ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در کرواسی

رشته فیزیک در کرواسی

اگر به فکر تحصیل در قلب اروپا هستید، کشور کرواسی می تواند گزینه مناسبی باشد. تحصیل در رشته فیزیک در کرواسی متقاضیان فراوانی پیدا کرده است چراکه ارزش علمی دانشگاه های این کشور با هزینه پرداختی بعنوان شهریه همخوانی دارد. یکی از دلایلی که تصمیم دانشجویان در رابطه با تحصیل در خارج از کشور را تغییر می دهد، هزینه های تحصیل است. زمانی که یک متقاضی توانایی تحصیل در کشوری با متوسط شهریه دانشگاه 15000$ تا 20000$ (دلار) را ندارد، ترجیح می دهد در کشوری تحصیل کند که علاوه بر شرایط مناسب، هزینه های کمتری را شامل شود. از همین روست که کرواسی بعنوان یکی از کشورهای اروپایی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به برخی از مهمترین پرسش های شما در رابطه با تحصیل رشته فیزیک در کرواسی پاسخ می دهند.

  • بهترین دانشگاه های تحصیل رشته فیزیک در کرواسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در کشور کرواسی چه میزان است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کرواسی در این کشور درآمد داشت؟
  • فرصت های شغلی رشته فیزیک در کرواسی چیست؟

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در کرواسی

همانطور که می دانید کشور کرواسی یکی از کشورهای کوچک اروپایی است و به همین دلیل است که تعداد دانشگاه های این کشور برای تحصیل نیز محدود است. با این وجود همچنان گزینه های برای تحصیل رشته فیزیک در این کشور وجود دارد که می تواند برای دانشجویان با اهمیت باشد. به طور کلی اگر بخواهیم دانشگاه های معتبر کشور کرواسی را معرفی کنیم، 3 دانشگاه در این کشور جایگاه مناسبی را در اختیار دارند و سایر دانشگاه های موجود در آن نتوانسته اند جایگاهی در میان دانشگاه های جهان بدست آورند.

اگر قصد تحصیل رشته فیزیک در کرواسی را دارید، دانشگاه اسپلیت که در شهری ساحلی با همین نام قرار دارد بهترین گزینه برای شما خواهد بود. جایگاه علمی این دانشگاه در رشته فیزیک 375 است و جایگاه دانشگاه نیز به طور کلی 564 است. با این وجود اگر می خواهید در یک شهر پیشرفته تر تحصیل کنید، دانشگاه زاگرب در شهر زاگرب نیز گزینه دوم و نهایی شما خواهد بود. این دانشگاه در جایگاه 557 جهان قرار دارد و رتبه علمی این دانشگاه در رشته فیزیک نیز 506 اعلام شده است.

از آنچه در این قسمت ارائه شد می توان دریافت که تحصیل فیزیک در کرواسی برای افرادی مناسب است که از نظر علمی رزومه سطح متوسطی دارند. یکی دیگر از گزینه های با هزینه مناسب و شاید بتوان گفت شرایط بهتر برای این افراد، تحصیل در رومانی است.

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در کرواسی

هزینه تحصیل رشته فیزیک در کرواسی

هزینه تحصیل در کشور کرواسی به طور معمول بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویانی که توان مالی خوبی در اختیار ندارند می توانند با تحصیل در کشور کرواسی با آسودگی خاطر بیشتری اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی کنند. همانطور که گفته شد دانشگاه اسپلیت یکی از دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیک در کشور کرواسی است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه باید سالیانه شهریه ای در حدود 1000$ (دلار) را برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت کنند که در مقام مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان تقریبا رایگان به نظر می رسد.

در دانشگاه زاگرب اما شهریه های سالیانه دانشگاه بیش تر است به طوری که دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید شهریه ای معادل 2000$ (دلار) در سال را به دانشگاه پرداخت کنند. چنانچه مشاهده می کنید تحصیل در کرواسی هزینه ای بسیار مقرون به صرفه را به همراه خواهد داشت و از همین روست که برای بسیاری از ایرانیان جذابیت پیدا کرده است.

دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید به هزینه های زندگی خود در کرواسی نیز توجه داشته باشند. برای زندگی دانشجویی در کشور کرواسی شما ممکن است ماهیانه به 500$ (دلار) نیاز داشته باشید. دانشجویان خارجی در کشور کرواسی اجازه دارند تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند.

شرایط کار دانشجویی در کرواسی

دانشجویان خارجی در کشور کرواسی پس از 6 ماه اقامت موقت در این کشور می توانند برای اجازه کار اقدام کنند. دانشجویان نیمه وقت در کرواسی اجازه کار پیدا نخواهند کرد اما دانشجویان تمام وقت می توانند با مراجعه به مرکز دانشجویی و ارائه درخواست، تاییدیه کار در این کشور به صورت نیمه وقت را به دست آورند. برای دریافت مجوز به مدارک زیر نیاز خواهد بود

  • نامه درخواست
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • یک حساب بانکی در کشور کرواسی
  • پاسپورت
  • گواهی تحصیل تمام وقت در یکی از دانشگاه های کشور کرواسی

موقعیت شغلی فیزیک دانان در کرواسی

زمانی که دوره تحصیل شما در کشور کرواسی به پایان رسید، این امکان را خواهید داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور بمانید و پس از مدتی کار در این کشور اقامت بلند مدت را بدست آورید. با توجه به اعتبار مدرک تحصیلی شما در اروپا، این امکان را خواهید داشت که برای کار به یکی از کشورهای اورپایی نیز ورود کنید.

با همه این تفاسیر متوسط درآمد یک فیزیک دان در کشور کرواسی 24650$ (دلار) در سال است که به نسبت هزینه های زندگی در این کشور درآمد مناسبی به شمار می آید. در نمودار زیر می توانید اطلاعات دقیق تری در رابطه با سطح درآمد یک فیزیکدان در کشور کرواسی را بدست آورید.

سطح درآمد ماهانه متخصصین فیزیک در کشور کرواسی

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک فارغ التحصیل رشته فیزیک در کشور کرواسی به خوبی می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند و دغدغه ای از بابت آن نداشته باشد. با این حال با توجه به کمتر بودن سطح درآمد در کشور کرواسی در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، تفریحات خارجی برای شهروندان کرواسی کمی دشوارتر است.

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با تحصیل فیزیک در کشور کرواسی ارائه کردیم با این امید که علاقمندان به رسیدن به این هدف بتوانند تصمیمی صحیح در این باره اتخاذ کنند. با این حال در صورتی که اطلاعات ارائه شده برای شما در این مقاله کفایت نمی کند، می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مهاجرت تحصیلی به برترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *