ ویزای تحصیلی کانادا جهت اخذ پذیرش رشته فیزیک در کانادا این است که شما مدارک زیر را از قبل تهیه کنید:

مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا

با این توضیح، مدارک ضروری برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا از این قرار است:

  • فرم درخواست مجوز دانشجوئی تکمیل شده
  • نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید به همراه مشخصات نام و تاریخ تولد قید شده در پشت آن
  • مدرک تمکن مالی کافی سالیانه بین 10000 الی 11000 CAD (دلار کانادا)
  • انگیزه نامه برای اثبات هدف از تحصیل در کانادا
  • گواهی پذیرش کبک یا Certificat d’acceptation du Québec برای متقاضیان تحصیل در کبک
  • مدرک نشان دهنده پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا حدود 150 CAD (دلار کانادا)

وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان رشته فیزیک در کانادا

قبل از هر چیزی باید بدانید که نرخ بیکاری در کانادا آنهم در شرایط کرونایی حاکم بر اقتصاد جهانی رو به کاهش است و این خبر خیلی خوبی برای متقاضیان تحصیل فیزیک در کاناداست. بنابراین فارغ التحصیلان فیزیک از دانشگاه های کانادا چشم انداز بسیار خوبی برای جذب در بازار کار این کشور دارند. آنها می توانند با تکیه بر تخصص و سابقه کاریشان در زمینه های مختلفی مثل حوزه بهداشت، آموزش، انرژی، معدن، دانشگاه و غیره استخدام شده و مشغول کار شوند.

از معروفترین شرکت های استخدام کننده فیزیکدانها در کانادا نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرکت/ موسسه/ دانشگاهزمینه فعالیت
Camecoمعدن
دانشگاه کالگریآموزش
مرکز علوم بهداشتی Sunnybrookبهداشت
نیروگاه اونتاریوانرژی
رینستون ریویوخدمات آموزشی

حالا شرط استخدام و اخذ اقامت کاری کانادا، داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کانادایی است و مسلما میزان درآمد فیزیکدان ها نیز به سابقه کاری و مدرک تحصیلی آنها بستگی دارد. بر طبق آمارهای موجود نیز متوسط درآمد ماهیانه فیزیکدانها در کانادا حدود 21300CAD (دلار کانادا) است که بسیار بیشتر از میانگین درآمد ماهیانه کارگران ساده در این کشور می باشد:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در کانادا

دلایل ورود به رشته فیزیک در کانادا

هر ساله بیش از صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان، به دلایلی مختلفی تحصیل در کانادا را به ویژه در رشته فیزیک انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، دلایل بی شماری وجود دارد که چرا ممکن است فردی بخواهد در این کشور در رشته فیزیک ادامه تحصیل دهد. برخی از این دلایل به شرح زیر می باشند:

دلایل ورود به رشته فیزیک در کاناداتوضیحات
دانشگاه های معتبردانشگاه های کانادا به دلیل برنامه های قوی فیزیک خود در سطح بین المللی شناخته شده اند.
تحقیقات گستردهدانشجویان رشته فیزیک در کانادا این شانس را دارند که در تحقیقات پیشرو در طیفی از زیرشاخه های فیزیک مانند محاسبات کوانتومی، فیزیک ذرات، اختر فیزیک و فیزیک ماده شرکت کنند.
سیستم آموزشی کاناداسیستم آموزشی در کانادا با تاکید بر کار گروهی و مطالعات بین رشته ای، همکاری بین بخش ها و موسسات عمل می کند.

بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته فیزیک در کانادا

همانطور که اشاره شد یکی از اصلی ترین مزیت های مهاجرت به کانادا برای دانشجویان رشته فیزیک، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این رشته تحصیلی می باشد. برخی از مهمترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک، در جدول زیر به طور کامل ارائه شده است:

برترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته فیزیک در کاناداخصوصیات
دانشگاه تورنتودانشگاه تورنتو که با تمرکز بر یادگیری تعاملی تاسیس شده است، یکی از بهترین موسسات آموزشی در کانادا محسوب می شود.
دانشگاه براکاین دانشگاه که در شهر پر جنب و جوش سنت کاترینز واقع شده است، یک موسسه تحقیقاتی عمومی آینده نگر است.
دانشگاه لیک هددانشگاه لیک هد به عنوان یکی از موسسات پیشرفته در کانادا، یک تجربه آموزشی متحول کننده را برای دانشجویان رشته فیزیک فراهم می کند.
دانشگاه وینپگاین موسسه آموزشی به دلیل بورسیه های تحصیلی متنوعی که ارائه می دهد بسیار محبوب است.

بهترین شیوه مهاجرت به کانادا مخصوصا برای نیروهای تحصیلکرده ایرانی همچنان از طریق سامانه اکسپرس انترای می باشد. شما عزیزان برای اطلاع از نحوه ثبت نام، امتیازبندی و معیارهای این سیستم مهاجرتی می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درتماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیزیک در کانادا

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان رشته فیزیک در کانادا چگونه است؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که نرخ بیکاری در کانادا آنهم در شرایط کرونایی حاکم بر اقتصاد جهانی رو به کاهش است و این خبر خیلی خوبی برای متقاضیان تحصیل فیزیک در کاناداست. بنابراین فارغ التحصیلان فیزیک از دانشگاه های کانادا چشم انداز بسیار خوبی برای جذب در بازار کار این کشور دارند. آنها می توانند با تکیه بر تخصص و سابقه کاریشان در زمینه های مختلفی مثل حوزه بهداشت، آموزش، انرژی، معدن، دانشگاه و غیره استخدام شده و مشغول کار شوند.
  • شرایط و فرآیند پذیرش از رشته فیزیک در کانادا به چه صورت است؟ در کل فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فیزیک کانادا بسیار آسان است. شما برای این کار از روش مکاتبه آنلاین با دانشگاه مربوطه استفاده می کنید. پس ابتداء رشته مورد نظرتان را انتخاب می کنید. سپس مدارک مورد نیازتان را تهیه می کنید. در ادامه این فرآیند نیز مدارک لازمه را به صورت اسکن شده برای ارزیابی نهایی به دانشگاه کانادایی ارسال می کنید. در نهایت پس از دریافت نامه پذیرش نیز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته فیزیک در کانادا

  1. مریم گفت:

    سلام سنم زیر ۱۸ سال هستش و هنوز دبیرستان رو تموم نکردم میشه راهنمایی کنید که چجوری میتونم با مدرک دیپلم دانشگاه رو بدون کنکور دادن کانادا بخونم اگه میشه یکم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کانادا شرایط خوبی از نظر سنی دارید و این کشور چیزی به اسم کنکور نداره و پذیرش مستقیم براتون میگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *